Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 16:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Unison Research Unico CD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Jeg vil godt lige påpege, at jeg ikke har noget imod lyden, den spiller særdeles fornuftigt - så vidt jeg husker!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
Et par rør og så er det bare sagen, ja så er alt godt i dag, men de rør der er vist i den test ( http://www.unisonresearch.com/cgi-bin/pdf/ImageHIFi_NovDec20 04.pdf  ) er ok men hvad så med resten spiller de ikke nogen rolle i dag.

Jeg føler når jeg ser sådan noget indmad bliver jeg skuffet, det behøves ikke at koste en bånde går at lige gode komponenter i, der fines mange gode ting til en fornuftig pris så det ikke koster meget mere for cd´en.

Vil du uddybe hvad du mener ? Forstår ikke rigtigt ...

Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

nhj4 skrev:
Et par rør og så er det bare sagen, ja så er alt godt i dag, men de rør der er vist i den test ( http://www.unisonresearch.com/cgi-bin/pdf/ImageHIFi_NovDec20 04.pdf  ) er ok men hvad så med resten spiller de ikke nogen rolle i dag.

Jeg føler når jeg ser sådan noget indmad bliver jeg skuffet, det behøves ikke at koste en bånde går at lige gode komponenter i, der fines mange gode ting til en fornuftig pris så det ikke koster meget mere for cd´en.

Vil du uddybe hvad du mener ? Forstår ikke rigtigt ... Det kan jeg ikke sådan lige skrive da jeg har svært ved at føre de koregte ord ned på tryk.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Helt ok.

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Dit link virker ikke ? Er det til en test af Unico CD ?

http://www.unisonresearch.com/cgi-bin/pdf/ImageHIFi_NovDec20 04.pdf 

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

Uanset om CD-drevet er "billigt" eller ej er det vel den samlede lyd der betyder noget. Kan heller ikke sige , " sikke er en flot højttaler , den må spille godt ? "  Eller er der bare noget jeg HELT har misforstået ? Er den prøvet sammenlignet med et  kvalitetsdrev på ? Hvis ikke er det vel en hurtig dom efter at have prøvet den " en halv dags tid " og så noget lignende " den har et billigt drev så den vil jeg ikke have ". Mange rigtig dyre højttalere har f.eks. billige enheder monteret og tro mig de spiller rigtig godt !  Hvis jeg er helt forkert på den eller har fornærmet nogen så mange gange undskyld , men just my 5 cent`s 

Altså - bare fordi skuffen er af plastik betyder det ikke at resten af drevet er det! Et drev af plastik er heller ikke nødvendigvis billigt eller af dårlig kvalitet. Jeg ville da også ønske at flere producenter producerede stabile drev af metal, men det er dyrt at udvikle og der er ikke mange producenter af gode CD drev på markedet. Der er tilgengæld mange der producerer CD-ROM drev. Derfor findes CD-ROM drev også i mange forskellige kvaliteter. Et CD-ROM drev kan aflæse meget præcist - precision og fejlkorrektion er vitalt for aflæsning af enhver form for digital data. Man kan derfor ikke sige at ethvert CD-ONLY drev til hver en tid er bedre end et CD-ROM drev. Oftest er driftsikkerheden og levetiden meget høj på CD-ROM drev. De er ikke det ultimativt bedste, men de benttes ikke nødvendigvis fordi de er billige. Et CD-ROM drev kan være den rigtige løsning i visse designs. 

Unison Research har bygget videre på et CD-ROM drev og modificeret det til afspilning af CD. Således er de største bevægelige dele og ophænget lavet af stål. Ydermere er lensen på laserhovedet af optisk glas - og ikke plastik, som er tilfældet i så mange andre drev. Drevet er desuden monteret på et lag gummi for at dæmpe vibrationer. For at afslutte opbygningen er drevet også afskærmet i sit eget metalkabinet. Dette er bestemt ikke et standard drev.

At modificere et "off-the-shelf" drev er selvfølgelig en billigere løsning end at udvikle et nyt drev fra bunden, men det er trods alt noget mere gennemført end mange andre producenters nemme løsninger og hvis det er billigere for producenten betyder det jo også bare at det endelige produkt er billigere for dig!......

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Lige min mening

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

hitachi skrev:

nhj4 skrev:
Et par rør og så er det bare sagen, ja så er alt godt i dag, men de rør der er vist i den test ( http://
www.unisonresearch.com/cgi-bin/pdf/ImageHIFi_NovDec20 04.pdf  ) er ok men hvad så med resten spiller de ikke nogen rolle i dag.Jeg føler når
jeg ser sådan noget indmad bliver jeg skuffet, det behøves ikke at koste en bånde går at lige gode komponenter i, der fines mange gode ting til en
fornuftig pris så det ikke koster meget mere for cd´en.

Vil du uddybe hvad du mener ? Forstår ikke rigtigt ... <span style="color: rgb(0, 0, 255);">Det kan jeg ikke sådan lige skrive da jeg har
svært ved at føre de koregte ord ned på tryk.</span>

Når en producent vælger de billige komponter,er fordi når du går ned i elgiganten er prisen steget 10 gange /I]

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Alle varer stiger da med mindst det ti`dobbelte af fremstillingsprisen inden det kommer ud til forbrugeren. Eller det var ikke det du mente ?

Jack Frost
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

MadMik skrev:
hitachi skrev:

Uanset om CD-drevet er "billigt" eller ej er det vel den samlede lyd der betyder noget. Kan heller ikke sige , " sikke er en flot højttaler , den må spille godt ? "  Eller er der bare noget jeg HELT har misforstået ? Er den prøvet sammenlignet med et  kvalitetsdrev på ? Hvis ikke er det vel en hurtig dom efter at have prøvet den " en halv dags tid " og så noget lignende " den har et billigt drev så den vil jeg ikke have ". Mange rigtig dyre højttalere har f.eks. billige enheder monteret og tro mig de spiller rigtig godt !  Hvis jeg er helt forkert på den eller har fornærmet nogen så mange gange undskyld , men just my 5 cent`s 

Altså - bare fordi skuffen er af plastik betyder det ikke at resten af drevet er det! Et drev af plastik er heller ikke nødvendigvis billigt eller af dårlig kvalitet. Jeg ville da også ønske at flere producenter producerede stabile drev af metal, men det er dyrt at udvikle og der er ikke mange producenter af gode CD drev på markedet. Der er tilgengæld mange der producerer CD-ROM drev. Derfor findes CD-ROM drev også i mange forskellige kvaliteter. Et CD-ROM drev kan aflæse meget præcist - precision og fejlkorrektion er vitalt for aflæsning af enhver form for digital data. Man kan derfor ikke sige at ethvert CD-ONLY drev til hver en tid er bedre end et CD-ROM drev. Oftest er driftsikkerheden og levetiden meget høj på CD-ROM drev. De er ikke det ultimativt bedste, men de benttes ikke nødvendigvis fordi de er billige. Et CD-ROM drev kan være den rigtige løsning i visse designs. 

Unison Research har bygget videre på et CD-ROM drev og modificeret det til afspilning af CD. Således er de største bevægelige dele og ophænget lavet af stål. Ydermere er lensen på laserhovedet af optisk glas - og ikke plastik, som er tilfældet i så mange andre drev. Drevet er desuden monteret på et lag gummi for at dæmpe vibrationer. For at afslutte opbygningen er drevet også afskærmet i sit eget metalkabinet. Dette er bestemt ikke et standard drev.

At modificere et "off-the-shelf" drev er selvfølgelig en billigere løsning end at udvikle et nyt drev fra bunden, men det er trods alt noget mere gennemført end mange andre producenters nemme løsninger og hvis det er billigere for producenten betyder det jo også bare at det endelige produkt er billigere for dig!......

Unison Research har nu ikke selv modificeret deres drev. De er lavet sådan, når de køber dem hos deres underleverandør, og samme type sidder f.eks. også i Audio Analogue og lignende producenters afspillere. På trods af at drevene idag ikke er så gennemførte som for år tilbage, kan der stadig opdrives drev hvor der er gjort lidt ud af de langtidsholdbare evner. Hall-motoren, eller den børste-løse, som de kalder den, er efterhånden normal ingrediens i et cd/dvd-rom drev, da det har en betydeligt større holdbarhed og er perfekt til at klare de store hastigsforskelle som drevet f.eks. opererer med i en computer. Det samme gælder iøvrigt også laseren med glas-optik, og den er at finde flere steder fordi den efterhånden ingenting koster at lave, men holder så meget længere end en tilsvarende med plastikoptik. Denne type drev er iøvrigt ofte set i dyrere, færdigproducerede pc´er, hvor kravet er års problemfri kørsel uanset hvad man byder maskinen. Et sådant drev er derfor "sejlivet" nok til at ryge i en cd-afspiller.

At filmen så knækker når man kigger ned i en ny cd og ser et cd-rom drev, er så den side af sagen!

Til top Vis Jack Frost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jack Frost

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=hitachi]

Alle varer stiger da med mindst det ti`dobbelte af fremstillingsprisen inden det kommer ud til forbrugeren. Eller det var ikke det du mente ?

[/

QUOTE] ja det er korekt

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
nhj4 skrev:

hitachi skrev:

nhj4 skrev:
Et par rør og så er det bare sagen, ja så er alt godt i dag, men de rør der er vist i den test ( http://
www.unisonresearch.com/cgi-bin/pdf/ImageHIFi_NovDec20 04.pdf  ) er ok men hvad så med resten spiller de ikke nogen rolle i dag.Jeg føler når
jeg ser sådan noget indmad bliver jeg skuffet, det behøves ikke at koste en bånde går at lige gode komponenter i, der fines mange gode ting til en
fornuftig pris så det ikke koster meget mere for cd´en.

Vil du uddybe hvad du mener ? Forstår ikke rigtigt ... <span style="color: rgb(0, 0, 255);">Det kan jeg ikke sådan lige skrive da jeg har
svært ved at føre de koregte ord ned på tryk.</span>

Når en producent vælger de billige komponter,er fordi når du går ned i elgiganten er prisen steget 10 gange /I] Det er jeg godt klarover, men når der er rør kunne man da godt bruge nogle bedre komponenter så man får mere ud af de rør, det burde du da selv vide 
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

nhj4:

At en hifi ting er forsynet med rør betyder ikke nødvendigvis at den / det spiller bedre end noget der er med transistorer. Rør er heller ikke garanti for kvalitet. Desværre.Ellers var det hele meget nemmere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes