Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 24 August 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Jeg købte for ikke så lang tid en L80v på en auktion til en yderst fornuftig pris.
|
|
|
Hvis du fik den fra DBA, bliver jeg lidt ked. Hvis du gav en plovmand for den, bliver jeg moderat ked. og hvis det var dig der snuppede den et par timer før jeg fik chancen, bliver jeg rigtig rigtig ked!  __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 25 August 2006 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke skyldig!
Denne kom fra Qxl men prisen stemmer. __________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 25 August 2006 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Right on, du rammer plet! Jeg kender ikke Erasmus Montanus, men lyder som en hat.
[/QUOTE]
Erasmus Montanus er en Holberg figur der er blevet forfærdelig klog ved at læse Han komme hjem til sine enfoldige men gode mor og gør med sin Erasmus Montanus logik hende rigtg ked af det ved at sige følgende frit citeret efter hukommelsen " Kan en sten flyve - Nej ! Kan morlille flyve - Nej! ERGO er morlille en sten - hvorefter moderen græder De gode landbo folk ender dog med at få Erasmus Montanus ned med nakken så han kan komme til fornuft og indse at jorden er flad som en pandekage En ganske sød og sjov og ikke mindst sigende komedie
[/QUOTE]
Ha ha.....cool nok. Tak for det.
Bradford
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2006 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så tror jeg, ham der har solgt den dig har fået den fra dba, for det ligner grangiveligt den jeg blev snydt for. Den blev solgt i løbet af en time! EDIT: nej, vent, det var en L-81... JEg kan ikke lade være med at føle mig en smule snydt, hehe. Nå, pyt med det! Nu glæder jeg mig bare til at se (og forhåbentlig få fingre i) dette lækre sæt
|
|
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
Sendt: 25 August 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
MRC_Hans skrev:
Luxman, hmmm........ Havde en halvbillig Luxman forstærker engang (LV100). Den lød da meget godt, men kontakterne i indgangsvælgeren var noget l***. Jeg måtte skille den ad flere gange pille kontakterne ud (nogle små plastikinkapslede dimser), rense og bøje kontakfjedrne, for at få skidtet til at virke. Tilsidst røg den på lossepladsen.
Der skal mere til end et godt navn.
Mvh Hans
|
|
|
Med samme Erasmus Montanus-logik vil jeg påstå at al Denon lyder ad helvede til, fordi jeg en gang har haft et sæt POA4400.....
/vilmann |
|
|
Øhhh, vis mig lige, hvor jeg har påstået, at ALLE Luxman anlæg er dårlige?
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold nu op, MRC_Hans. Uanset hvad du mente, opfattede alle det som de nu gjorde, og så må du så tage "skraldet" for det. Det nytter jo ikke noget, bare at sige "nej jeg gjorde ej, nah nah!", den går sgu ikke, når man er en fuldvosken (antager jeg) mand. Det er sat på spidsen, det ved jeg, men mit budskab er: Lad det nu bare ligge
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos BOSE: KLIKSå er der lige røget et par lignende på QXL - til en (ind til videre) yderst rimelig pris
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 25 August 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik ikke lige fanget hvorfor du fik drejet os ind på Bose, men mon ikke flertallet herinde vil give dig smæk i den bare gymnasiemås med en våd søndagsberlinger hvis du sætter sådan et sæt akustiske djævelskaber til dit nye vintage luxman set up
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha, det gør jeg aldrig, bare rolig  det var ikke mig, se på side ét  EDIT: forresten skal jeg ud til sælger i morgen  er sættet i fin stand er det mit i løbet af nul-komma-fem
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 27 August 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
god tur sveske - jeg er på kig efter sælgers lowther fideleo kabinetter - jeg skal lige vide om jeg skal betale for en vis pladespiller før jeg kaster mig ud i det
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2006 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
den på lauritz, evt? EDIT: Det kan jeg se, ja  Jeg håber, du vinder, fortæl om den, hvis du gør! Endnu engang held og lykke!
|
|
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
Sendt: 28 August 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Hold nu op, MRC_Hans. Uanset hvad du mente, opfattede alle det som de nu gjorde, og så må du så tage "skraldet" for det. Det nytter jo ikke noget, bare at sige "nej jeg gjorde ej, nah nah!", den går sgu ikke, når man er en fuldvosken (antager jeg) mand. Det er sat på spidsen, det ved jeg, men mit budskab er: Lad det nu bare ligge
|
|
|
Det er da muligt, at jeg ikke udtrykte mig klart nok, derfor uddybede jeg det også i næste indlæg. Mit indlæg var vel heller ikke enormt relevant for denne tråd, så, beklager.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurra hurra! Så er jeg netop hjemvendt fra Korsør, og i en gammel computerkasse står nu et styks SQ507X med tilhørende tuner. Så er det bare om at komme i gangmed montagen - billeder må vente, til systemet spiller
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 28 August 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det!
Hvis de virker, som de skal, så er jeg overbevist om, at du vil opleve vellyd og "lækkert grip" i knapperne - kombineret med et fedt vintage look, som ER vintage og ikke bare ser ud til at være det! (Kloss + div. andre DAB-designs mv.)
Når du har "skidtet" oppe at spille , så er vi jo nok nogle stykker, som er rimeligt spændte på at høre lidt om, hvordan du oplever det!
venligst
Freddy
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 28 August 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig personligt til at høre din mening. Husk nu at lade elektronikken varme godt igennem.  Men lad på den anden side ikke din "anmeldelse" vente alt for længe på sig.  Jeg er nysgerrig! Jeg har selv luret på det sæt i noget der ligner mange måneder... Og nogle gode billeder tak!  Er du ikke tilfreds så sælger du bare sættet til mig til en "god" pris.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
OKay, så har jeg tager mig sammen til at fortælle lidt om mine indtryk af lyden. Bær over med mig, hvis det ikke er så grundig en anmeldelse, jeg er jo stadig grøn inden for området  Altså, først og fremmest virker lyden langt bedre end både min NAD 705 og mit beocenter 2100, men det var nu heller ingen overraskelse. Det første der slog mig var, at lyden er langt lysere end NAD'en - ikke noget dårligt, NAD'en havde en mørk, måske en lille smule mudret, lyd, LUXMAN'en slet ikke er plaget af. Omvendt kan diskanten blive skarp engang imellem, men jeg mistænker mit ene højttalersæt (de klunsede, Tandberg-lignende), men jeg har ikke fået det tjekket helt endnu. Den spiller højt uden problemer, men jeg har endnu ikke turde presse den, for jeg ville dø, hvis den eller HT'erne blev brændt af. Den har lidt småskavanker, så som en smule skrat på volumen, men det er noget jeg må få fikset med tiden. Jeg ved jeg har sagt det før, men en ordentlig beskrivelse må vente. Jeg har endnu ikke taget mig tid til at lave a/b mod NAD'en, men det skal nok komme. Indtil videre må i klare jer med dette.
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der.
Rens ikke kontakter med Kontakt 60 for det får dine kontakter til at blive grønne af ir i løbet af kort tid (taler af bitter erfaring). Istedet kan jeg anbefale berner . Det virker uden at ødelægge noget.
Fåes lige her... http://www.kgi.dk/catalog-1513.php
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Men Luxman L-500 er vel den mindste i 5xx serien? (ikke at jeg ikke ville eje den! ). Hvad med 540, 550, 570 og hvad de ellers hedder?
Der er faktisk mange fede billeder på den (audioinnovationen.de) side.
L-100
L-500:
 |
|
|
Krenzler, hvad står sådan en Luxman der i? Ca...  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligger du inde med en sådan forstærker?
Den er én af de tre-fire forstærkere jeg drømmer allermest om at få fingre i en dag. Den er så smuk!
Og sikke en gammel tråd, du lige fik rodet op i, dér  __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej desvære, men er også lidt små-forelsket i den
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|