| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
exotic skrev:
| Hej LB!
Nej faktisk ikke. Jeg mener det vil gøre at den ikke står helt stabilt, mener jeg testede det med mine Evidence 370, men det kan da komme an på en prøve om den i så fald vil stå helt plan med pladen. |
|
|
Langt de fleste Coupé har gummiplade i bunden standard og med den står de rigtig godt direkte på toopladen af standeren. Personligt foretrækker jeg det, da det giver lidt ekstra fylde i nedre mellemtone og øvre bas hos mig.
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
| Glæder mig til at høre din mening når du får testet, jeg ved godt hvad jeg selv bedst kan lide, men derfor er det sjovt at høre hvad du syntes. |
|
|
Har du prøvet begge eller har du en formodning om hvad der er bedst?
Jeg forventer da ret hurtigt at kunne afgøre hvad jeg bedst kan li, ihvertfald med toslink. Men det kan da være jeg skal prøve begge med coax og et drev også.
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
| Langt de fleste Coupé har gummiplade i bunden standard og med den står de rigtig godt direkte på toopladen af standeren. Personligt foretrækker jeg det, da det giver lidt ekstra fylde i nedre mellemtone og øvre bas hos mig. |
|
|
Det skal jeg da prøve idag så. Tak for tippet!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fine billeder, det begynder at ligne noget! Det bliver lidt sjovt at høre om DDE når den lander.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dine nye erobninger!
Det begynder jo at ligne noget, som vi har set og hørt virke før!
Nu du er igang kan jeg kun anbefale at prøve VDH D501 - den originale!
Clearwater synes jeg også at kunne skimte i dobbelttræk - i så fald ligger de jo pænt op af hinanden...
EDIT: Er lidt spændt på at høre om dine oplevelser af DDE 1.1 op imod Lite DAC50!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
| Det begynder jo at ligne noget, som vi har set og hørt virke før! |
|
|
Ja, jeg synes også at kunne genkende noget her. Pas nu på. Du vil pludselig opleve detaljerigdom, hul igennem og musikalitet blandet sammen til hvad vist kan kaldes ... jaaaah ..... hmmmm ..... lækkert 
ppp_dk skrev:
| Nu du er igang kan jeg kun anbefale at prøve VDH D501 - den originale! |
|
|
Hvis du vil forfølge noget af det der er at hente i DDEv1.1 kan jeg kun være enig i kaptajnens betragtning.
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
Fine billeder, det begynder at ligne noget! Det bliver lidt sjovt at høre om DDE når den lander.
|
|
|
Tak, ja jeg syntes sku også det begynder at lyde af noget, det er sku blevet lidt af en oplevelse at høre musik nu 
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Tillykke med dine nye erobninger!
Det begynder jo at ligne noget, som vi har set og hørt virke før!
Nu du er igang kan jeg kun anbefale at prøve VDH D501 - den originale!
Clearwater synes jeg også at kunne skimte i dobbelttræk - i så fald ligger de jo pænt op af hinanden...
EDIT: Er lidt spændt på at høre om dine oplevelser af DDE 1.1 op imod Lite DAC50!
|
|
|
Jo det er skam dobbelttræk. D501 er skam planlagt for jeg har nemlig købt nogle SME stik af LB til formålet og de virker lækkert minimalistiske og velovervejede. Men før jeg bruger penge på det skal jeg se lidt mere på resten af mit setup. Jeg ved ikke hvor meget forskel jeg vil kunne høre men er da spændt på det.
Jeg skal nok vende tilbage snarest med en evaluering af DDE 1.1 vs Lite DAC50. Med lidt held er den her imorgen.
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
Ja, jeg synes også at kunne genkende noget her. Pas nu på. Du vil pludselig opleve detaljerigdom, hul igennem og musikalitet blandet sammen til hvad vist kan kaldes ... jaaaah ..... hmmmm ..... lækkert 
|
|
|
Hehe, jeg glæder mig også, der er kommet betydeligt mere glæde efter skiftet fra Evidence 370 til Coupé. Omvendt så er jeg da helt enig i at det er et ret krævende bekendtskab. Men det er kun herligt!
Hvor jitter-resistent er DDE 1.1, nogen ide om det?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
exotic skrev:
| Hvor jitter-resistent er DDE 1.1, nogen ide om det? |
|
|
Nu er jeg ikke pokkers teknisk stærk, men mit umiddelbare svar vil være at den ikke er specielt "følsom". Med en DTI (jitter-renser) koblet på kunne jeg høre en minimal forskel, men ikke nær den forbedring som DDEv1.1 giver.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
exotic skrev:
| Derudover en sand skønhed i rosentræ |
|
|
100% enig. Jeg går også lidt op i udseende (ikke specielt hifi-agtigt ) og det er altså en flot højttaler.
exotic skrev:
| D501 er skam planlagt for jeg har nemlig købt nogle SME stik af LB til formålet og de virker lækkert minimalistiske og velovervejede. Men før jeg bruger penge på det skal jeg se lidt mere på resten af mit setup. Jeg ved ikke hvor meget forskel jeg vil kunne høre men er da spændt på det. |
|
|
Der er større forskel end jeg havde forestillet mig, da jeg fik mit første sæt, desuden dyrt købt på ebay.
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
exotic skrev:
|
|
Nu er jeg ikke pokkers teknisk stærk, men mit umiddelbare svar vil være at den ikke er specielt "følsom". Med en DTI (jitter-renser) koblet på kunne jeg høre en minimal forskel, men ikke nær den forbedring som DDEv1.1 giver.
|
|
|
Ja jeg har også tænkt lidt på DTI. Skal lige ha set lidt nærmere på det øvrige AA program.
Hvilken DAC eller afspiller brugte du før?
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
exotic skrev:
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
|
|
Hehe, jeg glæder mig også, der er kommet betydeligt mere glæde efter skiftet fra Evidence 370 til Coupé. Omvendt så er jeg da helt enig i at det er et ret krævende bekendtskab. Men det er kun herligt!
Hvor jitter-resistent er DDE 1.1, nogen ide om det? Tja, men jeg har faktisk en DTI foran og som jeg husker det er der bare mere af det hele og mere ro!
Faktisk tror jeg lige at jeg skal prøve at køre uden DTI igen bare for at få det bekræftet igen, thi jeg har jo justeret lidt siden jeg sammenlignede sidst... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
exotic skrev:
|
|
Nu er jeg ikke pokkers teknisk stærk, men mit umiddelbare svar vil være at den ikke er specielt "følsom". Med en DTI (jitter-renser) koblet på kunne jeg høre en minimal forskel, men ikke nær den forbedring som DDEv1.1 giver. |
|
|
Sådan husker jeg det også - DDE v1.1 er absolut noget af den største ændring i mit setup, men igen det var først da jeg fik kablerne på plads VDH 501 og VDH 300II at jeg fik fuld valuta for skejserne...
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
exotic skrev:
|
|
|
|
|
Sådan husker jeg det også - DDE v1.1 er absolut noget af den største ændring i mit setup, men igen det var først da jeg fik kablerne på plads VDH 501 og VDH 300II at jeg fik fuld valuta for skejserne... |
|
|
Ser da frem til at prøve D501 når tiden er moden.
Forårsagede DTI nogen ændring i stereoperspektivet, kan du huske det?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
exotic skrev:
| Hvilken DAC eller afspiller brugte du før? |
|
|
Rega Apollo
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
exotic skrev:
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
exotic skrev:
|
|
|
|
|
Sådan husker jeg det også - DDE v1.1 er absolut noget af den største ændring i mit setup, men igen det var først da jeg fik kablerne på plads VDH 501 og VDH 300II at jeg fik fuld valuta for skejserne... |
|
|
Ser da frem til at prøve D501 når tiden er moden.
Forårsagede DTI nogen ændring i stereoperspektivet, kan du huske det? Nej det mener jeg ikke at det gjorde...
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
exotic skrev:
| Forårsagede DTI nogen ændring i stereoperspektivet, kan du huske det? |
|
|
Hvis du mangler stereo-perspektiv skal dine højttalere længere fra hinanden. Jeg har aldrig oplevet en højttaler der skullle stå så langt fra hinanden og samtidig ikke vinkles, men det er faktum.
Regn med en trekant fra lyttepositionen-højre højttaler-venstre højttaler og lyt dig frem derefter.
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
exotic skrev:
| Forårsagede DTI nogen ændring i stereoperspektivet, kan du huske det? |
|
|
Hvis du mangler stereo-perspektiv skal dine højttalere længere fra hinanden. Jeg har aldrig oplevet en højttaler der skullle stå så langt fra hinanden og samtidig ikke vinkles, men det er faktum.
Regn med en trekant fra lyttepositionen-højre højttaler-venstre højttaler og lyt dig frem derefter.
|
|
|
Hej LB.
Ja jeg savner lidt stereoperspektiv. Min onkel har et meget lækkert Diva setup med selvkonstruerede forforstærker og effekttrin. Han har meget stor afstand mellem højtalerne og der er intet hul i lydbilledet - det er stort og sammenhængende. Det er meget meget imponerende, det beste setup jeg endnu har hørt. Den sammenhæng savner jeg lidt. Jeg kan ikke helt beskrive det. Men vi får se om DDE 1.1 laver lidt om på det.
Så meget mellemrum kan jeg ikke skabe mellem højtalerne i de nuværende rammer men jeg har skam allerede øget afstanden en del. Det jeg mener med stereoperspektiv er også sammenhæng i lydbilledet. Jeg har aldrig rigtigt vinklet mine højtalere.
Dels så har Dali generelt god spredning mener jeg, dels så mener jeg det gør noget ved stereoperspektivet jeg ikke kan li og som det er nu lytter jeg ofte udenfor sweetspot. Og som du påpeger er Grand serien dynamisk. Jeg har nu selv oplevet det med Coupe og især Diva.
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
exotic skrev:
Jean M Jarre skrev:
| Glæder mig til at høre din mening når du får testet, jeg ved godt hvad jeg selv bedst kan lide, men derfor er det sjovt at høre hvad du syntes. |
|
|
Har du prøvet begge eller har du en formodning om hvad der er bedst?
Jeg forventer da ret hurtigt at kunne afgøre hvad jeg bedst kan li, ihvertfald med toslink. Men det kan da være jeg skal prøve begge med coax og et drev også.
|
|
|
Det lader til at du følger KvK filosofien, så jeg vil nok mene du bedst kan lide DDE 1.1 den vil nok give dig den lyd du kan lide.
Det er dog et stykke tid siden jeg har haft en DDE 1.1 og har aldrig haft begge på samme tid og op imod hinanden, men jeg syntes selv bedst om Lite Dac 50, den kan noget i bassen som mange andre ikke kan og den spiller i mine øre bedst af de 2 dac ( så vidt jeg husker ), men lyd er jo smag og behang der er bare meget mere musik i Lite Dac 50 i mine øre, men satte man dem op side by side kunne det jo godt være min mening ville ændre sig, men jeg tvivler.
Mvh
JmJ
|
| Til top |
|
| |