Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 12:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kan man høre en sikring (part II)?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 29 August 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
shras skrev:

Jamen så er det da bare at komme igang!

Post endeligt resultatet.

Det må være drengene fra Mythbusters, der bygger den box.
Jeg gider ikke bruge penge på det.

Dog har jeg flere stk. NAD 3020'ere, hvor jeg kunne montere audiofile sikringer i en eller flere af dem. Desværre lyder de ikke ens fra starten, så det er nok kun mig der vil kunne lokalisere en evt. forskel, der kommer fra selve sikringen.

Jeg tror heller ikke det vil være vejen frem.

Først må du jo dokumentere at signalvejen igennem de forskellige sikringer er tilstrækkelig ens til at denne ikke ligger til grund for resultatet. Jeg kan ikke forestille mig at der skal ret meget forurening af en kontaktflade til inden der er problemer.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 August 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Først må du jo dokumentere at signalvejen igennem de forskellige sikringer er tilstrækkelig ens til at denne ikke ligger til grund for resultatet. Jeg kan ikke forestille mig at der skal ret meget forurening af en kontaktflade til inden der er problemer.

Det kommer an på, om testen viser noget eller ikke. Hvis den ikke viser nogen forskel, så kan det være ligemeget.

Og så er der altså ikke nogen signal vej gennem sikringerne. Vi taler om netspænding.

Mvh Hans

Til top Vis MRC_Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRC_Hans

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:
shras skrev:

Det kommer an på, om testen viser noget eller ikke. Hvis den ikke viser nogen forskel, så kan det være ligemeget.

Og så er der altså ikke nogen signal vej gennem sikringerne. Vi taler om netspænding.

Mvh Hans

Du har ikke bevist noget omkring de faktiske forhold, ved at testen ikke viser nogen forskel. Man kan forestille sig at tweakets resultat ødelægges/ophæves af det ubekendte kredsløb der skydes ind, og alene det teoretiske argument gør at beviset falder.

Ang. signalvejen, så giver jeg dig ret:

Lad os holde æbler og bananer adskilt, selvom netspændingen indeholder meget mere end de 50Hz vi normalt forbinder med netspændingen.

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Altså, forkellen forårsaget af sikringerne skulle tilfældigvis ophæves af forskellen i forstærkere af samme type og fabrikat. Tjah, rent teoretisk der det vel muligt.

Jah, netspændingen indeholder en masse andet snavs. Altsammen noget Konstruktøren gør sig store anstrengelser for at holde uden fra lyden.

Hans

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:
Jah, netspændingen indeholder en masse andet snavs. Altsammen noget Konstruktøren gør sig store anstrengelser for at holde uden fra lyden.

...og som apparatet selv bidrager med...

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:
Altså, forkellen forårsaget af sikringerne skulle tilfældigvis ophæves af forskellen i forstærkere af samme type og fabrikat. Tjah, rent teoretisk der det vel muligt.

Det er såmænd meget PRAKTISK muligt når det kommer til lyd/anlæg.

Jeg vil påstå at 95% af de anlæg som vises frem ikke er tilstrækkeligt transparente til at så små lydmæssige ændringer vil kunne høres.

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Ja, det gør det da. Og?

(hvis jeg ikke svarer, er det fordi min netforbindelse er helt til rotterne lige nu. Måske skulle jeg sætte en bedre sikring i computeren.)

Hans

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:
Ja, det gør det da. Og?

Lidt af et paradoks, ikke? Det konstruktøren forsøger at undgå skaber han selv...

Dette budskab kræver vel ikke en sarkastisk bemærkning for at nå frem?

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

MRC_Hans skrev:

Det er såmænd meget PRAKTISK muligt når det kommer til lyd/anlæg.

Jeg vil påstå at 95% af de anlæg som vises frem ikke er tilstrækkeligt transparente til at så små lydmæssige ændringer vil kunne høres.

Altså:

Forskellen er så tydelig, at folk kan høre den ved en ikke blindtest, med tidsinterval til at skifte sikring, og forskellen kan udtrykkes som en lang række mere ller mindre konkrete udsagn om lyden.

MEN

Forskellen er så lille, at den mindste afvigelse i lyden mellem to forstærkere gør den umulig at skelne.

... Det er ligesom logikken halter lidt her, ikk'?

Hans

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Nu synes jeg du skal læse tråden igennem igen, og se hvad der skrives!

Jeg plæderer imod blindtest, samt en kategorisk afvisning ud fra en række praktiske og/eller teoretiske overvejelser. Disse er ganske enkelt for komplekse at forholde sig til.

Jeg fortæller HVERKEN hvorvidt folk kan høre forskellen, ELLER hvorledes forskellen kan udtrykkes.

Slutbemærkningen går på at folk herinde tidligere kategorisk har afvist virkningen af tweaks ved tests på anlæg, hvor egenlyden betyder at alt lyder lige "godt" eller "dårligt", og billeder har vist en håbløs opstilling af grejet. Vi arbejder nede i makro-området, så hjælper det ikke noget at rummet får lov at generere eks. en bulderbas, hvis dette skal høres.

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Sendt: 29 August 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Juspur skrev:

Ja, så har jeg fået 4 stk 6,3A 5 x 20 mm finsikringer fra http://www.audiophiles-hifi.de/

TILFØJET 29/8-2006 KL 13:00: Denne tråd er en udløber af oprindelig tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42501&P N=1, hvor der var mange "tilkendegivelser", men få der havde lyttet IRL til de såkaldte sikringer.

Og for at gøre en lang historie kort, er der to overraskende pointer:

1) Man (jeg) kan godt høre forskel på finsikringer
2) De audiofile sikringer lyder bestemt IKKE bedre i mit setup - de er røget ud igen (kan erhverves for rimelig rødvin).

Hvad har jeg gjort?
1) Først hørte jeg kendt musik med de iværende standardsikringer (pris: 10 stk for 25 kr).
2) Derefter tog jeg dem ud og isatte dem igen - jeg havde en teori om at korridering degraderede lyden - og at der kom bedre forbindelse bare ved at udtage og indsætte sikringerne igen.

RESULTAT: Ingen forskel ved udtagning/isætning af samme sikringer.

3) Derefter tog jeg 2 nye, jomfruelige standardsikringer og erstattede de gamle med de nye standardsikringer.

RESULTAT: Ingen forskel. Sikringer skal tilsyneladende ikke spilles til.

4) Derefter indsatte jeg de audiofile sikringer i stedet for standardsikringerne.

RESULTAT: Der var markant forskel. Det jeg hørte var en opstramning, "unaturligt klart", markant køligere. Stemmer rykkede tilbage i lydbilledet og generelt blev stemmer/strenge tyndere. Det var så uengagerende, at jeg efter en times tid skiftede tilbage til de gamle standardsikringer fra Brinck Elektronik - hvorefter alt faldt på plads: mere naturligt/organisk.

Det skal siges at jeg sigter efter en organisk lyd, som er lidt til den varme side og med stemmer trukket godt frem i lydbilledet. Hvis man synes man mangler klarhed/kølighed eller at stemmer er for langt fremme i lydbilledet - eller at der er for meget "flæsk" på stemmer og instrumenter, kan finsikringerne være et forsøg.

Så mange var ordene - ha' en go' aften

Hej Juspur

Rart at høre om din lille test De er da erfaringer man kan forholde sig til.

Nå jeg læser din oplevelse med de audiofile sikringer, tænker jeg lidt på hvad der er den mest rigtige lyd du får ud. Umiddelbart skulle man jo tro at det var de audiofile sikringer der havde den mest korekte/neutrale lyd.

Det er bare en tanke, og ikke et forsøg på at gøre de audiofile sikringer bedre.

mvh Michael

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 August 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Juspur skrev:

Ja, så har jeg fået 4 stk 6,3A 5 x 20 mm finsikringer fra http://www.audiophiles-hifi.de/

TILFØJET 29/8-2006 KL 13:00: Denne tråd er en udløber af oprindelig tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42501&P N=1, hvor der var mange "tilkendegivelser", men få der havde lyttet IRL til de såkaldte sikringer.

Og for at gøre en lang historie kort, er der to overraskende pointer:

1) Man (jeg) kan godt høre forskel på finsikringer
2) De audiofile sikringer lyder bestemt IKKE bedre i mit setup - de er røget ud igen (kan erhverves for rimelig rødvin).

Hvad har jeg gjort?
1) Først hørte jeg kendt musik med de iværende standardsikringer (pris: 10 stk for 25 kr).
2) Derefter tog jeg dem ud og isatte dem igen - jeg havde en teori om at korridering degraderede lyden - og at der kom bedre forbindelse bare ved at udtage og indsætte sikringerne igen.

RESULTAT: Ingen forskel ved udtagning/isætning af samme sikringer.

3) Derefter tog jeg 2 nye, jomfruelige standardsikringer og erstattede de gamle med de nye standardsikringer.

RESULTAT: Ingen forskel. Sikringer skal tilsyneladende ikke spilles til.

4) Derefter indsatte jeg de audiofile sikringer i stedet for standardsikringerne.

RESULTAT: Der var markant forskel. Det jeg hørte var en opstramning, "unaturligt klart", markant køligere. Stemmer rykkede tilbage i lydbilledet og generelt blev stemmer/strenge tyndere. Det var så uengagerende, at jeg efter en times tid skiftede tilbage til de gamle standardsikringer fra Brinck Elektronik - hvorefter alt faldt på plads: mere naturligt/organisk.

Det skal siges at jeg sigter efter en organisk lyd, som er lidt til den varme side og med stemmer trukket godt frem i lydbilledet. Hvis man synes man mangler klarhed/kølighed eller at stemmer er for langt fremme i lydbilledet - eller at der er for meget "flæsk" på stemmer og instrumenter, kan finsikringerne være et forsøg.

Så mange var ordene - ha' en go' aften

Hej Juspur,

Tak for dine lytteindtryk. Jo flere der melder tilbage efter at have prøvet et tweak som dette, jo bedre kan jeg vurdere om jeg selv vil bruge tid og kaste mig ud i forsøget. Samtidigt synes jeg det var forfriskende at du startede en parallel tråd (jeg synes også der er lidt for mange konspirationsteorier engang imellem). Jeg håbede at den primært ville indeholde tilbagemeldinger fra folk, der havde testet sikringerne, men desværre nej 

mvh

Posselt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 August 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Så er "audiofil" modstandene ankommet samt over den sidste uges tid afprøvet her og i en del andre velrenomerede setups.. (Densen, ML. )

Udstyret anvendt løbet af testen har været mit eget : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10408&K W=miju

Samt B200, B300XS & B400+ på ProAc Response3,5 med Nordost kabler (Blue Heaven) Supra LoRad netkabler.

Og et lidt "tungere" bestående af MarkLevinson ML380s, ML335 & Bladelius Freja over B&W802 Nautilus, med Taralabs Air1 kabler, Jorma netkabler.

Stillet tilrådighed af et par  "hifi" bekendte der har været besøgt, (og været på besøg)medbringende disse sikringer samt nogle net kabler til test (hvad jeg en anden gang kommer ind på) og ikke at forglæmme en del gennem hørte og velkendte cd. skiver, her udover moderate mængder rødvin årgang 85.  )

Og hvad opleves i disse hyggelige aften stunder?

INTET!!!!.. (andet end smagen af god rødvin og nydelsen af god musik oger gode anlæg, selvfølgelig, så helt spildt har det ikke været!)

Ingen der lyttede kunne høre noget som helst i blintest.. (altså uvidende om det var "super" sikringer eller almindelige)

Ved første lyt hvor der blev skiftet der hjemme hos mig, sad vi alle og mente at vi kunne høre et og andet, og der faktisk skete noget posetivt.

Men ved en senere blind test, faldt vi all pladsak i!... kunne slet ikke objektivt sige om det var standard sikring eller de specielle...

Det er således at blindtest kan udføres via hele to fine Bladelius freja maskiner, den ene hidhørende i det ene brugte setup, den anden generøst stillet tilrådighed af en anden deltager i lytte sesionen.. (godt at have adgang til TO ens maskiner, hvad vi iøvrigt også har gennem to S.A.T cd. fix. maskiner, men disse var ved denne lejlighed ikke med)

Men således udstyret kunne vi jo "hooke" begge maskiner op, udstyre dem med hver sin sikring, ens interconects (mine Taralabs RSC Decade Gen2 som jeg har et par sæt af i bal. konfiguration) og minsanten om ikke to ens cd. skiver, (vi har relativ ens musik smag nogle af os der var tilstede, her er det tale om : Jenifer Warnes - The Hunter, Roger Waters - Amused To Death, Patricia Barber - Verse, Eric Clapton - Unplugged, Lisa Ekdahl - En Samling Sånger, Rebecca Pidgeon - Four Marys som der faktisk var dobbel eksemplare af ) 

Først sammenlignes ved omskift mellem de to maskiner afspillende samme sange (synkront, man er vel ikke Dj. for ingentibg  ) velvidende om hvad der blev skiftet frem og tilbage i mellem.

Her næst omskift uden der vides hvad der lyttes til (audiofil sikringer eller alm.?) altså en A/B blindtest. (udført af forskellige på skift så vi all kunne få chancen for at prøve at lytte, undertegnede inc.)

Resultete var som sagt at i begyndelsen, mente flere (mig selv inc.) at der faktisk skete et og andet vi var nogle der mente en lille forbedring en mente en forværing og en ku ikke høre noget.

Ved A/B blindtest, falt ALLE! pladsak i.. og ku slet ikke indendificere hvilken af maskinerne der blev lyttet på...

Konklutionen er at det først hørte er ren psykoakustik! og at man høre en forbedring fordi man forventer en, fordi de er flotte og specielle og relativ dyre i forhold til de alm.

Så er det tale om de åbenbaringer der har været talt om ? : NEJ!..

Kan vi reelt sige at de virker og giver nogen effekt?  : NEJ! ikke objektivt!

Virker de så eller ej...  ikke i mine (og de andre test deltageres) øre i sig selv! i hvertfall ikke nok i sig selv.. men måske i samspil med alt andet man gør på net området.. ( kabler / jord mm.)

Nå! men ok.. jeg lader dem alligevel sidde i mine apperater. (måske i samspil med alt det andet "VooDoo" giver mange bække små stor å??)

Måske sku jeg en dag afmontere alle tweaks prøvet og montere dem igen for at høre om de samlet giver noget..(hvad jeg faktisk ik tvivler på.. )

De har i hvertfall ikke her gjort den skade som først her i tråden beskrevet.

Under alle omstændigheder så havde vi 3 sjove aftener hvor der blev hørt meget musik (drukket lidt god vin) og snakket meget hifi og ævlebævle... og konkluderet at i de tre beskrevende set ups samt i vores øre, var der ikke noget umidelbart at hente med de sikringer.. (ikke hvis man tager resultetet af blind testen til grundlag) subjektivt set i begyndelsen, tjooo så kunne nogle af os høre noget, (indbilde os at vi hørte noget???) hvad skal man tro??

Jeg har valgt at anvende disse modstande og tro at de er en lille bitte del af mange tweaks der måske giver en bitte smule bedre gengivelse i samspil med så mange andre tiltag.

Men som sagt, mile vidt fra de "åbenbaringer" beskrevet af nogle anmældere af disse sikringer...

mvh.

Det er min erfaring at alle der kommer med testresultater der modsiger effekten at disse woodoo tweaks taler for døve øre???. Denne test er det mest saglige jeg har set i denne tåbelige debat om HIFI sikringer - Så lyt (læs) dog til manden og erkend det er storry telling af værste skuffe.

Til top Vis Posselt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Posselt

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 29 August 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Posselt skrev:
Det er min erfaring at alle der kommer med testresultater der modsiger effekten at disse woodoo tweaks taler for døve øre???. Denne test er det mest saglige jeg har set i denne tåbelige debat om HIFI sikringer - Så lyt (læs) dog til manden og erkend det er storry telling af værste skuffe.

Ja, nu står der så 1-1, spændende om der kommer flere beretninger.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Posselt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Sendt: 29 August 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Posselt skrev:

Forskellen er bare at dette var en blindtest så 1:0 til skeptikerne

Til top Vis Posselt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Posselt

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 29 August 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Posselt skrev:
Kim Petersen skrev:

Forskellen er bare at dette var en blindtest så 1:0 til skeptikerne

Nu er det jo ikke kun skeptikerne der må have en mening (svjv), så i min bog er det 1:1

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

audiofreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005
Sendt: 29 August 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Konklutionen er at det først hørte er ren psykoakustik! og at man høre en forbedring fordi man forventer en, fordi de er flotte og specielle og relativ dyre i forhold til de alm.

Det skal indrømmes at så små ændringer som at skifte en sikring, kan være svær at høre. Jeg har ikke prøvet de omtalte sikringer, med har tidligere deltaget i en test af helt almindelige finsikringer indkøbt hos Farnell. Og der var faktisk en lille hørbar forskel på de fleste typer.

I almindelighed er der stor balade i dette Forum, når nogen kan høre noget, som andre ikke kan.

I stedet for at kræve de lykkelige audiofiler med god hørelse og et godt anlæg indlagt på psykiatrisk hospital, så bør man nok lige vende blikket indad og overveje om man ikke blot har et anlæg, der ikke kan afsløre så små forskelle. 

Til top Vis audiofreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audiofreak

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 August 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

audiofreak skrev:
miju skrev:

Det skal indrømmes at så små ændringer som at skifte en sikring, kan være svær at høre. Jeg har ikke prøvet de omtalte sikringer, med har tidligere deltaget i en test af helt almindelige finsikringer indkøbt hos Farnell. Og der var faktisk en lille hørbar forskel på de fleste typer.

Hør helt objektivt uden at faktisk vide om du hørte det ene eller det andet (altså a/B blind test?? eller har du bare lyttet til dem... 

For da jeg / vi "bare" lyttede velvidende om hvad det var mm. kunne vi da godt høre det (bildte vi jo nok os selv ind??)

I almindelighed er der stor balade i dette Forum, når nogen kan høre noget, som andre ikke kan.

I stedet for at kræve de lykkelige audiofiler med god hørelse og et godt anlæg indlagt på psykiatrisk hospital,

Så langt vil jeg nu ikke gå...

Jeg vil sige, kan man høre det (uanset hvad det er) så er det ok! og go for it!!.... 

så bør man nok lige vende blikket indad og overveje om man ikke blot har et anlæg, der ikke kan afsløre så små forskelle. 

Hvis de anlæg jeg / vi har prøvet på og som jeg nævner her og som jeg vil mene ligger godt fra øverste ende af hifi og et stykke ind i mere seriøs tung highend (om end ML grejet er af ældre dato) ikke afsløre markante forskelle så vil jeg gerne vide hvor højt op man skal i "pris klasse" mm. ?? og så vil jeg mene at hvis der ikke med dette kan afsløres forskelle pga. kvaliteten og ydelsen af grejet, så har 99,9% af alle hifi entusiaster ikke meget at bruge de sikringere og meget andet til!..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 August 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

audiofreak skrev:

I stedet for at kræve de lykkelige audiofiler med god hørelse og et godt anlæg indlagt på psykiatrisk hospital, så bør man nok lige vende blikket indad og overveje om man ikke blot har et anlæg, der ikke kan afsløre så små forskelle. 

Baladen opstår når nogen påstår at kunne høre noget, som de ikke burde kunne høre.

I denne minitest (som af ophavsmanden ikke betegnes som en egentlig test) er der postuleret markant forskel i lyden. En markant forskel er også nødvendig i denne sammenhæng, da der er testet over længere tid. Det er jo videnskabeligt bevist, at vores lydkommelse m.h.t. små ændringer er meget kort. Skal vi høre små forskelle, må der ikke gå mange minutter imellem. I denne minitest er der testet i en times tid. Dette postulat kan man så tro på eller lade være.

Skulle et anlæg der ikke er velegnet til at høre små forskelle være dyrt eller billigt?
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 30 August 2006 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

sshd skrev:
Jeg kan også fabrikere uvidenskabelige tests med vægt på tillægsord frem for fakta.

Jeg savner følgende:

1. Specifikation af anlæg.
2. Specifikation af enheder, der fik sikringer udskiftet. Var det forstærker, pladespiller, CD, ...?
3. Specifikation af musik brugt til tests.
4. Billeder af seancen (ikke et must, men øger troværdigheden kraftigt)
5. Forklaring af tillægsordet "organisk" i forbindelse med lyd. Organisk materiale indeholder carbon. Lyd er flytning af luft. Begreberne hænger ikke sammen.
6. Forklaring af tillægsordet "naturligt" i forbindelse med afspilning af musik, som jo er noget af det mest unaturligt=kunstige der findes.

Jeg opfatter indlægget som en testimonial, ikke som en egentlig test - den ligger jo heller ikke under Brugertests. Det sker hele tiden i alle mulige tråde at en ændring omtales, og hvis man hver gang skulle dokumentere næsten til mindste detalje hvordan det forløb, så var der ikke mange der gad gøre det. Ved en officiel test vil jeg dog også forvente det.

Hvad begreberne angår, så er vi altid dårligt stillet, da vi ofte ikke har hverken samme reference og/eller forståelse.

Jaøhh...det ser ud til at Spencer i smug har tømt natpotten!

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum