Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 22:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: God informativ anmeldelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 August 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Han køber måske hverken apparat A eller B.

Hvis han ikke kan finde noget der lyder bedre, skal han så stadig afholde sig fra at købe apparat A?

ManicMiner skrev:
Man skal selvfølgelig ha en ide om hvad det er man ser på for at kunne bedømme et apparats byggekvalitet og kostnad, og det er der de kompetente anmeldere kommer ind i billedet. Pressen er der for forbrugerens del, ikke for at beskytte branchen. Om man da har noget man måske ikke vil at nogen skal se får man heller bare la være med at sende produktet til test, så nemt er nu en gang det.

Jamen hov, jeg har INTET imod at man kigger ned i en A 3.5 CD og ser hvor lidt indmaden fylder. Der er ikke noget som helst hemmeligt ved nogen af de apparater vi sælger. Jeg har noget imod at man konkluderer at fordi man synes der er for lidt i kassen, så bør man ikke købe den - selv om man synes den lyder godt. Hvis den nu havde lydt forfærdeligt, og man kunne se på konstruktionen hvorfor det er tilfældet, så ville jeg synes det var _helt_ i orden at disse apparatet for en billig konstruktion, og for at koste for meget i forhold til konstruktionen. Men hvis man synes apparatet lyder fantastisk, og man så kigger ned i kassen og ser at det burde den ikke gøre med dén konstruktion, så ser jeg kun ÉN gyldig konklusion: Man har ikke forstand på at vurdere hvilken konstruktion der skal til for at apparatet lyder godt! For jeg går ud fra at det ikke er alfestøv og julestjerner der gør at afspilleren lyder som den gør?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 August 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:

Hvis de vitterligt lader omkostningerne bestemme prisen (som de siger) så er jeg lidt forvirret i denne sammenhæng?

Det behøver du faktisk ikke at være. Tænk dig nu om: Producent A lader salgsprisen være direkte afhængigt af kostprisen - produktionsomkostninger + fortjeneste (i %) + avance (i %) til forhandler/distributør. Producent B sætter prisen ud fra en rent markedsmæssig vurdering, typisk ved at have lavere fortjeneste på billige produkter for at gøre dem konkurrencedygtige, mens dyrere produkter der er mindre prisfølsomme giver højere fortjeneste (jeg har kendskab til mindst to producenter der ganger udsalgsprisen med mindst 3 for ét produkt i forhold til et andet, på trods af at kostprisen _langtfra_ er den dobbelte - og dette er formentligt standarden hos de fleste).

Dette betyder, at jo billigere produkterne er, jo mindre konkurrencedygtige er producent A - i hvert fald når vi kigger på hvor meget elektronik man får for sine penge. Producent A skal derfor være dygtigere til at få høj ydelse ud af en billig konstruktion end producent B, mens de omvendt bliver mere og mere konkurrencedygtige, jo højere man kommer op i prisklasserne - fordi producent B skruer mere og mere op for fortjenesten.

Hvordan synes du beskrivelsen af producent A passer på et firma der ifølge jer lancerer en 12k CD-afspiller der burde være meget billigere (men som alligevel er lydmæssigt konkurrencedygtig), men samtidig leverer et sæt monoblokke der er i direkte konkurrence med de absolut heftigste konstruktioner på markedet, men "kun" koster 175.000,-? Eller hvad med en 2x750W klasse AB high-end effektforstærker til 63.000,-? Jo, måske kunne MF vælge at prissætte A 3.5 lavere, og satse på at sælge flere - men det ville jo _netop_ kræve at fortjenesten blev sat ud fra markedskræfter og ikke produktionsomkostninger.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 August 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

HIFI SNOPPERIET HAR SLÅET TIL IGEN.

Efter at have læst anmeldelsen af disse CD afspillere får jeg lyst til at løbe skrigendevæk fra hifi4all. jeg troede det skulle handle om hifi=høj troværdighed, men suk. Det skinner tydeligt igennem at det handler mere om udsene, hvor lækker fjernbetjæningen er, eller det modsatte. Anmelderen prøver også at prissætte den "luft" der er i kabinettet. Det er da for useriøst og for billig en måde at anmelde på, ja det er flovt. Han skulle hellere være anmelder i Bo bedre da det han søger er god stil ( lækre fjernbetjeninger, og dyr luft )

EN RIG ER EN FATTIG, DER BARE HAR MANGE PENGE

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 August 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

det er derfor at jeg køber brugt, for dér får jeg mere lyd, mindre luft, for færre kroner, hvis det endelig skulle betyde noget.
Okay anmeld. men skru lidt ned for superlativerne, så den virker mere realistisk. Hvad ville en sådan anmelder monstro skrive hvis han så herefter denne test, hørte noget som var meget bedre? Og endnu en gang i en efterfølgende test, hørte noget der var endnu bedre? o.s.v. I har nok pointen.
Jeg tager altid tests som en inspirationskilde, ikke andet. Man kan vel heller ikke forvente, at bare fordi en japansk motorcykel har dette og hint i elektronisk gearskift, er proppet med moderne sprøjtanlæg o.s.v., at den er bedre end en gammel italiener, som er rå og grov? Men den synger som engle når man smider den igennem et par gode kurver? Nej vel?, Det handler om at hvert enkelt menneske må ud at lytte selv og mærke efter inden i sig selv, om lige netop den eller den cd er god til lige netop ham eller hende.
Med venlig hilsen, og jeg ser frem til flere anmeldelser.
ps: Jeg er ligeglad, det kan være lavet af røde pølser med æggebakker rundt om, bare det lyder godt.
Red Fox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 August 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

HIFI SNOPPERIET HAR SLÅET TIL IGEN.

Efter at have læst anmeldelsen af disse CD afspillere får jeg lyst til at løbe skrigendevæk fra hifi4all. jeg troede det skulle handle om hifi=høj troværdighed, men suk. Det skinner tydeligt igennem at det handler mere om udsene, hvor lækker fjernbetjæningen er, eller det modsatte. Anmelderen prøver også at prissætte den "luft" der er i kabinettet. Det er da for useriøst og for billig en måde at anmelde på, ja det er flovt. Han skulle hellere være anmelder i Bo bedre da det han søger er god stil ( lækre fjernbetjeninger, og dyr luft )

EN RIG ER EN FATTIG, DER BARE HAR MANGE PENGE

Hvis en anmelder opdager åbenlyse fejl, som løse knapper på fjernbetjeningen, og ikke nævner det, vil jeg ikke betragte anmelderen som ærlig i sin bedømmelse.

De ting han irriteres over, må naturligvis nævnes, og ikke kun de ting som han tror at du vil irriteres over. Det er meget få mennesker, jeg kender, som ikke vil irriteres over dårlig finish på et dyrt produkt. Her er anmelderen absolut på rette spor, når han nævner det.

Og slå lige Caps Lock fra.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 27 August 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Soersch skrev:
Nilau skrev:
Ronin skrev:
Nilau skrev:
harmonic skrev:

Læste lige den sidste nye anmeldese af dvs cd maskiner

Har selv hørt de fleste af maskinerne og har selv cd-1eren  

Med fare for at starte en intergalaktisk krig med anmelderhade pøblen

Så rammer mikkel sku lige plet  med hans beskrivelse  l

virkelig god anmeldelse  basta

Ja-ja...Mikkel G. har gjort det igen!

Flosklerne har allerede (sidste gang) gjort deres indtog - nu er vi så ved selve paraden. Nu mangler vi bare en pæn sortie, og så er festlighederne forhåbentlig slut... 

Hilsen

Niels

Puha hvor er du sgu da uhyggeligt negativ konstant - kom dog videre i teksten hvis anmeldelserne (anmelderen) irriterer dig så meget!!

Iiiiiiihhh.......

Hej Ronin...

Tro det eller ej...jeg er faktisk et forholdsvis positivt menneske!  Men alt med måde, naturligvis...

Helt kort sagt, irriterer det mig at den overdrevne brug af "hifianmelderfloskler" tager livet af selve budskabet. Og som det tidligere er nævnt ville det nok være klogt at undlade at adskille apparaterne inden lytning, da det selvfølgelig har indflydelse på det 'resultat' anmelderen kommer frem til. Især i dette tilfælde, hvor det tydeligvis ikke er en særlig 'rutineret' anmelder der er tale om. Jeg troede, i min naïvitet, at det først og fremmest gjaldt om at formidle de indtryk som selve lyden fra de enkelte apparater gav? Men koblingen mellem teknik/antallet af komponenter er alt for stærk, efter min mening. Desuden er det i længden trættende at læse en tekst der hele tiden skal ha' "fuld knald på" på superlativerne. Jeg skal undlade at komme med eksempler...

Men der er dog enkelte pudsige bemærkninger, som er/kan være ganske underholdende:

"Testens suverænt tungeste maskine, fyldt til bristepunktet". [..]

[..] masser af god elektronik [..]

"Den glider langsomt, og lukker med en overbevisende tung lyd som døren på en S-klasse Mercedes."

"Men forklar mig lige engang, hvorfor Denon har lagt et sort lakrids-signalkabel ved. Det er da blasfemi. De synes måske ikke deres egen afspiller er et bedre kabel værd?"

"Lyden fra denne afspiller er i topklasse, men bassen og diskanten er hævet lidt i forhold til mellemtonen, hvilket lyder fantastisk fra starten, men hurtigt opdager du effekten af dette. For det går altså ud over mellemtonen. Stemmer mangler fylde, og kan være svære at adskille fra hinanden."/"Denon’en er en rigtig, rigtig lækker maskine som jeg selv ville være forfalden til, hvis det ikke lige var for den hævede bas og diskant."

"Maskinen er ud-ført i det lækreste aluminium, som kan opdrives på denne klode."

"En dejlig stor Holmgren ringkernetrafo, et netstøjsfilter, og et hovedprint med noget af det bedste og lækreste elektronik, som kan opdrives."

"Lyden fra denne spille er fænomenal. Den spiller det der er på skiven, hverken mere eller mindre."/ "Jeg savner dog en lille smule mere niveau og pondus i bassen, men det er virkelig i småtingsafdelingen, man hører tydeligt alle anslag."

"Jeg nægter simpelthen at betale 12 K for knap 15 liter luft, så er det sagt. Men lyden... den er mindst 12 K værd i sig selv! Det er godt nok lidt af et dilemma."

Dén tager vi lige igen:

"Jeg nægter simpelthen at betale 12 K for knap 15 liter luft, så er det sagt. Men lyden... den er mindst 12 K værd i sig selv! Det er godt nok lidt af et dilemma."

"Det kan godt være at Onkyo er japansk, men det mærker du absolut intet til på hverken lyd, konstrukti-on eller udseende. Den er gennemført til mindste detalje."

"Lyden fra Onkyo’en hælder lidt mod det tilbagelænede og præges af lidt fylde på bassen, og en svag af-runding i diskanten. Det betyder at du ikke får helt samme detaljering i de øvre frekvenser, som på nogle af de dyrere maskiner i testen."/"Endnu et pletskud fra Onkyo!"

[...]den kirurgiske præcision[..].

"Mums, siger jeg bare!"

Glade hilsner

fra

Niels L.

Niels, det er såmænd bare et farverigt sprog - og sammen med billederne illustrerer det fint hvad han mener.

Det er ikke sikkert jeg er enig med anmelderen - anmeldelser kan ikke være objektive - og her er en anmelder der skriver hvad han mener i et farverigt sprog. I alle anmeldelser kan der forekomme faktuelle fejl - og jeg har gennem tiden ikke læst nogle blade eller sites hvor man ikke rykker ud med en korrigerende info når det sker. Jeg ved ikke om du mener der er fakta fejl her ? Er det tilfældet så syntes jeg du skal beskrive dem og begrunde dem i stedet for at fremhæve en masse citater og slutte af med "mums siger jeg bare" - det er ikke ligefrem noget vi andre kan bruge til noget, vel? 

Med andre ord, så forstår jeg ikke hvad du er så vred over  

Hej...

Det er ikke mig der er ophavsmand til: "Mums, siger jeg bare!".

Det er såmænd et citat fra en "anmelder", der skriver farverigt.

Jeg gætter på, at det betyder nogenlunde det samme som "ren narko" - et udtryk som vi kunne finde i Mikkel Giges forrige "anmeldelse" af kabler.

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 August 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Soersch skrev:
Nilau skrev:
Ronin skrev:
Nilau skrev:
harmonic skrev:

Flosklerne har allerede (sidste gang) gjort deres indtog - nu er vi så ved selve paraden. Nu mangler vi bare en pæn sortie, og så er festlighederne forhåbentlig slut... 

Hilsen

Niels

Puha hvor er du sgu da uhyggeligt negativ konstant - kom dog videre i teksten hvis anmeldelserne (anmelderen) irriterer dig så meget!!

Iiiiiiihhh.......

Hej Ronin...

Tro det eller ej...jeg er faktisk et forholdsvis positivt menneske!  Men alt med måde, naturligvis...

Helt kort sagt, irriterer det mig at den overdrevne brug af "hifianmelderfloskler" tager livet af selve budskabet. Og som det tidligere er nævnt ville det nok være klogt at undlade at adskille apparaterne inden lytning, da det selvfølgelig har indflydelse på det 'resultat' anmelderen kommer frem til. Især i dette tilfælde, hvor det tydeligvis ikke er en særlig 'rutineret' anmelder der er tale om. Jeg troede, i min naïvitet, at det først og fremmest gjaldt om at formidle de indtryk som selve lyden fra de enkelte apparater gav? Men koblingen mellem teknik/antallet af komponenter er alt for stærk, efter min mening. Desuden er det i længden trættende at læse en tekst der hele tiden skal ha' "fuld knald på" på superlativerne. Jeg skal undlade at komme med eksempler...

Men der er dog enkelte pudsige bemærkninger, som er/kan være ganske underholdende:

"Testens suverænt tungeste maskine, fyldt til bristepunktet". [..]

[..] masser af god elektronik [..]

"Den glider langsomt, og lukker med en overbevisende tung lyd som døren på en S-klasse Mercedes."

"Men forklar mig lige engang, hvorfor Denon har lagt et sort lakrids-signalkabel ved. Det er da blasfemi. De synes måske ikke deres egen afspiller er et bedre kabel værd?"

"Lyden fra denne afspiller er i topklasse, men bassen og diskanten er hævet lidt i forhold til mellemtonen, hvilket lyder fantastisk fra starten, men hurtigt opdager du effekten af dette. For det går altså ud over mellemtonen. Stemmer mangler fylde, og kan være svære at adskille fra hinanden."/"Denon’en er en rigtig, rigtig lækker maskine som jeg selv ville være forfalden til, hvis det ikke lige var for den hævede bas og diskant."

"Maskinen er ud-ført i det lækreste aluminium, som kan opdrives på denne klode."

"En dejlig stor Holmgren ringkernetrafo, et netstøjsfilter, og et hovedprint med noget af det bedste og lækreste elektronik, som kan opdrives."

"Lyden fra denne spille er fænomenal. Den spiller det der er på skiven, hverken mere eller mindre."/ "Jeg savner dog en lille smule mere niveau og pondus i bassen, men det er virkelig i småtingsafdelingen, man hører tydeligt alle anslag."

Dén tager vi lige igen:

"Det kan godt være at Onkyo er japansk, men det mærker du absolut intet til på hverken lyd, konstrukti-on eller udseende. Den er gennemført til mindste detalje."

"Lyden fra Onkyo’en hælder lidt mod det tilbagelænede og præges af lidt fylde på bassen, og en svag af-runding i diskanten. Det betyder at du ikke får helt samme detaljering i de øvre frekvenser, som på nogle af de dyrere maskiner i testen."/"Endnu et pletskud fra Onkyo!"

[...]den kirurgiske præcision[..].

"Mums, siger jeg bare!"

Glade hilsner

fra

Niels L.

Niels, det er såmænd bare et farverigt sprog - og sammen med billederne illustrerer det fint hvad han mener.

Det er ikke sikkert jeg er enig med anmelderen - anmeldelser kan ikke være objektive - og her er en anmelder der skriver hvad han mener i et farverigt sprog. I alle anmeldelser kan der forekomme faktuelle fejl - og jeg har gennem tiden ikke læst nogle blade eller sites hvor man ikke rykker ud med en korrigerende info når det sker. Jeg ved ikke om du mener der er fakta fejl her ? Er det tilfældet så syntes jeg du skal beskrive dem og begrunde dem i stedet for at fremhæve en masse citater og slutte af med "mums siger jeg bare" - det er ikke ligefrem noget vi andre kan bruge til noget, vel? 

Med andre ord, så forstår jeg ikke hvad du er så vred over  

Hej...

Det er ikke mig der er ophavsmand til: "Mums, siger jeg bare!".

Det er såmænd et citat fra en "anmelder", der skriver farverigt.

Jeg gætter på, at det betyder nogenlunde det samme som "ren narko" - et udtryk som vi kunne finde i Mikkel Giges forrige "anmeldelse" af kabler.

Mvh.

Niels L.

Jeg syntes vi er lidt ude på overdrevet her, giv nu manden en chance . Nu har jeg læst hans anmeldelse 2 gange og omend sproget er meget sprudlende og farverigt så syntes jeg faktisk det er en ganske god anmeldelse -  herfra

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 27 August 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Jeg syntes vi er lidt ude på overdrevet her, giv nu manden en chance . Nu har jeg læst hans anmeldelse 2 gange og omend sproget er meget sprudlende og farverigt så syntes jeg faktisk det er en ganske god anmeldelse -  herfra

Han "Acer"...

Hvor mange chancer skal man have? MG har jo allerede opbrugt alle superlativer. På to anmeldelser. Hvor går troværdigheden mon hen?

Hvis en 'debuterende' boganmelder skriver: "Denne bog er den bedste der nogensinde er skrevet. Basta! Og det er ikke til diskussion" - hvad ville du så sige til det? Ville det ikke være dumt gjort af anmelderen?

Well...det bliver nu alligevel interessant at se næste "anmeldelse".  For jeg går ud fra at der kommer flere? Hifi4alls redaktion bakker jo den 'nye' anmelder 100% op....

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 28 August 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

De der folk der gør noget i deres fritid for at glæde andre er bare nogle mega svin! tænk sig hvilken frækhed at det så heller ikke er perfekt! fy for fanden. OG!!! så bakkers de op af andre der gør noget gratis! jeg gider fannerme snart ikke mere!

eller

Er det måske den anden vej rundt?

Så herfra lyder det : Længe leve folk der gider for andre, resten er ikke bedre end det pis de selv lukker ud.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 August 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

De der folk der gør noget i deres fritid for at glæde andre er bare nogle mega svin! tænk sig hvilken frækhed at det så heller ikke er perfekt! fy for fanden. OG!!! så bakkers de op af andre der gør noget gratis! jeg gider fannerme snart ikke mere!

eller

Er det måske den anden vej rundt?

Så herfra lyder det : Længe leve folk der gider for andre, resten er ikke bedre end det pis de selv lukker ud.

Lige mine ord.

Først er den helt gal med anmeldelse A, så er den lisså gal med anmeldelse B, alt sker ud fra de forkerte præmisser, og primært for at genere andre

Det virker grangiveligt, som om rigtig mange helst er fri for at læse anmeldelser.

Så lad dog være!

mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 August 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Enig, folk skulle tage og slappe bare lidt af. Kabel testen var måske ikke den bedste men den nyeste cd-afspiller test er altså ganske god.

Utroligt hvor folk får al den vrede fra.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 August 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne lige påpege at jeg ikke vil sige noget som helst negativt om testen som helhed. Om man er enig eller uenig i anmelderens mening eller hans måde at formulere sig på, det synes jeg ikke skal afgøre om anmeldelsen skal laves. Hvis man mener man kan gøre det bedre selv, så er der en ganske udmærket og ualmindeligt overset afdeling her på siden der hedder "bruger-anmeldelser" - det er jo ikke ligefrem fordi udvalget af anmeldelser dér er fantastisk overvældende. Og hvis man savner noget grej at anmelde, så har jeg allerede talrige gange tilbudt fuldstændigt uforpligtende at låne grej ud, hvis nogen har lyst til at lege hifi-anmelder for en weekend. Ja, selv en CD-afspiller fyldt op med alfestøv og julestjerner låner jeg gerne ud, hvis der ellers er en bruger der skulle se sig i stand til at lytte hifi frem for at kigge hifi.

Mine indlæg i denne tråd er udelukkende et spørgsmål om at udtrykke min uenighed i såvel anmelderens som visse brugeres holdning til hvad der får et produkt til at være pengene værd, ikke en generel kritik af anmeldelsen. Og jeg holder ikke op med at levere udstyr til anmeldelser blot fordi jeg er uenig i konklusionerne (hvilket jeg sådan set heller ikke er i dette tilfælde, omend jeg havde håbet på en anden formulering).

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 August 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Vanderlay skrev:
krenzler skrev:

Men vi kan vel blive enige om at der ikke er hardware indeni der peger mod den endelige prislap?
Uden at jeg ved ret meget om cd-afspiller-teknik, så er det vel ikke nødvendigvis kendetegnende for god elektronik, at det fylder meget?!?Kan man se på størrelsen af en printplade, om den lyder godt?

Jeg vil lige slå fast at jeg på ingen måde anfægter ydelsen/nydelsen man vil opnå fra denne maskine. Men det skal saftsuseme være nogle specielle komponenter med så meget luft til 12K! Ud fra anmeldelsen tydede det ikke på at være tilfældet.

Men ellers er jeg da helt enig i at producenterne i dag sætter prisen efter markedet/ydelsen og ikke produktionsomkostningerne. På det punkt er jeg nok bare lidt gammeldaws. Jeg kan ikke lade være med at kluk-lé lidt inden i mig selv hver gang jeg ser det billede uden top.

Nu har jeg ikke hørt den pågældende CD afspiller, men det KUNNE jo være der lå et kæmpe udviklingsarbejde bagved, som producenten gerne vil have betaling for. Dette kunne jo eksempelvis være at få kanonlyd ud af få komponenter. Så kan man jo også tjene penge på den. Det kan man da ikke klantre producenten for. Tværtimod vil jeg næsten sige.

Når alt kommer til alt ER det ydelsen der afgør om den er pengene værd.

Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 August 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Nilau skrev:
harmonic skrev:

Hilsen

Niels

Iiiiiiihhh.......

Jeg har læst begge Mikkel Gige's anmeldelser, og må erkende at de ikke er noget for mig. Måske jeg er skadet af mange års læsning af HighFidelity og Stereophile, hvoraf sidstnævnte jo er ekstremt tørt og stramt i betrækket. Jeg vil derfor "komme videre i teksten" som Ronin foreslår, og samtidigt håbe, at Gige ikke lader sig slå ud af kritikken, men fortsætter med at anmelde til glæde for brugere på dette site

mvh

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 September 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Det er nemt at kritisere en anmelder. Hvis han ikke er lidt farverig, er han for tør, hvis han skriver om andet end lyden er han for langt ude. Når man læser anmeldelser, skal man naturligvis bruge sit eget filter, som når man ser TV2 Nyheder (hvis man spilder tid på det) og efter at have læst testen, står det tilbage, at Musical Fidelity og Rotel er værd at lytte til, og at det er Lyngdorf også.

I øvrigt har jeg set en del udstyr fra andre fabrikanter, der er lige så tomt indeni som Musical Fidelity - prissætning er ikke så svært. De sæter priserne efter, hvad de regner med at folk vil betale, og da MF har et godt ry og en god lyd, har de sat prisen efter det.

Kør bare løs med anmeldelser ... så længe vi får at vide, hvordan apparaterne lyder, skal der også være plads til lidt spræl.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes