Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Cykelslanger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 31 August 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:
piobyte skrev:

Har prøvet , Det afkobler næsten 100% fra gulvet

Hehe, smart. Nu er den vel ikke for hårdt pumpet...

Sikkert hårdt pumpet til dødsmetal og blødt til Gitte Henning og Jazz!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 31 August 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Det der helt tydeligt sker er, at mekanisk fremførte vibrationer ikke når frem til spillen - og det er jo meget fint.

Til gengæld er der heller ingen internt opståede og evt. akustisk fremførte vibrationer, der ledes væk fra apparatet.

Goddag i cykelkælderen.

Det er min erfaring at de fleste vibrationer i CD og forstærkerkabinetter opstår på grund af den luftbårne energioverførsel. Selv med elastisk ophæng (med resonansfrekvens under 20 hz) af komponenterne, kan jeg tydeligt mærke, at kabinetterne svinger lystigt med ved moderat høj lydstyrke. Man må nok opdele problemstillingen i en række delområder for at kunne overskue sagen.

Svingningerne i komponenterne kan overordnet set være initieret udefra eller indefra.

A. Udefra

1. Mekanisk overført energi (vibrationer i gulv/væg->rack->kabinet). (herunder også fodtramp og anden subsonisk energi)
2. Lydbølgernes energi der overføres via luften (lydbølger->kabinet).

Disse former for udefra kommende energi bør forhindres i at nå frem til komponenterne.

B. Indefra

Den anden mulighed du nævner omkring komponenternes egen evne til at sætte sig selv i sving, er naturligvis en endnu mere kedelig sag. Mht. CD-drev er det nok hovedsagligt ekcentriske skiver der er synderen, herefter brum fra elektriske komponenter.

Hvad kan man så gøre når skaden er sket - komponenten svinger af den ene eller den anden årsag.

Her bør man enten sikre at svingningerne minimeres (amplitude) og holdes meget kortvarige (tid)og/eller ledes bort fra komponenten. Komponentens svingningsmæssige egenskaber herunder masse og egendæmpning spiller nok en væsentlig rolle. Afledning af energien må ske ved at omsætte svingninger til varme ved f.eks. at forsøge at sætte et andet materiale med en høj indre dæmpning i svingninger. Jeg kunne forestille mig at det er her den famøse spånplade spiller en rolle.

Jeg tror bestemt at cykelslangerne kan være med til at absorbere noget energi som stammer fra svingninger af typen A1, men den kan, ved forkert afstemning, i værste fald fungere som en hoppepude når først komponenten er sat i svingninger. Afledning af energi gennem en sådan anordning tvivler jeg lidt på.

Den samlede effekt af cykelslangen er nok meget individuel i forhold til hvilke komponenter den anvendes under og hvor megen energi komponenten optager hhv. selv genererer. Derfor er det nok vanskeligt at fælde en generel dom over tweaket.

I den forbindelse vil jeg da lige anbefale et af de bedste tweaks jeg kender; skru ned.

Fiendto
Lukket konto
Lukket konto

Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 August 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kender godt den Gravity - særdeles godt endda - og ved hvem der gerne ville ha æren for at den står og spiller idag - men som ikke helt selv kunne få den til det

Men jo, det er en 1700 VA trafo ---- og forskellen på Watt og VA er ikke helt så stor som du udgiver det for at være ----- Jeg ser det som en klågeågesætning - men rigtigt, det opgives i VA, men derfor bliver en 1700 Watt trafo ikke til en 2100 Watt fordi der står VA istedet for W.

VA opgivelsen er blot lidt mere præcis mht tab i kerne, mætning osv.

Jamen det kan godt være at du ikke mener du er hårdnakket påståelig - men det tyder din skriveform på.

Men du mener at en Gravity er den absolut bedste effektforstærker der findes, men jeg har hørt opsætninger, hvor anden forstærker gjorde arbejdet bedre.

Ellers havde alle med lidt penge på lommen nok en Gravity.

Det er ikke en klage eller lign. synes bare du har en tendens til at - det der er dit er det bedste - for alle - det er det ikke.

Til top Vis Fiendto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiendto

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 August 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Fiendto skrev:

Jeg kender godt den Gravity - særdeles godt endda - og ved hvem der gerne ville ha æren for at den står og spiller idag - men som ikke helt selv kunne få den til det

Men jo, det er en 1700 VA trafo ---- og forskellen på Watt og VA er ikke helt så stor som du udgiver det for at være ----- Jeg ser det som en klågeågesætning - men rigtigt, det opgives i VA, men derfor bliver en 1700 Watt trafo ikke til en 2100 Watt fordi der står VA istedet for W.

Jamen det kan godt være at du ikke mener du er hårdnakket påståelig - men det tyder din skriveform på.

Men du mener at en Gravity er den absolut bedste effektforstærker der findes, men jeg har hørt opsætninger, hvor anden forstærker gjorde arbejdet bedre.

Det er ikke en klage eller lign. synes bare du har en tendens til at - det der er dit er det bedste - for alle - det er det ikke.

Hvornår har  jeg sagt, at Gravity er verdens bedste amp?
Jeg har selvsagt ikke hørt alverdens amps, så det kan jeg af gode grunde ikke rigtigt vide. Og derfor siger jeg det heller ikke. Jeg kan forholde mig til de amps jeg har hørt og hidtil foretrækker jeg min Gravity, og det er faktisk grunden til at den står her og spiller.
Hvor du skulle have den oplysning om 1.700VA fra aner jeg ikke, der står ikke den slags på den. Hvis det er en 1.700VA trafo, så er der sikkert en begrundelse for det.
Hvem der har fået den til at køre i sin tid har jeg såmænd helt styr på, men hvad er lige meningen med den bemærkning? Om det så var Prins Knud ændrer da ikke på forstærkeren.

VA har ikk enoget med mætning af kernen at gøre, men i stedet med belastningens karakter.
VA bruges om det der hedder den tilsyneladende effekt, som antages at være rent ohmsk hvor TP=U*I. Hvis der skal regnes i Watt, så er formlen P=U*I*cosPhi, så bliver taget hensyn til, at strøm og spænding er ude af fase. Det sker hvis belastningen er induktiv eller kapacitiv. Gæt hvad den er på en ensretter og en bunke elektrolytter.

Klogeåge sætningen kan jeg nok ikke helt tage æren for, den får du.

Vi lader den stå i NEON lidt - Åge.

Ja da - dersom der er bygget hele 20 stk, ligger de jo og flyder overalt her i Jydskland.
Vi holder ugentlige Gravitykast konkurrencer og hver onsdag kører vi om kap med dem, idet der jo er hjul under skidtet. Jeg kender én der har 14 stk. alle med luftgummihjul under i profil 40. Den har uhyrlige svingegenskaber.

At jeg har en tendens til at synes, at mit eget udstyr er det bedste for mig, er vel ganske naturligt, eftersom jeg ikke havde det, hvis jeg syntes anderledes. At du opfatter det som om at jeg mener for dig, er ikke helt et problem jeg er klar til at påtage mig i denne uge i hvert tilfælde.

I øvrigt handlede tråden egentlig om tempereret luft i gummifiduser, hvilket du er meget velkommen til at bidrage med erfaringer om. Kan du ikke det, så lån én gummiBørge af mig, så bliver du sikkert meget klÅgere.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 August 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

@AS!

Nu er det ikke sådan, at jeg påstår, at af/tilkobling kun kan foregå på én måde.
Det ville jeg aldrig gøre, men jeg har efterhånden erfaret et par metoder, der simpelthen aldrig virker - og her er vel selvfølgelig heller ingen regel uden undtagelse.
Men luftslanger og spikes har jeg endu aldrig hørt gøre andet end skade.
Luftslangerne - fordi de simpelthen fjerner forbindelsen mellem bas og resten af musikken.
Spikes fordi de sætter alt i bevægelse omkring sig, eller - set fra den anden side - optager al bevægelse.
Kibri og jeg mødtes allerførste gang på hifi4all, hvor vi netop debaterede disse ting og tro det eller ej. Vi var rørende enige. Tilmed har vi i flere tilfælde haft nøjagtigt de samme observationer omkring klanglige sammenligninger. Jeg tror næppe vi har samme smag eller præferencer overhovedet, men i min verden forstår vi hverandre 100%. Det samme med SES, som har gjort brug af nogle af de påstande vi serverede for ham. Han havde som de fleste placeret det meste på en sylespids spike, og var ved at lave sætningsskader på Fyns undergrund og både fruens og hans eget tandsæt. Det ophørte da han forsøgte andet ved jeg. Men hvem gør det, når normalen er et søm i gulvet?
Min erfaring siger mig, at hvis dit system har gavn af spikes, så er du enten svineheldig, eller osse er det noget svært slatten elektronik du er i besiddelse af.

Rega, Svalander, Metaxas, Proac - hmm!
Metaxas har jeg faktisk selv prøvet engang for mange år siden, men jeg husker den for dårligt.
Det var e integreret fidus, som så funny ud. I øvrigt lyder det da fornuftigt det man kan læse på hans hjemmeside, men jeg gad godt lægge ører til det.
Proac kender jeg, rega har jeg hørt, Svalander er jo rørBørger med alt det indebærer. Måske spikes kan du alligevel, hvem ved?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 31 August 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

jeg har aldrig hørt luftslanger gøre noget godt for grammofoner (heller ikke til armen...grammofoner har brug for et solidt fundament,ikke lyddøde absorbers i form af gummiomviklet luft - armene skal have endog meget stiv afkobling,hvilket luftfilm ikke just leverer

har prøvet at afkoble en rørpre ((med mikrofoniske 6dj8/6922/ecc88(l**terør!)) men havde væsentlig mere held (bedre lyd) med gummiringe/absorbers om rørene!

mdf/spånplade/glas taber alle til skifer som hyldemateriale.

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 August 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
MGPProjectS skrev:
piobyte skrev:

Har prøvet , Det afkobler næsten 100% fra gulvet

Hehe, smart. Nu er den vel ikke for hårdt pumpet...

Sikkert hårdt pumpet til dødsmetal og blødt til Gitte Henning og Jazz!

Slanget er medium pumpet hehe og er ret billig i indkøb , det er straks værre med den to cyll. kompressor der er indkøbt til formålet

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 August 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
@AS!

Nu er det ikke sådan, at jeg påstår, at af/tilkobling kun kan foregå på én måde.
Det ville jeg aldrig gøre, men jeg har efterhånden erfaret et par metoder, der simpelthen aldrig virker - og her er vel selvfølgelig heller ingen regel uden undtagelse.
Men luftslanger og spikes har jeg endu aldrig hørt gøre andet end skade.
Luftslangerne - fordi de simpelthen fjerner forbindelsen mellem bas og resten af musikken.
Spikes fordi de sætter alt i bevægelse omkring sig, eller - set fra den anden side - optager al bevægelse.
Kibri og jeg mødtes allerførste gang på hifi4all, hvor vi netop debaterede disse ting og tro det eller ej. Vi var rørende enige. Tilmed har vi i flere tilfælde haft nøjagtigt de samme observationer omkring klanglige sammenligninger. Jeg tror næppe vi har samme smag eller præferencer overhovedet, men i min verden forstår vi hverandre 100%. Det samme med SES, som har gjort brug af nogle af de påstande vi serverede for ham. Han havde som de fleste placeret det meste på en sylespids spike, og var ved at lave sætningsskader på Fyns undergrund og både fruens og hans eget tandsæt. Det ophørte da han forsøgte andet ved jeg. Men hvem gør det, når normalen er et søm i gulvet?
Min erfaring siger mig, at hvis dit system har gavn af spikes, så er du enten svineheldig, eller osse er det noget svært slatten elektronik du er i besiddelse af.

Rega, Svalander, Metaxas, Proac - hmm!
Metaxas har jeg faktisk selv prøvet engang for mange år siden, men jeg husker den for dårligt.
Det var e integreret fidus, som så funny ud. I øvrigt lyder det da fornuftigt det man kan læse på hans hjemmeside, men jeg gad godt lægge ører til det.
Proac kender jeg, rega har jeg hørt, Svalander er jo rørBørger med alt det indebærer. Måske spikes kan du alligevel, hvem ved?

Jeg glemmer aldrig mødet med jer to banditter - i lavede den bedste hifi tråd ever "SCAM" - så god at den aldrig blev oversat, da nyere software skulle installeres, og jeg nåede aldrig at få den kopieret. Tandlægen kostede faktisk 150tkr så den viden og humor i to serverede er gået tabt. Humoren kunne jeg have brugt ka du regne ud -   Rart se læse du er topflight. Beethoven og violer må snart udveksles.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 August 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

@AS og orkester.

Først vil jeg sige, at jeg absolut intet har imod TS, nærmest tvært imod.
Vi fører passionerede diskussioner - og det er vist det.

Og ja! Jeg har ind imellem læst lidt på -musik sitet, men desværre bliver det til for lidt.
Den dybere årsag til at jeg er udeblevet derfra er så ganske idealistisk pga. at hvis en del føg derover og en anden del blev, så ville det blive 2 tynde fora frem for et enkelt saftigt. Det synes jeg er for ærgerligt. At nogen så føler adressen her som en spændetrøje, har jeg svært ved at forstå. Sillemand var nær blevet hældt ud, ligeledes var undertegnede, men det var da egentlig skægt.

Nå men back to business - du læser jo osse her forstår jeg.
Jeg synes ikke du bør kalde mit udsagn for unuanceret, jeg skriver jo netop, at der aldrig kan laves den slags regler uden undtagelse. Jeg bedyrer bare helt ærligt, at jeg aldrig har hørt det virke - nogensinde. Og jeg har ellers intet genetisk blandingssyndrom, der gør spikes og luftslanger uforenelige med min tilstedeværelse. Det er præcist med det som med opamps og FETs, de findes, men jeg ved bare ikke hvorfor. Nogen må kunne få det til at gøre ét eller andet, som ikke er decideret skadeligt. Sussi og Leo findes også, ligeledes selerisuppe, sushi og Audiolab.
Fordi jeg afstår fra det, betyder det ikke, at jeg i en bestemt sammenhæng med bestemte tilsætninger, belysninger og stimulanser vil synes det er helt fedt. Muligheden er til stede.
Hvis noget rent faktisk er top underholdene at lytte til, vil jeg da ikke benægte det blot fordi det står på spikes eller gummifiduser.
Jeg har bare til gode at høre det. Hver gang spikes har været monteret, kan jeg ikke lyte uden om at lokalet buldrer med og sender masser af energi direkte op i baffelen og ødelægger 3D før det opstår. Men OK der er langt mere hug i skidtet med spikes på, måske endda lige lovligt meget. Måske spikes nogle steder og luftskibe andre vil være en eller anden middelcocktail af en slags.
Jeg mener egge dele er forkerte, og undersøger man det der sker, så tror jeg de fleste vil nikke. Men måske der findes en opskrift af en art der virker - who knows.

I øvrigt kan du være helt sikker på, at det Miju fortæller om 3560  slet ikke passer. 3560 er om nogen følsom overfor underlaget. Jeg blev nærmest chokeret da jeg forleden prøvede en MDF plade under den - ak ak! Så er der nul mere 3560 over den.

PS!
Det med Svalander var et forsøg, idet det er den eneste rørbaserede preamp fra Sverige, som jeg lige kunne ryste ud af ærmet. Jeg ved ikke om Forsell har lavet den slags, men ellers kunne det vel være sådan en fidus, eller skal vi over i Copland?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 September 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Egentlig kunne jeg godt tænke mig at se, hvem der kommer først med sådan en fætter her under CD spillen eller ampen eller hvad ved jeg:

20 Series
Active Vibration Isolation Tables

Jeg ved ikke noget om hvilket mærke af vibrationsisolatorer der er det bedste, men jeg har stået ved sådan et bord adskillige gange, hvor der stod kæmpe forsøgsopstillinger, hvor præcissionen skal være på celleniveau - altså absolutely steady hands.
Prøver man at eksitere bordet, dæmpes det ufatteligt hurtigt og efektivt af den aktive dæmpning. Bordpladen tror jeg vejer 100 kg. og så aktiv dæmpning af vibrationer. Så er der ro på.
Jeg mener det var sådan nogle som man ser her ovenfor endda helt præcist.
Sådan en Børge sparker boller tror jeg.
De bruges allevegne, hvor der skal injiceres i celler el. lign pillearbejde.
At kigge i et mikroscop der er fastmonteret på sådan en bandit er en ret fantastisk oplevelse. Det lader sig faktisk gøre at bruge elektronmikroscoper med fantastiske forstørrelser på sådan én.

Nå men hvem scorer sådan én til racket først?

Måske man skulle lave én til HIFI og sælge den for det 3 dobbelte

Prismæssigt ligger sådan et bord på 14K$ + momme og det løse.

PS!
Det er sådan et bord man laver reagensglasbørn på, fårekloner og - hvem ved, måske hifinørder når de for alvor truer med at uddø

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 September 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Kunne være lækker at have stående, jeg har dog en mistanke om at min indbo-forsikring skal forhøjes med nogle cifre

Nogen ide hvad sådan en koster, inden din market up-pricing mekanisme er slået til?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 September 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Kunne være lækker at have stående, jeg har dog en mistanke om at min indbo-forsikring skal forhøjes med nogle cifre

Nogen ide hvad sådan en koster, inden din market up-pricing mekanisme er slået til?

14.000$ pr. stk for den lille model BÅT!
5cm tyk massiv rustfri stål bordplade, med huller til bespænding af diverse udstyr.
Vi er faktisk oppe i Audio Magicpriser her

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 September 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
14.000$ pr. stk for den lille model BÅT!
5cm tyk massiv rustfri stål bordplade, med huller til bespænding af diverse udstyr.
Vi er faktisk oppe i Audio Magicpriser her

Og forbi, jeg tror faktisk at selv Finite Elemente med deres Pagode skal stå tidligt op for at følge med - deres modeller kræver dog ikke strøm

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 September 2006 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Her er lige et link til TMC´s homepage for de interesserede:

http://www.techmfg.com/products/labtables/20series.htm

Hvad er der galt med at kyle 85K+momme og lidt transport efter god lyd - måske

Der findes da adskillige eksempler på folk der kyler endnu flere penge efter noget slask.

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 01 September 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Var det så ikke lidt nemmere at stille hele balladen ind i et andet rum end højttalerne. For 14000$ kan man jo lave tilbygning til huset med egen gruppe og hele svineriet.

Soersch
Lukket konto
Lukket konto
Lukket konto efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 September 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til cykelslanger er det vigtigt at de, som med så mange andre tweaks, fyldes med varm luft......

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 September 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Soersch skrev:

Med hensyn til cykelslanger er det vigtigt at de, som med så mange andre tweaks, fyldes med varm luft......

Hehe - eller hvad med nogle luftfyldte kork-spikes, så man ligsom er dækket ind ?
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 01 September 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg også prøvet lidt af hvert mht. afkobling, men hvorfor ikke gå planken ud og placerer grejet i et andet rum? højtalerkabler og evt. IR repeater gennem et hul stoppet ud med diverse magiske silicone produkter . Så kunne man satse på afkobling til at lede mekaniske vibrationer væk fra lp/cd uden at skulle tænke på påvirkninger fra lyden.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 02 September 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
@AS og orkester.

...

Hvem er "AS og orkester" og "TS" i denne tråd?

Synes ikke jeg har set nogen af dem på dette site i umindelige tider? Ermm

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 September 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:

Kurt von Kubik skrev:
@AS og orkester.

...

Hvem er "AS og orkester" og "TS" i denne tråd?

Synes ikke jeg har set nogen af dem på dette site i umindelige tider? Ermm

Tillader mig at komme med et gæt...

AS= Mr Anti Silver
orkester=hans følgesvende
TS=Thomas Sillesen
Alle figurerer på www.hifi-musik.dk

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum