r-l-b skrev:
fredmarantz skrev:
|
Min tidligere analogi med bilen (se venligst mit tidligere indlæg i denne tråd), synes jeg skildrer min indfaldsvinkel til emnet på fortrinlig vis. Visse indlægsholdere her starter vel ikke bilen 1 time før de skal ud at køre i den - eller??
Venligst
Freddy
|
|
|
Det var ikke for at ødelægge din tråd - om forladelse
Jeg vil sige at jeg om vinteren er et miljøsvin og tænder min bil 15 min inden jeg skal køre - det er en gammel mercedes og motoren har bedre af det og min morgenkolde mås bliver knap så kold af at komme ud i en lun bil:-)
Men du har vel ret i at man skal opveje det alt efter hvilken failie situation m.m. man er i - er anlægget et alle bruger eller er det "fars anlæg" medens resten af familien med deres Å-Abe, Absolut Music og Richard Klyderman er henvist til en spilledåse andet steds i huset .
Mon ikke konlusionen er at man medmindre vi tale om rør og kl. a så tænder man skidtet om morgenen og slukker det om aftenen når man går i seng -
|
|
|
Selvom det er lidt et sidespor, så har en motor ikke godt af at stå i tomgang og varme op, det bedste er at holde den i moderate omdrejninger når man køre og ikke presse den med sejtræk eller høje omdrejninger.
Dette gøres for at olietrykket er betydeligt højere ved normal drift, samt motoren hurtigere bliver varm.
Sorry tilbage til emnet: Jeg tænder normalt mit udstyr og begynder at høre musik med det samme, dog ikke højt, efter et par numre begynder jeg så at give den lidt gas, og lytte til musikken |