Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabler brugt som tonekontrol (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rosquist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 November 2003 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

jack skrev:

Gl.Jas.

Du siger, at nogle kabler næsten ikke reducerer. Kan du sætte
navn på disse kabler. Jeg vil gerne blive klogere.

Nemlig, hvem afgør hvad der er neutralt. vi har jo ikke nogen 100%
konstant at måle kabler imod. Derfor vil denne kabelsnak i mine øjne
altid blive en hypotetisk snak om hvilke man tror der er neutrale. At
så dem der har betalt 80k for Valhalla argumenterer for at deres er
mest neutrale er der jo ikke noget at sige til, med den pris. Men fakta
er at vi jo faktisk ikke ved hvilke kabler der er mest neutrale.
Til top Vis rosquist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rosquist

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 November 2003 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

@ Jonas Bøv

Du ved måske 100% hvad kunstneren eller mikseren har lavet?Dvs. dit anlæg viser den absolutte sandhed, tvivler på din kabler ikke faver bare lidt? Og du har været rundt og lytte på samtlige studier hvor ALT din musik er lavet? yaer right! Derfor ved du at det lyder 100% i din stue, som det gjorde i studiet? Til det kan jeg kun sige:

Du får ud af 10 mulige: 0 stjerner for troværdighed

Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 November 2003 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

micjen skrev:

@ Jonas Bøv

Du ved måske 100% hvad kunstneren eller mikseren har lavet?Dvs. dit anlæg viser den absolutte sandhed, tvivler på din kabler ikke faver bare lidt? Og du har været rundt og lytte på samtlige studier hvor ALT din musik er lavet? yaer right! Derfor ved du at det lyder 100% i din stue, som det gjorde i studiet? Til det kan jeg kun sige:

Jeg syntes egentlig, at du overfortolker Boyers indlæg. Nå men du skal da gøre som du lyster.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 30 November 2003 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Peter skrev:

er en RIAA så også noget L. ?

den ændre også den tonale balance !

Hvis det er fordi at man benytter en pladespiller, så er en RIAA jo nærmest en nødvendighed - ergo ret dumt spørgsmål!

Forskellen må jo ligge i at finde en god en af slagsen!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 November 2003 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:
Jeg er ikke helt enig, der er forskel på kabler. Tænk på flatline, sølvkabel og kobber-kabel, de giver ikke ens lyd billede, og nogle er bedre til nogle højtalere end andre, det der er noget vås. I nogle tilfælde rigtigt, men det afhænger meget af de valgte højtalere, hvad de er lavet til at køre med. Jeg kan tydelig høre forskel på kabler. Tænk på kvadrat og hvad det er lavet af, og hvordan lederne er snoet osv.

Tror vel næppe at der er nogen der har sagt at der IKKE er forskel på kabler for det ved de fleste vist! Nogle er bare ikke så gode til at høre det som andre!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 November 2003 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
jack skrev:

Det vigtige er selvfølgelig at købe ting, som passer sammen, dvs opnå en synergi. Økonomi er desværre det, der begrænser mulige indkøb. Ihvertfald for mig. 

Men havde jeg 1 millard, så havde jeg også et andet anlæg

Det tror jeg ikke jeg havde, jeg er meget tilfreds med  det jeg har og det er også lige vigtig at skrive sig bag øret at det jo ikke bare drejer sig om at gå ud og hælde en masse penge i noget udstyr og så tro det spiller godt....der er mange faktore der spiller ind for at et anlæg kommer til at lyde godt, bla rummet. Det nytter ikke noget feks.at gå ud og købe et sæt b&W N800 hvis man ikke har den nødvenidige plads til dem, bare for lige at tage et eks.   

Hvis du havde en milliard tror jeg nu nok du havde været ude og investere i noget lidt vildere - jeg nægter at tro på andet hvis man har muligheden og går meget op i god lyd! Selvom det er godt kan det altid blive bedre og hvem vil ikke gerne opnå det hvis man har midlerne?

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 30 November 2003 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

micjen skrev:

@ Jonas Bøv

Du ved måske 100% hvad kunstneren eller mikseren har lavet?

Nej det gør jeg ikke men derfor giver jeg mig ikke til at gætte fra fri luft jeg går efter forskelle på pladerne da det anlæg som farver mest er det som viser mindst forskelle på pladerne det er min erfaring.

Dvs. dit anlæg viser den absolutte sandhed, tvivler på din kabler ikke faver bare lidt? Og du har været rundt og lytte på samtlige studier hvor ALT din musik er lavet?

Nej det er det ikke, men det er det anlæg til PRISEN som viser de største forskelle på pladerne og det er testet igen og igen og er det med forskellene forkert så er mit anlæg forkert.

yaer right! Derfor ved du at det lyder 100% i din stue, som det gjorde i studiet? Til det kan jeg kun sige:

Sure opstod fra en nordjyde hvad kan jeg sige kom ned fra nord og være lidt gladere

Takker så længe jeg får point

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 November 2003 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

emilius skrev:

Man bliver meget syg indvendig når man tilstadighed læser at de fleste på dette forum bruger deres kabler med det formål at regulere den tonale balance på deres system.

Så har du ikke fatte havde det folk bruger deres kabler til, målet for de fleste må nok betegnes som at få et så rent og så lidt beskadiget signal igennem til de forskellige komponenter og der er mange vej til de rene signal, mig bekendt er der ikke en fællenævner på dette felt.

Eks. mine højttalere lyder anmasende, skarpe og aggresive ergo køber jeg mig et kabel som filtrer diskanten væk.  Så vidt jeg ved, får man fære informationer når man begænser båndbreden, derfor også mindre musik og hvordan skal et kabel evt. forbedre lyden af en dårlig lydende dome-tweeter..

Målet må fortsat være at få som meget igennem så muligt men alt andet lige så er der mange andre faktorere som spiller ind, det er ikke så sort og hvidt som du stiller det op.

Kabler bliver brugt til at " fjerne " al dårligdom fra vort hifi- system ved at filtrere endnu mere væk af signalet, således at alt kommer til at lyde " varmt " - " rundt " - " blødt " og afslappet.....   det er lige til at brække sig over!!!!!

Dette er en grov påstand og på punkter udleverer du din egen uvidenhed, du tillægger kabler alt for stor vægt i forhold til de øvrige komponenter, det handler om at opnå en synagi, at mixe kryderierne til en sublim ret.

I samme øjeblik du blot overveje at ændre den tonale balance er du begyndt glideturen ned ad bakke... FOR MAN KAN IKKE KOMPENSERE SIG TIL GOD LYD !!

Synagien min kære ven, det er intet andet -og for at finde den kræver det at du har lyst til at dyrke hifi på et niveau som kan drive din bedre halvdel til vanvid ... jeg har endu aldrig hørt nogen købe et tilfældigt kabler og brutalt ændre klangbalancen, nixen bixen min fine ven ... det kræver sgu lidt mere at finde synagien.

man må opgradere for at opnå dette !!

Ærligt talt er det noget du lige har opdaget ? men det er jo på alle punkter at mixet skal holde, kabler og alle andre komponenter skal kunne holde sammen på det komplekse musiksignal.

Emilius

Til alle jer som har en idé om at "hi-fi folket" farver med alskens kabler ... Go daw do ! - hvad med at få hovedet ud af røven og se på jeres eget hifi så vil i opdage at der dælme også sidder kabler imellem div. komponenter.

Slutteligt så er der en tendens til at glorificere de gamle kabelproducenter eks. Furukawa, van den hul .... uuuhhaa ! - det var den gang da der var filantroper til ! Ja, vågne op mand !!! de er sgu ikke anderledes end nutidens "filantroper" -de er hverken bedre eller dårligere.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 November 2003 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Qoute Bojer:     Anden ting er sku at nogle HIFI-folk vil ændre på det kunsteren og mixeren har lavet. Nogle elsker at præve lyden efter egen smag men jeg kender INGEN som køber et maleri til 100.000kr og klatter nogle extra farver på for at det bedre skal falde ind i ens smag

Hvad nu hvis maleren havde briller på? Eller måske solbriller? Eller stod i et mørkt rum, men du har hængt billedet i et lyst rum? Dine analogier mangler som sædvanligt detaljer og nuanceret perspektiv. Det du siger det, svarer til selv at indspille noget oveni cd'en.

Kabler, anlæg, ører, rum, humør.....Det farver ALT SAMMEN lyden! Også Linn. Find den lyd der passer til dit behov. Sværere er det ikke.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 November 2003 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Og så lige 10 point ud af 10 mulige til Alex.

emilius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 30 November 2003 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

hej Alex,

Tak for dine kommentarer vedr. mit indlæg..

Pricipielt tror jeg de fleste af os ønsker at op-gradere vort system hver gang vi bruger penge på det, men desværre tror jeg meget ofte det sker, at vi bruger penge uden at komme nogen steder.. for man kan egentligt opnå en langt bedre tonal balance samtidig med at man får mindre musik ud af det. Det er det der bekymre mig... Jeg har selv prøvet det en hel del gange!! Surt Show...

Jeg er enig med dig vedr. dine synspunkter angående synergi !!  Synergi får man lettest ved integration og optimering. Hellere have en integreret forstærker med de rigtige højttalere, kabler, racks, afkoplingsenheder etc. end hvis man har et system bestående af for-sluttrin med lidt forkerte kabler, et dårligt rack etc.. Det er stadig væk " billigere " at købe et virkeligt godt kabel end 5-6 stk af slagsen.l

Din-min og andres  ide omkring hvad et kabel  skal gøre, er at det ikke må filtrere mere af signalet end højest nødvendigt.

Desværre for os forbrugere tilbyder de fleste kabler os en exstrem filtrering i form af meget høj kapasitans eller en høj induktans. Begge dele betyder en begænsning af vort systems båndbrede, hvilket igen betyder mindre information og mindre musik..

Til sidst. Du kan ikke tillade dig at kalde dig min VEN. For det første tror jeg ikke vi kender hinanden, og for det andet bryder jeg mig ikke om  den måde du tiltaler folk på, for den er både arrogant og bedre vidne. Det klæder ingen og heller ikke dig!!!!!!!

Hilsen

Emilius

Til top Vis emilius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emilius

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2003 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

emilius skrev:

hej Alex,

Tak for dine kommentarer vedr. mit indlæg..

Pricipielt tror jeg de fleste af os ønsker at op-gradere vort system hver gang vi bruger penge på det, men desværre tror jeg meget ofte det sker, at vi bruger penge uden at komme nogen steder.. for man kan egentligt opnå en langt bedre tonal balance samtidig med at man får mindre musik ud af det. Det er det der bekymre mig... Jeg har selv prøvet det en hel del gange!! Surt Show...

Fejlinvesteringer har vi sikkert alle prøvet (så har man lært af det) - en bedre tonal balance behøver ikke at være ensbetydende med mindre musikalitet, men man kan naturligvis kombinere komponenter i et væk uden det lykkes at ramme en synagi som virker naturlig.

Jeg er enig med dig vedr. dine synspunkter angående synergi !!  Synergi får man lettest ved integration og optimering. Hellere have en integreret forstærker med de rigtige højttalere, kabler, racks, afkoplingsenheder etc. end hvis man har et system bestående af for-sluttrin med lidt forkerte kabler, et dårligt rack etc.. Det er stadig væk " billigere " at købe et virkeligt godt kabel end 5-6 stk af slagsen.l

Tja, det er da en spøjs holdning ?

Din-min og andres  ide omkring hvad et kabel  skal gøre, er at det ikke må filtrere mere af signalet end højest nødvendigt.

Desværre for os forbrugere tilbyder de fleste kabler os en exstrem filtrering i form af meget høj kapasitans eller en høj induktans. Begge dele betyder en begænsning af vort systems båndbrede, hvilket igen betyder mindre information og mindre musik..

Det er ikke det indtryk jeg har.

Til sidst. Du kan ikke tillade dig at kalde dig min VEN. For det første tror jeg ikke vi kender hinanden, og for det andet bryder jeg mig ikke om  den måde du tiltaler folk på, for den er både arrogant og bedre vidne. Det klæder ingen og heller ikke dig!!!!!!!

Jeg beklager da meget at du ikke kan lide min tone og jeg skal nok lade være med at kalde dig "ven" fremover.

Hilsen

Emilius

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 November 2003 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

"Til sidst. Du kan ikke tillade dig at kalde dig min VEN. For det første tror jeg ikke vi kender hinanden, og for det andet bryder jeg mig ikke om  den måde du tiltaler folk på, for den er både arrogant og bedre vidne. Det klæder ingen og heller ikke dig!!!!!!!"

Hold kæft, nu går vi sgu i små sko, wa?? Hvad angår arrogance og bedrevidenhed ligger du sgu ikke selv på den lade side, så styr lige mavesyren og hold tråden på det den går ud på! Forstår ikke helt dit opstød, for i er jo dybest set enige, så der er vel egentlig ikke noget at bitche over, vel min ven??

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 30 November 2003 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Fandt lige ud af at "Ronin" betyder herreløs samurai på japansk. Så i må hellere passe på.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 November 2003 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hejsa folks!
Så er vi igen oppe i de høje omdrejninger, hvor en velsmurt Tomos er i sine 3 S´er - nemlig Sjarme, Selvtillid og lange kabler.
Men det udvikler sig desværre hurtigt til en omgang sildekasteri af de store, i stedet for at prøve om der kunne være sider af samme sag, man ikke har kigget på.
For en tid siden fik jeg lov til - og det takker jeg for - at låne et par sæt af Duelunds signalkabler i fladvalset sølv.
Jeg kiggede på dem og tænkte hmmm. han har læst på lektien og tænkt sig om den kære Due.

Han er såmænd gået rigtigt grundigt til værks, f.eks. har han:

Fremstillet leder materialet i sølv, som beviseligt er den kendte leder med den laveste modstand ved stuetemparatur. Sølv har ganske eneklt flere "frie" elektroner end kobber, som har næstflest. Rationalet bag dette valg må derfor siges at være korrekt.

Det fladvalsede sølv, er fladvalset for mere end et syns skyld. Det drejer sig nemlig for Duen at undgå "skineffekt" eller det der hedder strømfortrængning. Det er kendt, at lave frekvenser gerne bruger hele tværsnitsarealet til at komme frem, hvorimod højere frekvenser (pænt over audiobåndet) hellere vil løbe langs overfladen. Derfor er ledermaterialet valset fladt, der er intet der kan gemme sig i dybet af materialet, for lederen er simpelthen flad. Rationalet er også her gennemtænkt og ført ud i livet.

Isolationsmaterialet som er silke mættet med linolie, må også siges at have det teoretiske på plads. Det kan næsten med sikkerhed siges, at disse materialer enten slet ikke vil "svare igen" eller i det mindste næsten ikke. Denne problemstilling kaldes den dielektriske absorbtion, som i korthed går ud på, at hvis du sender spændinger/strømme igennem en leder, så vil isolatoren opsamle enkelte elektroner og opbevare disse, indtil spænding/strøm er faldet til et lavere niveau end den opladede isolering befinder sig på. Først her afgiver isoleringen så de overskydende elektroner og påvirker derfor signalet.
Dette fænomen påvirker faktisk signalet 2 gange, både når der afgives elektroner til isoleringen og når isoleringen senere afgiver elektronerne til lederen. Det vil logisk set resultere i en slags skyggesignal, som er en kende forskudt i tid. Det giver en vis træghed når det skal gå rigtig hurtigt.
En 100% ren ædelgas vil typisk være den absolut bedste isolering set fra teoriens synsvinkel. Det er kun svært realiserbart, derfor har Duen valgt at bruge linolie og silke. Det kan man sagtens forstå og også her er rationalet næsten helt skudsikkert.

Geometrisk set er kablet udformet som to ledere der snor sig en smule om hinanden. Det er altså et uskærmet kabel.
Geometrien i et kabel er ikke helt uvæsentlig, idet den er afgørende for, hvordan kablet påvirker sine omgivelser og hvordan omgivelserne påvirker kablet.
Dette kabel er med andre ord ikke beregnet til at blive brugt i et studio miljø, med masser af krydsende kabler i en sand forvirring. Det vil næsten 100% sikkert ende med brum der ikke er til at slippe af med. Hjemme går det bedre, men man bør lige tænke sig om. Det er ikke et digikabel med karakteristisk impedans på 50 Ohm, det er et kabel til analoge signaler.
Eddy currents, som det for tiden er meget moderne at bekymre sig om, er elektromagnetisk indvirkning på omgivelserne og modsat. Disse er dette kabel ikke særligt beskyttet imod, men den lydmæssige gevinst af at gøre dette, kan naturligvis altid diskuteres. Men her har Duen måske valgt et kompromis.
Mht. induktion, så burde der ikke i dette kabel kunne måles ret meget af det. Hvis der forekommer målbar afrulning opefter, så burde det være som følge af Eddy Currents el. lign.

Vi står således med et kabel, der på næsten alle måder er det teoretisk perfekte.
Jeg er sikker på, at der ikke kan måles ret meget kapacitet i det. Selvinduktion tror jeg heller ikke på. DC modstanden er meget afhængig af leder materiale og mængden deraf, den vil kunne varieres efter ønske.
I disse tider betyder det åbenbart også en del, hvorledes propagationen i kablet er. Propagationen er et udtryk for, hvor hurtigt signalet når igennem kablet, det måles i % af lysets hastighed. Nu er det sådan, at strømmen ALTID bevæger sig med lysets hastighed, det er bare ikke altid at strømmen bevæger sig direkte fra A til B. Propagation har altså noget at gøre med, at strømmen kan finde omveje, eller at vejen med den mindste modstand åbenbart ikke nødvendigvis er den korteste.
Hvorvidt propagationshastigheden har nogen som helst indflydelse på lydkvaliteten i et kabel, er der i øjeblikket 0,00 dut beviser/indicier eller noget som helst andet for. Det er med andre ord totalt ukendt, hvorvidt det er vigtigt eller ej. Nord Ost gør en masse ud af dette og det er der p.t. flere der er begyndt med.

Men tilbage til Duelund kablet.
Jeg kan ikke rigtigt pege på noget der er gjort forkert. Kablets konstruktion og materialevalg er velgennemtænkt - herligt.

Hvad er dette fine kables opgave så i et HIFI set-up?

Det skal selvfølgelig tillade elektronstrømmen at passere helt og aldeles uhindret. Samtidig skal det helst ikke påvirke elektron kilden og ej heller modtageren. Jeg tror nok de sidste 2 ting er nogen af dem, som ikke ret mange af producenterne der tænker på. Men det er dybst set opgaven.

Hvordan lyder så dette Duelund kabel?
Til en begyndelse kan jeg fortælle, at jeg både har prøvet at indsætte Duelund kablet i min signal kæde og ligeledes at erstatte de bestående kabler med det.
Duelund kablet er efter min opfattelse et kabel, der ikke rigtigt fokuserer på noget bestemt område, ikke at det er neutralt, men det er fri for den fokus på et snævert frekvensområde, som mange kabler har. Når dette så er sagt, så er der én helt speciel ting der tiltrækker opmærksomheden ved dette kabel, nemlig gengivelsen ved de svageste niveauer. Her har kablet ikke samme klangballance som når der kommer kraftigere signaler. Det virker med andre ord som om, at lyden først lige skal op på et bestemt niveau for at slippe ordentligt igennem. Dette fænomen kender jeg fra tidligere og det skyldes ganske enkelt afrulning opefter. Og ved en nøjere undersøgelse viser det sig også, at det faktisk er det det gør. Det er som om, at der er en vis "blød vandslange effekt" over dette kabel. På en måde kan der simpelthen være noget inde i det, som ikke kommer ud på den anden side. Til gengæld virker det ikke sådan, når signalet stiger lidt i niveau. Hmmm!
Nedefter viser dette kabel sine kvaliteter, en dyb streng på en harpe er en livret for Duens ledning. På en gang voldsom og kontrolleret. Grundtoneområdet fremstår for det første som rent, men der er en vis dynamisk begrænsning i det.
Jeg har i hvert tilfælde kabler på lager, som slipper en del mere grundklang igennem. Og ved indsætning peger alt på, at det er Duens kabel der ikke er villig i denne retning.
Nu skal det jo ike lyde som om jeg ikke kan lide dette kabel, for det er faktisk af temmelig høj klasse. Jeg tror dog at mange vil finde klangbalancen en kende for mørk. Jeg har hørt nogle beskrive kablet som uldent, hvilket jeg vil bestride. Der er intet uldent over det, blot vil nogle finde klangballancen en kende mørk. Det er således ikke et kabel man smækker direkte sammen ked en masse NAD konstruktioner.
Efter gennemlytning af dette kabel, forstår jeg efterhånden bedre og bedre, at der er en del der holder meget af disse. I disse moderne tider, hvor det meste elektronik er forsynet med FET´s kan jeg kun byde disse kabler velkommen, men man gør absolut klogt i at lytte dem godt og grundigt før man stiger på.

Men sådan er det!
Det er ikke sikkert, at man rammer et totalt pletskud blot fordi man synes man gennemtænker alt og tager højde for det meste.
Jeg kan ikke nævne ét kabel, hvor flere parametre er optimeret end Duelunds.
Det eneste jeg kan se det mangler er DE HF mæssige sider og så lige den krystallinske struktur - lange krystaller - iltfrit sølv m.m.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 November 2003 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Glem det Alex, det her stinker af "gamle dage" Emilie har vist en arogantisk off dag sammen med sine ører 

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

chriller4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 November 2003 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

emilius skrev:

Kabler bliver brugt til at " fjerne " al dårligdom fra vort hifi- system ved at filtrere endnu mere væk af signalet, således at alt kommer til at lyde " varmt " - " rundt " - " blødt " og afslappet.....   det er lige til at brække sig over!!!!!

I samme øjeblik du blot overveje at ændre den tonale balance er du begyndt glideturen ned ad bakke... FOR MAN KAN IKKE KOMPENSERE SIG TIL GOD LYD !!

Er det heller ikke "lovligt" at investere i komplet valhalla lir', hvis man synes Celine Dion's stemme er lidt for skinger ?  

Mit anlæg, klik her

Min hjemmeside: www.christerholte.dk
Til top Vis chriller4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chriller4 Besøg chriller4's Websted

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 30 November 2003 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

chriller4 skrev:

emilius skrev:

Er det heller ikke "lovligt" at investere i komplet valhalla lir', hvis man synes Celine Dion's stemme er lidt for skinger ?  

He He Jo tak lad os få lidt mere af den skuffe    Nu til det mere alvorlige NEJ det må du nok ikke, ka du så forstå det 

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2003 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
jack skrev:

Det vigtige er selvfølgelig at købe ting, som passer sammen, dvs opnå en synergi. Økonomi er desværre det, der begrænser mulige indkøb. Ihvertfald for mig. 

Men havde jeg 1 millard, så havde jeg også et andet anlæg

Det tror jeg ikke jeg havde, jeg er meget tilfreds med  det jeg har og det er også lige vigtig at skrive sig bag øret at det jo ikke bare drejer sig om at gå ud og hælde en masse penge i noget udstyr og så tro det spiller godt....der er mange faktore der spiller ind for at et anlæg kommer til at lyde godt, bla rummet. Det nytter ikke noget feks.at gå ud og købe et sæt b&W N800 hvis man ikke har den nødvenidige plads til dem, bare for lige at tage et eks.   

Hvis du havde en milliard tror jeg nu nok du havde været ude og investere i noget lidt vildere - jeg nægter at tro på andet hvis man har muligheden og går meget op i god lyd! Selvom det er godt kan det altid blive bedre og hvem vil ikke gerne opnå det hvis man har midlerne?

Joo, jeg vil muligvis købe nogle af MITs hundedyre reference kabler.

I dont no, noget ville jeg måske nok, men det er altså ikke bare at købe en masse dyrt og så tror det bare spiller skide godt, det tog mig faktisk lang tid at få mit ML til at yde det,det jeg vidste det kunne.

Men det er også rent hypotetisk.......Jeg får sku aldrig en milliard kroner aligevel.

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 01 December 2003 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Såèn er livet Slips, sometimes it sucks................ :o)

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes