| Forfatter |
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 06:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|

en død glas hylde er en god glas hylde |
|
|
en død glas hylde er stadig en god glas hylde
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi få lidt dugfriske Magnum indtryk udover at der er BAS?
Tillykke med dem forresten...
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
det har han ikke tid til, han er jo ved at feje glasskår op
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den dybere bas var det der først blev konstateret, det tog kun få sekunder, og egentligt også lidt mere kontant, syntes jeg. Men jeg syntes der skete noget over hele spektret, jeg har bare ikke så let ved at karakterisere det mere præcist end en slags opstramning over større dele af spektret. Jeg skal lytte mere idag men der vil gå en del tid før jeg kan foretage A/B test fordi det gamle kabel er strippet.
Og så kører i løs på mine fine glashylder. Jeg skal nok få lavet de spånplader og få testet det. Det skal jo også gerne laves lidt pænt. Rom blev ikke bygget på en dag! 
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
|
Den dybere bas var det der først blev konstateret, det tog kun få sekunder, og egentligt også lidt mere kontant, syntes jeg. Men jeg syntes der skete noget over hele spektret, jeg har bare ikke så let ved at karakterisere det mere præcist end en slags opstramning over større dele af spektret. Jeg skal lytte mere idag men der vil gå en del tid før jeg kan foretage A/B test fordi det gamle kabel er strippet.
Og så kører i løs på mine fine glashylder. Jeg skal nok få lavet de spånplader og få testet det. Det skal jo også gerne laves lidt pænt. Rom blev ikke bygget på en dag! Måske kan man endda få gennemsigtige spånplader... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
xo skrev:
|
Og så kører i løs på mine fine glashylder. Jeg skal nok få lavet de spånplader og få testet det. Det skal jo også gerne laves lidt pænt. Rom blev ikke bygget på en dag! Måske kan man endda få gennemsigtige spånplader...
|
|
|
|
|
|
Naturligvis kan man det, hvis bare man indsætter optiske fibre! 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
pænt  det er da ligegyldigt, bare igang med hobbykniven og husk nu, spånpladerne skal ikke være 35cm tykke!
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTI er sat til. Den maskine vil frem i verden!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
DTI er sat til. Den maskine vil frem i verden! |
|
|
Der er nogle geeks, der sætter flere stk. DTI efter hinanden, og mener at det er endnu bedre.  Jeg har faktisk to DTI 1.0, men har ikke gjort forsøget.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
| DTI er sat til. Den maskine vil frem i verden! |
|
|
Jo, og den rydder op på vejen 
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
xo skrev:
|
|
|
|
Der er nogle geeks, der sætter flere stk. DTI efter hinanden, og mener at det er endnu bedre.  Jeg har faktisk to DTI 1.0, men har ikke gjort forsøget. 
|
|
|
Det har jeg faktisk også læst for et par måneder siden.
Tanken har bestemt strejfet mig, at daisy-chaine et par DTI. 
Derudover stiller sig spørgsmålet, hvordan man så forbinder de DTI maskiner. Clearstream, fx. Det er det jeg bruger pt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
Spencer skrev:
xo skrev:
|
|
|
|
Der er nogle geeks, der sætter flere stk. DTI efter hinanden, og mener at det er endnu bedre.  Jeg har faktisk to DTI 1.0, men har ikke gjort forsøget. 
|
|
|
Derudover stiller sig spørgsmålet, hvordan man så forbinder de DTI maskiner. Clearstream, fx. Det er det jeg bruger pt. |
|
|
Hvis du vil tættest muligt på 75 Ohm, så er det noget med crimpede stik, og hvor finder man lige sådan nogle til RCA ?  Ellers er parabolkabel velegnet til højfrekvens, og dermed også digitale signaler. Jeg bruger selv noget VDH, med påloddede RCA-stik. Gode lodninger, er det vigtigste, når man bruger RCA til digital. Dyre kabler og dårlige lodninger, er noget juks. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
xo skrev:
Spencer skrev:
xo skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Derudover stiller sig spørgsmålet, hvordan man så forbinder de DTI maskiner. Clearstream, fx. Det er det jeg bruger pt.
|
|
|
Hvis du vil tættest muligt på 75 Ohm, så er det noget med crimpede stik, og hvor finder man lige sådan nogle til RCA ? Ellers er parabolkabel velegnet til højfrekvens, og dermed også digitale signaler. Jeg bruger selv noget VDH, med påloddede RCA-stik. Gode lodninger, er det vigtigste, når man bruger RCA til digital. Dyre kabler og dårlige lodninger, er noget juks.
|
|
|
Jeg har flere RCA digitalkabler liggende. Et med finsølv, et fra Belden (specificeret til bl.a. HDTV) og så iøvrigt Clearstream. Men mon ikke Clearstream er en god ide pga galvanisk adskillelse? Jeg har ikke testet det forskellige op mod hinanden endnu. Crimpning syntes jeg helt klart lyder som en rigtig god ide, meget bedre end lodning. Mit clearstream kabel er dog lidt langt så det bliver bøjet lidt, så det ville være godt med et kortere kabel.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det optimale er selvfølgelig at få fingre i et drev, med lavere jitter end DTI. Det klarer de bedste drev, med en fin margin, men koster desværre også derefter. Der var vist en liste et sted i en tråd, for noget tid siden, med jittermålinger på drev. CEC, ML og PS-Audio, er dem jeg lige husker. Jeg er selv på jagt efter et drev i den klasse, men har slået bremserne lidt i, da pengene for tiden går andre steder hen, end hifi.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det optimale er at få en asynkron databus, dvs slet ikke SPDIF, men DTI gør et godt stykke arbejde, det gør den virkelig. Det kunne være interessant at se målinger på den.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også nogle af de værste jitterboxe de har fundet frem der.  Der er lavet en del alternativer, bl.a. en der monteres direkte på DAC'en, uden kabel. De forskelle folk oplever, svarer meget godt til forskellene på gode og dårlige digitalkabler - hvor de kabler der opfattes som gode, ikke nødvendigvis er dem med lavest jitter. Lidt ekstra jitter kan i nogle tilfælde farve lyden i en ønsket retning. Ikke korrekt, men vil man have det korrekt, bør man nok kigge i retning af broadcast-udstyr, og proaudio. Noget med en fælles clockreference. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den artikel kender jeg, jeg har selv refereret til den her på forum. Det er også en af grundene til at jeg gerne vil ha fat i en Monarchy Audio DIP. Den ser ganske fornuftig ud. Jeg har faktisk en automatiseret søgning efter Monarchy Audio på eBay. Men Theta TLC ser jo faktisk endnu bedre ud, på det optiske interface.
Men DTI har en markant effekt og den er jeg virkelig glad for. DTI+ har jeg faktisk ikke testet efter jeg har opgraderet anlægget, men sidst havde den kun en marginal effekt. Men det kunne være fedt med en kæde af DIP(, DTI), DDE.
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Det er også nogle af de værste jitterboxe de har fundet frem der.  Der er lavet en del alternativer, bl.a. en der monteres direkte på DAC'en, uden kabel.
De forskelle folk oplever, svarer meget godt til forskellene på gode og dårlige digitalkabler - hvor de kabler der opfattes som gode, ikke nødvendigvis er dem med lavest jitter.
Lidt ekstra jitter kan i nogle tilfælde farve lyden i en ønsket retning. Ikke korrekt, men vil man have det korrekt, bør man nok kigge i retning af broadcast-udstyr, og proaudio. Noget med en fælles clockreference.
|
|
|
Som jeg vurderer det fjerner, snarere end tilføjer, DTI jitter. DTI+ har jeg ikke testet i lang tid, men da jeg gjorde kunne jeg ikke høre den store effekt. Det var også optisk, men på et "andet" setup.
Der sidder en Sigma-Delta konverter i DDE og sådan en delta konverter er mere følsom overfor jitter end en multibit konverter. Jeg er overbevist om at der er sket en markant reduktion af jitter med DTI, det har også gavnet lyden gevaldigt.
Men synkrone interfaces med indlejret clock er præhistorisk. Det må være lige før konverteren clocken skal sidde. Så i fremtiden skal der helt sikkert en asynkron konverter til.
Men jeg er også ganske meget betaget af AX24.
|
| Til top |
|
| |
stku Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Det optimale er selvfølgelig at få fingre i et drev, med lavere jitter end DTI. Det klarer de bedste drev, med en fin margin, men koster desværre også derefter.
Der var vist en liste et sted i en tråd, for noget tid siden, med jittermålinger på drev. CEC, ML og PS-Audio, er dem jeg lige husker.
Jeg er selv på jagt efter et drev i den klasse, men har slået bremserne lidt i, da pengene for tiden går andre steder hen, end hifi. 
|
|
|
Har du prøvet en squeezebox, den skulle have lav jitter, specielt hvis man skifter strømforsyning?
http://www.stereophile.com/budgetcomponents/906slim/index3.h tml
/Stig
|
| Til top |
|
| |