| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 04 September 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 04 September 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville da også være ekstraordinært, hvis alle har sammen mening om Wilson.
Jeg så iøvrigt en brugtannonce på et sæt Wilson CUB til 40.000,- han sælger fordi at han er træt af at flytte rundt på dem og ikke kan finde det rigtige "spot" - han fik dem aldrig til at "synge"
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 04 September 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
| Det ville da også være ekstraordinært, hvis alle har sammen mening om Wilson. |
|
|
Så ganske afgjort, men Hardesty er ikke bange for at sige sin mening og hans skriveri i "Watch Dog" gør ham ikke ligefrem populær - nærmere tvært imod.
Personligt har jeg kun set Wilson speakers og de ser dælemig flotte ud 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 September 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Alex E Nielsen skrev:
| Det ville da også være ekstraordinært, hvis alle har sammen mening om Wilson. |
|
|
Så ganske afgjort, men Hardesty er ikke bange for at sige sin mening og hans skriveri i "Watch Dog" gør ham ikke ligefrem populær - nærmere tvært imod.
Personligt har jeg kun set Wilson speakers og de ser dælemig flotte ud 
|
|
|
Ja, det er en ordentlig "omgang" han giver Wilson - som jeg forstår, er han skeptisk over de høje priser, og materialet "X" som benyttes til kabinetterne, han langer hårdt ud efter div. målinger o.lig. - han for iøvrigt også svar på tiltale, i en ikke så sober tone 
Jeg tro altid at der vil være en udbredt skepsis når hifi er prissat i det leje som Wilson, der kan man også med god grund forlange noget ekstrordinært - og opfyldes det ikke, er det lagt op til en heftig debat, som det også ses i dit link.
|
| Til top |
|
| |
kimber Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 04 September 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Det ville da også være ekstraordinært, hvis alle har sammen mening om Wilson.
Jeg så iøvrigt en brugtannonce på et sæt Wilson CUB til 40.000,- han sælger fordi at han er træt af at flytte rundt på dem og ikke kan finde det rigtige "spot" - han fik dem aldrig til at "synge"
|
|
|
Ja det er sgu ikke nogen man bare stiller op,og får til at spille godt.
mvh kimber
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 04 September 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at få tingene til at synge er vel det problem vi alle står over for og derfor jævnligt skifter ud. Det hjælper ikke umiddelbart at smide flere penge efter. Det er i høj grad et spørgsmål om et heldigt mach.
Det er iøvrigt pudsigt så forskelligt highendprodukter holder prisen, en af mine venner har netop købt et sæt B&W 801D og måtte bløde noget mere end jeg forventer.
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Ja opstilling skal der til - og det tager tid og kræver tålmodighed. Hvis man ikke er til den slags er det svært at have en hobby som vores - Highend!!
Dog vil jeg sige at mine Wilson er de højttalere jeg har haft, hvor man bliver kontant afregnet mht til den korrekte opstilling. Her adskiller den sig meget fra andre af de højttalere jeg har haft. Dog synes jeg aldtrig at den lyder dårlig.
Jeg har prøvet med forskellige amps og integrerede forstærkere -og alle disse gjorde det godt - højttaleren følger are med uanset ...... __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten
Hvilken version Watt-Puppy har du ?
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bass!
Tak for en god og musikalsk eftermiddag. Blev du klogere? Jeg synes du har mange gode betragtninger over dit valg af udstyr - bare der var flere af din slags!
__________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, jeg var lige lidt blind, det er jo en 3.2'er - har du købt den af Pål i Sverige ?
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alex!
Nej! Andet sted! Jeg er 2. ejer. Audionord er med i handlen, men jeg har ikke handlet med dem! __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal vi ikke lige have et billed af WP ?
NB. Har du prøvet med rør på WP ?
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
|
Hej Bass!
Tak for en god og musikalsk eftermiddag. Blev du klogere? Jeg synes du har mange gode betragtninger over dit valg af udstyr - bare der var flere af din slags!
|
|
|
Hej mr highend
Tak forn en hyggelig og oplevelsesrig eftermiddag. Jeg har brugt de sidste par dage til at sortere i lytteindtrykkene og jeg vil mene at vi her har en HT der vil kunne tilfredsstille de fleste. Basjunkies skal nok supplere med en sub
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg lige må blande mig.....jeg har hørt mr. Highends Wilsons og de klæder alle andre højtalere af jeg har hørt....incl. mine egne....øhhhh skrev jeg det ? Okay.......lidt ...lidt gør de. Og mr. highends gamle Sonus Faber Extrema........tja.......Gud bevare Wilson.
En inkarneret Martin Logan fan og ejer........men jeg skifter ikke.....prisen I ved.
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Bass.
Tak for de fine ord - det er rart, når man kan hjælpe hinanden. Håber ikke at du er blevet forvirret. Jeg ved jo dine referencer til, hvordan lyden skal være er ganske anderledes end min. Det er jo ikke alle der både har en musiker-baggrund og samtidig er så godt inde i teknikken.
For øvrigt hvad var det nu det hed det med rummets karakter?? Der var jeg godt nok på bar bund - men det vil jeg prøve at lytte efter i fremtiden.
Dr. Lyd.
Tak! Jeg er da heller ikke helt utilfreds - problemet er bare at det hele bare spiller og man skal ikke hele tiden jage efter dit og dat - alt sammen føles bare lettere at have med at gøre. Så nu er det bare musikken der tænkes på!
Dog vil jeg sige - de der ML/Vantage kan man slet ikke være utilfredse med - de spiller bare musik på den bedste måde. Og jeg ved jo at de spille 100% efter din smag - samt klæder den musik du spiller super godt. 2 forskellige principper - dynamisk kontra "bånd" - super lyd, men med forskelligt resultat i sidste ende. Så det kan være svært at tørre det store smil af uanset hvad! __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 12 September 2006 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep...smilet sidder fast endnu  Og det var nu heller ikke for at nedgøre mine egne Logans (overdrivelse fremmer forståelsen), men jeg mener seriøst at de Wilson er kanongode. De er i mine ører de eneste dynamiske højtaler jeg med rette kan sige at de vil kunne erstatte elektrostaterne hos mig......så det er da meget godt gået af en dynamisk højtaler
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænker du på begrebet sonoritet? Det kommer af latin sonorus og betyder lyd eller klang. Bruges også i forbindelse med tale hvor de mest sonore klange er vokalerne a og o. Viden om instrumenters klang må man hente uden for lytterummet f.eks. til koncerter eller et besøg hos en musikforretning f.eks. slagtøjscenteret på frb.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 12 September 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Begge højtalere er ganske klangægte og ikke mindst timingen er fremragende på begge. Det er også meget tydeligt at høre hvad der er hvad, men man skal vel også huske at intet kommer 100 % tæt på virkeligheden kun hvor langt det er fra.
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Helt enig Dr. Lyd - rigtige hifi oplevelser skal man have live - så har man også referencen at gå efter. Der jo som sagt mange ting der kan gå "i vasken" under hele processen - fra liveoptagelser til cd plade. Ting som rummet, mikrofoner, optagelsen, musikken, indspildningen osv.
Alt er superfølsomt.
Så meget kan gå galt og meget går galt.
Og er man så rigtig musiker ser man på sonoritet - Jeg vidste ikke en gang hvad ordet dækkede over, men det ved jeg nu og det var absolut en ny reference at gå efter. __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |