Emne: Så er DVDO VP50 landet! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
jdg1 skrev:
Ayla skrev:
Så er min DVDO VP50 bestilt! 
Glæder mig, den skulle komme i næste uge.
Setup:
Den skal sidde til en Panasonic TH-50PF9, som har 1920x1080p opløsning og 1:1 pixel mapping funktion, med et HDMI til DVI-D kabel.
PF9 accepterer 1080p @ 50Hz og 1080p @ 60Hz, så det skulle være helt perfekt med en VP50, ikke?
Jeg har en Selector HD og vil outputte 576i fra den til VP50 med HDMI.
Har desuden en iMac og vil outputte 480p/576p til DVD og 1080p til HD film til VP50 med DVI til HDMI kabel.
Har også en XBOX 360 og overvejer om jeg skal køre VGA til BNC eller Component ud fra den i 720p til VP50'eren.
Nogen kommentarer til dette setup?
Nogle problemer jeg kan støde ind i eller andet jeg skal overveje?
PS. Jeg overvejede også en VP20 + ABT102 først, men har fået en special aftale om at købe flere VP50'ere for 13.000 kr. stk. og vil gerne have HD deinterlacing (DL) mulighederne også.
Alle kommetarer/idéer er velkomne, tak! :)
/Martin |
|
|
Det ser fint ud med dine grejer - men kan din Mac ikke outputte et interlaced signal? Og kan skærmen ikke acceptere 1080p24?
|
|
|
Jo, tror godt at jeg kan sende interlaced signaler ud fra Mac'en. Jeg har et powerstrip lignende program, så den kan vel gøre det?
Er det bedst at sende 576i/480i ud til DVD'er og så 1080i til HD filmene, er det dét du mener?
PF9 kan kun acceptere 1080p24 med HD-SDI input boardet. Det har jeg ikke tænkt mig at købe.
Er det noget jeg vil savne (1080p24)? Jeg har ikke en Blu-Ray eller HD-DVD afspiller, alt mit HD bliver afspillet fra Mac'en (720p, 1080i, 1080p osv.).
/Martin
|
|
|
Hvis kilden er interlaced (dvd film, tv osv.) så skal du altid lade DVDO'en foretage de-interlacingen. Den gør det med garanti en hel del bedre end din Mac eller dit tv 
Hvis din kilde er progressiv, så skal du selvfølgelig outputte den som sådan.
1080p24 er en fordel, men ikke noget essentielt. Dog vil jeg mene, at nu hvor du har købt en VP50 og en lækker skærm, så vil HD-SDI absolut være toppen af kransekagen! 
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Ayla skrev:
jdg1 skrev:
Ayla skrev:
Så er min DVDO VP50 bestilt! 
Glæder mig, den skulle komme i næste uge.
Setup:
Den skal sidde til en Panasonic TH-50PF9, som har 1920x1080p opløsning og 1:1 pixel mapping funktion, med et HDMI til DVI-D kabel.
PF9 accepterer 1080p @ 50Hz og 1080p @ 60Hz, så det skulle være helt perfekt med en VP50, ikke?
Jeg har en Selector HD og vil outputte 576i fra den til VP50 med HDMI.
Har desuden en iMac og vil outputte 480p/576p til DVD og 1080p til HD film til VP50 med DVI til HDMI kabel.
Har også en XBOX 360 og overvejer om jeg skal køre VGA til BNC eller Component ud fra den i 720p til VP50'eren.
Nogen kommentarer til dette setup?
Nogle problemer jeg kan støde ind i eller andet jeg skal overveje?
PS. Jeg overvejede også en VP20 + ABT102 først, men har fået en special aftale om at købe flere VP50'ere for 13.000 kr. stk. og vil gerne have HD deinterlacing (DL) mulighederne også.
Alle kommetarer/idéer er velkomne, tak! :)
/Martin |
|
|
Det ser fint ud med dine grejer - men kan din Mac ikke outputte et interlaced signal? Og kan skærmen ikke acceptere 1080p24?
|
|
|
Jo, tror godt at jeg kan sende interlaced signaler ud fra Mac'en. Jeg har et powerstrip lignende program, så den kan vel gøre det?
Er det bedst at sende 576i/480i ud til DVD'er og så 1080i til HD filmene, er det dét du mener?
PF9 kan kun acceptere 1080p24 med HD-SDI input boardet. Det har jeg ikke tænkt mig at købe.
Er det noget jeg vil savne (1080p24)? Jeg har ikke en Blu-Ray eller HD-DVD afspiller, alt mit HD bliver afspillet fra Mac'en (720p, 1080i, 1080p osv.).
/Martin
|
|
|
Hvis kilden er interlaced (dvd film, tv osv.) så skal du altid lade DVDO'en foretage de-interlacingen. Den gør det med garanti en hel del bedre end din Mac eller dit tv 
Hvis din kilde er progressiv, så skal du selvfølgelig outputte den som sådan.
1080p24 er en fordel, men ikke noget essentielt. Dog vil jeg mene, at nu hvor du har købt en VP50 og en lækker skærm, så vil HD-SDI absolut være toppen af kransekagen!  |
|
|
Ja, jeg vil lade VP50 gøre så meget arbejde som muligt! Jeg har ikke nogle HD-SDI kilder overhovedet, så vil ikke have brug for det  Jeg ejer heller ikke en dvd afspiller, det afspilles altid fra computeren. Desuden er HD-SDI input boards ekstremt dyre. __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
jdg1 skrev:
Ayla skrev:
jdg1 skrev:
Ayla skrev:
Så er min DVDO VP50 bestilt! 
Glæder mig, den skulle komme i næste uge.
Setup:
Den skal sidde til en Panasonic TH-50PF9, som har 1920x1080p opløsning og 1:1 pixel mapping funktion, med et HDMI til DVI-D kabel.
PF9 accepterer 1080p @ 50Hz og 1080p @ 60Hz, så det skulle være helt perfekt med en VP50, ikke?
Jeg har en Selector HD og vil outputte 576i fra den til VP50 med HDMI.
Har desuden en iMac og vil outputte 480p/576p til DVD og 1080p til HD film til VP50 med DVI til HDMI kabel.
Har også en XBOX 360 og overvejer om jeg skal køre VGA til BNC eller Component ud fra den i 720p til VP50'eren.
Nogen kommentarer til dette setup?
Nogle problemer jeg kan støde ind i eller andet jeg skal overveje?
PS. Jeg overvejede også en VP20 + ABT102 først, men har fået en special aftale om at købe flere VP50'ere for 13.000 kr. stk. og vil gerne have HD deinterlacing (DL) mulighederne også.
Alle kommetarer/idéer er velkomne, tak! :)
/Martin |
|
|
Det ser fint ud med dine grejer - men kan din Mac ikke outputte et interlaced signal? Og kan skærmen ikke acceptere 1080p24?
|
|
|
Jo, tror godt at jeg kan sende interlaced signaler ud fra Mac'en. Jeg har et powerstrip lignende program, så den kan vel gøre det?
Er det bedst at sende 576i/480i ud til DVD'er og så 1080i til HD filmene, er det dét du mener?
PF9 kan kun acceptere 1080p24 med HD-SDI input boardet. Det har jeg ikke tænkt mig at købe.
Er det noget jeg vil savne (1080p24)? Jeg har ikke en Blu-Ray eller HD-DVD afspiller, alt mit HD bliver afspillet fra Mac'en (720p, 1080i, 1080p osv.).
/Martin
|
|
|
Hvis kilden er interlaced (dvd film, tv osv.) så skal du altid lade DVDO'en foretage de-interlacingen. Den gør det med garanti en hel del bedre end din Mac eller dit tv 
Hvis din kilde er progressiv, så skal du selvfølgelig outputte den som sådan.
1080p24 er en fordel, men ikke noget essentielt. Dog vil jeg mene, at nu hvor du har købt en VP50 og en lækker skærm, så vil HD-SDI absolut være toppen af kransekagen! 
|
|
|
Ja, jeg vil lade VP50 gøre så meget arbejde som muligt!
Jeg har ikke nogle HD-SDI kilder overhovedet, så vil ikke have brug for det 
Jeg ejer heller ikke en dvd afspiller, det afspilles altid fra computeren.
Desuden er HD-SDI input boards ekstremt dyre.
|
|
|
Well, det varer nok ikke så længe før end din VP50 kan modificeres med HD-SDI 
Om man så er villig til at betale for det er en anden sag 
Findes der HD-DVD og Blueray drev til Mac?
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Ayla skrev:
jdg1 skrev:
Ayla skrev:
jdg1 skrev:
Ayla skrev:
Så er min DVDO VP50 bestilt! 
Glæder mig, den skulle komme i næste uge.
Setup:
Den skal sidde til en Panasonic TH-50PF9, som har 1920x1080p opløsning og 1:1 pixel mapping funktion, med et HDMI til DVI-D kabel.
PF9 accepterer 1080p @ 50Hz og 1080p @ 60Hz, så det skulle være helt perfekt med en VP50, ikke?
Jeg har en Selector HD og vil outputte 576i fra den til VP50 med HDMI.
Har desuden en iMac og vil outputte 480p/576p til DVD og 1080p til HD film til VP50 med DVI til HDMI kabel.
Har også en XBOX 360 og overvejer om jeg skal køre VGA til BNC eller Component ud fra den i 720p til VP50'eren.
Nogen kommentarer til dette setup?
Nogle problemer jeg kan støde ind i eller andet jeg skal overveje?
PS. Jeg overvejede også en VP20 + ABT102 først, men har fået en special aftale om at købe flere VP50'ere for 13.000 kr. stk. og vil gerne have HD deinterlacing (DL) mulighederne også.
Alle kommetarer/idéer er velkomne, tak! :)
/Martin |
|
|
Det ser fint ud med dine grejer - men kan din Mac ikke outputte et interlaced signal? Og kan skærmen ikke acceptere 1080p24?
|
|
|
Jo, tror godt at jeg kan sende interlaced signaler ud fra Mac'en. Jeg har et powerstrip lignende program, så den kan vel gøre det?
Er det bedst at sende 576i/480i ud til DVD'er og så 1080i til HD filmene, er det dét du mener?
PF9 kan kun acceptere 1080p24 med HD-SDI input boardet. Det har jeg ikke tænkt mig at købe.
Er det noget jeg vil savne (1080p24)? Jeg har ikke en Blu-Ray eller HD-DVD afspiller, alt mit HD bliver afspillet fra Mac'en (720p, 1080i, 1080p osv.).
/Martin
|
|
|
Hvis kilden er interlaced (dvd film, tv osv.) så skal du altid lade DVDO'en foretage de-interlacingen. Den gør det med garanti en hel del bedre end din Mac eller dit tv 
Hvis din kilde er progressiv, så skal du selvfølgelig outputte den som sådan.
1080p24 er en fordel, men ikke noget essentielt. Dog vil jeg mene, at nu hvor du har købt en VP50 og en lækker skærm, så vil HD-SDI absolut være toppen af kransekagen! 
|
|
|
Ja, jeg vil lade VP50 gøre så meget arbejde som muligt!
Jeg har ikke nogle HD-SDI kilder overhovedet, så vil ikke have brug for det 
Jeg ejer heller ikke en dvd afspiller, det afspilles altid fra computeren.
Desuden er HD-SDI input boards ekstremt dyre.
|
|
|
Well, det varer nok ikke så længe før end din VP50 kan modificeres med HD-SDI 
Om man så er villig til at betale for det er en anden sag 
Findes der HD-DVD og Blueray drev til Mac? |
|
|
Ja, men det er spørgsmålet om jeg vil have den modificeret når jeg ikke har noget udstyr med HD-SDI udgang at sætte til den jo  - Vil jeg nok ikke, hehe.
Der skulle være drev lige på trapperne, er stadig ret dyre.
Der kommer også et HD-DVD drev til XBOX 360 meget billigt om et par måneder.
Men, jeg er ikke sikker på, at jeg skal hoppe på HD-DVD og Blu-Ray
vognen endnu, må indrømme at jeg kan skaffe alt det HD jeg har lyst til
fra computeren i forvejen.
Så har masser af materiale at se, uden at investere i de dyre afspillere.  __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
jdg1 skrev:
Ayla skrev:
Ayla skrev:
jdg1 skrev:
Jo, tror godt at jeg kan sende interlaced signaler ud fra Mac'en. Jeg har et powerstrip lignende program, så den kan vel gøre det?
Er det bedst at sende 576i/480i ud til DVD'er og så 1080i til HD filmene, er det dét du mener?
PF9 kan kun acceptere 1080p24 med HD-SDI input boardet. Det har jeg ikke tænkt mig at købe.
Er det noget jeg vil savne (1080p24)? Jeg har ikke en Blu-Ray eller HD-DVD afspiller, alt mit HD bliver afspillet fra Mac'en (720p, 1080i, 1080p osv.).
/Martin
|
|
|
Hvis kilden er interlaced (dvd film, tv osv.) så skal du altid lade DVDO'en foretage de-interlacingen. Den gør det med garanti en hel del bedre end din Mac eller dit tv 
Hvis din kilde er progressiv, så skal du selvfølgelig outputte den som sådan.
1080p24 er en fordel, men ikke noget essentielt. Dog vil jeg mene, at nu hvor du har købt en VP50 og en lækker skærm, så vil HD-SDI absolut være toppen af kransekagen! 
|
|
|
Ja, jeg vil lade VP50 gøre så meget arbejde som muligt!
Jeg har ikke nogle HD-SDI kilder overhovedet, så vil ikke have brug for det 
Jeg ejer heller ikke en dvd afspiller, det afspilles altid fra computeren.
Desuden er HD-SDI input boards ekstremt dyre.
|
|
|
Well, det varer nok ikke så længe før end din VP50 kan modificeres med HD-SDI 
Om man så er villig til at betale for det er en anden sag 
Findes der HD-DVD og Blueray drev til Mac?
|
|
|
Ja, men det er spørgsmålet om jeg vil have den modificeret når jeg ikke har noget udstyr med HD-SDI udgang at sætte til den jo - Vil jeg nok ikke, hehe.
Der skulle være drev lige på trapperne, er stadig ret dyre.
Der kommer også et HD-DVD drev til XBOX 360 meget billigt om et par måneder.
Men, jeg er ikke sikker på, at jeg skal hoppe på HD-DVD og Blu-Ray vognen endnu, må indrømme at jeg kan skaffe alt det HD jeg har lyst til fra computeren i forvejen.
Så har masser af materiale at se, uden at investere i de dyre afspillere. 
|
|
|
Jeg tror ikke helt at du har fattet pointen med HD-SDI - det vil jo være den optimale forbindelse mellem DVDO'en og skærmen (men der er ingen grund til at gå i detaljer, hvis du alligvel har droppet tanken ).
Du må altså love mig, at du med dit nye udstyr ikke vil bruge en xbox360 til afspilning af film - det er næsten som at kaste perler for svin! 
Hvis du med HD-materiale mener film optaget fra div. HD-kanaler, så kan jeg oplyse at de på ingen måde måler sig med kvaliteten af HD-DVD (taler af erfaring!)
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Ayla skrev:
jdg1 skrev:
Ayla skrev:
Ayla skrev:
jdg1 skrev:
Jo, tror godt at jeg kan sende interlaced signaler ud fra Mac'en. Jeg har et powerstrip lignende program, så den kan vel gøre det?
Er det bedst at sende 576i/480i ud til DVD'er og så 1080i til HD filmene, er det dét du mener?
PF9 kan kun acceptere 1080p24 med HD-SDI input boardet. Det har jeg ikke tænkt mig at købe.
Er det noget jeg vil savne (1080p24)? Jeg har ikke en Blu-Ray eller HD-DVD afspiller, alt mit HD bliver afspillet fra Mac'en (720p, 1080i, 1080p osv.).
/Martin
|
|
|
Hvis kilden er interlaced (dvd film, tv osv.) så skal du altid lade DVDO'en foretage de-interlacingen. Den gør det med garanti en hel del bedre end din Mac eller dit tv 
Hvis din kilde er progressiv, så skal du selvfølgelig outputte den som sådan.
1080p24 er en fordel, men ikke noget essentielt. Dog vil jeg mene, at nu hvor du har købt en VP50 og en lækker skærm, så vil HD-SDI absolut være toppen af kransekagen! 
|
|
|
Ja, jeg vil lade VP50 gøre så meget arbejde som muligt!
Jeg har ikke nogle HD-SDI kilder overhovedet, så vil ikke have brug for det 
Jeg ejer heller ikke en dvd afspiller, det afspilles altid fra computeren.
Desuden er HD-SDI input boards ekstremt dyre.
|
|
|
Well, det varer nok ikke så længe før end din VP50 kan modificeres med HD-SDI 
Om man så er villig til at betale for det er en anden sag 
Findes der HD-DVD og Blueray drev til Mac?
|
|
|
Ja, men det er spørgsmålet om jeg vil have den modificeret når jeg ikke har noget udstyr med HD-SDI udgang at sætte til den jo - Vil jeg nok ikke, hehe.
Der skulle være drev lige på trapperne, er stadig ret dyre.
Der kommer også et HD-DVD drev til XBOX 360 meget billigt om et par måneder.
Men, jeg er ikke sikker på, at jeg skal hoppe på HD-DVD og Blu-Ray vognen endnu, må indrømme at jeg kan skaffe alt det HD jeg har lyst til fra computeren i forvejen.
Så har masser af materiale at se, uden at investere i de dyre afspillere. 
|
|
|
Jeg tror ikke helt at du har fattet pointen med HD-SDI - det vil jo være den optimale forbindelse mellem DVDO'en og skærmen (men der er ingen grund til at gå i detaljer, hvis du alligvel har droppet tanken ).
Du må altså love mig, at du med dit nye udstyr ikke vil bruge en xbox360 til afspilning af film - det er næsten som at kaste perler for svin! 
Hvis du med HD-materiale mener film optaget fra div. HD-kanaler, så kan jeg oplyse at de på ingen måde måler sig med kvaliteten af HD-DVD (taler af erfaring!) |
|
|
Nååå ja  Det er ikke HD-SDI indgange, men udgangen til skærmen du mener, selvfølgelig. Men jeg tror nok, at HD-SDI input boardet til PF9 er 6000 kr. eller lignende, det er for meget, synes jeg! Jeg vil aldrig afspille film gennem min XBOX 360, nævnte det bare som en billig HD-DVD løsning. Mht. HD materiale: Forskellen kan jo ikke være i opløsningen, når begge er 1920x1080 og VP50'eren kan deinterlace det. Hvori ligger kvalitetsforskellen (ikke fordi jeg ikke tror på dig, er bare interesseret  )? Bitraten er det eneste jeg lige kan tænke på. Mvh /Martin __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
jdg1 skrev:
Ayla skrev:
jdg1 skrev:
Ayla skrev:
Ayla skrev:
jdg1 skrev:
Jo, tror godt at jeg kan sende interlaced signaler ud fra Mac'en. Jeg har et powerstrip lignende program, så den kan vel gøre det?
Er det bedst at sende 576i/480i ud til DVD'er og så 1080i til HD filmene, er det dét du mener?
PF9 kan kun acceptere 1080p24 med HD-SDI input boardet. Det har jeg ikke tænkt mig at købe.
Er det noget jeg vil savne (1080p24)? Jeg har ikke en Blu-Ray eller HD-DVD afspiller, alt mit HD bliver afspillet fra Mac'en (720p, 1080i, 1080p osv.).
/Martin
|
|
|
Hvis kilden er interlaced (dvd film, tv osv.) så skal du altid lade DVDO'en foretage de-interlacingen. Den gør det med garanti en hel del bedre end din Mac eller dit tv 
Hvis din kilde er progressiv, så skal du selvfølgelig outputte den som sådan.
1080p24 er en fordel, men ikke noget essentielt. Dog vil jeg mene, at nu hvor du har købt en VP50 og en lækker skærm, så vil HD-SDI absolut være toppen af kransekagen! 
|
|
|
Ja, jeg vil lade VP50 gøre så meget arbejde som muligt!
Jeg har ikke nogle HD-SDI kilder overhovedet, så vil ikke have brug for det 
Jeg ejer heller ikke en dvd afspiller, det afspilles altid fra computeren.
Desuden er HD-SDI input boards ekstremt dyre.
|
|
|
Well, det varer nok ikke så længe før end din VP50 kan modificeres med HD-SDI 
Om man så er villig til at betale for det er en anden sag 
Findes der HD-DVD og Blueray drev til Mac?
|
|
|
Ja, men det er spørgsmålet om jeg vil have den modificeret når jeg ikke har noget udstyr med HD-SDI udgang at sætte til den jo - Vil jeg nok ikke, hehe.
Der skulle være drev lige på trapperne, er stadig ret dyre.
Der kommer også et HD-DVD drev til XBOX 360 meget billigt om et par måneder.
Men, jeg er ikke sikker på, at jeg skal hoppe på HD-DVD og Blu-Ray vognen endnu, må indrømme at jeg kan skaffe alt det HD jeg har lyst til fra computeren i forvejen.
Så har masser af materiale at se, uden at investere i de dyre afspillere. 
|
|
|
Jeg tror ikke helt at du har fattet pointen med HD-SDI - det vil jo være den optimale forbindelse mellem DVDO'en og skærmen (men der er ingen grund til at gå i detaljer, hvis du alligvel har droppet tanken ).
Du må altså love mig, at du med dit nye udstyr ikke vil bruge en xbox360 til afspilning af film - det er næsten som at kaste perler for svin! 
Hvis du med HD-materiale mener film optaget fra div. HD-kanaler, så kan jeg oplyse at de på ingen måde måler sig med kvaliteten af HD-DVD (taler af erfaring!)
|
|
|
Nååå ja Det er ikke HD-SDI indgange, men udgangen til skærmen du mener, selvfølgelig.
Men jeg tror nok, at HD-SDI input boardet til PF9 er 6000 kr. eller lignende, det er for meget, synes jeg!
Jeg vil aldrig afspille film gennem min XBOX 360, nævnte det bare som en billig HD-DVD løsning.
Mht. HD materiale: Forskellen kan jo ikke være i opløsningen, når begge er 1920x1080 og VP50'eren kan deinterlace det. Hvori ligger kvalitetsforskellen (ikke fordi jeg ikke tror på dig, er bare interesseret )? Bitraten er det eneste jeg lige kan tænke på.
Mvh /Martin
|
|
|
Forskellen ligger primært i komprimeringen. Og tro mig - du vil ikke være et sekund i tvivl!!
Se evt. også nogle af de mange tråde på avsforum vedrørende det samme (særligt lige på tidspunktet hvor HD-DVD blev lanceret).
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla:
Selvom det ikke direkte har med DVDO at gøre vil jeg gerne spørge, hvilken software/plugins
du bruger til deinterlacing og afspilning af HD-materiale på din iMac.
Jeg har nemlig ikke kunnet få deinterlacing (tror jeg) til at blive helt godt. Omvendt er min mac langt
bedre til at afspille HD-materiale uden hakkeri end den PC jeg egentlig købte for at være HTPC, så det
burde kunne komme til at fungere, selvfølgelig ikke på niveau med en DVDO, men mindre kan også gøre
det.
Mac kan ikke p.t. købes eller forudkonfigureres med Bluray eller HDDVD-drev, men i en mac pro skulle man
vel kunne sætte det i selv, hvis ellers drivers og afspiller er på plads. Læste et sted en spekulation om, at Apple
med vilje holder sig tilbage i HD-formatkrigen fordi de på sigt hellere vil sælge HD-downloads via iTunes (om end
det nok ligger et stykke ude i fremtiden.
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Ayla:
Selvom det ikke direkte har med DVDO at gøre vil jeg gerne spørge, hvilken software/plugins
du bruger til deinterlacing og afspilning af HD-materiale på din iMac.
Jeg har nemlig ikke kunnet få deinterlacing (tror jeg) til at blive helt godt. Omvendt er min mac langt
bedre til at afspille HD-materiale uden hakkeri end den PC jeg egentlig købte for at være HTPC, så det
burde kunne komme til at fungere, selvfølgelig ikke på niveau med en DVDO, men mindre kan også gøre
det.
Mac kan ikke p.t. købes eller forudkonfigureres med Bluray eller HDDVD-drev, men i en mac pro skulle man
vel kunne sætte det i selv, hvis ellers drivers og afspiller er på plads. Læste et sted en spekulation om, at Apple
med vilje holder sig tilbage i HD-formatkrigen fordi de på sigt hellere vil sælge HD-downloads via iTunes (om end
det nok ligger et stykke ude i fremtiden. |
|
|
Hej Vanderlay (Art Vanderlay?  ) Jeg bruger bare VLC Player (der kommer en ny udgave hver nat til Intel Mac's her: http://nightlies.videolan.org/build/macosx-intel/). Der er allerede annonceret et eksternt HD-DVD drev fra HP. Det vil garanteret også virke med Mac.  __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Otto, TC skrev:
576i via HDMI findes mig bekendt kun på Pioneer og Arcam. |
|
|
Marantz DV-9600 skal med på listen .
|
|
|
Du kan tilføje de nye Denonmaskiner DVD2930 og DVD3930 på listen.
Derudover har jeg erfaret at flere fladskærme slet ikke accepterer et
interlaced signal, hvilket jo så bare sætter større krav til
DVD-afspilleren, når den skal bruges med en fladskærm.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som et billigt alternativ skulle den nye Oppo DV-970HD også kunne sende 480i/576i ud over HDMI.
http://oppodigital.com/dv970hd/dv970hd.html
149 bucks!
Spørgsmålet er vel så: hvad sker der egentlig med et dvd-signal før man får 576i ud, dvs hvor meget
kan afspillerens teknologi påvirke billedet.
EDIT: beklager meget mine weblinks ikke er klikbare, det må være en indstilling på min mac, jeg ikke har fundet
|
| Til top |
|
| |
Banno Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber nogle af jer DVDO entusiaster kan svare på nogle spørgsmål.
Jeg har købt en Pioneer PDP-507XD og er meget i vildrede, hvilket udstyr jeg skal investere i for optimal gengivelse af "gamle" film i SD opløsning og så til afspilning af HD film, når det nu begynder at komme på markedet.
Jeg kan jo ligesom forstå, at VP50 er lidt af et vidunderbarn, men mon den også er det for mig? Jeg har læst denne tråd et par gange nu, men der er så mange ting at bide over, at jeg stadig er usikker på mange ting.
Med en VP50, hvilken DVD afspiller bør jeg så have til afspille ”gamle” SD DVD’er med? Kan jeg eks. nøjes med en Oppo 970, som Vanderlay peger på? Eller skal jeg helt op i de ”store” apparater (Denon 2930 eks.)?
Som jeg forstår det, er VP50 en overlegen de-interlacer/scaler. Fodr den med eks. et 576i signal, hvorefter den sender et eks. super-duper 720p signal til min skærm. Men skærmen skal vel stadig skalere fra 720p til 768p (opløsning på 1365x768)? Accepterer VP50 overhovedet 576i over HDMI? Eller HDMI her lige meget?
Jeg forventer med tiden også at koble PS3/XBOX360, HD-DVD og/eller Blu-Ray til skærmen. Her er VP50 vel også aktuel (507’eren accepterer også 1080/24p, hvilket vel er et argument for ikke at investere i VP50?).
Mit overordnede spørgsmål er vel nok: Er VP50 et godt køb til den PDP-507XD skærm? Det er den sikkert, men hvad er det, jeg skal være specielt opmærksom på mht. begrænsninger og/eller krav til andet udstyr?
Jeg håber ikke, at det alt for dumme spørgsmål! Det er ikke fordi, jeg ikke vil researche det selv, men jeg er lidt på herrens mark med hvor jeg overhovedet skal starte!
Jdg1, du har jo haft dyret hjemme i nogen tid nu. Kunne du ikke lave en lille rapport over dine oplevelser? Hvad siger du til at lave en lille salgstale for VP50’eren?
Mvh. Per
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Banno skrev:
|
Håber nogle af jer DVDO entusiaster kan svare på nogle spørgsmål.
Jeg har købt en Pioneer PDP-507XD og er meget i vildrede, hvilket udstyr jeg skal investere i for optimal gengivelse af "gamle" film i SD opløsning og så til afspilning af HD film, når det nu begynder at komme på markedet.
Jeg kan jo ligesom forstå, at VP50 er lidt af et vidunderbarn, men mon den også er det for mig? Jeg har læst denne tråd et par gange nu, men der er så mange ting at bide over, at jeg stadig er usikker på mange ting.
Med en VP50, hvilken DVD afspiller bør jeg så have til afspille ”gamle” SD DVD’er med? Kan jeg eks. nøjes med en Oppo 970, som Vanderlay peger på? Eller skal jeg helt op i de ”store” apparater (Denon 2930 eks.)?
|
|
|
Du skal blot bruge en "fornuftig" afspiller med et ordentligt HDMI output (eller endnu bedre; SDI-output). High-end afspillere er efter min mening - i denne sammenhæng - lidt spild af penge, da signalet alligevel skal de-interlaces og skaleres af VP50'eren.
Så summa summarum din Oppo burde klare opgaven fint (jeg går ud fra at den har et fornuftigt HDMI output).
Banno skrev:
|
Som jeg forstår det, er VP50 en overlegen de-interlacer/scaler. Fodr den med eks. et 576i signal, hvorefter den sender et eks. super-duper 720p signal til min skærm. Men skærmen skal vel stadig skalere fra 720p til 768p (opløsning på 1365x768)?
|
|
|
Det er (næsten) korrekt antaget
Din skærm understøtter ikke pixelmapping - derfor tror jeg alligevel at det vil være en fordel at fodre skærmen med dens native opløsning - så skal skærmens elektronik ikke skalere så meget selv. Men en skalering i skærmen kan du som sagt ikke undgå (pga. manglende pixelmapping), men du kan absolut minimere den.
Spørg evt. Otto fra Tapeconnection vedr. hans erfaringer med Pioneer skærmene og en VP50.
Banno skrev:
|
Accepterer VP50 overhovedet 576i over HDMI? Eller HDMI her lige meget?
|
|
|
Jeps, VP50'eren accepterer så absolut 576i via HDMI (og alverdens andre normale og "unormale" opløsninger).
Banno skrev:
|
Jeg forventer med tiden også at koble PS3/XBOX360, HD-DVD og/eller Blu-Ray til skærmen. Her er VP50 vel også aktuel (507’eren accepterer også 1080/24p, hvilket vel er et argument for ikke at investere i VP50?).
|
|
|
Det kan godt være at din skærm accepterer et 1080p24 input, men den kan ikke vise det! Derfor skal skærmen nedskalere og skal konvertere frameraten. Ligesom med de-interlacing og opskalering, vil en VP50 klare denne opgave væsentligt bedre end den indbyggede elektronik i en skærm.
Banno skrev:
|
Mit overordnede spørgsmål er vel nok: Er VP50 et godt køb til den PDP-507XD skærm? Det er den sikkert, men hvad er det, jeg skal være specielt opmærksom på mht. begrænsninger og/eller krav til andet udstyr?
|
|
|
Efter min mening vil den være et godt køb til den skærm. Du kan ganske vidst ikke udnytte VP50'eren 100% (pga. manglende pixelmapping), men den kan stadigvæk hjælpe en hel del! 
Banno skrev:
|
Jeg håber ikke, at det alt for dumme spørgsmål! Det er ikke fordi, jeg ikke vil researche det selv, men jeg er lidt på herrens mark med hvor jeg overhovedet skal starte!
Jdg1, du har jo haft dyret hjemme i nogen tid nu. Kunne du ikke lave en lille rapport over dine oplevelser? Hvad siger du til at lave en lille salgstale for VP50’eren?
Mvh. Per
|
|
|
Det er bestemt ikke dumme spørgsmål! Kom endelig med flere!
Mht. mine egne erfaringer så er de sådan spredt lidt ud over det hele - i forskellige tråde.
Men gennemgående kan jeg da konkludere, at den for en "videophil" stort set er uundværlig! Der findes mange andre gode scalere på markedet, men ingen med den samme service som DVDO! Hvilke andre producenter har et så gunstigt upgrade-program? 
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|