Forfatter |
|
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luxman, hmmm........ Havde en halvbillig Luxman forstærker engang (LV100). Den lød da meget godt, men kontakterne i indgangsvælgeren var noget l***. Jeg måtte skille den ad flere gange pille kontakterne ud (nogle små plastikinkapslede dimser), rense og bøje kontakfjedrne, for at få skidtet til at virke. Tilsidst røg den på lossepladsen.
Der skal mere til end et godt navn.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
Luxman, hmmm........ Havde en halvbillig Luxman forstærker engang (LV100). Den lød da meget godt, men kontakterne i indgangsvælgeren var noget l***. Jeg måtte skille den ad flere gange pille kontakterne ud (nogle små plastikinkapslede dimser), rense og bøje kontakfjedrne, for at få skidtet til at virke. Tilsidst røg den på lossepladsen.
Mvh Hans |
|
|
Med samme Erasmus Montanus-logik vil jeg påstå at al Denon lyder ad helvede til, fordi jeg en gang har haft et sæt POA4400.....
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde engang en Fisher Price pladespiller. Den lød ad h....til!
Det der vinyltasteri holder sgu ikke en meter!
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mmmm fisher price.....
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
Mvh Hans
|
|
|
Come - on - Hans! Denne generalisering kan vi efter min bedste overbevisning ikke bruge til noget konstruktivt.. Gad vide hvordan Luxman så har fået "et godt navn"? Dette sæt ved jeg har været med til at skaffe "det gode navn".
Venligst
Freddy
|
Til top |
|
|
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken generalisering? Jeg gør jo netop det modsatte, og påpeger, at man ikke kan generalisere udfra navnet.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Der skal mere til end et godt navn." tolker jeg som betydende at Luxman ifølge din mening ikke har fortjent sit gode ry?
Dette konkluderer du efter at have ejet ét produkt fra dem?
Luxman har (sikkert) uden tvivl lavet gode og mindre gode konstruktioner som så mange andre men jeg tvivler på at deres gode ry ikke bunder i noget reelt.
TheVintageKnob - Luxman
Det skal lige siges at jeg aldrig selv har ejet et Luxman Produkt.
Jeg synes STADIG den SQ-38FD er for lækker.
Den røg for 2.125,-$ på eBay by the way.
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans!
Hvis du ikke generaliserer, hvorfor skal din LV-100 så blandes ind i denne debat?Med hensyn til, at du ikke mener, at man skal generalisere over navnet - så har du ganske ret.Jeg holder stadig på, at dette sæt - isoleret set - er et fedt sæt! - også til prisen - og det er jo det, tråden går på, vil jeg mene -
Venligst
freddy
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
Hvilken generalisering? Jeg gør jo netop det modsatte, og påpeger, at man ikke kan generalisere udfra navnet.
Mvh Hans |
|
|
Uanset hvad, hjalp dit indlæg mig ikke - så måske det skulle have været sorteret fra? Hvorom alting er, tror jeg, jeg vil slå til. Hvis jeg kan få sælger lokket til at lade mig høre det først. EDIT:
krenzler skrev:
Jeg synes STADIG den SQ-38FD er for lækker.
|
|
|
det er den bestemt også. Men L-100 er da heller ikke helt af vejen. Dog
er den ultimative Luxman efter min mening L-500. Jeg ville give min
højre hånd for at få fat i et eksemplar!
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men Luxman L-500 er vel den mindste i 5xx serien? (ikke at jeg ikke ville eje den!  ). Hvad med 540, 550, 570 og hvad de ellers hedder?
Der er faktisk mange fede billeder på den (audioinnovationen.de) side.
L-100
L-500:
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
SLÅ TIL SVESKE DET SÆT ER FLOT OG DU KAN SIKKERT KOMME AF MED DET UDEN SYNDERLIGT TAB HVIS DU IKKE KAN LIDE LYDEN ! - Og husk at det ikke behøver at være dårligt bare fordi det lyder mærkeligt når du får det hjem - måske skal det matches med andre højtalere Jeg har ikke selv haft dette sæt - kunne godt tænke mig det men holder lidt igen :-) Jeg har en luxman 600 receiver og en L120 A og begge spiller fint uden nogen problemer men de kommer ikke op på højda af det sæt visuelt - Køb det og noget træ olie til at holde kabinetterne ved lige
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er nice!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Men Luxman L-500 er vel den mindste i 5xx serien? (ikke at jeg ikke ville eje den! ). Hvad med 540, 550, 570 og hvad de ellers hedder?
Der er faktisk mange fede billeder på den (audioinnovationen.de) side.
L-100
L-500:
|
|
|
Muligvis, men det er den i serien, jeg synes er flottest. EDIT: Og jeg er nu temmelig sikker på, jeg vil have sættet. Jeg håber ikke, sælger er blevet sur på mig, jeg misforstod ham på et tidspunkt  __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
MRC_Hans skrev:
Mvh Hans
|
|
|
Med samme Erasmus Montanus-logik vil jeg påstå at al Denon lyder ad helvede til, fordi jeg en gang har haft et sæt POA4400.....
/vilmann |
|
|
Right on, du rammer plet! Jeg kender ikke Erasmus Montanus, men lyder som en hat. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt er jeg meget enig med koret, det der Luxman sæt er fedt, selve kabineterne er monster fede. Jeg ville nok ikke presse prisen, men jeg ville kigge godt og grundigt efter ridser, trykmærker osv. Står der snorelige og virker perfekt, spiller godt, så køb det. Hvorvidt den spiller som du evt. forventer....den spiller vel ikke meget bedre end midrange integrerede forstærker.....og det er ok. Men den er vel ikke mere 2 x 65 watt uden den store strømreserve....eller tager jeg fejl?
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå Sveske!.............hvad bli'r det til?
Vi er vel et par stykker her, som efterhånden også bli'r lidt interesserede i sættet!!!!
venligst
Freddy
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann[/QUOTE]
Right on, du rammer plet! Jeg kender ikke Erasmus Montanus, men lyder som en hat. [/QUOTE] Erasmus Montanus er en Holberg figur der er blevet forfærdelig klog ved at læse Han komme hjem til sine enfoldige men gode mor og gør med sin Erasmus Montanus logik hende rigtg ked af det ved at sige følgende frit citeret efter hukommelsen " Kan en sten flyve - Nej ! Kan morlille flyve - Nej! ERGO er morlille en sten - hvorefter moderen græder De gode landbo folk ender dog med at få Erasmus Montanus ned med nakken så han kan komme til fornuft og indse at jorden er flad som en pandekage En ganske sød og sjov og ikke mindst sigende komedie __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte for ikke så lang tid en L80v på en auktion til en yderst fornuftig pris.
Den er fra slut 70erne og jeg fik den så tjekket fra a til z hos en fagmand som udskiftede et par småting i den.
I alt kom den til at koste 1300 og så kan den holde 30 år til
Fagmanden gav i den forbindelse et mindre foredrag om Luxman , hvor han helt klart mente at alt der var lavet før 80erne var kram.
Jeg ville ikke tøve med at hente det sæt hjem og evt få det tjekket igennem.
Luxman laver kvalitet!
__________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
vilmann skrev:
MRC_Hans skrev:
Mvh Hans
|
|
|
Med samme Erasmus Montanus-logik vil jeg påstå at al Denon lyder ad helvede til, fordi jeg en gang har haft et sæt POA4400..... /vilmann |
|
|
Right on, du rammer plet! Jeg kender ikke Erasmus Montanus, men lyder som en hat. |
|
|
Så må du et smut på biblioteket. Eller i Det Kongelige Teater. "Jeppe På Bjerget" er kodeordet
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Nå Sveske!.............hvad bli'r det til?
Vi er vel et par stykker her, som efterhånden også bli'r lidt interesserede i sættet!!!!
venligst
Freddy |
|
|
jeg aftaler at mødes med ham på lørdag (vi mødes først i næte uge, aftaler hvornår på lørdag). det sæt er sgu mit, hold fingrene væk!  __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|