| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
stku skrev:
Spencer skrev:
Det optimale er selvfølgelig at få fingre i et drev, med lavere jitter end DTI. Det klarer de bedste drev, med en fin margin, men koster desværre også derefter.
Der var vist en liste et sted i en tråd, for noget tid siden, med jittermålinger på drev. CEC, ML og PS-Audio, er dem jeg lige husker.
Jeg er selv på jagt efter et drev i den klasse, men har slået bremserne lidt i, da pengene for tiden går andre steder hen, end hifi. 
|
|
|
Har du prøvet en squeezebox, den skulle have lav jitter, specielt hvis man skifter strømforsyning?
http://www.stereophile.com/budgetcomponents/906slim/index3.h tml
/Stig |
|
|
Min næste ultimative opgradering, bliver formentlig en ny sofa.  Den har stået på listen længe efterhånden. En Squeezebox kommer ikke ind i mit setup foreløbig, da min PC står i samme rum som anlægget, og endnu ikke er bygget om, med de mest støjsvage blæsere og strømforsyning. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 07 Januar 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereophile har en ældre artikel om jitter med målinger på diverse drev og reduktionsapparater, deriblandt DTI. Især gør den sig bemærket ved at være meget effektiv til at minimere høj jitter. Men ved en lav-jitter kilde hjælper den ikke synderligt, og kan sågar øge jitter niveauet, udover den iboende interface jitter der kommer fra den.
Der er naturligvis en indlysende logik i at desto mindre jitter der er i kilden, desto mindre jitter kan der fjernes, men der nævnes en reduktion, afhængigt af testsignalet, hvor jitter kommer ned på mellem 200 og 500 ps, husker jeg ret, og det virker ikke videre imponerende når det hævdes at selv jitter under 10 ps kan høres.
Squeezebox angiver en intrinsic jitter på under 50 ps.
Transporter angiver en intrinsic jitter på 11 ps, en 17 ps jitter ved konverteren, en 35 ps jitter ved SPDIF modtageren.
Men hvad jitter er ved SPDIF udgangen, det kan jeg ikke helt klart se udfra angivelserne. Det er vel intrinsic jitter og lidt interface jitter.
Next stop Squeezebox. Min lillebror har netop købt en på eBay. Den skal helt sikkert testes her, men der skal skaffes en PSU først.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
Stereophile har en ældre artikel om jitter med målinger på diverse drev og reduktionsapparater, deriblandt DTI. Især gør den sig bemærket ved at være meget effektiv til at minimere høj jitter. Men ved en lav-jitter kilde hjælper den ikke synderligt, og kan sågar øge jitter niveauet, udover den iboende interface jitter der kommer fra den.
Der er naturligvis en indlysende logik i at desto mindre jitter der er i kilden, desto mindre jitter kan der fjernes, men der nævnes en reduktion, afhængigt af testsignalet, hvor jitter kommer ned på mellem 200 og 500 ps, husker jeg ret, og det virker ikke videre imponerende når det hævdes at selv jitter under 10 ps kan høres.
Squeezebox angiver en intrinsic jitter på under 50 ps.
Transporter angiver en intrinsic jitter på 11 ps, en 17 ps jitter ved konverteren, en 35 ps jitter ved SPDIF modtageren.
Men hvad jitter er ved SPDIF udgangen, det kan jeg ikke helt klart se udfra angivelserne. Det er vel intrinsic jitter og lidt interface jitter.
Next stop Squeezebox. Min lillebror har netop købt en på eBay. Den skal helt sikkert testes her, men der skal skaffes en PSU først. |
|
|
Har de angivet hvordan målingerne er udført ? Visse af de jittermålinger man ser rundt omkring, virker somme tider lidt fantastiske. Hvilket digitalkabel skal man f.eks. bruge, for at komme ned på de jittertal, i målingerne ? Der er jo ikke BNC-stik på en Squeezebox. Man ser efterhånden en del Squeezeboxe i highendsetups rundt omkring på nettet.  Så helt tosset er den vist ikke.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Har de angivet hvordan målingerne er udført ? Visse af de jittermålinger man ser rundt omkring, virker somme tider lidt fantastiske. Hvilket digitalkabel skal man f.eks. bruge, for at komme ned på de jittertal, i målingerne ? Der er jo ikke BNC-stik på en Squeezebox. Man ser efterhånden en del Squeezeboxe i highendsetups rundt omkring på nettet.  Så helt tosset er den vist ikke. 
|
|
|
Nej men intrinsic jitter virker som den vigtigste måling. Dertil må man så skulle lægge lidt interface jitter. For mit vedkommende har jeg ikke noget at skulle bruge målingen af SPDIF indgangsjitter til, da Ethernet er overlegent, og dermed bliver brugt. Det er kun intrinsic jitter og jitter på SPDIF signalets videre færd fra Squeezebox eller Transporter der tæller, såvidt jeg kan vurdere. Intrinsic jitter læser jeg som intern clock jitter.
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Assumption is the mother of all f**kups."
Denne dags antagelse? At Squeezeboxen skal bruge 12 V. Det skal den ikke. Den skal bruge 5 V.
Men nu har vi fået en passende adapter, desværre er der nogle problemer med at finde Ethernet, så "uheldet" kan meget vel være ude.
Derudover ser den ud til at virke, men det er jo pt lidt svært at verificere på baggrund af at displayet virker og den fint kan kontrolleres med fjernbetjeningen.
Det er forhåbentligt en bagatel som at kablet ikke er twisted pair. Jeg krydser fingre.
Mere info senere...
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ladies and gentlemen, we have a liftoff.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
| Ladies and gentlemen, we have a liftoff. |
|
|
Of what?
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Squeezebox spiller. Den bruges ligenu som digital transport til DDE 1.1.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
Squeezebox spiller. Den bruges ligenu som digital transport til DDE 1.1.  |
|
|
Kan vi straks få nogle førstehåndsrapporter !  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
stku Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm han sidder bare og lytter.... Jeg skal prøve samme kombi forhåbentlig i denne uge (Squeezebox+DDE 1.1).
/Stig
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
xo skrev:
|
|
Kan vi straks få nogle førstehåndsrapporter ! 
|
|
|
Jeg har lige sat Amused to Death på.
Der er en hund der står og gør i det fjerne, bag betonmuren, inde ved naboen. 
Den har bestået!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
Spencer skrev:
xo skrev:
|
|
|
|
|
Den har bestået!
|
|
|
ja, så mangler du jo bare en ordentlig CD afspiller at sammenligne med  Men det var da fedt at I ikke fik ødelagt den inden den kom til at spille! Den er nok ikke så sart
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
xo skrev:
Spencer skrev:
xo skrev:
|
|
|
|
|
Den har bestået!
|
|
|
ja, så mangler du jo bare en ordentlig CD afspiller at sammenligne med Men det var da fedt at I ikke fik ødelagt den inden den kom til at spille! Den er nok ikke så sart
|
|
|
Det har du ret i. Desværre har jeg ikke en ordentlig CD afspiller. Jeg har faktisk ingen. 
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det blev en 200 kr reguleret DC forsyning fra A-Z. Den kan klare 5 V lige i øjet og det er der behov for. Ved 6 V lukker Squeezebox ned. Ved 4,5 V viser den lige logoet og så lukker den ned. Nej lad Squeezeboxen få hvad Squeezeboxen vil ha. 
Men til eget brug skal jeg også ha en rigtig god DC forsyning. Men nu får vi se. Denne her er kun til låns og jeg er kun lige begyndt...
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spøjst at den lukker ned ved 6V, men det er jo fint at I har fået testet lidt
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Spøjst at den lukker ned ved 6V, men det er jo fint at I har fået testet lidt |
|
|
Når man har prøvet kogevask er der vel intet i vejen for også at prøve 60 grader? 
Den anden strømforsyning kunne ikke klare 5 V, så vi prøvede lige 6 V. 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med lidt held kommer der en SB3 forbi lørdag aften, så må vi se om den er hot or not
|
| Til top |
|
| |
Analog Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke, om det hele er så nyt endnu, at du ikke har taget nogen beslutninger, men ellers er jeg nysgerrig for at høre, om du dropper lydkortet efter at have fået SB'en ? Er det stor forskel på lyden eller er det kun ganske lidt? Du føder jo under alle omstændigheder samme DAC, som jeg har forstået tråden. (Der går jo også rygter om, at konverteren i SB'en skulle være helt hæderlig). SB'en må da være nemmere for dig at betjene end Foobar. 
|
| Til top |
|
| |