Jeg har forskellige kabler liggende, indkøbt over de sidste 12 - 15 år. ( de fleste købt brugte til under ½ eller 1/3 af ny prisen)
Det er signal kabler som :
Taralabs Prime.
Taralabs RSC. Reference Gen2.
Taralabs RSC. Axiom.
Taralabs RSC. Master gen2.
Taralabs RSC. Decade gen2.
Furukawa FA11s
Furukawa FA21s.
Silk-MST. mk2.
Signal Master Lifeline.
Van Den Hull - MC. Silver.
Van Den Hull - The Source.
Gryphon - Guideline.
Kimber - PBJ.
Kimber - KCAG.
AudioNote - ANV.
LcAudio - Stripline2000.
LcAudio - Micro Teflar.
Hitachi - SMX4.
Højtaler kabler fra :
Taralabs RSC. Master Gen2.
Taralabs RSC. Prime 500.
Taralabs. Nexa.
Audioquest - Midnight.
Audioquest - Clear.
Audioquest Type 4
SilSpeak.
Furukawa.
Supra Ply 2,0
Supra Ply 3,0
Cord Carnival.
LcAudio VooDoo 5 & 10
LcAudio- Teflar 1,5 & Teflar 2
Monster Powerline 2+
Van Den Hull Magnum.
Van den Hull Clearwather.
Med disse kabler kan jeg få næsten et hvert anlæg til at give en lyd der summere "rigtigt" i henhold til min opfattelse.
Dog anvender jeg kun nu de kabler der her er markeret med rødt, da de andre ganske enkelt er kvalitet / prismæssigt sakket så meget bagud at det ikke længere passer ind i det udstyr jeg beskeftiger mig med.
Ved at kombinere disse kabler på en og anden måde, kan jeg få den RETTE! balance i næsten ALT! udstyr jeg har mødt på min vej...
Som jeg ser det kan man gå to veje.
Man kan købe udstyr som "system" ( alt fra et mærke) eller forskellige apperater / mærker og matche kabler så systemet kommer til at spille rigtigt. ( hvad enten det er en type kabler eller flere typer)
Eller man kan have nogle kabler FAST! og så købe udstyr der opnår den lyd man går efter, med disse kabler, hvilket som regel kræver sammensætning af flere forskellige produkter ( dog kan man ramme heldigt med blot et mærke og et mærke kabler eller en kabel kombi, men det er dog noget vaskligere.)
Jeg finder den sidste metode noget vansklig og ret dyr og upraktisk!!
Men jeg har hørt glimrende resultater ved begge!... ( og prøvet begge )
Men skiftes ET! led i keden!! er det meget vanskligt at få det til at summere rigtigt igen!.. ( med mindre man skifter produkt inden for samme mærke og lyd filosofi!?? men selv DA! kan det give problemer og kræve tilpasning og her ved udskiftning af et signal kabel et og andet sted!)
Dette er så min måde og den fungere fint for mig ( og en del andre!!) og giver DE RESULTATER JEG ØNSKER OG GÅR EFTER!! hvilket er det det hele drejer sig om!! ( for mig i all fal!!)
Andre er måske uenige og har deres metoder!??
Fint for dem og respekt for det og fred med det!!!....
Finder de DET! de søger så er jeg ligeglad om de dyrker Voodoo og drysser vievand over udstyret og fremsiger okulte besvergelser!! for at få det til at fungere og summere på DEN! måde DE! ønsker og går efter! og efter deres overbevisning!!
Det drejer sig om at få det udstyr man nu engang har råd til og mulighed for at få og have til at spille så optimalt som muligt udfra ens overbevisning og opfattelse af hvordan det skal lyde for at være troværdigt, overbevisende og give en så stor musik nydelse som muligt!!..
pt. med det udstyr jeg nu har er det følgende kabler der gør "tricket"
Signal kabler :
Taralabs RSC. Reference Gen2.
Furukawa FA11s
Silk-MST. mk2.
Højtaler kabler.
Taralabs RSC. Master Gen2.
Taralabs RSC. Prime 500.
Med disse opnår jeg den efter mine øre perfækte og optimale balance og gengivelse, med netop DET! udstyr jeg nu har.
Kommer der nyt til?? eller afprøves andet??... tjaa... så skal man nok ned i "ormegården" og "indfange" et par andre, til formålet for at bibeholde balancen og lyden! som jeg nu vil have den udfra min opfattelse af troværdigt og rigtigt samt GODT!! ( foruden af opnå den forbedring det nye skulle give!! hvad dette så end består i!??)
Dog kan det hænde at der ikke skal skiftes kabler!? men det er sjældent!! så vil det betyde at det nye udstyr har lige precis samme klangbalance og egenskaber som det tidligere anvendte, men så blot er lidt bedre på andre områder, dette har jeg da oplevet.
mvh.