| Forfatter |
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
| i øvrigt er det rene tapeconnection køber va af |
|
|
ok vidste jeg ikke troede han var impotøren
til stanley:prøver lige engang for din skyld,B&W fås ikke billigere andre steder kom enda med et konkret eksempel fra uk hvor de da må formodes at være billigst hvilket så viste sig ikke at være tilfældet vil du have at fona og andre skal sælge dem billigere end hfk når de allerede er billigst er du da ikke så lidt krævende.
kunne forstå hvis det var accuphase,classe' eller mark levinson hvor der er kæmpe forskel på priserne worldwide,men hvis man vil have bowers and wilkins skal man da være glad for at bo i dannevang det er helt sikkert.
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
| Jeg ved også hvad rene tog for va i starten at han satte prisen ned var for at se om der kunne sælges flere og rabatten kom køberne tilgode, prisen er sammentid steget fra va side |
|
|
Priserne er ikke sat markant ned på Vienna - check hans side og fortæl hvor du ser det henne! At der er tilbud på Strauss osv. betyder ikke en nedsættelse af de vejledende udsalgspriser, men derimod et tilbud som gælder i et begrænset stykke tid, og det er altså ikke helt det samme. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Hvem har sagt at hifi klubben er dyre end i andre lande??? Kan du komme med nogle beviser?
|
|
|
Prøv at læse mit indlæg igen. Jeg har ikke skrevet noget om andre lande. Bortset fra det burde de vel også være væsentlig billigere hvis det holder hvad de nu i 25 år har prøvet at bilde folk ind. Den der med at de sparer et led/mellemhandler og derfor kan sælge meget billigere end andre. Den holder altså ikke. Hvis du sammenligner priser på f.eks. Marantz og Denon i Tyskland og finder 2 apparater i samme prisleje, skulle Denon så være noget billigere i Danmark fordi man her sparer et led. Det er de ikke selvom du sammenligner katalogpriser. Hvis du så dertil lægger den manglende konkurrence som jeg omtaler i mit indlæg, betyder det ofte at Marantzen kan købes noget billigere i Danmark.
|
|
|
hvis du ikke mener andre lande hva mener du så??? der er jo ikke andet at samligne med.
Hifiklubben er ikke generelt dyre end andre med deres produkter, og det er jo det du påstår! og det holder altså ikke.
det med mellemled også videre er jo så en anden diskotion.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin
Der er forskæl på at være der for kunderne og så kun drive ting for ens egen skyld, jeg har selv været selvstændig så jeg ved faktisk godt hvor rart det er at få penge i kassen jeg holdte kun op fordi der var alt for meget arbejde i det og så fordi jeg er økonomisk godt stillet.
Hifiklubben er blevet commicel og yder ingen servis mere, jeg kender mange der har vendt hifiklubben ryggen fordi folk ike gider deres glitterstads og snobberi for sådan var det ikke før hen
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det så kun tapeconnection der sat prisen ned
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Stanley skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Hvem har sagt at hifi klubben er dyre end i andre lande??? Kan du komme med nogle beviser?
|
|
|
Prøv at læse mit indlæg igen. Jeg har ikke skrevet noget om andre lande. Bortset fra det burde de vel også være væsentlig billigere hvis det holder hvad de nu i 25 år har prøvet at bilde folk ind. Den der med at de sparer et led/mellemhandler og derfor kan sælge meget billigere end andre. Den holder altså ikke. Hvis du sammenligner priser på f.eks. Marantz og Denon i Tyskland og finder 2 apparater i samme prisleje, skulle Denon så være noget billigere i Danmark fordi man her sparer et led. Det er de ikke selvom du sammenligner katalogpriser. Hvis du så dertil lægger den manglende konkurrence som jeg omtaler i mit indlæg, betyder det ofte at Marantzen kan købes noget billigere i Danmark.
|
|
|
hvis du ikke mener andre lande hva mener du så??? der er jo ikke andet at samligne med.
Hifiklubben er ikke generelt dyre end andre med deres produkter, og det er jo det du påstår! og det holder altså ikke.
det med mellemled også videre er jo så en anden diskotion.
|
|
|
Rvu84 har i et andet indlæg fundet et par priser i Tyskland : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=43221&P N=1
Pioneer VSX-AX 2 koster i Tyskland ca 300 kr mere end Denon AVR-3806. I Danmark koster Denon AVR-3806 9.999 kr hos Hifiklubben mens Pioneer VSX-AX 2 koster 8.999 kr hos Tape Connection. Nu er Denon altså 1.000 kr dyrere hos Hifiklubben. Jeg har før prøvet lignende sammenligninger med andre mærker, bl. a. Marantz som jeg nævnte i ovenstående indlæg, med samme resultat. Hifiklubben påstår at de sælger dyrt Hifi billigt fordi man sparer et mellemled i forhold til andre forhandlere. Den holder ikke. Det er det jeg påstår.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronin man skulle næsten tro at hifiklubben betaler dig penge for at holde med hifiklubben, i øvrigt er renès priser kun vejledende
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
uden at vide det overhovedet tror jeg ronin er(ligesom jeg) grundig træt af denne hovedløse heksejagt på hfk.vil lige påpege at i dk har vi 25% moms men nede i das vaterland "nøjes" de med 16% så kan det da være fuldstændigt ligemeget hvad en pioneer forstærker koster i tyskland,hvis du vil sammenligne med priser dk vs de må det da være produkter hfk sælger det er da logik for perlehøns.
at en 3806 koster 1000,- mere i hfk end i tyskland er da ikke underligt da der er 9 % mere moms + at det koster penge at have en fysisk butik,tysklandsprisen er jo baseret på netsalg
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
|
uden at vide det overhovedet tror jeg ronin er(ligesom jeg) grundig træt af denne hovedløse heksejagt på hfk.vil lige påpege at i dk har vi 25% moms men nede i das vaterland "nøjes" de med 16% så kan det da være fuldstændigt ligemeget hvad en pioneer forstærker koster i tyskland,hvis du vil sammenligne med priser dk vs de må det da være produkter hfk sælger det er da logik for perlehøns.
at en 3806 koster 1000,- mere i hfk end i tyskland er da ikke underligt da der er 9 % mere moms + at det koster penge at have en fysisk butik,tysklandsprisen er jo baseret på netsalg
|
|
|
Jeg sammenligner jo netop ikke priserne mellem de forskellige lande. Jeg sammenligner med andre produkter. Hvorfor er Denonreceiveren 1.000 kr dyrere end Pioneeren i Danmark når den er billigere i Tyskland. Der er samme moms på Pioneer og Denon i Danmark.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9410
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at sammenligne Cambridge i Tyskland vs. DK
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dengang hifiklubben lå på drejrsvej i kolding da var det en dyd for dem at holde priserne nede, det var en gammel bygning uden gejl og hitech selv lytte rummet havde man brugt æggebakker istedet for isoleringsmateriale, idag ligner det noget fra bo bedre og deres produkter er ikke længre pengene vær.Hvis rene og tepeconnection kan ha tilbud kan hifiklubben også, hifiklubben får også noglegange tilbud på noget men høre man nogen sinde om at de har et tilbud NEJ
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen carstong hfk sælger ikke pioneer så der ingen ingen sammenligning vel,sammenlign med noget hfk sælger
hvis du vil bruge hfk som sammenligningsgrundlag skal det selvfølgelig være noget de sælger af.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej og tapeconnection sælger ikke dali, det har ikke noget med varersammenligning at gøre, det handler om at ha en pris som kommer kunderne til gode.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Jeg sammenligner jo netop ikke priserne mellem de
forskellige lande. Jeg sammenligner med andre produkter. Hvorfor er
Denonreceiveren 1.000 kr dyrere end Pioneeren i Danmark når den er
billigere i Tyskland. Der er samme moms på Pioneer og Denon i Danmark. |
|
|
Det er muligt du ikke mener, at du sammenligner priserne DK vs. DE. Men
du bruger i hvert fald priserne i DE til at retfærdiggøre din
"modstand" over for HFK. Jeg synes bare du glemmer, at det tyske og
danske marked ikke er videre sammenligneligt. Importører og forhandlere
på de respektive markeder opnår som regel større rabatter jo større
volumen de køber. Da det tyske marked er større både hvad angår
forhandlere og ikke mindst kunder, ligger der nogle prismæssige
reguleringer i markedet, som ikke i samme grad kommer til udtryk i DK.
PS. hvorfor mener du i øvrigt, at Denon 3806 og Pioneer AX2 er sammenlignelige?
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
i øvrigt har hifiklubben kun sat prisen op, man behøver ikke ret gode øre for at syndes DALI Evidence 870SE højttaler ikke er 9000 bobs vær
|
| Til top |
|
| |
Søren P. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
| i øvrigt har hifiklubben kun sat prisen op, man behøver ikke ret gode øre for at syndes DALI Evidence 870SE højttaler ikke er 9000 bobs vær |
|
|
Det er jo kun DIN mening  Andre folk vil sikkert gerne betale den pris, og for dem er prisen garanteret helt iorden! Ellers valgte de jo en anden højttaler...
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
| i øvrigt har hifiklubben kun sat prisen op, man behøver
ikke ret gode øre for at syndes DALI Evidence 870SE højttaler ikke er
9000 bobs vær |
|
|
Så har man jo heldigvis muligheden for at bruge sine penge på noget
andet. Skal HFK nu omtales negativt, fordi 870SE efter dine ører ikke
er pengene værd? Muligvis har HFK ikke noget, som du synes er pengene
værd og fred være med det. Men det kan blive en spændende tråd, hvis vi
alle begynder at omtale forhandlere negativt, hvis de ikke "opfører"
sig, som vi gerne vil.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja der er hifi kendere og så er der de andre. Undskyld hvis jeg træder nogle over tærene
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jej har ejet meget hifi udstyr og ved godt hvad der er pengene vær, vil du gi 100 kr for at ta et ect for en l brik vin fordi du syndes at den smager godt, iøvrigt sviner jeg ikke forhandlere til for der er mange som gør et godt stykke arbejde
|
| Til top |
|
| |