Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabler brugt som tonekontrol (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 03 December 2003 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jonas bojer

GAB GAB GAB GAB

GAB GAB og GABBBB igen

den sang har jeg hørt 10000000 gange men ingen stiller op, jeg har tilbudt mange at komme forbi og teste det er det jeg syntes er sjovt og det er måden man finder nyt grej på.

Tror du selv på at nogen gider at rejse helt til århus medbringende udstyr mm. og ofre tusindvis af kroner samt en masse tid på det!??

Men specielt dig Mike-j og ham morten siger aldrig ja kom lille jonas, hvad er i bange for ? linnist smittrer ikke hehe.

Du kan sgu da bare komme! og lytte!

Jeg har dog ikke selv noget stående der er bedre end din Linn cd12!! den er god!! ja! den er blandt de bedste der laves!! men stadig er den IKKE!! 150000 kr. værd!!...   

Jeg har noget der er så godt som jeg nu kan ønske til de penge jeg nu har tilrådighed! og det er det!!!.......  og det er garanteret ikke godt nok i dine øre!! men det rager mig meget lidt!! da jeg ikke kan bruge det til noget!!...

( medmindre du har et par hundrede tusinde med i lommen til mig!!    )

Hvad angår Morten?? så skal jeg ikke gøre mig klog på om han vil have dig på besøg??  det må du sgu spørge ham om!!

Folk er nogle Bange bukse DEN eneste med ben i næsen er Thomas sillesen han tør stille op.

Hvem er "folk"???

Selv da Scala stod med et anlæg hvor folk på nettet have "svinet" den til og sagt at et anlæg ikke må have en billig højtaler her kom heller ingen folk.

Hvad rager dette mig!?? jeg var der ikke af gode grunde!!

Bange bukse kan man ikke tage seriøse men kan ikke sidde isoleret på en "ø" eller hjemme hele tiden det bliver man ikke expert af.

Jeg er i kbh. flere gange månedligt, smamt flere gange om året i England. Tyskland og Sverige samt til tider Norge, så jeg sidder ikke bare her på en "lille Ø" og er isoleret!!..  

Dog har jeg ikke på længe været længere tid i jydeland, .....

HAr ikke tid til så meget snak her skal ud og tune endnu et anlæg og tænk de vil end ikke skrive her inde for den sidste der gjorde det blev "svinet" til blot fordi jeg have hjulpet ham lidt med højtaler placering og møben om rokering.

Det er jo kedeligt!!.... det kan være at du aspirere til lidt tilsvinen en gang i mellem!! men bare fordi DU har lavet noget for nogen skal de jo ikke lide under det!!..

Hvis hvad du nu end går og laver fungere fint for DEM??? så er det jo kanon!! der er jo mange stakkels mennesker der ikke SELV! er istand til at sætte deres udstyr / højtalere ordentligt / optimalt op!!   og det er der jo ikke noget galt eller negativ i! ikke alle kan have lige så meget indblik og viden samt bruge lige så store resurser især tidsmæssigt som nogle af os andre!!!..

Så jeg syntes da helt sikkert at det er "stort" af dig at hjælpe folk!!...  at vi så kan være uenige om hvorvidt DIN og dine metoder er de ENESTE! rigtige og hvor optimale der er???  er noget helt andet!!

Tag jer nu samme være ikke sådanne børn invetere mig over til Kryl og jeg skal spænde en Espek for hans linn anlæg så hans B&W og den nye tysker ligger ned langs gylvet.

1: Jeg! kan ikke invitere dig til nogen!! det må de jo selv! kvis Kristian gider dig!? så siger han nok til!!.. det har jeg ingen indflydelse på!!

2: Kristian har ikke B&W mere! de er skiftet ud med Wisdom Audio højtalere.. og de er klart bedre!! ingen tvivl om det! de er også dyre og støre!!

3; Dine espek kan slet ikke opfylde nogen af vores krav! på nogen måder!... så du kan ikke vise noget som helst med disse, og ikke opnå andet end at blive til grin!!... 

Jeg har hørt disse under fler forhold og med forskelligt grej samt ikke mindst Linn top grej!! ( så sent som for 4 måneder siden var jeg i London og hørte nogle i en shop der sælger Linn og har check på opstilling og tunedæmp mm. og DE SIGER MIG INTET!!... uanset hvad og hvordan!!!!..... de lyder kedelige og utroværdige og musikken amputeres ved anklerne!!, bassen er uprecis og slap!! ( som med 95% af alla basrefleks konstruktioner) og lyden virker ganske uinterasant!! ( uanset hvad musik der spilles !!)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 December 2003 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Hvis manden er glad for sin cd-afspiller, så lad ham da være det. Synes han 150000 kr er et godt køb, så lad ham da være glad for det. At du så ikke kan forstå det, det er så din mening, men lad være med at ødelægge det for ham.

Hvis folk er glade for deres anlæg og synes det lyder fantatisk, uanset pris, er det så ikke det, dét hele handler om.

Til top Vis Madhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madhouse

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 December 2003 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Madhouse skrev:

Hvis manden er glad for sin cd-afspiller, så lad ham da være det. Synes han 150000 kr er et godt køb, så lad ham da være glad for det. At du så ikke kan forstå det, det er så din mening, men lad være med at ødelægge det for ham.

Hvis folk er glade for deres anlæg og synes det lyder fantatisk, uanset pris, er det så ikke det, dét hele handler om.

Du har vist glemt at læse de 117 andre afsnit af Hifi soap !! 

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

X-centric
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003
Sendt: 03 December 2003 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

GL-jas og skole mester træd nu til!! Få de unge gutter til at finde kammer tonen.
Til top Vis X-centric's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-centric

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 December 2003 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

X-centric skrev:
GL-jas og skole mester træd nu til!! Få de unge gutter til at finde kammer tonen.

Pænt godaften Centric

Der er ting som selv guderne kæmper forgæves med , og dette felt må være et af dem....................

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 December 2003 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har forskellige kabler liggende, indkøbt over de sidste  12 - 15 år. ( de fleste købt brugte til under ½ eller 1/3 af ny prisen)

Det er signal kabler som :

Taralabs Prime.

Taralabs RSC. Reference Gen2.

Taralabs RSC. Axiom.

Taralabs RSC. Master gen2.

Taralabs RSC. Decade gen2.

Furukawa FA11s

Furukawa FA21s.

Silk-MST. mk2.

Signal Master Lifeline.

Van Den Hull - MC. Silver.

Van Den Hull - The Source.

Gryphon - Guideline.

Kimber - PBJ.

Kimber - KCAG.

AudioNote - ANV.

LcAudio - Stripline2000.

LcAudio - Micro Teflar.

Hitachi - SMX4.

Højtaler kabler fra :

Taralabs RSC. Master Gen2.

Taralabs RSC. Prime 500.

Taralabs. Nexa.

Audioquest - Midnight.

Audioquest - Clear.

Audioquest Type 4

SilSpeak.

Furukawa.

Supra Ply 2,0

Supra Ply 3,0

Cord Carnival.

LcAudio VooDoo 5 & 10

LcAudio- Teflar 1,5 & Teflar 2

Monster Powerline 2+

Van Den Hull Magnum.

Van den Hull Clearwather.

Med disse kabler kan jeg få næsten et hvert anlæg til at give en lyd der summere "rigtigt" i henhold til min opfattelse.

Dog anvender jeg kun nu de kabler der her er markeret med rødt, da de andre ganske enkelt er kvalitet / prismæssigt sakket så meget bagud at det ikke længere passer ind i det udstyr jeg beskeftiger mig med.

Ved at kombinere disse kabler på en og anden måde, kan jeg få den RETTE! balance i næsten ALT! udstyr jeg har mødt på min vej...

Som jeg ser det kan man gå to veje.

Man kan købe udstyr som "system" ( alt fra et mærke) eller forskellige apperater / mærker og matche kabler så systemet kommer til at spille rigtigt. ( hvad enten det er en type kabler eller flere typer)

Eller man kan have nogle kabler FAST! og så købe udstyr der opnår den lyd man går efter, med disse kabler, hvilket som regel kræver sammensætning af flere forskellige produkter ( dog kan man ramme heldigt med blot et mærke og et mærke kabler eller en kabel kombi, men det er dog noget vaskligere.)

Jeg finder den sidste metode noget vansklig og ret dyr og upraktisk!!

Men jeg har hørt glimrende resultater ved begge!... ( og prøvet begge )

Men skiftes ET! led i keden!! er det meget vanskligt at få det til at summere rigtigt igen!.. ( med mindre man skifter produkt inden for samme mærke og lyd filosofi!?? men selv DA! kan det give problemer og kræve tilpasning og her ved udskiftning af et signal kabel et og andet sted!)

Dette er så min måde og den fungere fint for mig ( og en del andre!!) og giver DE RESULTATER JEG ØNSKER OG GÅR EFTER!! hvilket er det det hele drejer sig om!! ( for mig i all fal!!)

Andre er måske uenige og har deres metoder!??

Fint for dem og respekt for det og fred med det!!!.... 

Finder de DET! de søger så er jeg ligeglad om de dyrker Voodoo og drysser vievand over udstyret og fremsiger okulte besvergelser!! for at få det til at fungere og summere på DEN! måde DE! ønsker og går efter! og efter deres overbevisning!!

Det drejer sig om at få det udstyr man nu engang har råd til og mulighed for at få og have til at spille så optimalt som muligt udfra ens overbevisning og opfattelse af hvordan det skal lyde for at være troværdigt, overbevisende og give en så stor musik nydelse som muligt!!..

pt. med det udstyr jeg nu har er det følgende kabler der gør "tricket"

Signal kabler :

Taralabs RSC. Reference Gen2.

Furukawa FA11s

Silk-MST. mk2.

Højtaler kabler.

Taralabs RSC. Master Gen2.

Taralabs RSC. Prime 500.

Med disse opnår jeg den efter mine øre perfækte og optimale balance og gengivelse, med netop DET! udstyr jeg nu har.

Kommer der nyt til?? eller afprøves andet??... tjaa... så skal man nok ned i "ormegården" og "indfange" et par andre, til formålet for at bibeholde balancen og lyden! som jeg nu vil have den udfra min opfattelse af troværdigt og rigtigt samt GODT!!  ( foruden af opnå den forbedring det nye skulle give!! hvad dette så end består i!??)

Dog kan det hænde at der ikke skal skiftes kabler!? men det er sjældent!! så vil det betyde at det nye udstyr har lige precis samme klangbalance og egenskaber som det tidligere anvendte, men så blot er lidt bedre på andre områder, dette har jeg da oplevet.

mvh.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 December 2003 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Hej Miju

Det var dog en imponerende samling af kabler..............og dermed et væld af kombinationsmuligheder.........

Jeg kan ikke lade være med at nævne Coldrays, idet de er en stærk positiv opgradering, som jeg er ganske sikker på du vil finde spændende og overraskende. Et godt supplement til kabelkombinationer.............

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Sendt: 04 December 2003 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Som jeg plejer at sige: Skrædderen har jo ikke kun 1 stykke stof eller 1 rulle tråd, men lidt for enhver smag. Altså muligheden for at rette ind efter egne ører når der laves om . Keep it up Mike
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 December 2003 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Hummm... vil se på det!! og se om jeg kan finde noget at høre og prøve..

Har dog ikke lige behov for nyt lige pt. ej heller råd til ny kabel investeringer! der er lige en del andre prioriteter andetsteds!.. ( er ved at give mit højtaler system en gevaldig opgradering )

Jeg påtænker heller ikke lige pt. ny køb af udstyr der vil på kræve kabel udskiftninger ud over de jeg allerede har på lager.

Men jeg vil ligge de kabler ind på " harddischen" og checke dem ud hvis muligheden byder sig for at se om det er noget??

Takker for tippet!!

mvh.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 December 2003 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Yup, hatten af for Mike  ... en sand hifi-nørd ... den hobby stopper heldigvis aldrig, uanset hvad man ellers pt. har i lytterummet ... KEEP IT UP MIKE !!!
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes