| Forfatter |
|
Johansen Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går selv med tanker om at smide nogle penge efter denne projekter. Så jeg vil lige høre om folk stadig er tilfredse med der projektor, og om der er andre end Juri der kan melde om plastik farver?
på forhånd tak
__________________ Mvh.
J. K. Johansen
|
| Til top |
|
| |
Juri Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johansen skrev:
Jeg går selv med tanker om at smide nogle penge efter denne projekter. Så jeg vil lige høre om folk stadig er tilfredse med der projektor, og om der er andre end Juri der kan melde om plastik farver?
på forhånd tak
|
|
|
Siden da er pæren faldet lidt i styrke + uendeligt mange kalibreringer = mindre plastik. Jeg er ganske godt tilfreds med resultatet... for mig stod det mellem den her som midlertidig projektor og en 1. generations 1080p'er, så min bedømmelse skal ikke ses i forhold til pris, men i forhold til at tilfredsstille mit behov. Jeg valgte købe billigt den her gang og vente et års tid mere for at se hvad der sker, og sker der ikke nok så overlever Optomaen nok et år mere. JVC'en skubber forhåbenligt gang i en ny 'revolution'. Konklusion: Til prisen er den stadig uden konkurrence og jeg ville stadig købe en i dag uden at have nogen bekymringer. __________________ Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juri skrev:
Konklusion: Til prisen er den stadig uden konkurrence og jeg ville stadig købe en i dag uden at have nogen bekymringer.
|
|
|
Jeg ville ikke lige skrive før at Juri, vores lokale kritiker  fik chancen, men jeg kan kun være enig. Dog syntes jeg også man bør overveje Sanyo Z4 som et alternativ, hvis man har placeringsproblemer. HD70'eren er ret krævende pga. dens relativt svage zoom og krav mht. opsætning midt for lærred. Jeg er stadig meget glad for min
|
| Til top |
|
| |
Juri Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt sammen sandt.
__________________ Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
|
| Til top |
|
| |
maan01 Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har det første problem vist sig: Det startede igår hvor billedet var ´gennem løbet´ af en række fuldstændig vertikale hvide linjer, med ca 5 cm
mellemrum. De forsvandt efter en reboot, men kom så igen. Ser ud som de er der permanent nu.
Den skal naturligvis en tur omkring forhandler, men er der ogen der har en ide´om problemet?
Se billede, det taget skævt, linjerne er paralle  [/IMG]
|
| Til top |
|
| |
maan01 Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Torsten-K Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man egentlig se denne henne?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torsten-K skrev:
| Hvor kan man egentlig se denne henne? |
|
|
Vi har den også - ved ikke om den er i alle butikkerne, men den er ihvertfald på vej mange steder. Blot lige til info, hvis nogen er i tvivl om hvor den er at finde henne!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Torsten-K Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Torsten-K skrev:
| Hvor kan man egentlig se denne henne? |
|
|
Vi har den også - ved ikke om den er i alle butikkerne, men den er ihvertfald på vej mange steder. Blot lige til info, hvis nogen er i tvivl om hvor den er at finde henne!! |
|
|
Ved du om Åboulevarden har den? Det er jo den største. Jeg var derinde for to uger siden og der havde de den ikke. Jeg vil gerne se den sammenlignet med TX300 da jeg ikke kan bestemme mig for hvilke en jeg skal vælge
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juri skrev:
Johansen skrev:
Jeg går selv med tanker om at smide nogle penge efter denne projekter. Så jeg vil lige høre om folk stadig er tilfredse med der projektor, og om der er andre end Juri der kan melde om plastik farver?
på forhånd tak
|
|
|
Siden da er pæren faldet lidt i styrke + uendeligt mange kalibreringer = mindre plastik.
Jeg er ganske godt tilfreds med resultatet... for mig stod det mellem den her som midlertidig projektor og en 1. generations 1080p'er, så min bedømmelse skal ikke ses i forhold til pris, men i forhold til at tilfredsstille mit behov. Jeg valgte købe billigt den her gang og vente et års tid mere for at se hvad der sker, og sker der ikke nok så overlever Optomaen nok et år mere. JVC'en skubber forhåbenligt gang i en ny 'revolution'.
Konklusion: Til prisen er den stadig uden konkurrence og jeg ville stadig købe en i dag uden at have nogen bekymringer.
|
|
|
Helt enig med Juri, ikke mindst da jeg også går og venter på noget bedre/billigere (Pioneers 50" 1080p Plasma, der nu koster ca. 70.000 - kan nok fås til 25/30.000 indenfor 2 år)
Jeg var i HiFiKlubben i 2 omgange for at checke Optomaen ud, og hver gang tænkte jeg: "wow, flot, intet at udsætte på billedet, dette kan jeg sagtens leve med de næste 2 år"! Man kan vel altid finde fejl, hvis man kigger kritisk, men omvendt, hvorfor "opsøge" fejlene, i stedet for bare at nyde det fine billede, og så tænke: "om 2 år har man 1080p, BlueRay og sparet 30.000,-" 
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også lige været omkring Åbulevarden og jeg kunne ikke se de dyrer setup var så meget bedre ikke til de penge end Optoma'en.
Har i oplevet at billedet ikke er lodret i siderne (smallere i bunden) og du skal bruge eks. H-keystone for at rette på det, det er nu det samme i begge sider efter at have flyttet projektoren i loftet.Troede det kunne rettes ved at flytte den lidt.Har læst det er fordi vinklen ikke er helt i orden så jeg troede lige jeg kunne fixe det men nej. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Har også lige været omkring Åbulevarden og jeg kunne ikke se de dyrer setup var så meget bedre ikke til de penge end Optoma'en.
Har i oplevet at billedet ikke er lodret i siderne (smallere i bunden) og du skal bruge eks. H-keystone for at rette på det, det er nu det samme i begge sider efter at have flyttet projektoren i loftet.Troede det kunne rettes ved at flytte den lidt.Har læst det er fordi vinklen ikke er helt i orden så jeg troede lige jeg kunne fixe det men nej.
|
|
|
Problemet med at billedet er for smalt i bunden kan løses på en af følgende måder:
1. Flyt lærredet længere ned. 2. Flyt projektoren højere op. 3. Brug digital keystone korrektion.
Nr. 3 er uacceptabel for mit vedkommende, da det degraderer billedkvaliteten.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
aghrab75 Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg også købt mig en Optoma HD70 og den er jeg meget glad for. Min Optoma hænger lige under loftet med en Vogels VP545 som er efterfølgeren af Vogels 4041 model. Den kan specialt anbefales til de heldige ejere af en Optoma HD70 som har mindre end 5 meter fra projektorens placering til lærredet.
[Slettet af Zorglub, køb salg og bytte er forbudt i forum, læs venligst retningslinierne igen tak!]
|
| Til top |
|
| |
Torsten-K Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yder Optoma europa garanti? Eller skal den sendes tilbage til Tyskland hvis den går i stykker?
|
| Til top |
|
| |
tdamgaard Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står følgende på Optomas side:
Warranty Local warranty offers may vary. Please click here to contact your local sales office for further information.
Læs mere her -> http://www.optomaeurope.com/uploads/warranty/Warranty_Docume nt.pdf
|
| Til top |
|
| |
aghrab75 Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har idag kontaktet min forhandler i tyskland www.projektor-ag.de hvor jeg har købt projektoren til 6780 kr eksl. fragt på ca. 100 kr via UPS.
De har meddelt mig at i tilfælde af behov for reperation så kan jeg vælge enten at sende den direkte til Optoma, (eksempelvis i Tyskland eller Norge) eller at sende den tilbage til forhandleren, så vil de sørge for at sende den videre til Optoma.
I vores tilfæde (herboende ejere) gør det jo ingen forskel idet man nok skal regne med ca. 200 kr. fragt under alle omstændighder.
Derudover ydes der 2 års garanti på denne projektor fra forhandlerens side.
|
| Til top |
|
| |
Torsten-K Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man stille denne projektor under loftet på en hylde?
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torsten-K skrev:
| Kan man stille denne projektor under loftet på en hylde? |
|
|
Tror det ikke, prøv at læse side 30 i manualen
Ser ud til det er enten bord foran/bagved lærred eller tilsvarende som loft (på hovedet) montering.
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
NEJ !
selvfølgelig kan den stå på en hylde. Her vælger du så "desktop" mode, og alt er godt...
mvh
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto


Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
|
NEJ !
selvfølgelig kan den stå på en hylde. Her vælger du så "desktop" mode, og alt er godt...
mvh
Bonné
|
|
|
Sorry, det var hylde oppe under loftet jeg læste... pusser dem lige 
|
| Til top |
|
| |