Emne: XO setup ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
| Hep, får du testet lidt, eller nyder du bare musikken? |
|
|
Hej Kyhn!
DDE bliver, DAC50 skal videre. Men hvem ved, måske er dens rør lidt slidte.
Musikken nyder jeg så meget jeg nu kan med den rumakustik jeg nu engang har. Men jeg har lige sat et par tæpper på for at forbedre det lidt

Det er ihvertfald et meget afslørende setup jeg efterhånden har fået mig, med mange kvaliteter. Så skal den sidste del af anlægget - rummet, også bare lige skiftes. 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo bedre og bedre ud, meeeen de der hylder.........
Glas er til at drikke af
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være vi kan finde en glaspuster der kan omsmelte og lave nogle store hifi-vikinge-mjød-horn.
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTI+ er også på vej. Det vil sige: den rejsende sælger er på vej hjem så han kan sende DTI+ på vej til mig. 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Spændende, hvilken strømforsyning er der med?
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
<forkølet host> Det er denne her

Udfra billedet kan jeg ikke se hvilken det er, kun at den er AA produceret.
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej....
Det er den billige "følge med" forsyning.....jeg har også en DTI 1.0 og den er pt. ikke sluttet til. Jeg har besluttet at bruge på en LC opgrade af min nuværende drev/dac setup. Ænring af klokkerne og evt. få DC spærring fjernet og et par nyere AD opamps, det er så vidt jeg vurderer vejen frem til bedre vellyd.......vel og mærke for at noget der ligner nogle tusinde. Det er jo ikke dyrt set iforhold hvad eller kunne købe for samme penge. 
Men en sync af klokken i drev og DAC skulle fjerne det meste jitter, men lad os nu se inden jeg sælger DTIen.
Mvh
Bradford
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den slags mods overlader jeg til elektronikkyndige. 
Jeg ved ikke om, og i så fald hvilke, opamps der sidder i min DDE 1.1. Men det er nok det letteste at skifte.
XO3 er ikke specielt billig men jeg syntes da også den er spændende.
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
exotic skrev:
|
Jeg ved ikke om, og i så fald hvilke, opamps der sidder i min DDE 1.1. Men det er nok det letteste at skifte.
|
|
|
Hej Exotic,
Lad være med overhovedet, at pille eller modde din Audio Alchemy DDE v1.1.
Vi er flere der har forsøgt med andre op-amps, og spørger du mig, er der helt sikkert forskel, men bestemt ikke til det bedre.
Disse forsøg er udført på flere v1.1'ere, der så efterfølgende er sammenlignet med v 1.1'ere, der står præcis som da de forlod Audio Alchemy i sin tid.
Husk iøvrigt altid, at gå tilbage til udganspunktet, det vil sige, at når og hvis du har modificeret et apparat og fået lyttet på det, så fjerner man modifikationen igen, og derefter lytter man igen, det er bøvlet, men desværre den eneste måde at udfører seriøse modifikationer på, hvis man ikke er i besiddelse af flere identiske apparater, så man har et (ab fabrik) apparat, at sammenligne med efterfølgende.
Hilsen McClaus
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej McClaus!
Nej jeg har heller ingen konkrete planer om det og efter det du siger er det også bedst jeg holder mig i skindet. Det er da besværligt at skifte tilbage igen efter en mod men jeg kan fint se ideen i det, på linie med an alm test af to apparater, det er bestemt sund fornuft at lave sådan et flip/flop.
Nu ser jeg bare frem til hvor megetr der er at hente på at sætte DTI+ på et optisk SPDIF. Det er også interessant med alle de DTI versioner: DTI 1.0, DTI 2.0, DTI Pro, DTI Pro*32, DTI+.
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
exotic skrev:
|
Hej McClaus!
Nej jeg har heller ingen konkrete planer om det og efter det du siger er det også bedst jeg holder mig i skindet. Det er da besværligt at skifte tilbage igen efter en mod men jeg kan fint se ideen i det, på linie med an alm test af to apparater, det er bestemt sund fornuft at lave sådan et flip/flop.
Nu ser jeg bare frem til hvor megetr der er at hente på at sætte DTI+ på et optisk SPDIF. Det er også interessant med alle de DTI versioner: DTI 1.0, DTI 2.0, DTI Pro, DTI Pro*32, DTI+.
|
|
|
Hej igen Exotic ,
Jeg har for at kunne prøve/lytte på Audio Alchemy, købt alt hvad Audio Alchemy har produceret
(i indtil flere eksemplarer) igennem de få år de eksisterede, på nær 2 af deres løbeværker.
De DTI'ere jeg har fundet spændende, er den første udgave af DTI'en og DTI v2.0, de andre kunne de godt have beholdt for sig selv, hvis du spørger mig.
Med hensyn til optisk, glem det, det stinker langt væk , prøv istedet at finde et stykke Van den Hul MCD-300 MKII, det er alt hvad jeg har hørt af I2S og diverse afarter klart overlegent.
Hilsen McClaus 
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej McClaus!
Den optiske stank vil være her i en rum tid indtil jeg finder et alternativ. Dels et drev og dels et apparat a la Squeezebox med trådløst netværk og digital udgang. Det må være det optimale.
Det lyder da trist at kun DTI 1.0 og DTI 2.0 dur, men måske gør DTI+ sig fint på den optiske side hvor der kan være mere jitter.
Det er da imponerende at du har haft hele AA programmet inde over, det er sku dedikering.
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
exotic skrev:
|
|
|
|
Hej Exotic,
Vi er flere der har forsøgt med andre op-amps, og spørger du mig, er der helt sikkert forskel, men bestemt ikke til det bedre.
Disse forsøg er udført på flere v1.1'ere, der så efterfølgende er sammenlignet med v 1.1'ere, der står præcis som da de forlod Audio Alchemy i sin tid.
Husk iøvrigt altid, at gå tilbage til udganspunktet, det vil sige, at når og hvis du har modificeret et apparat og fået lyttet på det, så fjerner man modifikationen igen, og derefter lytter man igen, det er bøvlet, men desværre den eneste måde at udfører seriøse modifikationer på, hvis man ikke er i besiddelse af flere identiske apparater, så man har et (ab fabrik) apparat, at sammenligne med efterfølgende.
Hilsen McClaus
|
|
|
Hej Claus...
Jeg skal jo ikke forsøge at ændre din mening, og er det dine/jeres erfaringer, så er det sådan. Jeg har pose 5534/5532 som jeg kan sende til dig som "vintage opgrades" til alle dem som vil have dårlige opamps med indbygget "rørlyd"...ingen bund ingen top. Er det din smag, så kan jeg anbefale noget makerende kabel som filtrerer alt diskant.
Der er heldigvis andre som reelt har gjort sig nogle erfaringer med opamps...det er såmen ikke så vanskeligt og voo-doo præget som du ligger op til. Det handler om at være seriøs og have sin reference iorden.....har du det? Kan du/i ikke høre nogen forskel, så er det godt at du/i kan spare jeres penge og bruge dem på plader, høreaparater eller noget andet som du/i kan blive enig om....mere vanskelig behøver det ikke at være.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
exotic skrev:
|
Hej McClaus!
Den optiske stank vil være her i en rum tid indtil jeg finder et alternativ. Dels et drev og dels et apparat a la Squeezebox med trådløst netværk og digital udgang. Det må være det optimale.
Det lyder da trist at kun DTI 1.0 og DTI 2.0 dur, men måske gør DTI+ sig fint på den optiske side hvor der kan være mere jitter.
Det er da imponerende at du har haft hele AA programmet inde over, det er sku dedikering.
|
|
|
Hej Exotic,
Nu er det jo min personlige mening, jeg (måske lidt for kontant ) giver udtryk for, når vi taler om DTI'erne, og nogen vil da givetvis være uenige med mig, og det er da også ganske ok.
Når du nu skal have Squeezebox ind over, melder jeg pas, jeg ved ganske simpelt ikke nok om disse "halvPC'er" til at kunne udtale mig bare nogenlunde fornuftigt om dette, og i forbindelse med disse, er der vist også andre ting der skal tages højde for, såsom galvanisk adskillelse, og det kan du jo så kun opnå med et optisk kabel .
Hilsen McClaus 
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
cvo2004 skrev:
exotic skrev:
|
|
|
|
Hej Exotic,
Hilsen McClaus
|
|
|
Hej Claus...
Jeg skal jo ikke forsøge at ændre din mening, og er det dine/jeres erfaringer, så er det sådan. Jeg har pose 5534/5532 som jeg kan sende til dig som "vintage opgrades" til alle dem som vil have dårlige opamps med indbygget "rørlyd"...ingen bund ingen top. Er det din smag, så kan jeg anbefale noget makerende kabel som filtrerer alt diskant.
Der er heldigvis andre som reelt har gjort sig nogle erfaringer med opamps...det er såmen ikke så vanskeligt og voo-doo præget som du ligger op til. Det handler om at være seriøs og have sin reference iorden.....har du det? Kan du/i ikke høre nogen forskel, så er det godt at du/i kan spare jeres penge og bruge dem på plader, høreaparater eller noget andet som du/i kan blive enig om....mere vanskelig behøver det ikke at være.
Mvh
|
|
|
Jeg kunne ikke drømme om, at anfægte det der tilsyneladende er et faktum nemlig, at du syntes, at andre op-ams er bedre og derfor bruger disse, er du glad for den løsning du har fundet, er det da dejligt at høre.
Jeg har ingen problemer med, at vi ikke er enige om dette, har du?.
Hilsen McClaus 
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
exotic skrev:
|
Hej McClaus!
|
|
|
Hej Exotic,
Nu er det jo min personlige mening, jeg (måske lidt for kontant ) giver udtryk for, når vi taler om DTI'erne, og nogen vil da givetvis være uenige med mig, og det er da også ganske ok.
Når du nu skal have Squeezebox ind over, melder jeg pas, jeg ved ganske simpelt ikke nok om disse "halvPC'er" til at kunne udtale mig bare nogenlunde fornuftigt om dette, og i forbindelse med disse, er der vist også andre ting der skal tages højde for, såsom galvanisk adskillelse, og det kan du jo så kun opnå med et optisk kabel .
Hilsen McClaus 
|
|
|
Hej Claus
Se det er netop hele pointen med denne sag. Det var også bevidst jeg nævnte "a la" Squeezebox. Squeezebox tror jeg ikke har tilpas gode data. Det tror jeg Transporter har, en audiofil udgave, men den er for krydret i prisen, specielt når jeg har en DAC og derfor ikke skal bruge dens analogdel.
Både Squeezebox og Transporter kan opnå galvanisk adskillelse ved deres trådløse udgaver. Trådløse netværk har som bekendt protokoller til at sikre at data ikke går tabt. Fordelen er at jeg 1) kan skippe kablet, 2) kan skippe de optiske konvertertrin, 3) får en low-jitter forbindelse til DDE.
Transporter har opgivet 11ps jitter mens Squeezebox har opgivet 50ps.
Se mere.
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Exotic,
Den ser sku' egentligt meget sød ud , ja nærmest lidt vintage-agtig med dens VU-metre.
Jeg har aldrig set eller hørt denne type apparater IRL, hvor det jo tilsyneladende er betjeningskomfort og "nemhed" der er i højsædet, men hvad, det kommer nok en dag.
Hilsen McClaus 
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
|
Hej Exotic,
Den ser sku' egentligt meget sød ud , ja nærmest lidt vintage-agtig med dens VU-metre.
Jeg har aldrig set eller hørt denne type apparater IRL, hvor det jo tilsyneladende er betjeningskomfort og "nemhed" der er i højsædet, men hvad, det kommer nok en dag.
Hilsen McClaus 
|
|
|
Nemhed vil jeg ikke sige er formålet. En DAC med optisk kabel fra PC kan jo udfylde samme funktion og både Squeezebox og Transporter findes i udgaver med og uden trådløst netværk. Men Transporter tror jeg har nogle gode kvaliteter som digital kilde, måske også som desideret DAC.
Men når DAC komponenten igen kommer i fokus her så vil jeg snarere se på Empirical Audio produkter.
|
| Til top |
|
| |
cvo2010 Forum Bruger

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
cvo2004 skrev:
|
Nåhh, er vi på udkik efter en DTI model første udgave , pas nu på snipere .
Hilsen Claus 
|
|
|
Shhhhhhhhhh Claus!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|