Jonas skriver : ja slut resultatet kan være noget neutralt men sammenlign lige dette med mere neutrale kabler så vil i kunne høre at klang balancen ca. er det sammen men at musikiken "dør" når anlægget har de blandede kabler. Dette er en simpel test.
1 : mere neutrale kabler??? HVILKE?? fortæl os lige hvilke kabler er "mere" neutrale, og i forhold til hvad??
2 : musikken dør??? hvorfor skulle den det?? og har du konkrete eksempler og test af dettte, og med hvilke kabler og hvilket udstyr?? hvad underbyger du denne påstand med og udfra??
Jeg vil påstå at det absolut neutrale kabel ikke eksistere! hele begrebet DET NEUTRALE KABEL ELLER MEST NEUTRALE KABEL eksistere ikke!! et kabels neutralitet eller mangel på samme afhænger af udstyret der sættes sammen med!! kablet er som før sagt INTET! i sig selv!..
I et set up kan det lyde meget "usynligt i forhold til enkelte dele af udstyrets generelle klang, i andre kan det virke mørkt og i tredie decideret lyst!..
På en cd. kan det eks. være næsten usynligt, men mellem pre & power, for lyst!.. og det endda af udstyr af samme mærke!! dette er ikke usedvanligt at opleve!!
Med alt udstyr der eksistere!! ville je meget nødig selv have de 100% usynlige kabler!! for så ville det være ufattelig svært for mig at finde noget udstyr jeg kunne leve med!!.. der ville ikke findes noget enkelt system eller mærkle der duer som et rent setup, eks. Linn eller ML eller what ever?? hele vejen!!..
Det ville gøre matching af udstyr en nærmest uoverkommelig og uendelig tidskrævende opgave, for ikke at tale om for mig og 99% af alm. mennsker med alm. økonomi økonomisk uoverkommelig opgave!!..
Dette fordi at man i det udstyr man nu vælger og sammensætte ikke kan gå på noget som helst kompromis der siden kan rettes lidt til med de rette kabler!..
Og den type kompromisløshed har jeg kke råd og mulighed for!! og jeg er sikker på at det er der et stort flertal der heller ikke har!!
Det bliver altid et kompromis!! og disse er nødvendige at kompensere på med hjælp af de rette kabler!.. ellers er det ikke til at leve med!..
Sådan har jeg det under alle omstændigheder!!..
Som sat det er IKKE! alle der har røve fuld af penge!! eller en økonomi og indtægt der tillader samme kompromisløshed som enkelte udviser på baggrund af grej der koster til sammen mere end hvad jeg skel give i indskud på vores fremtidige hus!!..
Det er meget tydeligt at enkelte her inde er enten ungkale eller højt betalte personer eller begge dele der bare har råd til det tunge grej!! og færre kompromisser!.. men sådan spiller "klaveret" jo ikke for os alle!!..
Derfor fornæmmer jeg en høj grad af hifi udstyrs snobberi bag meget af den udtalte kompromisløshed!..
Jonas med sit Klimax grej, der er dyre end et mindre hus har på Bornholm, kan jo sagtens sidde der på en lille hællig og selv fed sky og se ned på alt andet udstyr vi andre har og siga at han har flest forskelle og mest musikalitet!!..
Dette selv om jeg da er stærkt uenig i at det han har er så meget bedre end så meget andet i samme prisklasse!! det mener jeg absolut ikke at det er!!..
Men selvfølgelig er det ydelsels mæssigt så meget bedre end eks mit grej!! mærkligt om andet taget prisforskellen på 100000 kr. alene for hans cd. i forhold til hele mit anlægs samlede pris!!..
På den baggrund er det utrolig trættende at høre ham slå ned på eks. det LC grej jeg har!..
Sorry!! du "store" "guddommelige" Jonas for at jeg og vi andre fattigrøve ikke har råd til en Linn cd12 og nogle Klimax Soloer mm. skal jeg / vi nu kaste mig / os i støvet i skam eller hva???
Næppe!!!!
Jeg kan kun sige KOM LIGE NED FRA DEN DER SELVBESTALTEDE KONGEKRONE DU HAR SAT DIG OP!..
Og se tingene i normal perspektiv!
Fedt for dig du har så dyrt udstyr og mener at du har verdens bedste og mest forskelsvisende!! samt mest musikalske grej!!...
( jeg forbeholder mig og retten til at bestride dette også!! men nok om det!!)
Morten har ganmske ret i lidt af det ahns siger om dig og jeg forstår at du kan få hans "pis" i kog!.. du kan det også med mit nu og da!!...

Og lad mig forøvrigt sige at selv om jeg havde "røven" fuld af penge eller hvad ved jeg!?? så skulle der uanset hvad jeg slæbte hjem af hunde dyrt grej! aligevel tilpasses nøje med div. kabler for at opnå noget i mine øre brugbart!.. og dette endda endnu mere krittisk nu prisen taget i betragtning mm.
Plug & play systemet alt inc. findes ikke i mine øre!!.. UANSET PRIS!!
Der skal kabel "eq" på ALT!! for at det skal summere rigtigt!!.... igen uanset hvad og til hvilken pris!!
mvh.