Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 26 September 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:
For lige at runde din lille flirt af med TR200.Det er ikke sådan en du skal ha'.Ikke til at sidde og nyde HELE anlægget,ikke mindst højttalerne.Der skal du lidt højere op i Watt.Og blot 10 Watt mere(TR2025) gør underværker.De 8 Ohm klarer en TR2025 meget overbevisende.Men gå bare endnu højere op i Watt
Har opdaget noget fantastisk.Jeg købte et Tandberg katalog på tysk eBay,fra 1977.Troede at min TR2075 ville være deri,men nej.Der er tilgengæld TR2075mkII'eren.Men min pladespiller i kataloget(TT5000).Så fik jeg et årstal på hende.Og ikke nok med det.Jeg opdagede at min pladespiller har den ORIGINALE pick-up på  Nu hører det med til historien at vi i fredags spillede min cd op mod min pladespiller.Og lydforskellen er ikke noget at skrive hjem om(pyha: ). Men jeg tror ikke på at den har siddet på siden 1977.Så vedkommende jeg har købt den af,har sandsynligvis haft en anden pick-up på,og da den så skulle sælges,så har sælger sat den originale pick-up på.At den overhovedet eksisterer endnu er intet mindre end et mirakel  Det bliver bedre og bedre! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 27 September 2006 kl. 05:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja,det tør jeg så ikke svare på.Men fantastisk er det: )Elsker når noget er gammelt,velfungerende og originalt  Det er som om passionen bliver dybere,jo mere man finder ud af om Tandberg.Sådan er det her i huset.Man er vel 'fanatiker'
Jeg kan med sindsro sige at lyden ikke bliver federe her i huset.Jeg kunne ikke tænke mig et eller andet splinternyt grej,fremfor mit fantastiske Tandberg set-up.Håber at Tandberg himself kigger med deroppefra og fryder sig over at nogen får så meget nydelse ud af hans apparater,som jeg gør.....
Krenzler skrev noget om at samlermani'en er svær at forklare udenforstående.Det er helt sikkert  Men jeg må sige at jeg har udviklet min samlermani,fordi jeg ikke har 'turdet' kun at ha' eet apparat.Tænk hvis det brød sammen,og jeg ikke havde noget at smide ind i stedet for?Uhauha.Derfor skal jeg ha' mindst en reciever ekstra i baghånden.Hvis jeg tømmer helt af,så bryder noget nok ned.Ved at ha' en i reserve,så spiller det nok i al evighed,eller der omkring __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
Sendt: 27 September 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Jeg opdagede at min pladespiller har den ORIGINALE pick-up på Nu hører det med til historien at vi i fredags spillede min cd op mod min pladespiller.Og lydforskellen er ikke noget at skrive hjem om(pyha: ). Men jeg tror ikke på at den har siddet på siden 1977.Så vedkommende jeg har købt den af,har sandsynligvis haft en anden pick-up på,og da den så skulle sælges,så har sælger sat den originale pick-up på.At den overhovedet eksisterer endnu er intet mindre end et mirakel Det bliver bedre og bedre!  |
|
|
Af ren nysgerrighed: Hvad er det så der sidder på? En Shure M75E? __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
På pickup'en står der: CN 2316R på den sølvfarvede front.Den er sort på forreste halvdel,og der hvor selve nålen er fastgjort er den rød.Det er præcist den der sidder på den selv samme pladespiller i mit katalog fra 1977.Pladespilleren lyder fantastisk
Sidste nyt: Der er en pladespiller mage til min(TT5000) på tysk eBay lige nu,med nogle gode nærbilleder af pickup'en.Jeg har endnu ikke knækket mysteriet med at uploade billeder på dette site,desværre.....Det er vist kun for særligt indviede
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige føje en ting eller to til det med eens samlermani udi Tandberg.For her i huset er det ikke så meget med at samle en af hver.Det er mere jagten på det helt rigtige apparat.For eksempel recievere.De lyder,de fleste af dem,rigtigt godt.Jeg er startet i 'bunden',altså med de mindre modeller og er nu havnet med den største de lavede i 1976-1978(TR2075).Men det er ikke som i gamle dage,da jeg lod en mindre forstærker indgå som udbetaling på en større.Der er mere luft i finanserne,når prisen er som den er for de gamle recievere.Og det tager altså mere end to dage at konstatere om det nye apparat spiller ordentligt,og om lyden er bedre end forgængeren.Nu er der noget der tyder på at jeg er kommet i mål med min TR2075  Det er vel den forstærker jeg har været mest glad for,overhovedet.Den flotteste er det i hvert fald og så er den betalt,hvilket godt kunne knibe i mine unge dage,da jeg ikke tændte på den der stak girokort der gerne fulgte med......
Jeg vil beholde en reciever(TR2025) under sengen(til nødsituation),og min lille Sølvsuper 10 som er tilsluttet to hvide Fasett højttalere i soveværelset og så min TR2075 i stuen.I køkkenet er der en Tandberg TP41(transistorradio).Det har været vigtigt for mig at få Tandberg over det hele,og ikke bare for at samle til bunke.Den eneste undtagelse fra mit Tandberg-koncept er min F3 Trapez X højttalere.De spiller fantastisk med Tandberg.Har altid gjort det De var også med dengang jeg havde mine to Tandberg mono-blokke og det gjorde/gør de til et flot 13-tal  Skulle jeg falde over et sæt af Tandberg's Studio Monitor's er jeg absolut lydhør......men det er sjældent man ser dem.Noget tyder på at folk helst ikke vil af med dem....?
Jeg har lige nu,her under morgenkaffen,modtaget en sevice manual(kopi) over TR2075,som jeg har købt på eBay.Nu er jeg godt rustet,hvis min 75'er skulle begynde på noget.Men det er der nu ikke noget der tyder på.
Tandberg all over  Tandberg's apparater giver mig lyst til at høre musik i rå mængder.Intet andet mærke har givet mig så stor glæde ved musik som Tandberg.Efter at jeg har fået min TCD3015A hjem fra rep,så har mine ca 600 cd'er fået en renæssance.Og jeg hører ting og sager på en hvilken som helst cd,som jeg ikke har hørt i årevis med andre afspillere.Det siger en del om Tandberg's forståelse af lyd og musik.Hatten af!!
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
Sendt: 28 September 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
På pickup'en står der: CN 2316R på den sølvfarvede front.Den er sort på forreste halvdel,og der hvor selve nålen er fastgjort er den rød.Det er præcist den der sidder på den selv samme pladespiller i mit katalog fra 1977.Pladespilleren lyder fantastisk
Sidste nyt: Der er en pladespiller mage til min(TT5000) på tysk eBay lige nu,med nogle gode nærbilleder af pickup'en.Jeg har endnu ikke knækket mysteriet med at uploade billeder på dette site,desværre.....Det er vist kun for særligt indviede
|
|
|
Det er gode billeder på Ebay. En gang imellem bliver jeg grebet af nysgerrighed og den pickup, som sidder på TT5000'eren udfordrede mig. Der ser ud til at være en OEM udgave af Audio Technica AT-11S, ATN-12XE, AT-12Sa eller AT-12XE (Ikke at forveksle med de øvrige AT-11 og AT-12'ere, som ikke passer). Det var rimelig nemt, da der ikke er så mange AT'er med beskyttelsesforpart. Farven er dog kun rød på ATN-12XE, så det kunne være at det er denne, men AT's OEM udgaver kan sagtens have en anden farve end den normale.
Som jeg vist nok har nævnt et andet sted, så ligner det en Lustre arm på et Dual-værk. Den TT5000 er godt nok sjælden og lidt morsom at "dissikere".
__________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 28 September 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Jeg har endnu ikke knækket mysteriet med at uploade billeder på dette site,desværre.....Det er vist kun for særligt indviede
|
|
|
Fat mod!
Det er kun muligt at poste billeder i en af nævte kategorier: MIT UDSTYR - BILLEDUPLOAD!!!
Man kan derfor ikke poste billeder i denne tråd, men du kan jo oprette endnu en tråd i en af ovennævnte kategorier og evt linke til denne tråd herfra. Billeder kan endda "genbruges" i denne tråd...
EDIT: Se også Upload billeder - illustreret guide!
Det er foriøvrigt ret skønt at læse dine positive indlæg, som er skreven med megen engagement! 
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er foriøvrigt ret skønt at læse dine positive indlæg, som er skreven med megen engagement!  [/QUOTE]
 Takker  Jeg kan ikke lade være.Tandberg fortjener alle de roser og superlativer jeg kan komme i tanker om.Og her kan folk ta' det i de doser de orker.......  Har en kammerat eller to der er RET trætte af at høre om Tandberg.Men jeg kan ikke lade være.
Egentlig behøvede jeg slet ikke at sige noget,da lyden her i huset siger alt om Tandberg-på den fede måde(hehehe.....) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Walin:Ja,det er mig bekendt ikke Tandberg's egen produktion.Men jeg kan godt leve med at de har været ude byen og valgt noget der lever op til alt det lækre grej de selv stod for.Det er iøvrigt kun nummer tre pladespiller jeg har set på eBay fra Tandberg,siden april.Den ene står her i huset  Jeg indrømmer blankt at jeg INTET ved op pick-up'er.Men jeg er meget tilfreds.Er det en fornuftig pick-up?Ved du noget om det? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jammen vi er da glade for at tage imod de doser dine kammerater ikke kan bære!
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Tante Berg
Nu ved jeg jo ikke om du har børn, men hvis/når det er aktuelt kunne du gøre brug af Tandberg feen! 
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 28 September 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
walin skrev:
Det er gode billeder på Ebay. En gang imellem bliver jeg grebet af nysgerrighed og den pickup, som sidder på TT5000'eren udfordrede mig. Der ser ud til at være en OEM udgave af Audio Technica AT-11S, ATN-12XE, AT-12Sa eller AT-12XE (Ikke at forveksle med de øvrige AT-11 og AT-12'ere, som ikke passer). Det var rimelig nemt, da der ikke er så mange AT'er med beskyttelsesforpart. Farven er dog kun rød på ATN-12XE, så det kunne være at det er denne, men AT's OEM udgaver kan sagtens have en anden farve end den normale. |
|
|
Her er der en del originale Audio Technica nåle. Jeg ved ikke om de passer til OEM udgaven? Der er ihvertfald nogle bogstaver (A,B,C...) der klassificerer dem i kompatible grupper.
Tante Berg: Upload af billeder er ret lige til. Gå ind på ImageShack og tryk på gennemse. Find dit billede på PC'en (ikke bredere end 800 pixel) og vælg det. Tryk derefter på host it! Når det er blevet uploadet vælger du det nederste (direkte) link ved hjælp af højreklik (kopiér/copy). Så trykker du på kamera-ikonet til højre over tekstfeltet her på siden og højreklikker (indsæt/paste) - slet dog lige det "http://" der står der i forvejen først. Nogle gange er ImageShack meget langsom og man kan godt komme ud for at skulle forsøge flere gange. Hvis man registrerer sig hos dem (gratis) kan man altid genfinde de billeder man én gang har uploadet. Hvis det stadig driller kan det være fordi man evt. skal ind i "Profil" -> "Forum-indstillinger" og slå "WYSIWYG" fra. Et fint program til at resize billeder med hvis de er for store er IrfanView.
Tante Berg skrev:
Jeg indrømmer blankt at jeg INTET ved op pick-up'er.Men jeg er meget tilfreds.Er det en fornuftig pick-up?Ved du noget om det? |
|
|
Hvis det er en "af-art" af Audio Technica AT-11/12 eller en af de andre i serien så er der lidt diskussion (på engelsk) af serien her og her.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
@Tante Berg
Nu ved jeg jo ikke om du har børn, men hvis/når det er aktuelt kunne du gøre brug af Tandberg feen!  |
|
|
Hahaha,den vil jeg huske,stol på det! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:
Jeg har bogmærket de sider du har linket til.Det lyder godt nok som om det er forholdsvist holdbart mærke,det der Audio Technica.Gad vide om den pick-up vitterligt har siddet på alle disse år?Måske har den tidligere ejer ikke spillet så meget på pladespilleren?Lidt ligesom min cd-afspiller der har stået stille i ca 13 år,pakket i originalkasse og flamengo.Der har kun været slidt på den i 5 år.......så det er en spændstig sag jeg har fået tilbage fra rep
Mht til billeder så har min kammerat lovet at vise mig hvordan man gør imorgen.Det var mere fordi jeg har et par billeder af min pladespiller(billeder fra eBay)som jeg ville vise Walin.Billeder af mit grej kommer så snart der kommer en forbi her i huset med et digi-kamera
P.S.Lige nu er der ikke mindre end to Tandberg pladespillere(TT5000) på tysk eBay. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeeeeeees!Har liget fået(jo,FÅET) en lækker sag af en båndoptager.En Tandberg TCD310 MkII.Min kammerat fandt den ved siden af containeren hvor han bor!!Han tænkte at jeg måske var interesseret.Om jeg var.Han anede ikke om den virkede.Men jeg satte den til i nat,og den virker  Det er godt nok vildt at folk smider sådan et klenodie ud,ik'?Var der nogen der sagde overflodssamfund?
Jeg prøvede sågar at optage på den.Mig selv(selvfølgelig  ) over min Tandberg mikrofon(TM4-fra qxl til 32 kr).Det virker dælme  Den har det smukkeste blå lys i peak-metrene.Dioden for 'record' lyser flot rødt og der er lys i selve kasettekassen.Den er iøvrigt rigtigt velholdt.Den skal blot ha' en go' rensning,så kører den som den skal.Fantastisk.......jeg er en heldig rad
Der er ikke rigtigt plads i min reciever til alle de apparater der skal ind over.Men heldigvis har båndoptageren en 'radio' indgang,og den kan jeg bruge til min pc,som også gerne skulle ind over min reciever.Perfekt!!Der er heller ikke rigtigt plads til at jeg kan stille båndoptageren nogen steder,men så er det da super at den kan hænge på væggen  Det er som om Tandberg har tænkt på det hele-og lidt til.Umuligt ikke at være begejstret over mit fede set-up
Det hører med til historien at jeg har en skuffefuld bånd.Har aldrig nænnet at skille mig af med dem.Og har af samme grund kigget lidt efter en båndoptager,dog uden den store entusiasme.Har ikke villet gi' ret mange penge for den,da de er noget slidte,i sagens natur.Dog ser denne båndoptager ikke ud til at være brugt ret meget.Der er ikke noget med fedtede fingre på/omkring knapperne eller andet der indikerer brug......
Alt kommer åbenbart til den der kan vente
P.S.Billedet er en test.Jeg har ikke selv tålmodighed til at uploade billeder,så dette er min kammerat der har leget.Billedet er af mit overskud........det er jo rart at have lidt i huset __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 03:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Jeg har sat siden på "overvåg", så jeg venter med spænding på, hvad folk har at fortælle om Tandberg
Nogen af Jer som har hørt TPR 3080A?? Hvad ville en koste idag?
mvh
Allan |
|
|
Har lige spottet en 3080 på norsk qxl til 5500NKr.Som I kan se sidder jeg lige og fryder mig over de mange rigtigt gode indlæg her på Tandbergtråden.Takker __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
Sendt: 25 August 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var en tur i Holstebro for at checke den nye HFK på Struervej. 200 meter i sydlig retning ligger der en genbrugforretning. De har en TR2025 + et sæt Tandberg højtalere i vinduet til 475,-
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slate:Det sæt burde DU købe  Jeg har selv en TR2025(under sengen) som spiller rigtigt godt.Nu ved jeg ikke hvad det er for højttalere det drejer sig om?Men jeg må anbefale sættet
Iøvrigt sjovt at denne tråd er blevet genoplivet.....jeg havde selv glemt den __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 26 August 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
slate skrev:
Var en tur i Holstebro for at checke den nye HFK på Struervej. 200 meter i sydlig retning ligger der en genbrugforretning. De har en TR2025 + et sæt Tandberg højtalere i vinduet til 475,- |
|
|
Har den genbrugsbutik åbent idag? skal måske til det mørke idag..
Kunne godt bruge noget mere Tandberg
Sad igår og havde en af de dersens lytteaftener hvor man finder gemt og glemt musik og det lød bare såååååå fedt
på anlægget
Jeg ville ønske at alle havde den dejlige lyd som man får for de "små" penge __________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|