| Forfatter |
|
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har thules ia350b den kan godt trække strauss.
Vi snakker om en højtaler som koster 100k mere end strauss og da forvænter jeg lidt mere end ro, den WOW effekt som jeg glædede mig til kom aldrig den behøvede ikke at te sig som en spøgelses by hvor man ligger mærke til venheksen fordi der ikke sker andet
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
MichaelWB skrev:
|
Jeg er enig med dig i, at HFK ikke længere kan bruge argumentet om, at de er billigere fordi man sparer et led, men så vidt jeg ved har de heller ikke brugt det argument i mange år. 10-15 år tilbage, da de brugte det argument var det rigtigt, da kunne man se at de produkter HFK solgte var billigere end i de øvrige europæiske lande, hvilket var flot taget i betragtning af at DK er så lille et marked. I dag koster de produkter HFK sælger stort set det samme i DK som i de øvrige europæiske lande, hvis man husker at tage hensyn til forskelle i momssatser og sammenligner med fysiske butikker, rene internetbutikker kan selvfølgelig sælge billigere.
|
|
|
Jamen så blev vi jo alligevel enige, næsten da.
I deres 2005-katalog, som jeg fik i en af deres butikker for 3 uger siden, har de en rørende historie på side3 om Peter Lyngdorf. Der skriver de netop om uhørt lave priser til fordel for kunderne og om radiobranchens mange mellemmænd der køber den allerdyreste Mercedes for kundernes penge. På side 12 har de en helsidesartikel om deres direkte-til-dig indkøbspolitik der slår benhårdt igennem på priserne. Det er den slags vrøvl der gør at jeg har svært ved at tage dem seriøst. Hvis de annoncerer på det niveau, må de også forvente kritik.
Jeg kan så give dig ret i at det måske ikke var den helt rigtige tråd at tage emnet op i, men nu handlede det jo trodsalt om Hifiklubbens priser. Heldigvis havde kragster fået svar på sit spørgsmål, før vi kørte den lidt af sporet.
|
|
|
Ja den røg lidt ud på et sidespor, men det sker jo 
Jeg var faktisk ikke klar over at HFK stadig brugte det argument, og jeg er helt enig i at det ikke holder længere.
Jeg synes dog det er værd at huske på, at HFK er ved at være den eneste landsdækkende kæde, der gør det muligt for almindelige mennesker at købe fornuftige hifi-produkter, vi kan vel godt blive enige om at man ikke køber den slags i Fona ik 
Hvis ikke man kan li' HFK er der da heldigvis mange andre måder at handle på i dag, så der burde være mulighed for at købe gode produkter selvom man ikke har lyst til at handle hos HFK. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
|
jeg har thules ia350b den kan godt trække strauss.
Vi snakker om en højtaler som koster 100k mere end strauss og da forvænter jeg lidt mere end ro, den WOW effekt som jeg glædede mig til kom aldrig den behøvede ikke at te sig som en spøgelses by hvor man ligger mærke til venheksen fordi der ikke sker andet
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvad du hørte 800 sammen med, vi kan sikkert godt blive enige om, at det ikke er ligegyldigt hvad man kombinerer en højttaler med. Jeg lyttede f.eks. til Dali Helicon 400 og 800 sammen med noget Thule, kan ikke huske hvad, og det lød bare ikke godt. Så snart Thule bliv skiftet med Holfi, så svingede det! Det betyder jo ikke at Thule er dårligt, jeg ville personligt bare aldrig kmbinere det med Helicon højttalere, til gengæld kan det da godt være at VA og Thule er en god kombination, men det er en oplevelse jeg har til gode.
Da jeg hørte B&W 800 sammen med det tunge grej fra Classé synes jeg der var masser af wow effekt. Detaljer blev præsneteret knivskarpt og der var en helt utrolig dynamik i lyden, så det passede umiddelbart meget godt til min smag. Der var så tale om et anlæg til en samlet pris omkring 800K så det skulle jo helst lyde godt. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Jeg er enig med dig i, at HFK ikke længere kan bruge argumentet om, at de er billigere fordi man sparer et led, men så vidt jeg ved har de heller ikke brugt det argument i mange år. 10-15 år tilbage, da de brugte det argument var det rigtigt, da kunne man se at de produkter HFK solgte var billigere end i de øvrige europæiske lande, hvilket var flot taget i betragtning af at DK er så lille et marked. I dag koster de produkter HFK sælger stort set det samme i DK som i de øvrige europæiske lande, hvis man husker at tage hensyn til forskelle i momssatser og sammenligner med fysiske butikker, rene internetbutikker kan selvfølgelig sælge billigere.
|
|
|
Du har så ikke set det nye katalog fra HFK kan jeg ligesom forstå. Der er ihvertfald en fin illustration, der viser en mand der sparker grossist-avance ud af rækken af fortjenester. __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg hørte dem med classe CA-M400, CP-700 og CDP-102 og blev enig om at men godt kan få bedre anlæg andre steder til samme penge.
jeg har selv haft helicon 800, den er sjovt nok helder ikke pengene vær lyden bliver halvt inde i kassen et problem dali har, jeg gider ikke at skulle tvinge lyd ud af en højtaler til 20k stykket, at jeg havde deres jubilæums model viste sig at være mit held, den frontbaffel må koste kassen
da er ms5 meget anderledes go i forhold til
Det er også derfor at jeg har hifiklubben mistænkt for at ta overpriser for deres prudukter er for dyre i forhold til hvad man kan bøbe andre steder
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
Du har så ikke set det nye katalog fra HFK kan jeg ligesom forstå. Der er ihvertfald en fin illustration, der viser en mand der sparker grossist-avance ud af rækken af fortjenester.
|
|
|
Som jeg skrev ovenover så var jeg ikke klar over at de var begyndt at slå på den tromme igen og spørgsmålet er om det er særlig smart af dem, med mindre de har tænkt sig at være lidt mere aggresive på priserne igen  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
|
jeg hørte dem med classe CA-M400, CP-700 og CDP-102 og blev enig om at men godt kan få bedre anlæg andre steder til samme penge.
jeg har selv haft helicon 800, den er sjovt nok helder ikke pengene vær lyden bliver halvt inde i kassen et problem dali har, jeg gider ikke at skulle tvinge lyd ud af en højtaler til 20k stykket, at jeg havde deres jubilæums model viste sig at være mit held, den frontbaffel må koste kassen
da er ms5 meget anderledes go i forhold til
Det er også derfor at jeg har hifiklubben mistænkt for at ta overpriser for deres prudukter er for dyre i forhold til hvad man kan bøbe andre steder
|
|
|
Classé sammen med de 800 serien fra B&W synes jeg fungerer godt, men det koster også kassen! Hvis jeg skulle handle i det prisleje er det også meget muligt at de ville blive til noget helt andet. Men nu er der slet ikke plads til så store højttalere hvor vi bor nu, så løser problemet sig jo selv 
Hvis du også havde din Thule da du havde Helicon 800 så kan jeg godt forstå du ikke kunne li´Helicon'en, som jeg sagde tidligere så synes jeg heller ikke de to er en heldig kombination. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
til heliconen havde jeg Musical Fidelity men jeg har droslet ned da min overbo ikke gider at høre musik, men jeg skal ha noget stort igen engang, men lige i øjeblikket er jeg godt tilfreds med thulen og strauss
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Carstong]
jeg har thules ia350b den kan godt trække strauss.[QUOTE]
Ja gu' kan den det, også ting på 2 Ohm. Sådan en IA350B har jeg også (Kører med mit 3'de eksemplar siden år 2000 nu - den Amp. er mega vanedannende)!, og trækker søm ud hurtigere end proff 8 Bar luftbåren sømpistol kan fyre ditto af. Funker tingene omkring IA350B ikke, skal man bare skifte de andre led i kæden ud; og vupti....så sidder den lige i Bamseøjet! 
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 02 September 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bare ikke så glad for at du siger 3de eksemplar,
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
| Jeg er bare ikke så glad for at du siger 3de eksemplar, |
|
|
Det koster jo... sådan noget . Første eksemplar fra år 2000 holdt i 5 år, inden den lavede den flotteste spontane totale selvafbrænding never seen her i stuen, som forsikringen dog tog sig af. Hele stuen var flot oplyst af røg i alle regnbuens farver tilført flotte bum-bum lyde både i højttalere og på selve skafottet samt alle de flotte transistorfragmenter der gerne ville ud af kassen, næsten lissom i Tivoli kl. 24:00 en god lørdag aften. I ventetiden (3-4 måneder) kørte jeg med en brugt, som absolut ikke funkede, og nu den nye, som bare SPILLER. Regn med skavanker, og opret en rep. konto. på eks.v. 1000 årligt, - gælder i øvrigt alt Thule grej, og har du 4 af slagsen løber de årlige omkostninger lidt op . Men når skidtet spiller, er det alle gysserne værd! Og jeg mener det helt seriøst 
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
bare min spiller 3 år mere så, jeg regner med at der engang står en krell og nogle andre kabler her. men det er en anden snak
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
| bare min spiller 3 år mere så, jeg regner med at der engang står en krell og nogle andre kabler her. men det er en anden snak |
|
|
Hvad pokker skal du med en Krell, når du har en IA350B Altså med mindre det er et sæt af de store Kl.A blokke (og her kan du godt sætte din rep. konto betragtelig i vejret, og så er der det også det med el-regningen).
|
| Til top |
|
| |
Carstong Lukket konto

|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg plejer ikke at ha det samme udstyr ret længe ang el-regningen så går det nok jeg hverken ryger eller drikker
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde et lille sæt thule stående i 6 år, ingen problemer, står nu hos en ven og spiller på 8'ne år, stadig uden problemer. Thule er faktisk et godt eksempel på priserne i hifiklubben, da de overtog fra TC der forhandlede det før, ja hvad skete der så med priserne? blev de sat op? det mener jeg ikke de blev. Om dali er value for money kan alle have en gyldig mening om, men ude i verden er mærket anerkendt for at lave højtalere der yder i et flot pris/ydelses forhold - her er lige et par quotes nedenunder. Jeg læser mange anmeldelser og det er sjældent jeg har hørt et mærke omtalt så entydigt som værende "value for money". Ikon 6 - http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/706dali/
stereophile skrev:
n the Ikon 6, Danish Audiophile Loudspeaker Industries has produced a
visually attractive loudspeaker that has very few shortcomings and is a
captivating performer over a wide range of musical material. For
$1595/pair, the Ikon 6 is a superb value—I recommend it to anyone
considering buying a floorstanding speaker for $2000/pair or less. Well
done, DALI. I look forward to hearing more of your designs.
|
|
|
MS5 - http://www.stereophile.com/thefifthelement/304fifth/index1.h tml
stereophile skrev:
To sum up: Pros: Superb value for dollar; all the bass extension one
should need; rich and full sound at lower volume levels; engaging
detail and musicality. Can go either way: weight, visual bulk.
|
|
|
Grand Diva - http://www.positive-feedback.com/Issue8/dali.htm
positive feedback skrev:
I contemplated purchasing the review pair. The Grands offer a lot
of value for your money. They are easy to drive. They have loads of good bass, allowing me
to consider forgoing a subwoofer in my very large room. The Grands' sound was really
engaging.
|
|
|
Helicon 400 - http://www.theperfectvision.com/newsletter/tpv56/dali_helico n_400.html
The perfect vision skrev:
I heard a variety of Dali models
in their evaluation room, and was taken aback by the uniformly terrific
sound and extremely high value. Dali’s recent entry into the
U.S. market is good news for music and theater enthusiasts.
|
|
|
Igen, det er fint at have en anden mening, men husk det er ikke sikkert flertallet er enig.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Thule er faktisk et godt eksempel på priserne i hifiklubben, da de overtog fra TC der forhandlede det før, ja hvad skete der så med priserne? blev de sat op? det mener jeg ikke de blev.
|
|
|
Nej, det ville næsten også være for dumt. I sådan et tilfælde er de nødt til at sælge det billigere for at vise at de er billigst. Det er ren taktik og siger intet om deres generelle prisniveau.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=hclyd]
B&W's priser er fastlagt fra fabrikken. De skal koste det samme worldwide, og der er flere producenter der har den indstilling, og jeg mener det er den rigtige. Men klart skal der gives rabatter når der kommer nye modeller, men gøres det ikke? CITAT SLUT, HCLYD Jeg vil gerne tilføje at det er ulovligt iflg EU-lovgivning at fastsætte priser, lokalt og WW. Der kan KUN være tale om vejledende priser, eller er der jo ingen konkurrence mellem forhandlerne og landene, vel? Så VA og B&W og andre kan sende prislister ud alt det de vil, det er forhandleren der selv bestemmer hvad han vil give i rabat. Og er forhandleren både importør og forhandler, som jensen er, så er der jo flere procent at give væk af!
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
| jeg plejer ikke at ha det samme udstyr ret længe ang el-regningen så går det nok jeg hverken ryger eller drikker |
|
|
Det ku da være du skulle til at gøre det - sæt nu det er sjovere end hifi når det for dig kun kommer til at handle om hvilke mærker man tror der duer og ikke duer? Verden er stor og lys, og der er betragteligt flere nuancer i denne prisdebat end der ses nu.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
| [QUOTE=hclyd]
B&W's priser er fastlagt fra fabrikken. De skal koste det samme worldwide, og der er flere producenter der har den indstilling, og jeg mener det er den rigtige. Men klart skal der gives rabatter når der kommer nye modeller, men gøres det ikke?
CITAT SLUT, HCLYD
Jeg vil gerne tilføje at det er ulovligt iflg EU-lovgivning at fastsætte priser, lokalt og WW. Der kan KUN være tale om vejledende priser, eller er der jo ingen konkurrence mellem forhandlerne og landene, vel?
Så VA og B&W og andre kan sende prislister ud alt det de vil, det er forhandleren der selv bestemmer hvad han vil give i rabat. Og er forhandleren både importør og forhandler, som jensen er, så er der jo flere procent at give væk af! 
|
|
|
Ja som klubben .
Men man har da også set KT i kbh rask væk kan giver -40% så den sang er gammel find på noget nyt .
Ja man sender priser lister ud , og hvad tro du der sker hvis de ikke overholdes .
Tro du klubben ville have B&W hvis de solgte dem til -40% ? det samme med de andre mærker de sælger også vil det være for alle forhandler og impotør .
Nu er det sådan i dk så snart nogle laver et tilbud så sidder der altid nogle med ondt et hvis sted og sender disse tilbud vidre så det hurtigt bliver stoppet .
Prøv for sjov at køb et stort parti af et mærker op og sæt dem tilsalg til langt udner den normale pris ( så vil du opleve noget sjovt ) du ved slet ikke hvad du taler om .
Der er mange shops i dk der har selv import , det er vejen fra alt andet er lige med døden og især i dk for de kan ikke sælge nok så man kan leve af import/salg til shops og det vil give bagdørs salg som også forgår i stor stil . __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du siger er sikkert som det opleves "i virkeligheden" - men det står stadig ved magt at der kun findes vejledende priser. Man må faktisk ikke diktere priser! Alle, inklusive KT og dig selv kan da give 40% hvis I vil, det kan ingen forhindre jer i. Men producenten (af de varer I nedsætter) er til gengæld frit stillet overfor om han vil handle med jer længere, sådan er det jo.  Internettet og de åbne grænser har gjort meget for den fri prisdannelse og det er et gode vi alle kan være glade for. For eksempel når vi køber andre varer end lige hifi! Der er da dagligt rigtig meget som bliver købt stort op og solgt billigt, se bare BILKA og FØTEX, det er jo købere i sværvægtsklassen. Hifi er det rene vand i sammenligning hermed. Det der med bagdørssalg har der været i mange år, også før EUs lovgivning om ikke fastsatte priser. Det er moral og fusk vi er ude i, ikke om hvorvidt det ene mærke er overprissat eller ej. Vi kan sidde her og pindehugge i en uendelighed, det som det handler om er, at der skal være konkurrence. Landene imellem og forhandlere imellem. Og alle prøver at gøre sig interessante overfor købere ved at sælge på enten (lavere) pris end hos andre eller (højere) service. Det er der altså ikke noget nyt i, og som du selv skriver "fiind på noget nyt".
|
| Til top |
|
| |