| Forfatter |
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rene!
Ja selvfølgelig er de nye WP´ere bedre i dag - man kan jo ikke stoppe en udvikling. Dog har ting, der har nogle år på bagen andre værdier. Det kunne eksempelvis være originaliteten, prisen historien m.m. Og så kunne det være at de samtidig lød brand godt.
Ellers har du vel et par 7´ere eller 8 ´ere til salg. Har du også en pris, så må vi lige sælge bilen og huset. Ellers kunne det være skægt at lave en A-B test med de nye og de gamle - så du er velkommen forbi med et sæt!
__________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
bigfoot Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Angående Wilson Wilson højtalere ville jeg lige trække vejret lidt. Jeg hørte et par Wilson Watt Puppy 8 på arken messe i Gøteborg. De blev truket af noget helt nyt Krell grej, og præstationen var ret middelmådig for at sige det pænt ! Det var ikke særlig musikalsk ! Alt for ringe af et anlæg til mange 100k. Der var endda en såkaldt "recording engineer" tilstede for præsentere sagerne, hvilet han gjorde med en bred amerikansk accent...det hjalp bare ingenting....!
Håber ikke jeg har ødelagt noget for nogen :-)
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh....men messelyd er næsten umulig at have med at gøre......ude godt men hjemme bedst
|
| Til top |
|
| |
bigfoot Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Dr. Lyd]
Næh....men messelyd er næsten umulig at have med at gøre......ude godt men hjemme bedst
Sådan er det som regel, ja...men i dette tilfælde var lytterummet ok! Så det undskylder ingenting.
Der var et par franske Triangle højtalere med noget Roxan anlæg spændt foran, og til trods for
at rummet der var mindre optimalt, ville jeg faktisk hellere lytte til det Og det kostede vel at
mærke kun en brøkdel af Wilson/Krell grejet.
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Intr. tråd det her... Det bliver spændende at høre hvilken Wilson model det bliver.
Jeg har selv en Wilson klon som jeg er rigtig glad for. På sigt kunne (læs: når jeg får råd) jeg rigtig godt tænke mig den orginale Wilson.
|
|
|
Er det en komerciel klon eller hjemmebyg.
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver interessant at se hvilken WP der spilles på, men at uddrage noget heraf kan være vanskeligt dels fordi det ikke er den model jeg sigter efter at få og dels fordi der er tale om synergi mht. sammensætning af grej hvor 2+2=?.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
|
Hej Rene!
Ja selvfølgelig er de nye WP´ere bedre i dag - man kan jo ikke stoppe en udvikling. Dog har ting, der har nogle år på bagen andre værdier. Det kunne eksempelvis være originaliteten, prisen historien m.m. Og så kunne det være at de samtidig lød brand godt.
Ellers har du vel et par 7´ere eller 8 ´ere til salg. Har du også en pris, så må vi lige sælge bilen og huset. Ellers kunne det være skægt at lave en A-B test med de nye og de gamle - så du er velkommen forbi med et sæt!
|
|
|
Har solgt mine WP7 de blev overgået af Focus på alle måder .
Der er et Par WP6 og MAXII på vej ind , Max skal prøves her i stuen WP6 skal til sverige . __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bass skrev:
Henrik300 skrev:
|
Intr. tråd det her... Det bliver spændende at høre hvilken Wilson model det bliver.
Jeg har selv en Wilson klon som jeg er rigtig glad for. På sigt kunne (læs: når jeg får råd) jeg rigtig godt tænke mig den orginale Wilson.
|
|
|
Er det en komerciel klon eller hjemmebyg.
|
|
|
Det er en der er vandt til at bygge ht. der har bygget dem men komicielt vil jeg ikke kalde dem. De ser således ud

Standerne har jeg selv lavet . __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
bigfoot skrev:
| [QUOTE=Dr. Lyd]
Sådan er det som regel, ja...men i dette tilfælde var lytterummet ok! Så det undskylder ingenting.
Der var et par franske Triangle højtalere med noget Roxan anlæg spændt foran, og til trods for
at rummet der var mindre optimalt, ville jeg faktisk hellere lytte til det Og det kostede vel at
mærke kun en brøkdel af Wilson/Krell grejet.
|
|
|
Jammen ok .....det var pokkers....jeg troede ellers de nye Wilson slog alt. De er ellers dyre nok, så derfor forventede jeg også noget ekstraordinært. Men åbenbart ikke. Jeg må vist hellere beholde mine egne.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil være fedt om Wilson "slog alt" - og jeg kan erklærer mig meget enig i at, hvor ofte har man ikke hørt et svinedyrt anlæg, for derefter at høre et mellemklasse anlæg som spiller "bedre"
Wilson er ikke noget ekstraordinært i den forkerte sammenhæng eller i forskellige lytteres øre, der vil naturligvis altid være forskellige lytteoplevelser af samme produkt.
Der kan også være en psykologisk indvirken når man forventer "det het store" - eks. Wilson / Krell - og når så man selv lytter på det, svare det ikke til den magiske forventning, for der må da være noget helt ganske særligt over sådan et svinedyrt anlæg.
Ligeledes er problemet også hvis man selv er ejer af eks. Wilson, så vil man alt andet lige have svært ved at være helt objektiv, man vil sgu ikke indrømme at skidtet måske ikke spiller helt super-duper, man ejer jo selv skidtet 
Men det er jo altid fedt hvis man kan få be- afkræftet sine egen fordomme om forskellige andre mærker som man ikke selv ejer, så er man om ikke andet selv blevet bekræftet i at man selv har valgt rigtigt, tja 
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja der kan man bare se! Wilson har gjort det som de fleste andre mærker - spillet umusikalsk, uhomogent og ikke særlig lyttevenligt på en messe. Er det noget nyt?
Messer er og bliver messer!
Et er i alt fald - det du skriver Bigfoot kan jeg slet ikke kende fra mine Wilson. Men de er jo også gamle - og måske tilspillet. Og let er det jo at finde fejl nyt grej og grej man ikke kender fra vante omgivelser.
Så jeg beholder også - jeg har ikke hørt bedre!
Henrik 300.
De er bare flotte dine SL 300 LE - hvem kunne ikke være tilfredse med dem. Vi må finde ud af den dag hvor vi mødes mht Wilson og SL 300 LE __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Wilson Watt/Puppy er med en bred margin en af de bedste højtalere jeg har lyttet til, hvis ikke den bedste. Og dem der ikke kan lytte eller værdsætte den højtaler har ikke forstand på hifi eller lyd.
Fordomme kan man let få...om det er fordi det er dyrt eller billigt ved jeg ikke ???? Men en ting er sikkert, Dave Wilson ved udemærket godt, hvordan man skruer en højtaler sammen. Og det er de færreste her på sitet der overhovedet har lyttet til en Wilson, der er ordentlig sat op, endsige har råd til at eje et sæt....ja tænk engang...dem skal man sørme også sætte ordentlig op....ellers lyder de ikke som de kan. Men man bliver belønnet 10-fold. Verdensklasse siger jeg.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det handler i min verden ikke om fordomme, for eller imod et tilfældigt mærke, Wilson er der nu flere som har lyttet til, både hjemme og på messer.
Jeg er da ret sikker på at man kan få en dårlig lytteoplevelse med Wilson, hvorfor skulle man ikke kunne det ? - det er vel også derfor at vi vælger så forskeligt ?
Eksempelvis husker jeg selv at man ofte oplever at man har opnået det ypperste, idag Wilson imorgen MBL eller hvad ved jeg, hifi er bare en tilstand som afspejler dit behov lige pt. og det har ikke noget med musik at gøre, for det kan du høre på en DAB eller Ipod - naturligvis er Wilson ikke det bedste du har hørt, så havde du købt Wilson og ikke Martin Logan. 
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

|
| Sendt: 22 September 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Alex E Nielsen]
Det handler i min verden ikke om fordomme, for eller imod et tilfældigt mærke, Wilson er der nu flere som har lyttet til, både hjemme og på messer.
Jeg er da ret sikker på at man kan få en dårlig lytteoplevelse med Wilson, hvorfor skulle man ikke kunne det ? - det er vel også derfor at vi vælger så forskeligt ?
Eksempelvis husker jeg selv at man ofte oplever at man har opnået det ypperste, idag Wilson imorgen MBL eller hvad ved jeg, hifi er bare en tilstand som afspejler dit behov lige pt. og det har ikke noget med musik at gøre, for det kan du høre på en DAB eller Ipod - naturligvis er Wilson ikke det bedste du har hørt, så havde du købt Wilson og ikke Martin Logan. Nu havde jeg ML i forvejen og jeg har ikke råd til Wilson, men de er kraftknusme gode. Den eneste højtaler pt. der alvorligt kunne friste undertegnede. Der er ikke noget at sige til, at den regnes blandt de bedste og er en milepæle indenfor lyd og højtalerteknologi.
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dr. Lyd og Alex!
Egentlig tror jeg det er tilfældighedernes spil - om man har det ene eller andet.
Da jeg købte Wilson havde jeg SF Extrema (og var rigtig glad - måske lidt for glad), så kom der et tilbud om disse Wilson. Jeg syntes faktisk at de lød ringe, da jeg hørte dem hos forhandleren. Dog tog jeg dem med hjem for at prøve - for det kunne jo være at mit eget rum og mit grej var bedre.
2 sæt højttalere ved siden af hinanden - luksus tilstand. Wilson blev og SF Extremaerne blev solgt.
I mellemtiden var snakken dog også på ML Summit, men vi blev enige om at Wilson var den jeg lettest kunne leve med. Alle tre systemer - super lyd, men 1 blev stående. Wilson Watt Puppy - og jeg har ikke fortrudt.
Dog kunne de alle godt stå i lytterummet - ellers ville man da være et skarn  __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
kimber Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
|
Hej Dr. Lyd og Alex!
Egentlig tror jeg det er tilfældighedernes spil - om man har det ene eller andet.
Da jeg købte Wilson havde jeg SF Extrema (og var rigtig glad - måske lidt for glad), så kom der et tilbud om disse Wilson. Jeg syntes faktisk at de lød ringe, da jeg hørte dem hos forhandleren. Dog tog jeg dem med hjem for at prøve - for det kunne jo være at mit eget rum og mit grej var bedre.
2 sæt højttalere ved siden af hinanden - luksus tilstand. Wilson blev og SF Extremaerne blev solgt.
I mellemtiden var snakken dog også på ML Summit, men vi blev enige om at Wilson var den jeg lettest kunne leve med. Alle tre systemer - super lyd, men 1 blev stående. Wilson Watt Puppy - og jeg har ikke fortrudt.
Dog kunne de alle godt stå i lytterummet - ellers ville man da være et skarn 
|
|
|
Hej mr highend
Hvor stort et lytterum har du dine wilson i?,og hvor langt har du dem stående fra hinanden og fra væggene?
mvh kimber
ps hvor mange brugere herinde spiller på Wilson?
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kimber!
Hvad anser du for at være et rimeligt lytterum - altså i størrelsen - set i forhold til Wilson?
__________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes lige jeg har lyst til at kommet med MIN mening om wilson, eller egentlig mere sådan generelt. Om noget spiller godt eller ej, wilson eller noget andet afhænger først og fremmest af hvad de skal trække. Jeg er overbevist om at hvis man smider et sæt wilson på .. ja hvad ved jeg, denon eller andet som prismessigt ikke er i samme kl som wilson, så vil man få en skuffende oplevelse. Tingene skal efter min bedste overbevisning PASSE SAMMEN. Det hjælper ikke at have nogle svine dyre ht, hvis alt andet er "skrammel" og vise versa.
Jeg har ikke selv hørt ret meget til wilson, men det som jeg har hørt får ikke mig til at falde ned af stolen overhovedet. Bevars det er da en fin ht, men det er der så mange der er i den prisklasse, men jeg ved bare, at for mit vedkommende, hvis jeg havde pengene som et sæt wilson koster, så ville jeg se mig om efter noget andet i stedet for og måske sparer en masse penge... Engang imellem tror jeg "hifi snoppen" dukker op hos folk og så er det lige som med alt mulig andet, at så er det NAVNET der gør at et givent produkt er "verdens bedste".
Det er ikke for at svine wilson ejere til og jeg mener bestemt ikke alle wilson ejere er "snopper" overhovedet, men jeg tror det for nogle er en vis snop effekt at have et sæt feks wilson stående.
Derudover tror jeg at det er med wilson som med alt mulig andet grej, enten har man det som om det er at komme i himlen når man høre wilson eller os har man ikke, sagt på en anden måde... smag og behag er forskelligt.
Et eksempel. Jeg har lige fået min nye forstærker hjem i dag fra Italien. Jeg er super glad for den og synes den spiller fantastisk, hvor imod min nabo synes at den lyder hæsligt, og han har B&O "
|
| Til top |
|
| |
kimber Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
|
Hej Kimber!
Hvad anser du for at være et rimeligt lytterum - altså i størrelsen - set i forhold til Wilson?
|
|
|
Det var sgu et godt spørgsmål,men vil sige ikke under 25-30kvm,hvis de skal have noget luft omkring sig,men har da set flere spille i rum på 20kvm,f,eks bjørn wiman i sverige.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spiller på Wilson CUB og jeg har 25 m2 til rådighed, det passer faktisk ret godt sammen - men jeg vil være mere i tvivl om en Watt / Puppy ville kunne tåle denne størrelse ?
|
| Til top |
|
| |