| Forfatter |
|
Riisenholt Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 03 Februar 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg vil lige give mine erfaringer videre angående HD70 (købt gennem computercity 8000 kr - fik den efter en dag, god leveringstid!).
Jeg har aldrig haft en projektor før, men da jeg droppede tv'et fordi det tog for meget af min tid, ville jeg have en projektor til de ting jeg ikke kan undvære, fx Superbowl i morgen nat. &n bsp; Min mening omkring HD70 er at den er fantastisk, den larmer næsten ikke, viser et rigtig godt billed med et DVI-HDMI kabel(for en nybegynder i projektor verden i hvert fald), og kan hurtig sættes op og pilles ned igen.
  
En nybegynder erfaring er altså at den helt sikkert er et must buy til den pris, men hvis alle er erfarne bruger af projektorer herinde, hjælper det selvfølgelig ikke meget, men nu har I fået den.
Ha en pragtfuld
Mange smil Riisenholt __________________ Konstant udvikling, gør livet hver at leve
|
| Til top |
|
| |
Torsten-K Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har lige fået en HD70. Jeg har sat den til component sammen med min NAD T533. Men den kører kun 576p. Hvordan får jeg dvden til at opskalere til 720p?
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torsten-K skrev:
|
Hej
Jeg har lige fået en HD70. Jeg har sat den til component sammen med min NAD T533. Men den kører kun 576p. Hvordan får jeg dvden til at opskalere til 720p?
|
|
|
Jeg ved ikke med din DVD, men hvis du vælger native på HD70 så viser den bare det signal den får ind, vælger du f.eks. 16:9 forsøger den at scale det. Så egentligt behøver du ikke få din DVD til det. Som sagt kender jeg ikke din NAD, så det kan jo være at den har en scaler der er bedre.
|
| Til top |
|
| |
Torsten-K Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Torsten-K skrev:
|
Hej
Jeg har lige fået en HD70. Jeg har sat den til component sammen med min NAD T533. Men den kører kun 576p. Hvordan får jeg dvden til at opskalere til 720p?
|
|
|
Jeg ved ikke med din DVD, men hvis du vælger native på HD70 så viser den bare det signal den får ind, vælger du f.eks. 16:9 forsøger den at scale det. Så egentligt behøver du ikke få din DVD til det. Som sagt kender jeg ikke din NAD, så det kan jo være at den har en scaler der er bedre.
|
|
|
Manualen ligger her:
http://207.228.230.231/manual/NAD-T533(GB).pdf
Så dvs. hvis jeg sætter min dvd til at køre "widescree" og sætter projektoren til native så kører den 576p? Også kan jeg sætte den til at køre 16:9 så har projektoren scaleret den til 16:9?
Hvad så hvis jeg sætter min pc til via s-vhs. Hvad skal jeg så sætter opløsningen på computeren til, og hvad skal projektoren stå til?
|
| Til top |
|
| |
Juri Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Torsten
Din DVD upscaler ikke, den kører kun progressive scan (576p), men det betyder næppe det helt store for kvaliteten - til prisen er projektoren er helt OK til at scale.
Forstå det på den her måde: projektoren kører altid 720p/i uanset hvilket signal den får, hvis indgangssignalet er anderledes end 720p vil den altid de-interlace og/eller scale det til 720p. Hvis signalet er 720p rører projektorens scaler det ikke.
Mht. format skal du sætte din DVD til 16:9 og din projektor til native.
Hvis du kan slippe afsted med at smide DVI eller VGA signal ud af din PC er det klart at foretrække fremfor S-VHS, der stort set uanset hvad bliver ringe. Hvis du anvender DVI så benyt et DVI>HDMI kabel, hvis du anvender VGA er et godt VGA kabel nødvendigt.
__________________ Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juri skrev:
| projektoren kører altid 720p/i uanset hvilket signal den får, hvis indgangssignalet er anderledes end 720p vil den altid de-interlace og/eller scale det til 720p. Hvis signalet er 720p rører projektorens scaler det ikke. |
|
|
Det er nu ikke helt rigtigt. Hvis din dvd-afspiller sender 576p ud og HD70 er sat til Native, vi man kun få billede på de midterste 576x720 linier (PAL-dvd) - ihverfald når man som jeg sender via dvi>hdmi.
Måske er det anderledes på de analoge indgange, men hvis ikke, skal du vælge 16:9 eller 4:3 på projektoren alt afhængig af hvilket filmformat du vil se på. dvd'en skal rigtig nok sende 16:9 eller 'wide' ud.
|
| Til top |
|
| |
Juri Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder bestemt sandsynligt. Tak for rettelsen :o)
__________________ Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
|
| Til top |
|
| |
Torsten-K Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 06 Februar 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Juri skrev:
| projektoren kører altid 720p/i uanset hvilket signal den får, hvis indgangssignalet er anderledes end 720p vil den altid de-interlace og/eller scale det til 720p. Hvis signalet er 720p rører projektorens scaler det ikke. |
|
|
Det er nu ikke helt rigtigt. Hvis din dvd-afspiller sender 576p ud og HD70 er sat til Native, vi man kun få billede på de midterste 576x720 linier (PAL-dvd) - ihverfald når man som jeg sender via dvi>hdmi.
Måske er det anderledes på de analoge indgange, men hvis ikke, skal du vælge 16:9 eller 4:3 på projektoren alt afhængig af hvilket filmformat du vil se på. dvd'en skal rigtig nok sende 16:9 eller 'wide' ud.
|
|
|
Okay så hvis min dvd står på 16:9 også jeg sætter en film på og sætter min projektor til 16:9 så vil de ikke blive "tykke" i ansigtet? Altså den vil ikke strække billedet ud?
Hvis min dvd kører 576p så bliver det til 720p når jeg sætter den til 16:9?
|
| Til top |
|
| |
Torsten-K Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anyone?
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an på formatet som DVD'en faktisk sender ud. Er det f.eks. letterbox til 16:9, så skal du bruge letterbox for at undgå fladmaste hoveder. Kort sagt, det er ikke så svært, prøv dig frem 
|
| Til top |
|
| |
Torsten-K Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
|
Det kommer an på formatet som DVD'en faktisk sender ud. Er det f.eks. letterbox til 16:9, så skal du bruge letterbox for at undgå fladmaste hoveder. Kort sagt, det er ikke så svært, prøv dig frem 
|
|
|
Igår så jeg en film og der så det "normalt" ud hvor jeg havde sat den til 16:9. Men der var alligevel to sorte bjælker for oven. Ved du hvorfor?
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torsten-K skrev:
Zorglub skrev:
|
Det kommer an på formatet som DVD'en faktisk sender ud. Er det f.eks. letterbox til 16:9, så skal du bruge letterbox for at undgå fladmaste hoveder. Kort sagt, det er ikke så svært, prøv dig frem 
|
|
|
Igår så jeg en film og der så det "normalt" ud hvor jeg havde sat den til 16:9. Men der var alligevel to sorte bjælker for oven. Ved du hvorfor?
|
|
|
Normalt er biograffilm i enten 1:1.85 eller 1:2.4, hvilket i en 16:9 opløsning vil give dig de sorte bjælker. Jeg kender ikke historien for at det blev 16:9 vi skal have på TV'et, men det er sikkert er kompromis.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en lille update på tråden  Jeg har fået mig en PS3 og dermed også HD70 i forhold til at køre HD materiale. Det viser sig at den kan køre 24 fps, hvis man sætter PS3'eren til at køre 1080P/24 ud og sætte HD70'eren til at vise det i 16:9. Så scaler den det til 720p og kører 48 hz på 24 fps signalet, så det ser ultra smooth ud  ... og hurtig væk igen.
|
| Til top |
|
| |
Hillig Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice  Lækkert at høre når man har en HD70'er og er tæt på at købe en PS3'er 
Ellers kører min HD70'er bare derudaf. Dejligt legetøj....... __________________ "Hvad skal vi lave i aften Brain?"
"Det samme som vi gør hver aften Pinky, prøve at overtage verdens herredømmet".
|
| Til top |
|
| |
JS1983 Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.. har kigget efter et sted hvor de sælger denne projektor.. Har bestemt mig for den, da jeg har hørt man kan se tv godt på den - og fordi jeg ser en del dvd film...
Har også overvejet et fladskærmstv, men tror det bliver projektor først!
__________________ Ja - det er mig!
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kigger efter et sted at købe den så mener jeg den går for ca. 6000 her i DK, syd for grænsen er det omkring 5000. Jeg købtehos www.digitalo.de hvor de også har ekstra pærer til 200 euro, så det går sgu nok hvis den ryger en dag. Mht. til at se tv på den, så ser det ret godt ud, hvis du har en DVB-T tuner, analog kunne jeg ikke leve med. Du skal også huske at det kræver en ret god mørklægning, hvis det skal være til at holde ud at se på. I sommer månederne tror jeg ikke jeg gad rullle det hele for blot for at se en TV-Avis. Jeg har gjort det at jeg har købt et ok JVC LCD tv (det der vandt i Ekstrabladets test) for lige at kunne nappe TV-Avisen og DR2 + børnetime ... hver sin gift  Hvis jeg skulle købe ny PJ i dag så ville jeg nok lige kigge en ekstra gang på om der er kommet noget nyt og bedre - men 1080P er stadig for dyrt for mig. 2 år, så kan vi vel få dem til 10k i fornuftig DLP kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
JS1983 Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret Zorglub... Det er heller ikke sådan at jeg ikke har noget tv ved siden af.. Har et alm. CRT tv fra Sharp, og det fungere godt nok... Så det var mest af alt til film, nfl osv. på skærm.. Men er der slør efter spillerne i fodbold osv?
__________________ Ja - det er mig!
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må blankt indrømme at jeg ikke har set sport på den, så lige den nørd kombination kan jeg ikke fortælle noget om
|
| Til top |
|
| |