Forfatter |
|
McBrain Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 30 November 2003 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par system-audio SA205 er også oplagte i den prisklasse.
__________________ Venlig Hilsen
McBrain
--------------------------
NAD M3
DacMagic
Sonos
Sony Xa20ES
Bellari VP130
Pro-ject 1.2
DALI Euphonia MS4
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 30 November 2003 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg købte mine dali 202 + en center for 1800 brugt, så jeg er sikker på du kan finde et sæt til omkring 1000. og de spiller umærket til mig, Skal så lige sige at jeg bruger dem som baghøjtalere, men det er ofte at jegf kun spiller på dem for at "lege" med dem
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan være sur på sin lokale Hifi-klub eller ej, men mange anmeldere, især i den engelske fagpresse, har fået øjnene/ørerne op for Cambridge og Gale´s udmærkede produkter til en latterlig lav pris, altså best buy ikke High-end!!! Spar så og så meget på Hifi-klubbens reklamer, glem det! Det koster det samme som normalt, men pundet er blevet lettere!
|
Til top |
|
|
LillePer Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
..MEN jeg vil lige sige at i ikke skal begynde at lokke mig til at anskaffe mig en surround forstærker/reciever, for jeg gider fandme ikke at give en formue for en ny forstærker bare fordi at den understøtter Dolby Pro Logic eller hva faen det nu hedder alt det dér.. Jeg er glad nok for min gode "trofaste" Technics-forstærker, som kun understøtter 4 højttalere ad gangen (2 x Stereo, altså ikke surround ) det er sq godt nok til mig!!
__________________ Mvh. LillePer
|
Til top |
|
|
j_gerd Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 178
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kan du jo prøve at finde nogle af de foreslåede ht'er brugt...
Altså B&W eller Dali...
Jeg trækker selv med et sæt Infinity-ht'er... og dem kan man faktisk også få ned i samme prisleje
|
Til top |
|
|
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte nogen Gale 3040'ere på en NAD C320BEE med en god CD i NAD C521BEE. Synes det er en genial sammensætning...
|
Til top |
|
|
LillePer Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2003 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kigger lige på www.dba.dk.
ellers må i gerne give mig nogle links hvis i kender nogle steder med brugte højttalere (så længe de virker er de vel ok?)  __________________ Mvh. LillePer
|
Til top |
|
|
j_gerd Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 178
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jarh... ikke helt.
Begrebet "virker" er jo ikke entydigt.
Hvis HT'erne er meget gamle, kan de godt have været dyre og gode da de blev købt uden at være det nu. Gummiophænget kan være mørt osv. Du skal nok passe på at få nogle ht der er på den rigtige side af en ... hmm, 5-(max!!!)10 år. Men helst højst 5 år.
Men dba.dk er en god side. Der er mange ting. Det gælder bare om at have tålmodoghed, så skal det man ønsker nok dukke op.
Derudover er der jo også køb-salg-bytte stedet her på hifi4all
|
Til top |
|
|
LillePer Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2003 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu VED jeg godt at jeg spørger dumt.... men kan jeg sætte hvilke som helst basenheder i, bare de passer i størrelsen til højttaleren?
Desuden har jeg været ude og kigge lidt(!) på nogle brugte højttalere, og jeg har lagt mærke til at alle de Dali højttalere jeg har set, er basenheden gået i stykker på. Men der er ikke nogle andre Dali der sælger af anden grund. De laver åbenbart nogle dårlige basenheder, dali, så dem der ikke kan finde ud af at skifte dem, sælger dem vel bare? Kig selv på www.dba.dk det er rigtig nok.
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 07 December 2003 kl. 03:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, du KAN godt sætte en enhed i der bare passer til udskæringen... Men det er der vist ingen her der vil tilråde - højtalerenheder er meget forskellige, osse selvom de har samme størrelse 'udenpå'. Så sandsynligheden for at en tilfældig enhed fungerer korrekt med den anden elektronik i kassen (delefilter, diskantenhed) er meget lille. Muligvis kunne en Monacor-enhed gøre det, men det er langtfra sikkert. 
Så jeg er bange for at jeg må erklære mig enig med de andre der har skrevet, du kommer nok til at overveje et par nye, eventuelt 'nye' brugte. Såfremt du ikke er bange for at lave lidt selv, kunne du osse spørge i selvbyg forum'et, om billige & letbyggede begynder-højtalere, der leverer en god lyd for pengene.
Hvad angår 'Fona'-højtalere. For ikke SÅ mange år siden havde næsten enhver radio/TV forretningskæde med respekt for sig selv deres egne mærker - i højtalere, men ofte osse i TV-apparater, radioer mv. De lavede dem naturligvis ikke selv, men bestilte dem hos diverse OEM (= Original Equipment Manufacturer) producenter. I de bedre tilfælde var de noget nær best buy, men i andre . I realiteten er det jo ikke anderledes end f.eks. en højtalerfabrikant der benytter ht-enheder fra underleverandører - i en lang årrække kunne man f.eks. ofte finde danske ht-enheder i mange engelske højtalere, højtalere i fin kvalitet vel at mærke .
|
Til top |
|
|
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
Sendt: 07 December 2003 kl. 03:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt det her er dårlig stil at poste om salg her, men jeg synes du skal tjekke de KEF K140 højttalere jeg har til salg på Qxl.dk.
De er et skidegodt eksempel på et sæt rigtig gode kvalitetshøjttalere til salg for en fornuftig pris.
Indtil videre er der budt 600 på dem, og de er, hvis jeg selv skal sige det skidegode. Men du kan jo gå ind og tjekke selv, auktionen ender om 1 dags tid.
Andre interesserede er selvfølgelig mere end almindelig velkomne.
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=10210599&Listing Type=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10447
Hvem ved, det kunne være de var noget for dig. __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 07 December 2003 kl. 04:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld mig her en ekstremt tidlig søndag morgen, men tager du ikke pi.... på os??? Mener du seriøst at disse højttalere skulle yde specielt godt? De ligner noget som jeg så på lossepladsen sidst jeg var derude 
|
Til top |
|
|
LillePer Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2003 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Undskyld mig her en ekstremt tidlig søndag morgen, men tager du ikke pi.... på os??? Mener du seriøst at disse højttalere skulle yde specielt godt? De ligner noget som jeg så på lossepladsen sidst jeg var derude 
|
|
|
Nå, men det synes jeg altså -at de lyder godt!! Men så har jeg åbenbart ikke forstand på højttalere. Men før jeg fik det var det meningen at jeg skulle have nogle 140W, men de er blevet stjålet  Så nu får jeg nogle 180W regner jeg med, ellers skal det i hvert fald være over 100W hvis jeg skal have nogle andre.
|
Til top |
|
|
LillePer Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2003 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
...hvis jeg skal have nogle andre...
|
|
|
Jeg mener NÅR jeg skal have nogle nye
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2003 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nu ikke lægge så meget vægt på effekten hvis jeg var dig, Lille-Per. For det første fordi den effekt en forstærker faktisk er i stand til at levere kan være meget forskellig fra højtaler til højtaler (har at gøre med den måde højtalere belaster forstærkeren på, impedansgang & den slags ondskab), og for det andet fordi de fleste moderne højtalere kan tåle ganske meget, så længe de får lov at spille rent. Så snart der er tegn på forvrængning, skru ned!
|
Til top |
|
|
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
Sendt: 09 December 2003 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis jeg må komme med et råd, så må det blive noget i denne retning.
Når du syntes du har penge til overs, så prøv at gå til de forskellige forhandlere (også bilka og føtex), spørg hvad de kan tilbyde til dine penge, og vælg så dem du bedst kan li'
Opståd som disse: Undskyld mig her en ekstremt tidlig søndag morgen, men tager du ikke pi.... på os??? Mener du seriøst at disse højttalere skulle yde specielt godt? De ligner noget som jeg så på lossepladsen sidst jeg var derude
Skal du ikke ta' alvorligt. Det er hvad du kan lide og har råd til der tæller.
Mine første ht'er var et par tudegrimme Warfdale. Det argeste l**t, men jeg var glad for dem.
Prøv evt. selvbyg, og hvis du ikke har mod på det, kan du jo spørge i selvbygafdelingen. Jeg kan godt bygge et par rimelige ht'er for en fornuftig pris __________________ Må vellyden dale over jer
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2003 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som rimeligt gode råd, Dytti .
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 09 December 2003 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at tage fat på http://www.q-sound.dk/ eller en anden butik med
selvbyg. Tag de indvendige mål af kabinettet, så kan de med garanti
finde et byggesæt det passer. For omkring 400 pr. højttaler kan du få
noget der lyder rigtigt fint.
I øvrigt betyder Watt ingenting i en moderne højttaler ikke noget. Hvis
du vil spille højt, skal du have en stor højttaler, men det lyder den
ikke nødvendigvis godt af. De fleste har rigeligt i en reolhøjttaler,
hvis rummet er under 20 kvm.
|
Til top |
|
|
LillePer Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2003 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad siger i til et par Eltax Linear Response 8.6 ? Er de gode ? __________________ Mvh. LillePer
|
Til top |
|
|
kagemand Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 318
|
Sendt: 15 December 2003 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad skal du give for dem.
de hører til i den bedre ende af eltax højtalere
__________________ Hellere være stor og doven, end lille og vågen.
|
Til top |
|
|