Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 20:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: optoma hd70 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 September 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

I har måske ret, men jeg har nu fået tilbudt flere ting til svensk pris her i Danmark, f.eks. hos TC. Så det kan godt lade sig gøre.

Men ... (støvet ligger sig ) jeg tror nu at jeg vil prøve den. Den er tilstrækkelig billig til at hvis den nu går i total kage så har jeg ikke givet 20k. Og som førstegangs projektor køber lyder prisen på 8k og en kvalitet der nærmer sig 72'eren lokkende nok til at jeg bestiller en.

Lænestole er kommer i efterårsferien, lærred er hængt op her til aften ... optoma here we go
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Sendt: 20 September 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/546998_- hd70-optoma.html

Hos digitalo.de, som jeg har handlet ved flere gange: 7303.87 kr + forsendelse med dagens kurs!

Det er altså ret billigt. Den danske pris bør være max 10k....bliver spændende.

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

sjyden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 September 2006 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

lidt Optoma HD70 review and screenshots

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=725634

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 September 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Så er den bestilt hos digatalo.de
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

sjyden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

jeg  bestilte i går

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 September 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

kl. 21.15 i går ... stak jeg dig?

sjyden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

næ 12:30

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 September 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Selvom man altid skal tage de screenshots med et gran salt, er det imponerende.

Jeg går da stærkt og overvejer at bestille i aften.. ... uha

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Fik en kort demo af denne igår til hifi messen 2006 i kbh.

Desværre fik jeg kun set den med HD-DVD kørende U571 filmen, men umiddelbart virker den som et suverænt køb til prisen. De havde også den nye HD81 hængende som jeg så også så. De havde valgt et, efter min mening ret lille lærred (dog et forholdvis lille rum også) og derfor synes jeg ikke helt HD81eren kom til sin ret. Den var klart mere lysstærk men forskellen var ikke x5 som prisen jo er! De tog 11995 for HD70 og 63000 for HD63.

Lydbilledet i deres rum var seriøst dårligt det var helt utroligt at to "eksperter" kunne sætte så dårlig lyd op.

Mht 8 bit 10 bit på HD70 var demoen så kort at jeg ikke rigtig kunne nå at bedømme det. Umiddelbart tror jeg at projectorcentrals bedømmelse af problemet er helt korrekt.

Glæder mig til at høre jeres brugeranmelderser nå de ankommer fra tyskland til under 7500 kr stk!

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 September 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

11995?? uha uha ... så er der jo næsten råd til to pæreskifte i forskellen

sjyden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Zorglub har du fået en leverings dato ?

og hvilket lærred har du købt

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 September 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Var oppe hos Tekni-Fi, og så noget af Apollo 13 filmen (godt nok i HD version), men hold k... hvor var det godt i forhold til Pioneer PDP 507 XD Plasma - og så til under det halve af prisen  - og hvis man kan købe den til de ca. 8000,- som rygtet siger, ja så er det bare om at få fingeren ud...

Gud hvor jeg elsker messer: man får virkelig mulighed for at sammenligne, så man undgår fejlkøb

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 24 September 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Var oppe hos Tekni-Fi, og så noget af Apollo 13 filmen (godt nok i HD version), men hold k... hvor var det godt i forhold til Pioneer PDP 507 XD Plasma - og så til under det halve af prisen  - og hvis man kan købe den til de ca. 8000,- som rygtet siger, ja så er det bare om at få fingeren ud...

Gud hvor jeg elsker messer: man får virkelig mulighed for at sammenligne, så man undgår fejlkøb

Så også den famøse projektor oppe i "cirkus-direktørens" rum.

Pænt sortniveau og fornuftige farver.

Men, men.....regnbuerne - dem ville jeg aldrig kunne leve med

Egentligt lidt mærkeligt at han demoede HD-DVD versioner af U571 og Apollo 13, da der findes en del andre udgivelser med bedre billedkvalitet.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
[QUOTE=Go4it]

Egentligt lidt mærkeligt at han demoede HD-DVD versioner af U571 og Apollo 13, da der findes en del andre udgivelser med bedre billedkvalitet.

Helt enig, generelt solgte de deres grej mega dårligt.

Jeg fik ikke spurgt om de kørte med 5x speed på farvehjulet, men egentlig virkede regnbuerne ret dæmpet på HD70. Jeg ser dem generelt, men virkede ikke som et problem for mig på HD70. Kan være jeg endelig er begyndt at acceptere dem og dermed ikke ligger mærke til dem! :)

Barco's Cineversum med VP50 spændt for, amen hold da K det stod altså godt......gad GODT se Sonys Pearl med fx VP50 til sammenligning....

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Go4it skrev:

Så også den famøse projektor oppe i "cirkus-direktørens" rum.

Pænt sortniveau og fornuftige farver.

Men, men.....regnbuerne - dem ville jeg aldrig kunne leve med

Se dette er jo lidt spændende! Jeg kender ikke en dyt til "regnbuer" mv. jeg så bare noget der var rigtigt godt - i mine øjne, men jeg kan godt forstå jer "nørder" som har dyrket Projektorer i mange år, I kender alt til ulemperne - det gør jeg heldigvis ikke (kan ikke "se" det), og det vil måske være en bjørnetjeneste hvis nogen fortalte mig om alt det dårlige, som jeg jo ikke kan "se" - hvis I forstår mig  Anyway, jeg så ikke noget der fik mine tanker på regnbuer - og jeg er normalt ret kritisk med alt...

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 September 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Jeg så ikke nogle regnbuer på Optoma HD70 men snakkede med flere som kunne se regnbuer på både Optoma HD70 og cineversum Ultra 70 på HTP standen. Jeg har set rigtig mange film på Cineversum Ultra 70 og har aldrig oplevet regnbuer måske er det bare mit held.

Tekni-fi set-up havde nogle mangler. Billedet på HD70 var ikke kun på selve lærredet men også ude på de sort bjælker og det tager ikke flere dage at justere billdet ind så det KUN er på selve lærredet og lyden var heller ikke noget at snakke om

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 September 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

sjyden skrev:

Zorglub har du fået en leverings dato ?

og hvilket lærred har du købt

De skrev "om få dage", så jeg regner da med den her uge eller næste. Jeg har købt et Qualityscreen Black Line 86" 16:9 lærred i manuel-kone-rul udgave. Det skal dog lige byttes da det er skævt... så det.

Hillig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 September 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Og så kommer der lige et spørgsmål fra en af de mindre begavede 

Når der nu ikke er lens-shift, er det så næsten nødvendigt at placere banditten på en hylde på en bagvæg eller evt. langt under loftet ( alt efter loft-højden selvfølgelig ) for ikke at blive nødt til at bruge keystone ( fy fy ) ???  Eller hvilke begrænsninger giver det ?

Det er vel også noget med den off-set projektoren har, ik ?

Jeg tænker kun på højdemæssigt placering og ikke noget med at højre/venstre-forskydning.
Jeg er ikke på jagt efter et svar ud fra specifikke afstande, da jeg står og snart skal flytte - og ikke ved hvilke afstande jeg får i fremtiden.

ps. hvor meget "snavs" giver det i billedet ved brug af keystone ?

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 September 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

HD70 har vist ca. 136% offset, dvs. at fra midt linse til hvor billedet begynder er der 0,36*billedhøjde i cm. Dvs. du skal vide hvor stort billedet er, beregn det f.eks. med projectorcentral's regnemaskine, de har HD70 i den.

F.eks. monterer jeg den så midt linse er 20cm under loftet, mit billede bliver 107cm højt, dvs. 107*0,36 = 38,52 + de 20 cm, = ca. 58-59 cm under loft begynder billedet, og det slutter så 165-6 stykker under loftet. Mit loft er 232, så billedet slutter 66-67 cm inden gulvet.

Det er vigtigt at regne på det inden du køber, der laves også PJ hvor offset er langt mindre, så hvis du f.eks. vil have et større billed er det måske en ide. Personligt har jeg fået nok af biffens første række

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

HD70 har vist ca. 136% offset, dvs. at fra midt linse til hvor billedet begynder er der 0,36*billedhøjde i cm. Dvs. du skal vide hvor stort billedet er, beregn det f.eks. med projectorcentral's regnemaskine, de har HD70 i den.

F.eks. monterer jeg den så midt linse er 20cm under loftet, mit billede bliver 107cm højt, dvs. 107*0,36 = 38,52 + de 20 cm, = ca. 58-59 cm under loft begynder billedet, og det slutter så 165-6 stykker under loftet. Mit loft er 232, så billedet slutter 66-67 cm inden gulvet.

Det er vigtigt at regne på det inden du køber, der laves også PJ hvor offset er langt mindre, så hvis du f.eks. vil have et større billed er det måske en ide. Personligt har jeg fået nok af biffens første række

Zorglub, du virker som du ved noget: hvor stor skal den optimale afstand være (ca)imellem lærred og projektor, når mit lærrede skal være B/H - 150 x 75 cm? Min loftshøjde er 232 cm. På forhånd tak!

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes