Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 11:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Hvad glæder i jer mest til, HiFi og S 06? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Sendt: 23 September 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Go4it skrev:

Jeg var der i dag, og kommer igen i morgen, nåede ikke 1 og 2 sal. Der var så mange spændende ting, og der var masser af plads, eller også var der færre besøgende end sidste gang.

Af spændende ting, var der en ny type kl. D forstærker: "NewClassD", der lover lyd på højde med de bedste kl. A http://www.newclassd.com/

En tendens var, at der var flere der brugte en PC/harddisk som cdafspiller - og HDfilm (optaget på Amerikansk tv) Og der var ikke den store forskel når man gik fra DVD til HD, det er vist først når man går op i de helt store læreder på flere meter, at det kan betale sig.

Fik du hørt NewClassD?

Ellers skulle du tage og gøre det i morgen...

Var forbi og hørte på den.. dog da den var plasert i et lokale med MEGET støy var det besverligt at høre noget--

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 September 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Go4it skrev:

Jeg var der i dag, og kommer igen i morgen, nåede ikke 1 og 2 sal. Der var så mange spændende ting, og der var masser af plads, eller også var der færre besøgende end sidste gang.

Af spændende ting, var der en ny type kl. D forstærker: "NewClassD", der lover lyd på højde med de bedste kl. A http://www.newclassd.com/

En tendens var, at der var flere der brugte en PC/harddisk som cdafspiller - og HDfilm (optaget på Amerikansk tv) Og der var ikke den store forskel når man gik fra DVD til HD, det er vist først når man går op i de helt store læreder på flere meter, at det kan betale sig.

Fik du hørt NewClassD?

Det gjorde jeg faktisk - og lyden var ok, men da jeg ikke kender noget til det øvrige grej, og da højttalerne var "taget lige ud af kassen" var det svært at bedømme noget som helst...Så jeg får dem hjem til seriøst test...

Og hvis rygtet holder, ja så er kl. A/B sendt til de evige jagtmarker!

Der er faktisk også et Amerikansk mærke, der er seriøst med kl. D : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23862

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 September 2006 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
ppp_dk skrev:
Go4it skrev:

Fik du hørt NewClassD?

Det gjorde jeg faktisk - og lyden var ok, men da jeg ikke kender noget til det øvrige grej, og da højttalerne var "taget lige ud af kassen" var det svært at bedømme noget som helst...Så jeg får dem hjem til seriøst test...

Og hvis rygtet holder, ja så er kl. A/B sendt til de evige jagtmarker!

Der er faktisk også et Amerikansk mærke, der er seriøst med kl. D : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23862

Skulle det ske, ville det næsten være utroligt synes jeg, men hvem ved...

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2006 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke, men for 100 år siden, mente folk at mennesket ikke kunne flyve, eller for 40 år siden, ikke komme til månen, HA! Der må/skal være plads til ny teknologi - også indenfor power D amps anno 2006

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 September 2006 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Jeg ved ikke, men for 100 år siden, mente folk at mennesket ikke kunne flyve, eller for 40 år siden, ikke komme til månen, HA! Der må/skal være plads til ny teknologi - også indenfor power D amps anno 2006

Helt sikkert og det er heller ikke fordi jeg er negativ overfor kl.D det kan jeg ikke være idét jeg ikke kender noget som helst til det, men at "mene" at kl A/B dør, der tror jeg at der er langt.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 September 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Go4it skrev:

Helt sikkert og det er heller ikke fordi jeg er negativ overfor kl.D det kan jeg ikke være idét jeg ikke kender noget som helst til det, men at "mene" at kl A/B dør, der tror jeg at der er langt.

Jeg har selv hørt den hjemme hos mig selv ganske kort. Først med stripline 2000 signalkabel internt og et tarveligt potmeter. Derefter med VDH 501 (den originale) uden potmeter og wow en verden til forskel.

Desværre tog Lars den ret hurtigt med igen - så en egentlig vurdering blev det ikke til...

Ikke mere end at det ærgerede mig lidt at han tog den med...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Go4it skrev:

Nej, helt så galt bliver det ikke, men alle de kendte fordele med høj effektivitet/lav varme, meget kompakte, og ikke mindst billig i produktion gør - hvis lyden også er i top, at det simpelthen ikke kan svare sig med andet, hvis du forstår. At der så altid vil være folk der fortrækker KL. A/B, jamen sådan er dét bare, da vi alle sammen heldigvis er forskellige

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
rattanhuset skrev:

Go4it skrev:

Jeg har selv hørt den hjemme hos mig selv ganske kort. Først med stripline 2000 signalkabel internt og et tarveligt potmeter. Derefter med VDH 501 (den originale) uden potmeter og wow en verden til forskel.

Desværre tog Lars den ret hurtigt med igen - så en egentlig vurdering blev det ikke til...

Ikke mere end at det ærgerede mig lidt at han tog den med...

Jeg skal ind på messen om lidt, så det kunne jo være at jeg kan overtale Lars til at få lov til at låne hans Amp med hjem - og hvis ikke, så i det mindste hans nye sekretær...

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 September 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Hvis der er nogen der kommer til messen, så kig forbi Thorhauge på første sal

Han har et fint lille setup med sin nye serie, den driver et set Magnaplanar 3.5 det er noget af den bedste lyd på hele messen (for mig)

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Ja, så er jeg blevet ejer af en "NewClassD", på 2 x 400 W - til kr 3000,- (messerabat ) Får den med posten engang i næste uge. Tænk hvis den lyder så godt som lovet, ja så må det da være "verdens bedste røverkøb"

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har forøvrigt tænkt på at købe en Pioneer Plasma PDP 507 XD, som Tape Connection sælger til kr. 28000,- (meget billigt), men var så oppe hos "Tekni-fi" på 1 sal, og hold k... hvor var den Projektor god  Det var en Optoma, til kr 12000,-. Det var hele messen værd: jeg sparer kr. 16000,-, og får tilmed et bedre billede

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 September 2006 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Ja, så er jeg blevet ejer af en "NewClassD", på 2 x 400 W - til kr 3000,- (messerabat ) Får den med posten engang i næste uge. Tænk hvis den lyder så godt som lovet, ja så må det da være "verdens bedste røverkøb"

Kommer du med et review ved lejlighed?

Hvad er "normalprisen"?

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Jeg skal nok komme med mine lytteindtryk - når den er samlet osv, (om ca. 2 uger)

Og prisen mener jeg er kr. 3720,- for et stereosæt, der skal så købes en trafo, stik og et kabinet = ca. kr. 6000,-

Jeg vil bygge min "balanceret", bl.a. med dobbelt strømforsyning, og 2 trafoer.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Angående NewClassD, så er det vist bedre at den fortsætter på tråden http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40275&P N=1&TPN=4

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes