| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
jdg1 skrev:
| Der har været en del teoretisk snak om SDI vs. HDMI på bl.a. avsforum, men jeg tror nu ikke at det er en reel forskel så længe signalet hives ud af afspilleren lige efter mpeg dekoderen. |
|
|
Tænker du på forskel mellem HDMI vs. SDI,
|
|
|
Ja - og hvis du har mulighed for det - også HD-SDI 
Otto, TC skrev:
|
eller forskel mellem forskellige afspillere?
|
|
|
Det kunne også være spændende 
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Otto, TC skrev:
|
eller forskel mellem forskellige afspillere?
|
|
|
Det kunne også være spændende  |
|
|
Kan du så ikke også kigge på Cinemateq Studio Player SDI? Den koster
12k, og måske er den det værd (ctr. fx. DV989 SDI-mod) eller måske ikke.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Otto, TC skrev:
|
Tænker du på forskel mellem HDMI vs. SDI,
|
|
|
Ja - og hvis du har mulighed for det - også HD-SDI  |
|
|
Det bliver under alle omstændigheder ikke lige med det samme. Min umiddelbare opfattelse er at HDMI maksimalt kan blive lige så godt som SDI fra samme afspiller, og sandsynligvis vil være ringere. 576i via HDMI findes mig bekendt kun på Pioneer og Arcam. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Bushmaster Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Kan man se sådan en fætter demonstreret i København og omegn.
Evt en vp30.
__________________ Mvh
Bushmaster
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
kt-radio har dvdo scalere
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bushmaster skrev:
|
Kan man se sådan en fætter demonstreret i København og omegn.
Evt en vp30.
|
|
|
www.htp.dk er importør, og kan henvise dig til nærmeste forhandler. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
-Thomas- Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skriver Pioneers produktchef jo at såden en scaler ikke gør billedet bedre men hvad sker der egentlig hvis man smider et dvd signal ind i den omtalte scaler og får den til at opscalere signalet til skærmens højst mulige opløsning og lad os sige det er 720P men at man ikke har mulighed for at disable skærmens interne scaler.
Hvad sker der med signalet?
Bliver det nedscaleret i skærmens interne scaler for derefter igen at blive opscaleret el??
Vinder man noget videre hvis man alligevel ikke kan disable skærmens interne scaler??
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Thomas- skrev:
|
Nu skriver Pioneers produktchef jo at såden en scaler ikke gør billedet bedre men hvad sker der egentlig hvis man smider et dvd signal ind i den omtalte scaler og får den til at opscalere signalet til skærmens højst mulige opløsning og lad os sige det er 720P men at man ikke har mulighed for at disable skærmens interne scaler.
Hvad sker der med signalet?
Bliver det nedscaleret i skærmens interne scaler for derefter igen at blive opscaleret el??
Vinder man noget videre hvis man alligevel ikke kan disable skærmens interne scaler??
|
|
|
Det afhænger fuldstændigt af skærmen. RGB/gamma korrektionen i VP50 kan i princippet bruges til at "modvirke" evt. afvigelser i skærmen. Og uanset hvad den gode Henrik Skinbjerg* så måtte mene, så er en VP50 en langt bedre de-interlacer, ikke mindst af video-materiale, end tv'et selv. Selve skaleringen er sådan set den mindste del af det. Jeg har aldrig rigtigt selv prøvet at lege med hvor meget en DVDO kan gøre for tv-signaler på et fladskærms-tv, men det er absolut én af de ting der står på min (meget lange...) to-do liste.
* At jeg ikke altid er enig med Henrik ændrer ikke på at han er en af de mest kompetente medarbejdere overhovedet, blandt de større importører. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
PReP (Progressive ReProcessing)
Imponerende ny teknologi! 
VP50 kan tage et progressivt signal, interlace det igen, for derefter at foretage sin egen (overlegne) de-interlacing. Ganske imponerende - det giver virkelig konkurrenterne noget at tænke over !
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes sir!
Så landede "vidunderet" i aftes i min stue! 
Desværre "bor" jeg nærmest på mit kontor i øjeblikket, så der har ikke været tid til at lege seriøst med VP50'eren(og det bliver heller ikke i den nærmeste fremtid) 
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
Desværre "bor" jeg nærmest på mit kontor i øjeblikket, så der har
ikke været tid til at lege seriøst med VP50'eren(og det bliver
heller ikke i den nærmeste fremtid)  |
|
|
Hvad f..... skal du så med den?  Vi andre må kunne låne den  .
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep, hit med den
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Kan du så ikke også kigge på Cinemateq Studio Player SDI? Den koster
12k
|
|
|
I et amerikansk tidsskrift har jeg læst følgende om Cinemateq'en:
“The only real issue
with the player is the chroma upsampling error (CUE). There are
three types of CUE
along with the interlaced chroma problem (ICP). The Cinemateq only
suffers from one of
the three types, which is good news. Both 2-3 and 2-3 alternating
CUE is good to go. It
is 2-2 CUE that has the problem. Here in the U.S. this is almost
a non-issue as the
majority of content is either 2-3 or 2-3 alternating. The 2-2 will
really only be a
problem in countries that are PAL-based. The 2-2 and ICP are pretty
severe on this player.
In fact, the DVD® iScan™ VP30’s CUE corrector is unable to fix
the problem.”
Hvilken betydning har denne bug i praksis, og bør Cinemateq'en afskrives som følge heraf?
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
576i via HDMI findes mig bekendt kun på Pioneer og Arcam. |
|
|
Marantz DV-9600 skal med på listen  .
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt nok.
Hvis du ikke har tid til at bruge den, kan du da lige sende den over broerne en tur. Så skal jeg gladeligt lige teste den for dig, for at se om den er noget værd
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er min DVDO VP50 bestilt!  Glæder mig, den skulle komme i næste uge. Setup: Den skal sidde til en Panasonic TH-50PF9, som har 1920x1080p opløsning og 1:1 pixel mapping funktion, med et HDMI til DVI-D kabel. PF9 accepterer 1080p @ 50Hz og 1080p @ 60Hz, så det skulle være helt perfekt med en VP50, ikke? Jeg har en Selector HD og vil outputte 576i fra den til VP50 med HDMI. Har desuden en iMac og vil outputte 480p/576p til DVD og 1080p til HD film til VP50 med DVI til HDMI kabel. Har også en XBOX 360 og overvejer om jeg skal køre VGA til BNC eller Component ud fra den i 720p til VP50'eren. Nogen kommentarer til dette setup?Nogle problemer jeg kan støde ind i eller andet jeg skal overveje?
PS.
Jeg overvejede også en VP20 + ABT102 først, men har fået en special
aftale om at købe flere VP50'ere for 13.000 kr. stk. og vil gerne have
HD deinterlacing (DL) mulighederne også.
Alle kommetarer/idéer er velkomne, tak! :) /Martin
__________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
Så er min DVDO VP50 bestilt! 
Glæder mig, den skulle komme i næste uge.
Setup:
Den skal sidde til en Panasonic TH-50PF9, som har 1920x1080p opløsning og 1:1 pixel mapping funktion, med et HDMI til DVI-D kabel.
PF9 accepterer 1080p @ 50Hz og 1080p @ 60Hz, så det skulle være helt perfekt med en VP50, ikke?
Jeg har en Selector HD og vil outputte 576i fra den til VP50 med HDMI.
Har desuden en iMac og vil outputte 480p/576p til DVD og 1080p til HD film til VP50 med DVI til HDMI kabel.
Har også en XBOX 360 og overvejer om jeg skal køre VGA til BNC eller Component ud fra den i 720p til VP50'eren.
Nogen kommentarer til dette setup?
Nogle problemer jeg kan støde ind i eller andet jeg skal overveje?
PS. Jeg overvejede også en VP20 + ABT102 først, men har fået en special aftale om at købe flere VP50'ere for 13.000 kr. stk. og vil gerne have HD deinterlacing (DL) mulighederne også.
Alle kommetarer/idéer er velkomne, tak! :)
/Martin |
|
|
Det ser fint ud med dine grejer - men kan din Mac ikke outputte et interlaced signal? Og kan skærmen ikke acceptere 1080p24?
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Ayla skrev:
Så er min DVDO VP50 bestilt! 
Glæder mig, den skulle komme i næste uge.
Setup:
Den skal sidde til en Panasonic TH-50PF9, som har 1920x1080p opløsning og 1:1 pixel mapping funktion, med et HDMI til DVI-D kabel.
PF9 accepterer 1080p @ 50Hz og 1080p @ 60Hz, så det skulle være helt perfekt med en VP50, ikke?
Jeg har en Selector HD og vil outputte 576i fra den til VP50 med HDMI.
Har desuden en iMac og vil outputte 480p/576p til DVD og 1080p til HD film til VP50 med DVI til HDMI kabel.
Har også en XBOX 360 og overvejer om jeg skal køre VGA til BNC eller Component ud fra den i 720p til VP50'eren.
Nogen kommentarer til dette setup?
Nogle problemer jeg kan støde ind i eller andet jeg skal overveje?
PS. Jeg overvejede også en VP20 + ABT102 først, men har fået en special aftale om at købe flere VP50'ere for 13.000 kr. stk. og vil gerne have HD deinterlacing (DL) mulighederne også.
Alle kommetarer/idéer er velkomne, tak! :)
/Martin |
|
|
Det ser fint ud med dine grejer - men kan din Mac ikke outputte et interlaced signal? Og kan skærmen ikke acceptere 1080p24? |
|
|
Jo, tror godt at jeg kan sende interlaced signaler ud fra Mac'en. Jeg har et powerstrip lignende program, så den kan vel gøre det? Er det bedst at sende 576i/480i ud til DVD'er og så 1080i til HD filmene, er det dét du mener? PF9 kan kun acceptere 1080p24 med HD-SDI input boardet. Det har jeg ikke tænkt mig at købe. Er det noget jeg vil savne (1080p24)? Jeg har ikke en Blu-Ray eller HD-DVD afspiller, alt mit HD bliver afspillet fra Mac'en (720p, 1080i, 1080p osv.). /Martin __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |