| Forfatter |
|
Juri Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min hørechokoladebolle får jeg at vide at Optoma har nægtet at den kører 8-bit, men faktisk kører 10-bit. Så det er nok ikke derfor.
Det giver da i hvert fald lidt flere forhåbninger om at det kan lade sig gøre.
__________________ Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juri skrev:
mht. støjreduktion ved jeg ikke helt hvad du mener. Mindes ikke at have en setting der behandler det, hvis du kan fortælle mig hvor jeg finder den vil jeg straks prøve det.
|
|
|
Jamen, det er heller ikke sikkert at HD70 har denne funktion.
På HD72i hedder funktionen Noise Reduction, og den findes i DCDI-menuen. Eftersom HD70 ikke har Faroudja videoprocessor, og dermed heller ikke DCDI, ligger funktionen i hvert fald ikke der.
Håber du får løst problemet. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så lige The Core her til aften med følgende settings... (på et 0.8 gain lærred, helt mørkt rum) Contrast -3 Brightness -3 Sharpness 4 Color 0 Tint 0 True Vivid 1 Brilliant Color 3 Den havde ingen problemer med plastik farver. Jeg kiggede meget på hud  farver, og de så rigtig god ud med den setting. Kalibreringen var med AVID inden filmen. Kan det have noget medfilmene at gøre? jeg syntes dælme der er meget stor forskel på hvor godt det ser ud. Nå, i morgen er det LOTR tid ... den store test
|
| Til top |
|
| |
Juri Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 04 November 2006 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ud fra du mener Avia, Avid er lidt før i processen :)
Check 100IRE colorbars på Avia disken og se om du ligesom mig oplever urealistiske farver. Det kan godt ske plastikfarver ikke er det bedste udtryk, men det er som om de alle har fået et lag metallak.
Film og kilder vil påvirke resultatet en hel del, derudover er ingen projektorer identisk. Så dine settings virker måske for dig, men sikkert ikke for andre. Hvad er dine andre settings bare for at se om man kan se et mønster. Gain/bias/degamma/color temp/image ai.
Vi har en fælles "film" i Avia så hvis vi tager udgangspunkt i den.
__________________ Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan lige nu købes til små 8.000kr her i DK så behøver man ikke købe i udlandet.  __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Juri Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorhenne?
Pixmaniacs tæller ikke.
__________________ Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
|
| Til top |
|
| |
DIB_1 Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige set at computercity har den til 7999,- __________________ Denon
Dali
Tara Labs
Mine Film
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
DIB_1 skrev:
|
Jeg har lige set at computercity har den til 7999,- |
|
|
Har også lige læst det - men den de sælger hedder Optima, er det en stavefejl, eller er det et andet mærke?
|
| Til top |
|
| |
Juri Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke dårligt.
Der er bare tale om en trykfejl, det er skam den der er afbildet.
__________________ Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
DIB_1 skrev:
|
Jeg har lige set at computercity har den til 7999,-
|
|
|
Har også lige læst det - men den de sælger hedder Optima, er det en stavefejl, eller er det et andet mærke? |
|
|
Det er måske bare en billig kopi
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
biojensen skrev:
Go4it skrev:
DIB_1 skrev:
|
Jeg har lige set at computercity har den til 7999,-
|
|
|
Har også lige læst det - men den de sælger hedder Optima, er det en stavefejl, eller er det et andet mærke? |
|
|
Det er måske bare en billig kopi |
|
|
Nej den er god nok  Jeg var inde på deres site, og der står Optoma HD70! Så det var bare en slåfejl! Med den lave pris på nuværende tid, er der plads til ydligere prisfald - en pris på ca. 6500,- er meget realistisk indenfor de næste måneder...
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juri skrev:
| Regner med at investere i en Spyder2 og Calman kalibrering under alle omstændigheder, så håber på at hvis den rammer D65 forsvinder farveproblemet. |
|
|
Det lyder spændende. Jeg overvejer selv at investere i et colorimeter, for at få min projektor kalibreret helt optimalt. Jeg håber du vil poste dine erfaringer med udstyret, når du får prøvet det. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
maan01 Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til brugere af Hd 70
Har lige sat projektoren op, men kan desværre ikke få tv signal til at virke. Har både prøvet gennem tuneren i en vhs maskine, og et tv, og så
videre til projektoren via s-video (bruger den medfølgende scart -> s-video adapter)
Signalet kommer igennem et kort øjeblik, hvorefter det forsvinder og skifter mellem "seaching source" og tv billedet, ca 1sek pr blink
Nogen ide om hvad problemet kune være?
Mvh Mads
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din vhs maskine har 99% sikkert ikke s-video udgang gennem scart medmindre det er en S-vhs maskine. De fleste TV har heller ikke signal udgang gennem scart. Du bliver nok nød til at forbinde din vhs til projektoren med composit, hvilket ikke giver et specielt godt billed. Et bedre alternativ vil være at købe en ekstern TV tuner med en ordentlig udgang, minimum s-video.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
maan01 skrev:
Til brugere af Hd 70 Har lige sat projektoren op, men kan desværre ikke få tv signal til at virke. Har både prøvet gennem tuneren i en vhs maskine, og et tv, og så videre til projektoren via s-video (bruger den medfølgende scart -> s-video adapter) Signalet kommer igennem et kort øjeblik, hvorefter det forsvinder og skifter mellem "seaching source" og tv billedet, ca 1sek pr blink Nogen ide om hvad problemet kune være? Mvh Mads |
|
|
Jeg har prøvet det samme på en Grundig video bla. fra scartstikket via den medfølgende adaptor uden held også med scart-rgb kabel (AV-Connektion sagde også det ikke vil virke) endelig composit til video indgang på projektor.....intet virker.
Så må noget andet tunerværk afprøves.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Alaza Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går selv og overvejer at købe en HD70 eller Infocus IN72 fra Tyskland, men hvordan ser det ud mht. moms og andre ekstra udgifter, er der nogen af dem?
|
| Til top |
|
| |
Jonathan B. Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra Tyskland(altså et EU-land) betaler du den pris, der står når du bestiller den. Ingen moms eller skat.
Uden for EU, kommer der skat og moms på.
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at Tyskland hæver momsen fra 1. januar med 3 procentpoint. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonathan B. skrev:
|
Fra Tyskland(altså et EU-land) betaler du den pris, der står når du bestiller den. Ingen moms eller skat.
Uden for EU, kommer der skat og moms på.
|
|
|
Ikke helt korrekt, hvis en virksomhed sælger for over en minimumsgrænse (kan ikke huske hvor meget) skal der afregnes modtagerlandets moms, i vores tilfælde 25%, dog er der ikke mange som gør det, men f. eks. computeruniverse.de følger loven.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 28 December 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alaza skrev:
| Jeg går selv og overvejer at købe en HD70 eller Infocus IN72 fra Tyskland, men hvordan ser det ud mht. moms og andre ekstra udgifter, er der nogen af dem? |
|
|
Hvorfor dog have det besvær, når du spare ca. 700-800,- kr. på HD70, defra skal du fratrække fragt, hvilket nok er ca. 250,-. Altså en besparelse på ca. en plovmand.
|
| Til top |
|
| |