Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 13:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: optoma hd70 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Juri
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 29 December 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Den kan nu købes til 6500 inkl. fragt så der er trods alt 1500 at spare, stadig til at tage og føle på. Om det er det værd må den enkelte så bedømme.


__________________
Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
Til top Vis Juri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juri Besøg Juri's Websted
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 29 December 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Juri skrev:
Den kan nu købes til 6500 inkl. fragt så der er trods alt 1500 at spare, stadig til at tage og føle på. Om det er det værd må den enkelte så bedømme.

Hvor ?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Juri
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 29 December 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Jeg gav 6500 for den hos Projector AG, efter at have pruttet lidt, blev leveret i løbet af en uge. Man skal skam ikke tage udsalgspriserne i tyskland for gode varer, der er bestemt mulighed for at krajle.


__________________
Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
Til top Vis Juri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juri Besøg Juri's Websted
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 29 December 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Har du ikke et link ? Kan kun finde et hollandsk firma, men det er måske dem ?
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Juri
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 29 December 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

http://www.projektorag.de/

Det var med k som kanonslag


__________________
Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
Til top Vis Juri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juri Besøg Juri's Websted
 
tdamgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Hvor mange mails skulle der til før du fik den billigere pris?
Og købte du kun projektoren hos firmaet.
Til top Vis tdamgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tdamgaard
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

tdamgaard skrev:
Hvor mange mails skulle der til før du fik den billigere pris?
Og købte du kun projektoren hos firmaet.

Mine handelstalenter rakte ihvertfald ike, de har ikke ændret en tøddel ved prisen :(

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Juri
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Well det tog et par stykker eller 5 og at jeg havde priser fra andre - næstbilligste var 749 ex moms. - men send en privatbesked med jeres mailadresse - så kan jeg sende jer lidt oplysninger.

__________________
Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
Til top Vis Juri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juri Besøg Juri's Websted
 
Torsten-K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Alaza skrev:
Jeg går selv og overvejer at købe en HD70 eller Infocus IN72 fra Tyskland, men hvordan ser det ud mht. moms og andre ekstra udgifter, er der nogen af dem?

Hvorfor dog have det besvær, når du spare ca. 700-800,- kr. på HD70, defra skal du fratrække fragt, hvilket nok er ca. 250,-. Altså en besparelse på ca. en plovmand.



Giver man ikke 6000 for den i Tyskland og 8000 kr i DK? Så er fragt ca. 200kr også sparer man 1800?  Hvordan er det så med garanti osv?

Er det anbefalet at købe den i DK eller Tyskland?
Til top Vis Torsten-K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torsten-K
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Forøvrigt, så kan man se Optoma pære udvalg her HD70'erens hedder SP.85S01GC01

Den virker stadig fint hos mig
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
Torsten-K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hvor er det bedst at købe den? DK eller Tyskland?
Til top Vis Torsten-K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torsten-K
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Torsten-K

Det er i hvert fald billigst i Tyskland, men om det er bedre er ikke til at sige. Du har ikke muligheden for at se projektoren inden køb og den skal sendes frem og tilbage ved reklamation. Dog for forretnings regning begge veje. Så det kommer meget anpå hvordan et eventuelt reklamationsforløb/service forløber, men man kan jo også være uheldige med danske forhandlere.

Min personlige vurdering er, at der skal være meget at spare, før jeg gider have besværet med det. Jeg købte f.eks. mit TV i Tyskland og sparede ca. 7k. Det er blevet byttet 2 gange og jeg har hver gang fået super service, så det fortryder jeg ikke. 

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
Brandt Inc
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Forøvrigt, så kan man se Optoma pære udvalg her HD70'erens hedder SP.85S01GC01

Den virker stadig fint hos mig


Kan læse at du er tilfreds med Optoma HD70. Har selv været nede og se den i Hifiklubben, og den overraskede mig virkelig, prisen taget i betragtning.
Ekspedienten sagde dog noget om trak lidt ned for mig, nemlig at Optoma HD70 skal hænge med hovedet ned af for at vise billedet korrekt. Han sagde at hvis man stiller den på et bord, så vil den vise billedet på hovedet
Kan du be- eller afkræfte at det er rigtig? Jeg ville nemlig foretrække at sparer penge på et vægophæng, og stille den på en reol istedet!
Til top Vis Brandt Inc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brandt Inc
 
Brandt Inc
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Har forresten tjekket markedet i tyskland, og der findes Optoma HD70 med moms, fragt osv. ik for under 939 euro.
Så man sparer ca. 1000 kr. ved at købe den i Tyskland, og det er ihvertfald ikke nok for mig.
Til top Vis Brandt Inc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brandt Inc
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Brandt Inc skrev:

Kan læse at du er tilfreds med Optoma HD70. Har selv været nede og se den i Hifiklubben, og den overraskede mig virkelig, prisen taget i betragtning.
Ekspedienten sagde dog noget om trak lidt ned for mig, nemlig at Optoma HD70 skal hænge med hovedet ned af for at vise billedet korrekt. Han sagde at hvis man stiller den på et bord, så vil den vise billedet på hovedet
Kan du be- eller afkræfte at det er rigtig? Jeg ville nemlig foretrække at sparer penge på et vægophæng, og stille den på en reol istedet!

Da jeg smed den på loftet så vendte den på hovedet! så standard indstillingen er til bord, så fik jeg mig lige en tur på hænder og ind i opsætningsmenuen . Kort sagt, der er ingen problemer ud over hos ham sælgeren

(Edit, her lidt på tryk)

http://www.presentingsolutions.com/Manufacturers/optoma/HD70 /performance.asp skrev:

Next is the Setup Menu (not shown. It lets you choose menu language, the projector orientation (front, rear, ceiling, table), and it also displays the firmware version of your projector.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig kan HD70 anvendes både tl bord og loft! Spørgsmålet er dog om placeringen på et bord kan anvendes i praksis pga. et stort offset og begrænset zoomområde. Det vil medføre at projektoren skal stå på et lavt bord foran siddepositionen. Til et permanent setup er loftsmonteringen at foretrække.
Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
Ex3mE
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 97
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Hej.. jeg står overfor at ville købe denne...

men er der nogen der kan fortælle mig hvor stort billedet bliver ( H ' B ) hvis den hænger 2,35 fra væggen..

den kommer til at hænge på hovedet, er toppen af billedet ud fra midten af linsen eller hvordan ? i snakker om et stort offset ?
Til top Vis Ex3mE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ex3mE
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Ex3mE skrev:
Hej.. jeg står overfor at ville købe denne...

men er der nogen der kan fortælle mig hvor stort billedet bliver ( H ' B ) hvis den hænger 2,35 fra væggen..

den kommer til at hænge på hovedet, er toppen af billedet ud fra midten af linsen eller hvordan ? i snakker om et stort offset ?

Det har vi været igennem i tråden ... du må bladre tilbage

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
Brandt Inc
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:
Selvfølgelig kan HD70 anvendes både tl bord og loft! Spørgsmålet er dog om placeringen på et bord kan anvendes i praksis pga. et stort offset og begrænset zoomområde. Det vil medføre at projektoren skal stå på et lavt bord foran siddepositionen. Til et permanent setup er loftsmonteringen at foretrække.


Udemærket. Har tænkt mig at smække den op på en reol som sagt, som hænger bag og over sidepositionen, så det vigtigste er bare at den kan vende billedet om.

Ved så ikke lige hvad der skete for sælgeren da han fyrede det af med at den ikke kan vende billedet, men tak for den hurtige tilbagemelding
Til top Vis Brandt Inc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brandt Inc
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Brandt Inc skrev:
men tak for den hurtige tilbagemelding

I aim to please

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes