Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 09:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: optoma hd70 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Juri
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 03 November 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

I min hørechokoladebolle får jeg at vide at Optoma har nægtet at den kører 8-bit, men faktisk kører 10-bit. Så det er nok ikke derfor.

Det giver da i hvert fald lidt flere forhåbninger om at det kan lade sig gøre.


__________________
Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
Til top Vis Juri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juri Besøg Juri's Websted
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 03 November 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Juri skrev:
 


mht. støjreduktion ved jeg ikke helt hvad du mener. Mindes ikke at have en setting der behandler det, hvis du kan fortælle mig hvor jeg finder den vil jeg straks prøve det.

Jamen, det er heller ikke sikkert at HD70 har denne funktion.

På HD72i hedder funktionen Noise Reduction, og den findes i DCDI-menuen. Eftersom HD70 ikke har Faroudja videoprocessor, og dermed heller ikke DCDI, ligger funktionen i hvert fald ikke der.

Håber du får løst problemet.



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 03 November 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jeg så lige The Core her til aften med følgende settings... (på et 0.8 gain lærred, helt mørkt rum)

Contrast -3
Brightness -3
Sharpness 4
Color 0
Tint 0
True Vivid 1
Brilliant Color 3

Den havde ingen problemer med plastik farver. Jeg kiggede meget på hud farver, og de så rigtig god ud med den setting. Kalibreringen var med AVID inden filmen.

Kan det have noget medfilmene at gøre? jeg syntes dælme der er meget stor forskel på hvor godt det ser ud. Nå, i morgen er det LOTR tid ... den store test
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
Juri
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 04 November 2006 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

Jeg går ud fra du mener Avia, Avid er lidt før i processen :)

Check 100IRE colorbars på Avia disken og se om du ligesom mig oplever urealistiske farver. Det kan godt ske plastikfarver ikke er det bedste udtryk, men det er som om de alle har fået et lag metallak.

Film og kilder vil påvirke resultatet en hel del, derudover er ingen projektorer identisk. Så dine settings virker måske for dig, men sikkert ikke for andre. Hvad er dine andre settings bare for at se om man kan se et mønster. Gain/bias/degamma/color temp/image ai.

Vi har en fælles "film" i Avia så hvis vi tager udgangspunkt i den.


__________________
Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
Til top Vis Juri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juri Besøg Juri's Websted
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 18 November 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Den kan lige nu købes til små 8.000kr her i DK så behøver man ikke købe i udlandet.

__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
Juri
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 19 November 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Hvorhenne?

Pixmaniacs tæller ikke.


__________________
Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
Til top Vis Juri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juri Besøg Juri's Websted
 
DIB_1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 19 November 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige set at computercity har den til 7999,-



__________________
Denon
Dali
Tara Labs

Mine Film

Mit Anlæg
Til top Vis DIB_1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIB_1
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 19 November 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

DIB_1 skrev:

Jeg har lige set at computercity har den til 7999,-

Har også lige læst det - men den de sælger hedder Optima, er det en stavefejl, eller er det et andet mærke? 
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
Juri
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 19 November 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Ikke dårligt.

Der er bare tale om en trykfejl, det er skam den der er afbildet.

__________________
Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
Til top Vis Juri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juri Besøg Juri's Websted
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 19 November 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
DIB_1 skrev:

Jeg har lige set at computercity har den til 7999,-

Har også lige læst det - men den de sælger hedder Optima, er det en stavefejl, eller er det et andet mærke? 

Det er måske bare en billig kopi

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 19 November 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:
Go4it skrev:
DIB_1 skrev:

Jeg har lige set at computercity har den til 7999,-

Har også lige læst det - men den de sælger hedder Optima, er det en stavefejl, eller er det et andet mærke? 

Det er måske bare en billig kopi

Nej den er god nok  Jeg var inde på deres site, og der står Optoma HD70! Så det var bare en slåfejl! Med den lave pris på nuværende tid, er der plads til ydligere prisfald - en pris på ca. 6500,- er meget realistisk indenfor de næste måneder...
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 19 November 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Juri skrev:
Regner med at investere i en Spyder2 og Calman kalibrering under alle omstændigheder, så håber på at hvis den rammer D65 forsvinder farveproblemet.

Det lyder spændende. Jeg overvejer selv at investere i et colorimeter, for at få min projektor kalibreret helt optimalt. Jeg håber du vil poste dine erfaringer med udstyret, når du får prøvet det.



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
maan01
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 06 December 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Til brugere af Hd 70
Har lige sat projektoren op, men kan desværre ikke få tv signal til at virke. Har både prøvet gennem tuneren i en vhs maskine, og et tv, og så
videre til projektoren via s-video (bruger den medfølgende scart -> s-video adapter)
Signalet kommer igennem et kort øjeblik, hvorefter det forsvinder og skifter mellem "seaching source" og tv billedet, ca 1sek pr blink
Nogen ide om hvad problemet kune være?
Mvh Mads
Til top Vis maan01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maan01
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 06 December 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Din vhs maskine har 99% sikkert ikke s-video udgang gennem scart medmindre det er en S-vhs maskine. De fleste TV har heller ikke signal udgang gennem scart. Du bliver nok nød til at forbinde din vhs til projektoren med composit, hvilket ikke giver et specielt godt billed. Et bedre alternativ vil være at købe en ekstern TV tuner med en ordentlig udgang, minimum s-video.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 21 December 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

maan01 skrev:
Til brugere af Hd 70
Har lige sat projektoren op, men kan desværre ikke få tv signal til at virke. Har både prøvet gennem tuneren i en vhs maskine, og et tv, og så
videre til projektoren via s-video (bruger den medfølgende scart -> s-video adapter)
Signalet kommer igennem et kort øjeblik, hvorefter det forsvinder og skifter mellem "seaching source" og tv billedet, ca 1sek pr blink
Nogen ide om hvad problemet kune være?
Mvh Mads

Jeg har prøvet det samme på en Grundig video bla. fra scartstikket via den medfølgende adaptor uden held også med scart-rgb kabel (AV-Connektion sagde også det ikke vil virke) endelig composit til video indgang på projektor.....intet virker. 

Så må noget andet tunerværk afprøves.



__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
Alaza
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 83
Sendt: 28 December 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Jeg går selv og overvejer at købe en HD70 eller Infocus IN72 fra Tyskland, men hvordan ser det ud mht. moms og andre ekstra udgifter, er der nogen af dem?
Til top Vis Alaza's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alaza
 
Jonathan B.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 28 December 2006 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Fra Tyskland(altså et EU-land) betaler du den pris, der står når du bestiller den. Ingen moms eller skat.

Uden for EU, kommer der skat og moms på.

Til top Vis Jonathan B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonathan B.
 
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 28 December 2006 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Husk at Tyskland hæver momsen fra 1. januar med 3 procentpoint.

__________________
Min hjemmebio
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 28 December 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Jonathan B. skrev:

Fra Tyskland(altså et EU-land) betaler du den pris, der står når du bestiller den. Ingen moms eller skat.

Uden for EU, kommer der skat og moms på.

Ikke helt korrekt, hvis en virksomhed sælger for over en minimumsgrænse (kan ikke huske hvor meget) skal der afregnes modtagerlandets moms, i vores tilfælde 25%, dog er der ikke mange som gør det, men f. eks. computeruniverse.de følger loven.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 28 December 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Alaza skrev:
Jeg går selv og overvejer at købe en HD70 eller Infocus IN72 fra Tyskland, men hvordan ser det ud mht. moms og andre ekstra udgifter, er der nogen af dem?

Hvorfor dog have det besvær, når du spare ca. 700-800,- kr. på HD70, defra skal du fratrække fragt, hvilket nok er ca. 250,-. Altså en besparelse på ca. en plovmand.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes