Forfatter |
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ironman - det lover godt med de billeder./screenshots for det samlede indtryk. Har kigget lidt på samme film. har lejet den idag.. poster evt. i min tråd med screenshots. Jeg kører min PS3 i 1080i.. ikke p.. så nu må vi se om det virker bedre! Fedt ellers. Offcourse (EDIT) Da jeg kom hjem med den lejede BluRay udgave af Starship troopers, havde konen væltet rundt med vores PS3 i HDMI-stikket - en "støvsugnings-ulykke"..Det rack PS3én står i har hjul, og hun plejer at svinge tingene ud fra væggen når der skal fanges nullermænd.. hun havde bare glemt at HDMI-kablet altså sad i, og at der er rimeligt kort.. så VONK... den blev revet rundt i røven via HDMI-stikket.. som nu er gået i stykker.. Damn.Det kommer til at tage op til 30 dage at få den lavet.. den er allerede indleveret til service.(Håber Merlin kan trylle ) Så -- det kommer til at lade vente på sig med min perosnlige sammenligning af de überfede screenshots du har taget, som du "påstår" kun er 800x600.... kan ikke vente til 1080i-sammenligning.. men det skal jeg åbentbart. Øv.
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Ironman - det lover godt med de billeder./screenshots for det samlede indtryk. Har kigget lidt på samme film. har lejet den idag.. poster evt. i min tråd med screenshots.
Jeg kører min PS3 i 1080i.. ikke p.. så nu må vi se om det virker bedre! Fedt ellers.
Offcourse
(EDIT) Da jeg kom hjem med den lejede BluRay udgave af Starship troopers, havde konen væltet rundt med vores PS3 i HDMI-stikket - en "støvsugnings-ulykke"..
Det rack PS3én står i har hjul, og hun plejer at svinge tingene ud fra væggen når der skal fanges nullermænd.. hun havde bare glemt at HDMI-kablet altså sad i, og at der er rimeligt kort.. så VONK... den blev revet rundt i røven via HDMI-stikket.. som nu er gået i stykker.. Damn.
Det kommer til at tage op til 30 dage at få den lavet.. den er allerede indleveret til service. (Håber Merlin kan trylle ) 
Så -- det kommer til at lade vente på sig med min perosnlige sammenligning af de überfede screenshots du har taget, som du "påstår" kun er 800x600.... kan ikke vente til 1080i-sammenligning.. men det skal jeg åbentbart. Øv.
|
|
|
konen skal have fingrene væk fra hifiet, eller nej, så skal du jo selv støvsuge. Ej, hehe, sådan noget er sket for mig mange gange. Men lyder sgu træls for dig. Men iron man, kæft det begynder at se godt ud, det bliver alt for lækkert efterhånden!
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et close up fra min nuværende yndlings Blu-ray titel.... Den er sygt skarp 
Desværre får man ikke det fulde indtryk på denne måde, men det er godt....

|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
alt for lækkert  må snart lige komme forbi __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
UUha - 4.0 - den er faktisk feed. Lidt overkill med den der "jet-jawer" men ellers er det fed film, flot film, bragende effekt-film etc. Bliver helt ærgelig over at Transformers kun er på HD-DVD.. men har set den hjemme på alm. SD_DVD, hvilket også gav ønskede effekt... boom-shake-shake i effekt-afdelingen  Mvh Offcourse
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kun set 4.0 på dvd, vil gerne opleve den på BD, men Blockbuster udlejer den desværre kun på dvd. Må sku nok ud og købe den.
Sjovt med Transformer, har en trailer liggende på min PS3, så mon ikke en BD-udgivelse er lige om hjørnet ?
Michael Bay har ihvertfald lovet den snart kommer på Blu-Ray.
PS: Rigtig nice setup Ironman, noget nær mit drømmeanlæg . __________________ juhu
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne være fedt med en "overgåen til BD"... Håber Transformers kommer - det er det tætteste jeg nogensinde har oplevet på 3 timers MEGA TOTAL ACTION med så meget effekt og bragen rundt at mine body-shakers både blev varme og brændte min gamle effekt af... i hvert fald den ene kanal..
Fed film, viser virkeligt flotte effelter både visuelt og især lydmæssigt. WOW. (Og det var altså på DVD...)
Helt sikkert en køber hvis den kommer i BD-HD.
Offcourse
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
alt for lækkert må snart lige komme forbi |
|
|
Ja, det ser rigtig fornuftigt ud. HD billed og lyd er dælme også bare godt 
Vi må bare finde en dag, hvor vi begge har tid. Jeg regner med, at der måske kommer en ASW750 i stalden i nærmeste fremtid.
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
Har kun set 4.0 på dvd, vil gerne opleve den på BD, men Blockbuster udlejer den desværre kun på dvd. Må sku nok ud og købe den.
Sjovt med Transformer, har en trailer liggende på min PS3, så mon ikke en BD-udgivelse er lige om hjørnet ?
Michael Bay har ihvertfald lovet den snart kommer på Blu-Ray.
PS: Rigtig nice setup Ironman, noget nær mit drømmeanlæg . |
|
|
Du kan roligt købe den, og så er det også en rigtig fed demo skive.
Ja B&W er bare i orden. Mine 803D bliver ikke skiftet, før jeg får plads til 802D 
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Fed film, viser virkeligt flotte effelter både visuelt og især lydmæssigt. WOW. (Og det var altså på DVD...)Offcourse
|
|
|
Transformers er en mega fed actionfilm, jeg håber også snart den kommer på Blu-ray.
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
.Ja B&W er bare i orden. Mine 803D bliver ikke skiftet, før jeg får plads til 802D 
[/QUOTE]
Yeps, er da også yderst tilfredse med mine, drømmer så om at opgradere til 800 serien .
__________________ juhu
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skudt en ny sammenhængende billedserie på side 1, efter at systemet er blevet flyttet til den modsatte side.
Der skulle gerne komme en B&W ASW825 til indenfor nærmeste fremtid og så system komplet. Så kommer der nye billeder igen.
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
Jeg har skudt en ny sammenhængende billedserie på side 1, efter at systemet er blevet flyttet til den modsatte side.
Der skulle gerne komme en B&W ASW825 til indenfor nærmeste fremtid og så system komplet. Så kommer der nye billeder igen.
|
|
|
vil glæde mig til der kommer billeder af dyret, bravo Iron Mandy
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvem skriver?? 
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
hvem skriver?? 
|
|
|
det gør jeg 
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
hvem skriver?? 
|
|
|
den blev stjålet fra wrong 
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer den sub snart?
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Kommer den sub snart?  |
|
|
Så er der kommet ny subwoofer i stuen, og hvilken helt utrolig opgradering. Umiddelbart de bedste penge jeg har brugt på mit anlæg.
I min stue har jeg problemer med, at bassen under 80Hz forstærkes sindssygt meget af rummet, omkring 10dB. Derfor har jeg altid haft rigeligt med bass fra 803D fronter, til gengæld også alt for meget bass.
Nu er subwoofer'en så kommet til, og de lydmæssige forandringer er meget store. Efter nogle test (blandt andet med en traditionel Radioshack, jeg har ikke sådan noget smart autosetup) blev alle højttalere er indstillet til "small" med en delefrekvens 80Hz. Det at jeg nu har mulighed for, at skrue ned for bassen i den dybeste bass har givet en meget bedre balance i lyden. Diskant og mellemtone er pludseligt blevet klarere og mere levende og taleforståelsen er blevet markant bedre. Det virker i det hele taget som om, at hele systemet har fået kæmpe lydmæssigt/effektmæssigt overskud (nu skal effektdelen heller ikke længere trække den dybeste bass.) Subwooferen blander sig fremragende/perfekt i musik, det er umuligt at høre, at det er subwooferen som laver bassen. Bassen fra sub'en kan dog nemt genkendes i sin klang, da den er meget tør og præcis.
LFE effekterne i film er pludseligt blevet meget mere differentierede. Tidligere var der bare altid enormt meget bass. Nu er lydene blevet meget mere individuelle. I nogle film er der en del mindre bass end før i nogle film med meget dybe effekter er bassen markant voldsommere og igen i andre film er bassen stram, tør og kontant. De fleste kender sikkert scenen fra Star Wars II, hvor rumskibet eksploderer på landingsplatformen, det siger godt nok skrald.
Subwooferen kan i øvrigt spille enormt højt. På billedet fra on-screen menu'en fra forforstærkeren, hvor sub'en står til kl. 10-11, er den dæmpet 12dB og spiller stadig 2-3dB højere end resten af systemet. Nu står den til omkring kl. 20 og er stadig dæmpet 4dB, så er den på niveau med resten af systemet.
Indkøbet af én subwoofer er uden tvivl den komponent som givet den største lydmæssige effekt på mit system, på stort set samtlige områder. Har du problemer med meget bass, er det helt sikkert værd, at lege med large/small indstillingen. Resultatet af, at få styr på bassen kan give en lige så stor forbedring af i de øverste frekvenser. Jeg fortryder jeg ikke længe har lavet opgraderingen.
Det er i øvrigt samme subwoofer som Abbey Road studio bruger i deres studio 3 samt Penthouse studio. Abbey road har blandt andet brugt B&W til Ringenes Herre og Star Wars.

|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig, og det ser sgu fint ud.. Godt det har givet et løft, kan kæresten også høre det?
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

|
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Endelig, og det ser sgu fint ud.. Godt det har givet et løft, kan kæresten også høre det? |
|
|
Hun er mest bare deprimeret lige for tiden 
|
Til top |
|
|