Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabler brugt som tonekontrol (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 01 December 2003 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Jeg har til dato intet udstyr hørt der i sig selv lyder for mig og i mine øre helt "rigtigt"  det kan kun komme mere eller mindre tæt på!

Det samme gælder kabler.

Jeg har endnu ikke set eller hørt et kabel der på ALLE! anlæg er neutralt! det findes ikke! da der ikke findes neutrale anlæg!

Der er kun tilnærmelser!! og så skal der noget til for at rette op på de "tidsler" der uundgåligt er i en hver opstilling!!

I gode anlæg med kvalitets udstyr, kan dette gøres med så relativ små ting som kabler!!

Dårligt udstyr kan ingen kabler rette op på eller opnå noget som helst med!!  her til er fejlene og manglerne for store!..

Men i det meste gengse gode kvalitets udstyr i forskellige prisklasser kan man rette lidt op på de små fejl og "forkerte" drejninger der nu end måtte være af forskellig art forskellige steder!.. dette da det trods alt kun er små ting!..  og kabler kan kun equalizere småting!!.. ) uden at kompromitere dynamik og opløsning mm.) så det jeg taler om er betoninger og relative små ting!...

Dette er noget ALT! udstyr unset pris lider under! spørgsmålet er bare i hvor stort omfang!.. som regel  er det sådan at jo dyre jo mindre er de ting der skal rettes op på... men uanset hvad er der ALTID!! noget!!..

Selv på udstyr til en million!! eller mere!!..

her kommer kabler og tweaks ind i billedet som de ting der kan få det hele til at summere rigtigt i netop den enkelte lytters øre ud fra dennes opfattelse af hvordan det skal lyde!!

mvh.

Mere korrekt kan det vist ikke udtrykkes

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 December 2003 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Jonas skriver : ja slut resultatet kan være noget neutralt men sammenlign lige dette med mere neutrale kabler så vil i kunne høre at klang balancen ca. er det sammen men at musikiken "dør" når anlægget har de blandede kabler. Dette er en simpel test.

1 :  mere neutrale kabler???  HVILKE??  fortæl os lige hvilke kabler er "mere" neutrale, og i forhold til hvad??

2 : musikken dør???  hvorfor skulle den det?? og har du konkrete eksempler og test af dettte, og med hvilke kabler og hvilket udstyr??  hvad underbyger du denne påstand med og udfra??

Jeg vil påstå at det absolut neutrale kabel ikke eksistere! hele begrebet DET NEUTRALE KABEL ELLER MEST NEUTRALE KABEL  eksistere ikke!! et kabels neutralitet eller mangel på samme afhænger af udstyret der sættes sammen med!! kablet er som før sagt INTET! i sig selv!..

I et set up kan det lyde meget "usynligt i forhold til enkelte dele af udstyrets generelle klang, i andre kan det virke mørkt og i tredie decideret lyst!..

På en cd. kan det eks. være næsten usynligt, men mellem pre & power, for lyst!.. og det endda af udstyr af samme mærke!! dette er ikke usedvanligt at opleve!!

Med alt udstyr der eksistere!! ville je meget nødig selv have de 100% usynlige kabler!! for så ville det være ufattelig svært for mig at finde noget udstyr jeg kunne leve med!!..  der ville ikke findes noget enkelt system eller mærkle der duer som et rent setup, eks. Linn eller ML eller what ever?? hele vejen!!..

Det ville gøre matching af udstyr en nærmest uoverkommelig og uendelig tidskrævende opgave, for ikke at tale om for mig og 99% af alm. mennsker med alm. økonomi økonomisk uoverkommelig opgave!!..

Dette fordi at man i det udstyr man nu vælger og sammensætte ikke kan gå på noget som helst kompromis der siden kan rettes lidt til med de rette kabler!..

Og den type kompromisløshed har jeg kke råd og mulighed for!! og jeg er sikker på at det er der et stort flertal der heller ikke har!!

Det bliver altid et kompromis!! og disse er nødvendige at kompensere på med hjælp af de rette kabler!.. ellers er det ikke til at leve med!..

Sådan har jeg det under alle omstændigheder!!..

Som sat det er IKKE! alle der har røve fuld af penge!! eller en økonomi og indtægt der tillader samme kompromisløshed som enkelte udviser på baggrund af grej der koster til sammen mere end hvad jeg skel give i indskud på vores fremtidige hus!!.. 

Det er meget tydeligt at enkelte her inde er enten ungkale eller højt betalte personer eller begge dele der bare har råd til det tunge grej!! og færre kompromisser!.. men sådan spiller "klaveret" jo ikke for os alle!!..

Derfor fornæmmer jeg en høj grad af hifi udstyrs snobberi bag meget af den udtalte kompromisløshed!..

Jonas med sit Klimax grej, der er dyre end et mindre hus har på Bornholm, kan jo sagtens sidde der på en lille hællig og selv fed sky og se ned på alt andet udstyr vi andre har og siga at han har flest forskelle og mest musikalitet!!.. 

Dette selv om jeg da er stærkt uenig i at det han har er så meget bedre end så meget andet i samme prisklasse!! det mener jeg absolut ikke at det er!!..

Men selvfølgelig er det ydelsels mæssigt så meget bedre end eks mit grej!! mærkligt om andet taget prisforskellen på 100000 kr. alene for hans cd. i forhold til hele mit anlægs samlede pris!!..

På den baggrund er det utrolig trættende at høre ham slå ned på eks. det LC grej jeg har!..

Sorry!! du "store" "guddommelige" Jonas for at jeg og vi andre fattigrøve ikke har råd til en Linn cd12 og nogle Klimax Soloer mm. skal jeg / vi nu kaste mig / os i støvet i skam eller hva???

Næppe!!!!

Jeg kan kun sige KOM LIGE NED FRA DEN DER SELVBESTALTEDE KONGEKRONE DU HAR SAT DIG OP!..

Og se tingene i normal perspektiv!

Fedt for dig du har så dyrt udstyr og mener at du har verdens bedste og mest forskelsvisende!! samt mest musikalske grej!!...

( jeg forbeholder mig og retten til at bestride dette også!! men nok om det!!)

Morten har ganmske ret i lidt af det ahns siger om dig og jeg forstår at du kan få hans "pis" i kog!.. du kan det også med mit nu og da!!...

Og lad mig forøvrigt sige at selv om jeg havde "røven" fuld af penge eller hvad ved jeg!?? så skulle der uanset hvad jeg slæbte hjem af hunde dyrt grej! aligevel tilpasses nøje med div. kabler for at opnå noget i mine øre brugbart!..   og dette endda endnu mere krittisk nu prisen taget i betragtning mm.

Plug & play systemet alt inc. findes ikke i mine øre!!.. UANSET PRIS!!

Der skal kabel "eq" på ALT!! for at det skal summere rigtigt!!....  igen uanset hvad og til hvilken pris!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 December 2003 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa Mike!
Jeg forstår ikke det der med om at have bagdelen fyldt op med gysser.
Hvad vil du opnå rent hifi mæssigt med det?
Pris og kvalitet har aldrig nogensinde hængt sammen, endda blot fragmentarisk i HIFI.
Alle tager det de kan få, således at de skal lave færrest mulige produkter for at score en given gevinst. Så simpelt er det.
Det har absolut intet med kvali at gøre, men markedsføring.

Dernæst så tror du ikke selv på, at kabler er EQ. Jeg nægter at tro det.
Hvis du finder noget der hælder i én eller anden retning klangmæssigt, så mangler det ikke bare niveau men også dynamik. Den får du aldrig tilbage igen.
Jeg kan give dig ret i at intet er perfekt, men det øvrige af dn fremgangsmåde mangler ganske enkelt ambitioner.
Ikke sådan at forstå, at jeg synes Jonas rammer plet, men det er trods alt bedre at ramme ved siden af end slet ikke at ramme.
I øvrigt så nævner du selv på et tidspunkt i ét eller andet indlæg, at nogle Klimaxér af en slags til noget i retning af en 1/4 mille er for lyst.
Hvad laver klangmæssigt betændte produkter i denne prisklasse overhovedet?????
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Sendt: 02 December 2003 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Jeg er at den opfattelse at betoninger ikke blot stammer  fra ujævnheder i frekvensgangen. Vores ører er ikke særligt følsomme over for amplitude, hvad de derimod ikke kan li er resonanser. En skinger diskant  har simpelthen fejl, membran opbrud hvad ved jeg. så nytter det bare ikke at kompensere den væk med et tykt lydende kabel. Så har man jo tabt dobbelt. Det må da være bedre at angribe ved nældens ord og finde en højttaler der ikke har en så grim fejl. Du Mike J anvender tre forskellige kabler, med tre forskellige egenskaber. for mig har du for altid sagt forvel til sammenhæng og homogenitet. Der er jo som at kaste tre ubekendte mere ind i ligningen.  (GL jas kan sikkert forklare om ligninger med flere ubekendte). Jeg tror dybest set at emilius har ret når han/hun hævder, (det må da være en han) at man er bedre stillet med en lidt mindre kostbar maskin park og så dyrke optimerning med bord afkoblinger opstilling og kabler ud i det sublime. Jeg ar hos Rasmus hos SK-Sound i vejle hørt et par små vellydende monitorer sammen med noget Audio analouge spille røven ud af bukserne på det meste. Der var der kælet om opstillingen med afkoblinger opstilling og så videre. Og lyden var i absolut sublim klasse.

Til top Vis MiiB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiiB

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 December 2003 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

MiiB skrev:

Jeg er at den opfattelse at betoninger ikke blot stammer  fra ujævnheder i frekvensgangen. Vores ører er ikke særligt følsomme over for amplitude, hvad de derimod ikke kan li er resonanser. En skinger diskant  har simpelthen fejl, membran opbrud hvad ved jeg. så nytter det bare ikke at kompensere den væk med et tykt lydende kabel. Så har man jo tabt dobbelt. Det må da være bedre at angribe ved nældens ord og finde en højttaler der ikke har en så grim fejl. Du Mike J anvender tre forskellige kabler, med tre forskellige egenskaber. for mig har du for altid sagt forvel til sammenhæng og homogenitet. Der er jo som at kaste tre ubekendte mere ind i ligningen.  (GL jas kan sikkert forklare om ligninger med flere ubekendte). Jeg tror dybest set at emilius har ret når han/hun hævder, (det må da være en han) at man er bedre stillet med en lidt mindre kostbar maskin park og så dyrke optimerning med bord afkoblinger opstilling og kabler ud i det sublime. Jeg ar hos Rasmus hos SK-Sound i vejle hørt et par små vellydende monitorer sammen med noget Audio analouge spille røven ud af bukserne på det meste. Der var der kælet om opstillingen med afkoblinger opstilling og så videre. Og lyden var i absolut sublim klasse.

Vel talt...................vel talt..........

p.s. husk lige de kære COLDRAYS........fortryllende.........

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 December 2003 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Det er da bare bare een gang for alle at købe et anlæg uden betoninger med kabler der lukker alt igennem. Det har jeg gjort:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=932&PN= 7

( hvor svært kan det være )

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 December 2003 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Jesus !  (jow, må man godt når det er jul....)

miju skrev:

Jonas Bojer :

1) Jeg ser en gruppe som mener man kan rette på på fejl og farvninger ved at indføre modsatrettede fejl uden man behøver at miste noget.

Det kan man godt!! man behøver IKKE! at midste noget om helst!! og DET ER EN ABSOLUT NØDVENDIGHED i ALT! udstyr!! OK!! måske ikke i dit?! udfra din opfattelse af dettes gengivelse?? men så er du så heldig at dit udstyrs gengivelse stemmer 100% overens med hvordan du mener at et skal lyde udfra din opfattelse og dine referancer mm.. dette har jeg dog ALDRIG! oplevet i noget somhelst jeg nogensinde har hørt uanset pris og mærke og konstelation.

Der er ALTID! noget der ikke er helt precis og som jeg bestemt ikke vil lve med hvis der er nogen somhelst mulighed og metode at godtgøre det på!!...

Kom nu miju...! - det kan man da ikke påstå... Prøv engang at benytte ægte akustisk musik til at vælge fårene fra julelammene... Det er overhovedet ikke svært. Det der lyder rigtigst et sted, vil tage kvaliteterne med et andet...

Jeg accepterer dine kabelvalg, men ikke dine begrundelser. Når du engang skifter dit LC (eller hvad det nu er..?!) så står du klar til at investere i kabler igen...? 

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 02 December 2003 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

"Two wrongs don't make a right" - men det kan komme til at lyde sådan (og er det ikke det der tæller?).

/U.

Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 December 2003 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

JO!!!... JEG MENER DET JEG SKEIVER!!!!

Om jeg så havde et anlæg til en million eller mere, ville og måtte jeg equalizere mere eller mindre med kabler et og andet sted! for at kunne holde ud at høre på det!! hvilket vil sige at det skal lyde helt rigtigt og troværdigt uden nogle fejl eller andet der stikker mig i ørene!!...

Det perfækte neutrale og ufarvende anlæg ( og kabler ) FINDES IKKE!! der FINDES IKKE NOGET UDEN BETONINGER!!  et og andet sted!!)

Jeg har nu det udstyr som er DET GREJ DER GIVER MIG MEST AF DEN LYD OG KOMMER TÆTTEST PÅ DET JEG!!!!! ØNSKER OG OPFATTER SOM RIGTIGT OG TROVÆRDIGT SAMT DER IGENNEM godt!! TIL DE PENGE JEG NU HAR TILRÅDIGHED!!!!

Og de kabler jeg har valgt at bruge er med til at kompencere for de "tidsler" eller svagheder der nu undgåligt er!.. altså de kompencere for de kompromisser der nødvendigvis har måtte tages!!..

Der er INGEN!!!!!!!!!!!!!!! anlæg jeg har hørt nogensinde!! der IKKE! skal rettes lidt til med det rette kabel valg og der igennem lidt Eq.!!!

Den lyd jeg har nu er den bedste jeg overhoved kan opnå efter mine øre og opfattelse for de penge jeg har haft til at opnå dette!!.. og  den måde jeg har tunet det ind er absolut afgørende for at dette har været muligt at opnå!!

Og sådan har det været med ALT!! udstyr jeg har haft!!.. 

Og JA!! skiftes anlæg eller nogen enkelt komponent i anlæget så skal der med ret stor sansynlighed også skiftes det kabel dette apperat har haft!...  ( har oplevet enkelte gange at dette ikke var tilfældet!! dette ved spring fra en denon cd. til en lidt dyre model i si tid!...) men ellers skiftes mærke skal der også som regel skiftes kabel!..

Jeg har aldrig med nogen kabler eller NOGET!! udstyr oplevet at jeg har kunne aceptere resultatet på anden måde!!!!... 

Der skrives om live eller rigtig musik!!  det er blandtandet dette jeg har som referance!!.. ( det har jeg før været inde på!!!) samt god ægte akustisk musik optagelser! er noget jeg høre meget og altid har med når jeg bedømmer noget!!..

Den lyd jeg har mangler på INGEN! måde hverken dynamik eller homogenitet eller sammenhænge!! den er så optimal som det nu med noget udstyr er muligt at opnå for de penge jeg har haft til rådighed!!!!!...

Den er så afbalanceret og dynamisk samt i mine øre og efter min opfattelse ( og en del andre der har hørt det`s opfattelse lige så!!) så rigtig og troværdig og overbevisende som muligt inden for de rammer der nu har været og i den prisklasse dette udstyr bevæger sig i og endda temmelig langt OVER!!!

Dette kan man så betvivle!?? det skider jeg på!! da JEG VED HVORDAN DET LYDER OG DET LYDER SOM JEG VIL HA DET SKAL LYDE OG ER 100% TILFREDS MED DET!! ( SELV OM DER ALTID ER PLADS TIL FORBEDRINGER OG OPGRADERINGER! DET ER DER JO SÅ LÆNGE MAN IKKE HAR DET PERFÆKTE!! OG DET EKSISTERE JO IKKE! SÅÅÅÅÅÅ....) MEN SOM DET ER NU!! ER JEG GANSKE TILFREDS MED RESULTATET OG HAR STOR NYDELSE OG FORNØJELSE MED DET!!

IKKE MINDST STOR MUSIK NYDELSE!! som jo er det det hele drejer sig om!!!..

mvh.

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Sendt: 02 December 2003 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hej Mike...

Jeg er efterhånden ikke i tvivl om, at du er glad for det du har og det er bare fint.... Men jeg mangler i den grad logik i dit/dine indlæg. Du skriver gang på gang, at det er så rigtigt som det kan lade sig gøre, for de penge der er smidt efter det, i dine ører. Mon ikke du mange gange snyder dig selv mere end godt er ? Jeg mener at kunne ane, at du hjælper til at snyde dig selv... Ikke sagt at du ikke er kvalitetsbevidst eller famler i blinde. Men du virker næsten for positiv over for meget. Du ville garanteret være en superb anmelder, hvis du slog hårdt ned på på det, der ikke perfomrede lig med prislappen...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 December 2003 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen betænkligheder ved at slå hårdt ned på noget der ikke lever op til prisen eller bare er noget skidt!..

eks. Linn cd12 er en god maskine!! rigtig god endda! MEN!! den er langt fra 150000 kr. værd! jeg ville ikke give en krone over 50000 kr. for den!!  så folk der smider mange penge efter en sådan DE SNYDER SIG SELV!!

Monster kabler, de gamle Isoda kabler, Holfi cd. maskiner, hvisse Van den Hull kabler ( især kulfiber modellerne ) og et utal af højtalere!.. kunne jeg sable ned!!..

Ligeledes er der mange andre produkter jeg ikke ken lide! men dette er en ganske personlig ting!.. jeg kunne fodt lave en lang liste over "hade" produkter!..

Faktisk er det min ærlige holdning at 90 % af alle højtalere under 100000 kr. slet ikke kan spille musik!! ( derfor er jeg nødsaget til at lave skidtet selv!!)

MEN! jeg fortrækker at udtale mig om ting jeg godt kan lide!! istedet for at fokucere på negative ting!..

Og når jeg laver et indlæg her inde så fortrækker jeg at sige det positive jeg nu kan finde frem om div. produkter og ting fokl har!..

Jeg vil meget hellere give gode råd til at forbedre det de har eller få det bedste ud af det, uanset hvad det er.

Kommer jeg i forbindelse med noget jeg virklig føler er noget l**t! skal jeg nok åbne munden!..  jeg er dog ikke så kompromisløs i min  holdning til tingene og respektere at alt grej og alle måder at gengive på har sine tilhængere og folk med netop den opfattelse!!

Jeg bedømmer udstyr og kabler som jeg høre det og har den holdning at det meste af kvalitet har sin berettigelse i den rette sammenhænge og for de rette øre!...

Selv har jeg en klar mening hvordan tingene skal lyde!! denne vifter jeg blot ikke rundt her inde eller andet steds hved en hver lejlighed!! end lige der hjemme.

Jeg snyder sgu ikke mig selv på nogen måde!! når noget ryger på mit udstyr eller jeg høre noget noget steds, kan jeg sgu godt skille skidt fra kanel!.. 

I mit anlæg er ALT nøje udvalgt og sammensat, fra kabler til stik på disse, kondensatore, modstande og spoler i højtalerne samt intern kabelføring og ikke mindst enheds valg!!, og jeg kan høre klare og tydlige forskelle på dette og alt andet!.. men jeg har min opfattelse af hvad der skal til før det for mig lyder "rigtigt" og dette tilstræber jeg med de midler jeg nu har på bedste måde1 og opnår der resultater jeg ønsker!..

mvh.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2003 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

eks. Linn cd12 er en god maskine!! rigtig god endda! MEN!! den er langt fra 150000 kr. værd! jeg ville ikke give en krone over 50000 kr. for den!!  så folk der smider mange penge efter en sådan DE SNYDER SIG SELV!!

Ja, det er også mig en gåde hvorfor den koster så meget. Måske komponenterne er pakket ind i guld .

Bortset fra det, er det mig en gåde i gider blive ved med at føre denne diskution som er blevet diskuteret 114.000.899 gange før i andre tråde. 

Sæt jer dog ned og lyt til noget god musik i stedet.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 02 December 2003 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Faktisk er det min ærlige holdning at 90 % af alle højtalere under 100000 kr. slet ikke kan spille musik!! ( derfor er jeg nødsaget til at lave skidtet selv!!)

LOLL vi 2 er vist helt modsat pa alle punkter jeg har det lige omvende for jeg syntes at 90%m af alle højtalere der koster mere end 100.000kr lyder af l**t fordi der er puttet så meget bestemt filosofi ned i den at de ikke svinger frit skrækeksempler er B&W 800 serien jo dyere jo dårligere bliver modellerne til musik, ML er endnu et eksempel.

Næ du små og billigere højtalere de svinger men de viser også hvordan anlægget lyder så kan jeg godt forstå du ikke kan lide dem og må MALE med kabler.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 02 December 2003 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
miju skrev:

Ja, det er også mig en gåde hvorfor den koster så meget. Måske komponenterne er pakket ind i guld .

Bortset fra det, er det mig en gåde i gider blive ved med at føre denne diskution som er blevet diskuteret 114.000.899 gange før i andre tråde. 

Jeg har testet den meget og jeg syntes den er 200.000kr værd så i mine øjne er de 150.000kr en fund til prisen. Men ja komponenterne koster højest 20.000kr men hvis i kan skaffe en til 50.000kr vil jeg gerne have en mere til mit computer rum.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2003 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
miju skrev:

Jeg har testet den meget og jeg syntes den er 200.000kr værd så i mine øjne er de 150.000kr en fund til prisen. Men ja komponenterne koster højest 20.000kr men hvis i kan skaffe en til 50.000kr vil jeg gerne have en mere til mit computer rum.

20.000 i komponenter???.Så er du den eneste der har en maskine med så meget elektronik i ., der er højst for 8000 kroner. Men så skal der selvfølgelig også en kasse omkring det.

Men ellres en fed maskine Hr.Bojer, meen 150.000....host host host.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 02 December 2003 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Eks. Linn cd12 er en god maskine!! rigtig god endda! MEN!! den er langt fra 150000 kr. værd! jeg ville ikke give en krone over 50000 kr. for den!!  så folk der smider mange penge efter en sådan DE SNYDER SIG SELV!!

GAB GAB GAB GAB

GAB GAB og GABBBB igen

den sang har jeg hørt 10000000 gange men ingen stiller op, jeg har tilbudt mange at komme forbi og teste det er det jeg syntes er sjovt og det er måden man finder nyt grej på. Men specielt dig Mike-j og ham morten siger aldrig ja kom lille jonas, hvad er i bange for ? linnist smittrer ikke hehe.

Folk er nogle Bange bukse DEN eneste med ben i næsen er Thomas sillesen han tør stille op.

Selv da Scala stod med et anlæg hvor folk på nettet have "svinet" den til og sagt at et anlæg ikke må have en billig højtaler her kom heller ingen folk.

Bange bukse kan man ikke tage seriøse men kan ikke sidde isoleret på en "ø" eller hjemme hele tiden det bliver man ikke expert af.

HAr ikke tid til så meget snak her skal ud og tune endnu et anlæg og tænk de vil end ikke skrive her inde for den sidste der gjorde det blev "svinet" til blot fordi jeg have hjulpet ham lidt med højtaler placering og møben om rokering.

Tag jer nu samme være ikke sådanne børn invetere mig over til Kryl og jeg skal spænde en Espek for hans linn anlæg så hans B&W og den nye tysker ligger ned langs gylvet.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2003 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
miju skrev:

LOLL vi 2 er vist helt modsat pa alle punkter jeg har det lige omvende for jeg syntes at 90%m af alle højtalere der koster mere end 100.000kr lyder af l**t fordi der er puttet så meget bestemt filosofi ned i den at de ikke svinger frit skrækeksempler er B&W 800 serien jo dyere jo dårligere bliver modellerne til musik, ML er endnu et eksempel.

Næ du små og billigere højtalere de svinger men de viser også hvordan anlægget lyder så kan jeg godt forstå du ikke kan lide dem og må MALE med kabler.

Hmm, jeg plejer male med pensler...bliver det flottere med kabler???

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 December 2003 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

QUOTE=Jonas bojer

LOLL vi 2 er vist helt modsat pa alle punkter jeg har det lige omvende for jeg syntes at 90%m af alle højtalere der koster mere end 100.000kr lyder af l**t

Hvor mange af disse har du hørt???

fordi der er puttet så meget bestemt filosofi ned i den at de ikke svinger frit skrækeksempler er B&W 800 serien jo dyere jo dårligere bliver modellerne til musik, ML er endnu et eksempel.

B&W gør nogle ting rigtig godt!! men ikke alt!!... Jeg HAR!! været meget begejstret for B&W800 N. især mellemtonen, toppen er en smule for lys og bunden for løs!!...  men for en "købehøjtaler" er den da et rimeligt kompromis!! dog ikke mit første valg som referance mere!!

Næ du små og billigere højtalere de svinger men de viser også hvordan anlægget lyder,

Små højtalere findes der mange gode af!! flere end store!! disse er dog kun brugbare hvis man kan leve med musikken "amputeret ved "anklerne" og somme tider højre oppe!! ( og DET! kan jeg IKKE!!)

Der findes faktisk også få store højtalere der fungere!! uanset pris!!..  men de FINDES!!... for mig findes INGEN! små højtalere der opfylder mine krav!!

så kan jeg godt forstå du ikke kan lide dem og må MALE med kabler.

JA!! jeg "maler" med kabler og alt muligt andet!!.... LIGE INDTIL BILLEDET LIGNER DET DET SKAL!!!!!.... og det er virkligheden som jeg nu opfatter den!..

( Jeg er naturalist! hvis vi skal bruge kunst udtryk!?? ikke abstrakt eller naivist tilhænger som dig Jonas!!   )

mvh.

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 03 December 2003 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

-

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2003 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Ja det skulle man tro.

Det er faktisk utroligt hvad kabler kan gøre.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes