Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 15:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Pioneer vs. Denon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rvu84
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 31 August 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Jo tak, det håber jeg også. Min gamle Marantz forstærker er også lige blevet solgt, så det hele skulle køre på skinner. I morgen kommer der en gut og kigger på min mc, det kunne jo være perfekt rent hifi/penge mæssigt hvis den også blev solgt .

Mads Jorgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 August 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Det lyder som et kanon valg, jeg er også hooked på det to, men er lidt skeptisk mht. at handle i en tysk netbutik. Havde egentlig kun råd til en 1016 efter danske priser, men hvis jeg også kan skaffe den i Tyskland vil der være plads til en AX2!!!!!

Nogen erfaringer med "Digitalo" tidligere?

Hvad blev den samlede pris for VSX-AX2AS-S og DV-696AV-S ? 6.700 ?

Det ser næsten for godt ud til at være sandt?

Hvad ville den være hvis man gik ind i en butik i Flensborg?

MVH

Mads

Til top Vis Mads Jorgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Jorgensen

rvu84
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hej ja med fragt  til dk blev det 6950kr. Det gode ved digetalo er jo at man kan bestille pr efterkrav og bare betale UPS manden med kreditkort/kontanter når han kommer. Så umiddelbart er der ingen risiko. Har som sagt en kammerat der har gode erfaringer med dem.

Desuden virker de som et seriøst firma, så skulle der være garanti problemer er jeg sikker på de er til at snakke med.

Men ja vildt billigt sammenlignet med dk.

Mads Jorgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Har du fået en leveringstid endnu?

Til top Vis Mads Jorgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Jorgensen

rvu84
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Ja, så må vi se om det holder

"The ordered item(s) is/are currently not in stock. We expect delivery within a couple of days. "

Dog tager det nok lidt ekstra tid, da jeg valgte forudbetaling da jeg bestilte varerne, da jeg gik ud fra det var online med kreditkort. Fandt dog ud af at det var via bankoverførsel, så skal lige have ændret det, så det bliver sendt pr. efterkrav, som jeg kunne have valgt, men har skrevet til dem.

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 August 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Jeg købte for 4 måneder siden en pioneer 1015 over en tysk ebay forhandler.. 499euro.. inkl fragt kom jeg af med omkring 3900,- kr  - dette kan så sammenlignes med de 7000 kr den kostede herhjemme da den blev lanceret.. Jeg har slet ikke fortrudt købet, og håber/tror heller ikke du kommer til at fortryde din investering!
Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

Mads Jorgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har også bestilt nu, og således at jeg betaler når de leverer.

Har i set på den nye VSX-AX2AS-S  ????? Hvorledes er den forbedret i forhold til den vi netop har bestilt (VSX-AX2AV-S) ?????

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 September 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Mads Jorgensen skrev:

Jeg har også bestilt nu, og således at jeg betaler når de leverer.

Har i set på den nye VSX-AX2AS-S  ????? Hvorledes er den forbedret i forhold til den vi netop har bestilt (VSX-AX2AV-S) ?????

Den umiddelbare forskel er blot ekstra indgange samt indbygget upscaler til opkonvertering af analoge videokilder til 1080P HDMI samt lidt ekstra "surround modes".

Lydmæssigt er der ingen forskel.

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

Mads Jorgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Hvad med kalibreringsfunktionen, er den forbedret?

Har man brug for 1080P upscaling af analoge signaler? Giver det et bedre billede?

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 September 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Mads Jorgensen skrev:

Hvad med kalibreringsfunktionen, er den forbedret?

Har man brug for 1080P upscaling af analoge signaler? Giver det et bedre billede?

KUN hvis du benytter fladskærm eller projektor (self)

Om du behøver disse funktioner er nok nærmere spørgsmålet...

Ang kalibreringsfunktionen så tror jeg næppe, der er lavet nogle ændringer dér.

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

Mads Jorgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Svaret lyder ikke særligt entydigt.?

Er kalibrering bedre eller hvad? Der må da være nogle fordele ved VSX-AX2AS-S  ?????  ? Ellers behøvede Pioneer vel ikke lancere den?

Kunnne man ikke abre bestille VSX-2016 istedet, det ser ud  som om alle funktioner er der? Mem hvad med kalibrering?

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 September 2006 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig ville jeg snuppe den VSX-AX2AS-S som du har sat dig for.. Du skal, i mine øjne, ikke investere i en 1(2)016.. Denne model er faldet væsentligt i byggestandard sammenlignet med de tidligere modeller; 01, 02, 04, 05...

kalibreringen på 2016 er også kun opdelt i 5 frekvens kurver, hvorimod AX modellerne opererer med 9... Om du overhovedet kommer til at bruge kalibreringen vil jo vise sig.. De nyere pioneer recieveres kalibrerings system er blevet rost til skyerne mange steder, hvilket også var en af grundende til mit valg.. Det skulle så efterfølgende vise sig, at give et elendigt resultat, alt for "fint" lydbillede uden noget der ligner dynamik. Om ikke andet, er det ganske fornuftigt at bruge til at måle afstand samt lydstyrke, men equialisering var fuldstændigt dobbeltkonfekt herhjemme....

Kalibreringen er imidlertid ikke videreudviklet - Pioneer lancerer utrolig tit , ja næsten for ofte, nye produkter uden - tilsyneladende - at have gennemtænkt hvorfor...

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 September 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

wamba skrev:
Denon er renere i lyden (efter min mening!?!), og EQ/RoomAkustik halløj er bare perfekt i den.

Det lyder som om du kender en del til Denon's surround-produkter, så jeg har lige et spørgsmål vedr. EQ-delen...

I "min" tråd vedr. hvilken AV-receiver der er "bedst" til under 10.000 kr. blev der nævnt at Denon 2807 måske ikke regulerer subwoofer-delen, mens Pioneer måske kun går ned til 63 Hz.

Kender du noget til om Denon's Audyssey dækker hele frekvensområdet inkl. subwoofer-udgangen? Hifi-Klubben skriver det på deres hjemmeside, men når der på et forum antydes at den måske ikke gør, så bliver jeg lidt nervøs...

Hej Kim, så meget har jeg ikke leget med Denons Autosetup i de nyere maskiner. Mener at have læst et sted at den gør det, har dog ikke haft mulighed for at "tune sub" på en sådan fætter.

Er du hooked på Denon da ? For hvis du kan undvære det autosetup, syntes jeg personligt at man får mere lyd i Harman/Kardons produkter, men smagssag :D

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Nightbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 September 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

rvu84 skrev:

Det gode ved digetalo er jo at man kan bestille pr efterkrav og bare betale UPS manden med kreditkort/kontanter når han kommer.

Ved UPS efterkrav kan man IKKE betale med kreditkort. De tager kun kontanter.

Til top Vis Nightbird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightbird

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 September 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:
Er du hooked på Denon da ? For hvis du kan undvære det autosetup, syntes jeg personligt at man får mere lyd i Harman/Kardons produkter, men smagssag :D

Jeg er hooked på Denon eller Pioneer pga. deres rum-korrektion, jeg forestiller mig at det kan afhjælpe et par af de unoder man altid har.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Mads Jorgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Enig med Kim.

Men er det så Denon eller Pioneer, der har den bedste Autosetup og Room EQ ?

http://www.areadvd.de er der en stor test af Denon AVR-2807, Onkyo TX-SR803E og Pioneer VSX-AX4AVi-S hvor Denon vinder.

Jeg hælder pt. til Denon.

rvu84
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Lige en update fra min side. Planerne er ændret drastisk. Efter lange søvnløse nætter har jeg afbestilt pioneer sættet og valgt at opgradere mit stereo setup.

Det blev til en nad c372 forstærker og en nad c542 cd afspiller i stedet.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 September 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

rvu84 skrev:
Lige en update fra min side. Planerne er ændret drastisk. Efter lange søvnløse nætter har jeg afbestilt pioneer sættet og valgt at opgradere mit stereo setup.

Det blev til en nad c372 forstærker og en nad c542 cd afspiller i stedet.

Ja det var da noget af en kovending  Håber du har glæde af det nye legetøj.

Mads Jorgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Mighty-boy skrev:

Hvis jeg var dig ville jeg snuppe den VSX-AX2AS-S som du har sat dig for.. Du skal, i mine øjne, ikke investere i en 1(2)016.. Denne model er faldet væsentligt i byggestandard sammenlignet med de tidligere modeller; 01, 02, 04, 05...

kalibreringen på 2016 er også kun opdelt i 5 frekvens kurver, hvorimod AX modellerne opererer med 9... Om du overhovedet kommer til at bruge kalibreringen vil jo vise sig.. De nyere pioneer recieveres kalibrerings system er blevet rost til skyerne mange steder, hvilket også var en af grundende til mit valg.. Det skulle så efterfølgende vise sig, at give et elendigt resultat, alt for "fint" lydbillede uden noget der ligner dynamik. Om ikke andet, er det ganske fornuftigt at bruge til at måle afstand samt lydstyrke, men equialisering var fuldstændigt dobbeltkonfekt herhjemme....

Kalibreringen er imidlertid ikke videreudviklet - Pioneer lancerer utrolig tit , ja næsten for ofte, nye produkter uden - tilsyneladende - at have gennemtænkt hvorfor...

Det med VSX-2016 kun har 5 frekvens kurver.......det passer ikke jfr. Pioneers egen pressemeddelese:  http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1314&zoneid=1 

Der er er altså 9, altså "Advanced" MCACC. Herudover er også værd at nævne der HDMI 1.2., selvom 1.3 ville have været bedre.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 September 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Mads Jorgensen skrev:
Det med VSX-2016 kun har 5 frekvens kurver.......det passer ikke jfr. Pioneers egen pressemeddelese:  http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1314&zoneid=1 

Der er er altså 9, altså "Advanced" MCACC.

Enig, jeg har også noteret mig at 2016'erens MC ACC er på niveau med AX.

Har du så holdt fast i din bestilling hos Digitalo?

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes