Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 12:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: optoma hd70 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Havde bare indtryk af at du kun var til stereo lyd. Men nu kan du så få billede på også

MVH WRONG

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Nåå på den måde, jammen jeg har ikke tænkt mig at få en surround dims det har du ret i

Hoved ideen er jo film, men jeg har efterhånden mange koncerter også, så det glæder jeg mig også til.

PS: Konen kan stadig sige som en tie-fighter

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Package Progress
LocationDateLocal Time  Description
GIESSEN,
DE
10/10/2006 21:21ORIGIN SCAN

10/10/2006 18:11ORIGIN SCAN

10/10/2006 17:30PICKUP SCAN
DE
10/10/2006 11:35BILLING INFORMATION RECEIVED

here we go!!... og de har den forresten på lager dernede i tyskland nu.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Så er der biff .... billeder kommer i eftermiddag af dyret

Prisen blev 7503 kr. leveret.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Det var godt nok billigt - tillykke. Glæder mig til at høre, om den er lige så god som rygtet 
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Jeg er SLET ikke misundelig  Jeg skal nemlig have lavet en skillevæg i stuen først.. Før får jeg nemlig ikke lov til at hænge lærredkassen op i loftet af kæresten.. Og inden jeg kan lave væggen skal jeg være færdig med vores gang/trappe.. Så det vil være ren selvpineri at købe nu og have den at stå de små 2-3 uger jeg vil skyde på der går.. Glæder mig til at høre om den..

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Så er det billede tid .... 1 kold fra kassen

(de er ikke op til vanlig standard, skidtet skulle jo hænges op så der også blev tid til Star Wars )

Den er forøvrigt ultra let at hænge op med Vogels EPC 4010, de mindste skruer passer i de 3 monteringshuller og det virker bare. Herligt produkt.

Jeg har kun set Empire endnu, så jeg skal lige se lidt mere inden jeg kommer med en bedre beskrivelse, men det er godt ... rigtig godt, især til prisen.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Optoma Rocks

MVH WRONG

El Duderino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Den ser lækker ud .

Fortæl endelig mere om dine indtryk af bæstet. Jeg står selv overfor mit første projektor-eventyr, og HD70 er med i opløbet til det sidste. Vil altid foretrække vurderinger, fra en alm. forbruger som dig selv, i stedet for at læse prof. anmeldelser og specifikationer,- som jeg alligevel ikke fatter.
Til top Vis El Duderino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af El Duderino

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Arghh - kom nu, fortæl fortæl....
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Hva så Zorglub har du fået set nogle film i weekenden  kan forestille mig den ikke har stået på andet i det lille hjem.... "NEJ har jeg jo sagt, jeg skal ikke have noget aftensmad.... SER FILM!!!!"

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Nå! Nu har i vist ventet længe nok, men jeg har jo sovet-arbejdet-passet kone(tm) og børn.dk ... nå ja set en enkelt film eller to

Først vil jeg sige at jeg ikke har haft projektor før, så den sædvanlige ”wow” oplevelse skulle først lige lidt på hylden. Måske er den ikke kommet helt derop.

Facts:

Jeg har kun testet via HDMI fra min Sony HX1010 sat til at scale alt til 720p

Lærred er et Qualityscreen blackline 86” rullelærred

Film – The Empire Strikes Back, Jeanne d’Arc, X-men 3, Lucky Nr. Slevin

Jeg har kun set film ved total mørklægning

De positive ting først.

- Sortniveau holder helt til hvad jeg har hørt om DLP, det er ganske enkelt fantastisk at opleve efter at have set LCD projektorer.

- Der er meget få regnbuer, jeg oplevede det mest når jeg var træt eller der var effekter der gjorde at jeg ”scannede” hen over billedet. Måske så jeg det en 3-4-5 gange pr. film. Her ved den sidste så jeg det en enkelt gang, og Slevin er ellers en hurtig klippet ting med en del hurtige kamera bevægelser.

- Billedkvaliteten er god, jeg har ikke set fejl eller andet skidt endnu. Skygger er også rigtig gode, og en har et par settings (Brilliant color/true vivid) der gør at man kan justerer det selv. Skal der være knald på billedet eller vil du have mange skygge detaljer. Det gør det let lige at pause en film man kender godt også justerer ind efter hvad der er ens smag. Jeg vil sammenligne det lidt med den gamle Sony vs. Phillips kamp hvor Sony var mest levende og Philips var mere afdæmpet. Remoten er let at gå til, det eneste jeg har gjort er at vælge positionen, så den forstod den altså hang i loftet + at justerer de førnævnte super settings ind efter hvad jeg kan lide. Jov jeg satte også lidt mere farve på. Jeg har mit TV lige under lærred så jeg har sammenlignet ”live” med hvad jeg plejer at se på.

- Larm, ja den siger lidt, men meget lidt. Tro mig, jeg har kun hørt den når filmen er slut eller når den lige bliver tændt. Under selve filmen har jeg ikke hørt den overhovedet. Jeg har ikke haft projektor før, men hvis det er standarden, så er der intet tilbage at klage over.

- Prisen, 7500 spir for noget jeg troede jeg skulle give 15+ i Tyskland vel og mærke. Det er nok det bedste at den er så god til så få penge.

De knap (to) så positive ting

Lige ud af kassen så den robust og fin ud, så pillede jeg ved focus og zoom, uha uha, plastik galore med slør i. Det påvirker ikke justeringen når den kommer op og hænge, så den holder sine indstillinger, men alligevel stinker det lidt. Igen prisen…

Når man putter projektoren efter filmen er slut er det lidt besværligt at få ole lukøje klappen sat ordentligt på, plus hvis man ikke er forsigtig så rykker det på fokus. Lidt træls.

Når alt er sagt er jeg 98% tilfreds med købet prisen taget i betragtning. Utroligt hvad man kan få for pengene, men jeg havde også ventet som en sød lille dreng på at det blev efterår, så det er fortjent

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den og tak for beskrivelsen.

Jeg har netop skaffet mig af med min BenQ 7800 som jeg har haft stor fornøjelse af, og nu svæver cursoren lige over "Kaufen"-knappen hos Digitalo.de for også at få mig en HD70.

Følger der hdmi-kabel med og evt. en hdmi->dvi-adapter? Jeg vil jo gerne kunne slutte den til min Oppo-dvd-spilller som har dvi-udgang.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Følger der hdmi-kabel med og evt. en hdmi->dvi-adapter? Jeg vil jo gerne kunne slutte den til min Oppo-dvd-spilller som har dvi-udgang.

Godt spørgsmål, jeg kan lige kigge efter når jeg kommer hjem. Jeg købte nu hdmi kabel et da jeg skulle bruge 10 meter.

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der kender nogle danske forhandlere med udstilling af den?? For vil nemlig gerne se om regnbuerne er tydelige for mit vedkommende..

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Lydbutikken har den til demo. Så den selv i fredags, og har efterfølgende bestilt en i Tyskland, til 874 euro inkl. fragt.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hvor, må jeg spørre, har du fundet den til den pris? Jeg har ikke set den under 950€ nogensteds.
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Juri skrev:
Lydbutikken har den til demo. Så den selv i fredags, og har efterfølgende bestilt en i Tyskland, til 874 euro inkl. fragt.

Hvor har du fundet den til så lav en pris?

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hvis så DLP kunne få noget ordenlig zoom og lens-shift, så er ville der da være håb for det.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

@Boye ... der er ingen HDMI-DVI omskifter/former i pakken, heller ikke noget HDMI kabel som jeg kan se det.

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes