Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 17:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: optoma hd70 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Johansen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 173
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

Jeg går selv med tanker om at smide nogle penge efter denne projekter. Så jeg vil lige høre om folk stadig er tilfredse med der projektor, og om der er andre end Juri der kan melde om plastik farver?

på forhånd tak


__________________
Mvh.
J. K. Johansen
Til top Vis Johansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johansen Besøg Johansen's Websted
 
Juri
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Johansen skrev:
Jeg går selv med tanker om at smide nogle penge efter denne projekter. Så jeg vil lige høre om folk stadig er tilfredse med der projektor, og om der er andre end Juri der kan melde om plastik farver?

på forhånd tak


Siden da er pæren faldet lidt i styrke + uendeligt mange kalibreringer = mindre plastik.

Jeg er ganske godt tilfreds med resultatet... for mig stod det mellem den her som midlertidig projektor og en 1. generations 1080p'er, så min bedømmelse skal ikke ses i forhold til pris, men i forhold til at tilfredsstille mit behov. Jeg valgte købe billigt den her gang og vente et års tid mere for at se hvad der sker, og sker der ikke nok så overlever Optomaen nok et år mere. JVC'en skubber forhåbenligt gang i en ny 'revolution'.

Konklusion: Til prisen er den stadig uden konkurrence og jeg ville stadig købe en i dag uden at have nogen bekymringer.


__________________
Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
Til top Vis Juri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juri Besøg Juri's Websted
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Juri skrev:

Konklusion: Til prisen er den stadig uden konkurrence og jeg ville stadig købe en i dag uden at have nogen bekymringer.


Jeg ville ikke lige skrive før at Juri, vores lokale kritiker fik chancen, men jeg kan kun være enig. Dog syntes jeg også man bør overveje Sanyo Z4 som et alternativ, hvis man har placeringsproblemer. HD70'eren er ret krævende pga. dens relativt svage zoom og krav mht. opsætning midt for lærred.

Jeg er stadig meget glad for min
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
Juri
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Alt sammen sandt.

__________________
Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
Til top Vis Juri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juri Besøg Juri's Websted
 
maan01
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Så har det første problem vist sig: Det startede igår hvor billedet var ´gennem løbet´ af en række fuldstændig vertikale hvide linjer, med ca 5 cm
mellemrum. De forsvandt efter en reboot, men kom så igen. Ser ud som de er der permanent nu.
Den skal naturligvis en tur omkring forhandler, men er der ogen der har en ide´om problemet?
Se billede, det taget skævt, linjerne er paralle [/IMG]
Til top Vis maan01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maan01
 
maan01
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Til top Vis maan01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maan01
 
Torsten-K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Hvor kan man egentlig se denne henne?
Til top Vis Torsten-K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torsten-K
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Torsten-K skrev:
Hvor kan man egentlig se denne henne?

Vi har den også - ved ikke om den er i alle butikkerne, men den er ihvertfald på vej mange steder. Blot lige til info, hvis nogen er i tvivl om hvor den er at finde henne!!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Torsten-K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Torsten-K skrev:
Hvor kan man egentlig se denne henne?

Vi har den også - ved ikke om den er i alle butikkerne, men den er ihvertfald på vej mange steder. Blot lige til info, hvis nogen er i tvivl om hvor den er at finde henne!!



Ved du om Åboulevarden har den? Det er jo den største. Jeg var derinde for to uger siden og der havde de den ikke.

Jeg vil gerne se den sammenlignet med TX300 da jeg ikke kan bestemme mig for hvilke en jeg skal vælge
Til top Vis Torsten-K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torsten-K
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Juri skrev:
Johansen skrev:
Jeg går selv med tanker om at smide nogle penge efter denne projekter. Så jeg vil lige høre om folk stadig er tilfredse med der projektor, og om der er andre end Juri der kan melde om plastik farver?

på forhånd tak


Siden da er pæren faldet lidt i styrke + uendeligt mange kalibreringer = mindre plastik.

Jeg er ganske godt tilfreds med resultatet... for mig stod det mellem den her som midlertidig projektor og en 1. generations 1080p'er, så min bedømmelse skal ikke ses i forhold til pris, men i forhold til at tilfredsstille mit behov. Jeg valgte købe billigt den her gang og vente et års tid mere for at se hvad der sker, og sker der ikke nok så overlever Optomaen nok et år mere. JVC'en skubber forhåbenligt gang i en ny 'revolution'.

Konklusion: Til prisen er den stadig uden konkurrence og jeg ville stadig købe en i dag uden at have nogen bekymringer.
Helt enig med Juri, ikke mindst da jeg også går og venter på noget bedre/billigere (Pioneers 50" 1080p Plasma, der nu koster ca. 70.000 - kan nok fås til 25/30.000 indenfor 2 år) 

Jeg var i HiFiKlubben i 2 omgange for at checke Optomaen ud, og hver gang tænkte jeg: "wow, flot, intet at udsætte på billedet, dette kan jeg sagtens leve med de næste 2 år"! Man kan vel altid finde fejl, hvis man kigger kritisk, men omvendt, hvorfor "opsøge" fejlene, i stedet for bare at nyde det fine billede, og så tænke: "om 2 år har man 1080p, BlueRay og sparet 30.000,-"

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Har også lige været omkring Åbulevarden og jeg kunne ikke se de dyrer setup var så meget bedre ikke til de penge end Optoma'en.

Har i oplevet at billedet ikke er lodret i siderne (smallere i bunden) og du skal bruge eks. H-keystone for at rette på det, det er nu det samme i begge sider efter at have flyttet projektoren i loftet.Troede det kunne rettes ved at flytte den lidt.Har læst det er fordi vinklen ikke er helt i orden så jeg troede lige jeg kunne fixe det men nej.  



__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2488
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Har også lige været omkring Åbulevarden og jeg kunne ikke se de dyrer setup var så meget bedre ikke til de penge end Optoma'en.

Har i oplevet at billedet ikke er lodret i siderne (smallere i bunden) og du skal bruge eks. H-keystone for at rette på det, det er nu det samme i begge sider efter at have flyttet projektoren i loftet.Troede det kunne rettes ved at flytte den lidt.Har læst det er fordi vinklen ikke er helt i orden så jeg troede lige jeg kunne fixe det men nej.  

Problemet med at billedet er for smalt i bunden kan løses på en af følgende måder:

1. Flyt lærredet længere ned.
2. Flyt projektoren højere op.
3. Brug digital keystone korrektion.

Nr. 3 er uacceptabel for mit vedkommende, da det degraderer billedkvaliteten.

 



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
aghrab75
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg også købt mig en Optoma HD70 og den er jeg meget glad for. Min Optoma hænger lige under loftet med en Vogels VP545 som er efterfølgeren af Vogels 4041 model. Den kan specialt anbefales til de heldige ejere af en Optoma HD70 som har mindre end 5 meter fra projektorens placering til lærredet.

[Slettet af Zorglub, køb salg og bytte er forbudt i forum, læs venligst retningslinierne igen tak!]
Til top Vis aghrab75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aghrab75
 
Torsten-K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Yder Optoma europa garanti? Eller skal den sendes tilbage til Tyskland hvis den går i stykker?
Til top Vis Torsten-K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torsten-K
 
tdamgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Der står følgende på Optomas side:

Warranty
Local warranty offers may vary. Please click here to contact your local sales office for further information.

Læs mere her -> http://www.optomaeurope.com/uploads/warranty/Warranty_Docume nt.pdf
Til top Vis tdamgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tdamgaard
 
aghrab75
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har idag kontaktet min forhandler i tyskland www.projektor-ag.de hvor jeg har købt projektoren til 6780 kr eksl. fragt på ca. 100 kr via UPS.

De har meddelt mig at i tilfælde af behov for reperation så kan jeg vælge enten at sende den direkte til Optoma, (eksempelvis i Tyskland eller Norge) eller at sende den tilbage til forhandleren, så vil de sørge for at sende den videre til Optoma.

I vores tilfæde (herboende ejere) gør det jo ingen forskel idet man nok skal regne med ca. 200 kr. fragt under alle omstændighder.

Derudover ydes der 2 års garanti på denne projektor fra forhandlerens side.

Til top Vis aghrab75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aghrab75
 
Torsten-K
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 171
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Kan man stille denne projektor under loftet på en hylde?
Til top Vis Torsten-K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torsten-K
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Torsten-K skrev:
Kan man stille denne projektor under loftet på en hylde?

Tror det ikke, prøv at læse side 30 i manualen

Ser ud til det er enten bord foran/bagved lærred eller tilsvarende som loft (på hovedet) montering.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 359
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

NEJ !

selvfølgelig kan den stå på en hylde. Her vælger du så "desktop" mode, og alt er godt...

mvh

Bonné

Til top Vis Bonné's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonné
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Bonné skrev:

NEJ !

selvfølgelig kan den stå på en hylde. Her vælger du så "desktop" mode, og alt er godt...

mvh

Bonné

Sorry, det var hylde oppe under loftet jeg læste... pusser dem lige

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes