Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 06:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Så er DVDO VP50 landet! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 23 August 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

 
Otto, TC skrev:

jdg1 skrev:
Der har været en del teoretisk snak om SDI vs. HDMI på bl.a. avsforum, men jeg tror nu ikke at det er en reel forskel så længe signalet hives ud af afspilleren lige efter mpeg dekoderen.

Tænker du på forskel mellem HDMI vs. SDI,

Ja - og hvis du har mulighed for det - også HD-SDI

 

Otto, TC skrev:

 eller forskel mellem forskellige afspillere?

Det kunne også være spændende

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 23 August 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
 

Otto, TC skrev:

 eller forskel mellem forskellige afspillere?

Det kunne også være spændende



Kan du så ikke også kigge på Cinemateq Studio Player SDI? Den koster 12k, og måske er den det værd (ctr. fx. DV989 SDI-mod) eller måske ikke.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 24 August 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
 
Otto, TC skrev:

Tænker du på forskel mellem HDMI vs. SDI,

Ja - og hvis du har mulighed for det - også HD-SDI

Det bliver under alle omstændigheder ikke lige med det samme. Min umiddelbare opfattelse er at HDMI maksimalt kan blive lige så godt som SDI fra samme afspiller, og sandsynligvis vil være ringere. 576i via HDMI findes mig bekendt kun på Pioneer og Arcam.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Bushmaster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 24 August 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hej.

Kan man se sådan en fætter demonstreret i København og omegn.

Evt en vp30.

 

 

 



__________________
Mvh
Bushmaster
Til top Vis Bushmaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bushmaster
 
bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 24 August 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

hej

kt-radio har dvdo scalere

       mvh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 24 August 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

CSO har dem også:

http://www.cso.dk/00231/00287/



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 24 August 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Bushmaster skrev:

Kan man se sådan en fætter demonstreret i København og omegn.

Evt en vp30.

www.htp.dk er importør, og kan henvise dig til nærmeste forhandler.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 26 August 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Nu skriver Pioneers produktchef jo at såden en scaler ikke gør billedet bedre men hvad sker der egentlig hvis man smider et dvd signal ind i den omtalte scaler og får den til at opscalere signalet til skærmens højst mulige opløsning og lad os sige det er 720P men at man ikke har mulighed for at disable skærmens interne scaler.

Hvad sker der med signalet?

Bliver det nedscaleret i skærmens interne scaler for derefter igen at blive opscaleret el??

Vinder man noget videre hvis man alligevel ikke kan disable skærmens interne scaler??

Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 26 August 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

-Thomas- skrev:

Nu skriver Pioneers produktchef jo at såden en scaler ikke gør billedet bedre men hvad sker der egentlig hvis man smider et dvd signal ind i den omtalte scaler og får den til at opscalere signalet til skærmens højst mulige opløsning og lad os sige det er 720P men at man ikke har mulighed for at disable skærmens interne scaler.

Hvad sker der med signalet?

Bliver det nedscaleret i skærmens interne scaler for derefter igen at blive opscaleret el??

Vinder man noget videre hvis man alligevel ikke kan disable skærmens interne scaler??

Det afhænger fuldstændigt af skærmen. RGB/gamma korrektionen i VP50 kan i princippet bruges til at "modvirke" evt. afvigelser i skærmen. Og uanset hvad den gode Henrik Skinbjerg* så måtte mene, så er en VP50 en langt bedre de-interlacer, ikke mindst af video-materiale, end tv'et selv. Selve skaleringen er sådan set den mindste del af det. Jeg har aldrig rigtigt selv prøvet at lege med hvor meget en DVDO kan gøre for tv-signaler på et fladskærms-tv, men det er absolut én af de ting der står på min (meget lange...) to-do liste.

* At jeg ikke altid er enig med Henrik ændrer ikke på at han er en af de mest kompetente medarbejdere overhovedet, blandt de større importører.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 19 September 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Så begynder de første "anmeldelser" at dukke frem:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=724723&p age=1&pp=30

 

Og det ser jo ganske lovende ud!!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 20 September 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

PReP (Progressive ReProcessing)

Imponerende ny teknologi!

VP50 kan tage et progressivt signal, interlace det igen, for derefter at foretage sin egen (overlegne) de-interlacing. Ganske imponerende - det giver virkelig konkurrenterne noget at tænke over !

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Yes sir!

Så landede "vidunderet" i aftes i min stue!

 

Desværre "bor" jeg nærmest på mit kontor i øjeblikket, så der har ikke været tid til at lege seriøst med VP50'eren(og det bliver heller ikke i den nærmeste fremtid)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Desværre "bor" jeg nærmest på mit kontor i øjeblikket, så der har ikke været tid til at lege seriøst med VP50'eren(og det bliver heller ikke i den nærmeste fremtid)



Hvad f..... skal du så med den? Vi andre må kunne låne den .


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 815
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Yep, hit med den
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Kan du så ikke også kigge på Cinemateq Studio Player SDI? Den koster 12k


I et amerikansk tidsskrift har jeg læst følgende om Cinemateq'en:

“The only real issue with the player is the chroma upsampling error (CUE). There are
three types of CUE along with the interlaced chroma problem (ICP). The Cinemateq only
suffers from one of the three types, which is good news. Both 2-3 and 2-3 alternating
CUE is good to go. It is 2-2 CUE that has the problem. Here in the
U.S. this is almost
a non-issue as the majority of content is either 2-3 or 2-3 alternating. The 2-2 will
really only be a problem in countries that are PAL-based. The 2-2 and ICP are pretty
severe on this player. In fact, the DVD® iScan™ VP30’s CUE corrector is unable to fix
the problem.”

Hvilken betydning har denne bug i praksis, og bør Cinemateq'en afskrives som følge heraf?


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

576i via HDMI findes mig bekendt kun på Pioneer og Arcam.



Marantz DV-9600 skal med på listen .


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Fedt nok.

Hvis du ikke har tid til at bruge den, kan du da lige sende den over broerne en tur. Så skal jeg gladeligt lige teste den for dig, for at se om den er noget værd

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Så er min DVDO VP50 bestilt! 

Glæder mig, den skulle komme i næste uge.

Setup:

Den skal sidde til en Panasonic TH-50PF9, som har 1920x1080p opløsning og 1:1 pixel mapping funktion, med et HDMI til DVI-D kabel.

PF9 accepterer 1080p @ 50Hz og 1080p @ 60Hz, så det skulle være helt perfekt med en VP50, ikke?

Jeg har en Selector HD og vil outputte 576i fra den til VP50 med HDMI.

Har desuden en iMac og vil outputte 480p/576p til DVD og 1080p til HD film til VP50 med DVI til HDMI kabel.

Har også en XBOX 360 og overvejer om jeg skal køre VGA til BNC eller Component ud fra den i 720p til VP50'eren.

Nogen kommentarer til dette setup?

Nogle problemer jeg kan støde ind i eller andet jeg skal overveje?

PS. Jeg overvejede også en VP20 + ABT102 først, men har fået en special aftale om at købe flere VP50'ere for 13.000 kr. stk. og vil gerne have HD deinterlacing (DL) mulighederne også.

Alle kommetarer/idéer er velkomne, tak! :)

/Martin

__________________
/Martin
Til top Vis Ayla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ayla
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:
Så er min DVDO VP50 bestilt! 

Glæder mig, den skulle komme i næste uge.

Setup:

Den skal sidde til en Panasonic TH-50PF9, som har 1920x1080p opløsning og 1:1 pixel mapping funktion, med et HDMI til DVI-D kabel.

PF9 accepterer 1080p @ 50Hz og 1080p @ 60Hz, så det skulle være helt perfekt med en VP50, ikke?

Jeg har en Selector HD og vil outputte 576i fra den til VP50 med HDMI.

Har desuden en iMac og vil outputte 480p/576p til DVD og 1080p til HD film til VP50 med DVI til HDMI kabel.

Har også en XBOX 360 og overvejer om jeg skal køre VGA til BNC eller Component ud fra den i 720p til VP50'eren.

Nogen kommentarer til dette setup?

Nogle problemer jeg kan støde ind i eller andet jeg skal overveje?

PS. Jeg overvejede også en VP20 + ABT102 først, men har fået en special aftale om at købe flere VP50'ere for 13.000 kr. stk. og vil gerne have HD deinterlacing (DL) mulighederne også.

Alle kommetarer/idéer er velkomne, tak! :)

/Martin

Det ser fint ud med dine grejer - men kan din Mac ikke outputte et interlaced signal? Og kan skærmen ikke acceptere 1080p24?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Ayla skrev:
Så er min DVDO VP50 bestilt! 

Glæder mig, den skulle komme i næste uge.

Setup:

Den skal sidde til en Panasonic TH-50PF9, som har 1920x1080p opløsning og 1:1 pixel mapping funktion, med et HDMI til DVI-D kabel.

PF9 accepterer 1080p @ 50Hz og 1080p @ 60Hz, så det skulle være helt perfekt med en VP50, ikke?

Jeg har en Selector HD og vil outputte 576i fra den til VP50 med HDMI.

Har desuden en iMac og vil outputte 480p/576p til DVD og 1080p til HD film til VP50 med DVI til HDMI kabel.

Har også en XBOX 360 og overvejer om jeg skal køre VGA til BNC eller Component ud fra den i 720p til VP50'eren.

Nogen kommentarer til dette setup?

Nogle problemer jeg kan støde ind i eller andet jeg skal overveje?

PS. Jeg overvejede også en VP20 + ABT102 først, men har fået en special aftale om at købe flere VP50'ere for 13.000 kr. stk. og vil gerne have HD deinterlacing (DL) mulighederne også.

Alle kommetarer/idéer er velkomne, tak! :)

/Martin

Det ser fint ud med dine grejer - men kan din Mac ikke outputte et interlaced signal? Og kan skærmen ikke acceptere 1080p24?



Jo, tror godt at jeg kan sende interlaced signaler ud fra Mac'en. Jeg har et powerstrip lignende program, så den kan vel gøre det?

Er det bedst at sende 576i/480i ud til DVD'er og så 1080i til HD filmene, er det dét du mener?

PF9 kan kun acceptere 1080p24 med HD-SDI input boardet. Det har jeg ikke tænkt mig at købe.

Er det noget jeg vil savne (1080p24)?
Jeg har ikke en Blu-Ray eller HD-DVD afspiller, alt mit HD bliver afspillet fra Mac'en (720p, 1080i, 1080p osv.).

/Martin


__________________
/Martin
Til top Vis Ayla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ayla
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes