Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: b&w forhandlere i DK? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 03 September 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Havde et lille sæt thule stående i 6 år, ingen problemer, står nu hos en ven og spiller på 8'ne år, stadig uden problemer.

Thule er faktisk et godt eksempel på priserne i hifiklubben, da de overtog fra TC der forhandlede det før, ja hvad skete der så med priserne? blev de sat op? det mener jeg ikke de blev.

Om dali er value for money kan alle have en gyldig mening om, men ude i verden er mærket anerkendt for at lave højtalere der yder i et flot pris/ydelses forhold - her er lige et par quotes nedenunder. Jeg læser mange anmeldelser og det er sjældent jeg har hørt et mærke omtalt så entydigt som værende "value for money".

Ikon 6 - http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/706dali/
stereophile skrev:

n the Ikon 6, Danish Audiophile Loudspeaker Industries has produced a visually attractive loudspeaker that has very few shortcomings and is a captivating performer over a wide range of musical material. For $1595/pair, the Ikon 6 is a superb value—I recommend it to anyone considering buying a floorstanding speaker for $2000/pair or less. Well done, DALI. I look forward to hearing more of your designs.

MS5 - http://www.stereophile.com/thefifthelement/304fifth/index1.h tml
stereophile skrev:

To sum up: Pros: Superb value for dollar; all the bass extension one should need; rich and full sound at lower volume levels; engaging detail and musicality. Can go either way: weight, visual bulk.

Grand Diva - http://www.positive-feedback.com/Issue8/dali.htm
positive feedback skrev:

I contemplated purchasing the review pair. The Grands offer a lot of value for your money. They are easy to drive. They have loads of good bass, allowing me to consider forgoing a subwoofer in my very large room. The Grands' sound was really engaging.

Helicon 400 - http://www.theperfectvision.com/newsletter/tpv56/dali_helico n_400.html
The perfect vision skrev:

I heard a variety of Dali models in their evaluation room, and was taken aback by the uniformly terrific sound and extremely high value. Dali’s recent entry into the U.S. market is good news for music and theater enthusiasts.

Igen, det er fint at have en anden mening, men husk det er ikke sikkert flertallet er enig.

Jeg kan ikke bruge de test til noget, der er også tests her på siden som er sminket

ikon har jeg okke hørt og jeg tror helder ikke den har noget at byde på.

Ms5 har jeg faktisk selv rost.

Dali evidence har samme mellemtone som grand og evidencen kun jeg stresse den kan ikke kvinde vukaler

grand koster 5000$ og nej den har jeg kun hørt hos forhandler så den kan jeg ikke rigtig udtale mig om

Megaline da hopper kæden af 130k for noget som ikke engang kan gå dybt og mangler angasiman, vi snakker trods alt om en styk pris på 130k

Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 September 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Carstong skrev:
jeg plejer ikke at ha det samme udstyr ret længe ang el-regningen så går det nok jeg hverken ryger eller drikker

Det ku da være du skulle til at gøre det - sæt nu det er sjovere end hifi når det for dig kun kommer til at handle om hvilke mærker man tror der duer og ikke duer?

Verden er stor og lys, og der er betragteligt flere nuancer i denne prisdebat end der ses nu.

Nej jeg nyder faktisk mange hifi mærker og finder meget glæde ved at eje et par strauss og er faktisk ikke kræsen jeg vil bare ikke betale for noget som ikke er pengene vær, du vil vel helder ikke.

det var en ven som sagde at jeg skulle prøve at høre strauss så at et mærke kan sælge sig selv på den måde det fortælder meget.

Hvor mange B&W tror du hifiklubben sælger pr år jeg ved det ikke åbenbart ikke nok til at det er en lager vare ikke engang en til næste kunde, vis B&w var så gode så vil der nok være flere hifi entusiaster som havde b&w, der er folk på forskeldige forumer som har seriøst dyrt stående så pengene er der, det er trodsalt nemmere at andskaffe sig et par B&W fremfor at skulle hele kloden rundt for at handle

rene er et godt eksempel på at man godt kan ha godt hifi til en fornuftig pris, der må være en grund til at folk ligger mange penge i hans butik fordi folk har tillid til at det de for er godt og at rene yder en god service, der er ingen service i hifiklubben mere, den der er betaler man også for

I øvrigt var mine forældre alkoholikere og jeg har kæmpet en brag kamp for at få en god tilværelse så jeg ved at alkohol ikke er sjovt

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 September 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

da rene havde et parti strauss på tilbud da var der røre her inde, og det er jo også med til at ødelægge Idéen om at vil kunden det godt, men det fortælder bare at folk har undt i måsen

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 September 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Carstong skrev:

Jeg kan ikke bruge de test til noget, der er også tests her på siden som er sminket

ikon har jeg okke hørt og jeg tror helder ikke den har noget at byde på.

Hehe, ok du, tror jeg står af her. God vind fremover.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Sendt: 03 September 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Hvae, skal vi snakke om B&W eller om hvor flink jensen er og hvor godt VA er?
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Søren P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 September 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

Det ender vist desværre med det sidste
Til top Vis Søren P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren P.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 September 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Søren P. skrev:
kontrast skrev:

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 September 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Flot at i sidder og forsvare en butik som tar overpriser men det kan i vel ikke se i konkludere bare at sådan er prisen uden at stille spørgsmål ved om den også er rimelig og hvor der ingen service er, men det kan vel være svært at se når man ikke har oplevet andet.

Nej jeg er ikke utilfreds men en kritisk forbruger det tror jeg alle som skal op med den store tegnedreng er

Jeg vil da helre handle hos en der yder service fremfor en benhår og ligeglad forhandler som er ligegled med dig ligeså snart du har betalt

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 September 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Jeg vil heldre end gerne snakke om B&W i øvrigt er det ikke ulovligt at fastsette priser i såfald var B&O, og hele is markedet kriminelt

B&W betaler du for at man har valgt hamre dyre løsninger ligesom b&O

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 September 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Søren P. skrev:
kontrast skrev:

Hvad griner du af du nyder også godt af renes service

efter som svaret på spørgsmålet er besvaret så har emnet bare rygget sig derfor behøver man ikke kun at komme med billige komentare selvsamme folk har ingen mening af produktet

Andet end en pædagog neotral holdning for så har man ikke sagt noget

kontrast
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 September 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Carstong skrev:

Flot at i sidder og forsvare en butik som tar overpriser men det kan i vel ikke se i konkludere bare at sådan er prisen uden at stille spørgsmål ved om den også er rimelig og hvor der ingen service er, men det kan vel være svært at se når man ikke har oplevet andet.

Nej jeg er ikke utilfreds men en kritisk forbruger det tror jeg alle som skal op med den store tegnedreng er

Jeg vil da helre handle hos en der yder service fremfor en benhår og ligeglad forhandler som er ligegled med dig ligeså snart du har betalt

Der er ingen i denne tråd, heller ikke dig selv, som har kunnet bevise HFK er dyrere end andre der sælger B&W. Så vi kan konkludere at HFK ikke tager overpriser.

Vi er alle kritiske, også hvis vi bare køber noget til 25,- kr. Din holdning er ikke speciel.

He, he, jeg er sikker på alle i DK som du hellere vil handle der hvor der er bedst service, det er der da slet ingen grund til at nævne, det er jo bare common sence.

Hvad er dit formål med tråden - sådan nu hvor påstanden ikke holdt?

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 September 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Nej da jeg ikke har deres billag han jeg ikke, jeg har før i tråden sagt hvad hifiklubben var engang og hvad den er blevet til.

jeg ved godt hvem der betaler det som hifiklubben er blevet til den snobbede stil må da være dyr.

det sidste nye er åbenbart at man skal ligge varens pris som depositum i stedet for at be folk om legitimation med billed med cpr nå kan man altid finde folk bare be folk om at skrive under på at de har lånt varren

evidencen sat de prisen op på og helicon sat de en træ baffel på og forlangte 5k mere

Jeg kan bare sige at man ikke får noget for sine penge og referere til rene

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 September 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

jo folk er ikke kritiske de acceptere da en markedsudvikling og sammentid vil vi ikke betale for dagligvare

vi har undt af at landmænd for eu støtte for at tingene kan løbe rundt, men vi har ikke noget imod at ejeren af hifiklubben køre mercer

Søren P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Carstong skrev:

Nej da jeg ikke har deres billag han jeg ikke, jeg har før i tråden sagt hvad hifiklubben var engang og hvad den er blevet til.

jeg ved godt hvem der betaler det som hifiklubben er blevet til den snobbede stil må da være dyr.

det sidste nye er åbenbart at man skal ligge varens pris som depositum i stedet for at be folk om legitimation med billed med cpr nå kan man altid finde folk bare be folk om at skrive under på at de har lånt varren

evidencen sat de prisen op på og helicon sat de en træ baffel på og forlangte 5k mere

Jeg kan bare sige at man ikke får noget for sine penge og referere til rene

Hmm, fordi der har været ét tilfælde(så vidt jeg har set), hvor man har skulle lægge et større beløb i depositum, er det jo ikke ensbetydende med, at man skal så mange andre steder? Jeg har flere gange handlet i Hifiklubben i Esbjerg og der har der absolut INTET været...Og tilmed har servicen været rigtig god!! Så jeg klager bestemt ikke...Hifiklubben er en landsdækkende kæde med mange butikker, og chancen for "dårlig" behandlig vil nu engang værre større, i forhold til en "enkeltmandsbutik".!

Jeg syntes jeg får, meget for de penge jeg smed efter et par Dali Ikon2, og ville bestemt ikke bytte dem igen! Af der højttalere jeg har hørt, i DENS prisklasse, syntes jeg ikke man får noget bedre! Men det er jo bare min mening... Andre folk vil måske mene det stik modsatte, men jeg er super tilfreds...

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 September 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

nej der skal helder ikke være noget en service er noget som forhandleren yder udover almindelig retskrivn betjening

jeg er sikker på at vis man kom og gerne vil prøve et par b&w 800 med hjem vil svaret være nej, det de sælger er b&w 600 serien, man skulle tro at det er den som dækker omkostningerne ved at fårske og udvikle 800, 800 er bare blevet B&W varemærke

Søren P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2006 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

Så at sælgeren kom forbi med højttalerne efter arbejdstid er det ikke service? Det vil jeg nu sige det er!!

kontrast
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 September 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Carstong skrev:

jo folk er ikke kritiske de acceptere da en markedsudvikling og sammentid vil vi ikke betale for dagligvare

vi har undt af at landmænd for eu støtte for at tingene kan løbe rundt, men vi har ikke noget imod at ejeren af hifiklubben køre mercer

Hæ, nu bliver du virkelig sjov! Folk accepterer en markedsudvikling, ja hvad skulle de ellers gøre? Sige nej til markedet, okay og hvor skulle de få varerne fra da? Vi har i vort marked inbygget vagthundeordninger med forbrugerbeskyttelse og -ombudsmand og moopoltilsyn, så det bliver ikke meget bedre.

Jeg kender ingen der har ondt af landmænd, jeg selv har da slet ikke. De er suverænt den gruppe som er den dyreste for DK i subcidier, en landmand er  modtager flere støttekroner end en bistandsklient!  Og de kan ikke li at betale skat og køber derfor hvert år nye traktorer og mejetærsker der kan fratrækkes i skat.

En Mercer til chefen for HFK? Og hvad så? Har I ikke set mercere nede ved jer i Sønderjylland? Du skriver i et tidligere indlæg at du selv har det godt økonomisk, hvorfor må dem i klubben ikke også have det? Hvad så med en MC til René, er det mere iorden?

Jeg synes at læse du opererer med en skjult dagsorden foruden den her som er ni-livet, selv om der intet kød er på den. Du kan ikke vække "folkets vrede" imod klubben, der er ingen massiv kritik af den her og andre steder, utilfredsheen er ikke stor (nok) til at blive taget op.
Det der med at prøve at vække vores jantelov går ikke med så simpelt et oplæg.

Mon ikke også du skulle registreres som branchemedlem, som du omtaler rene og hans varer helt uopfordret?

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 06 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 September 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
[QUOTE=hclyd]

B&W's priser er fastlagt fra fabrikken. De skal koste det samme worldwide, og der er flere producenter der har den indstilling, og jeg mener det er den rigtige. Men klart skal der gives rabatter når der kommer nye modeller, men gøres det ikke?

CITAT SLUT, HCLYD

Jeg vil gerne tilføje at det er ulovligt iflg EU-lovgivning at fastsætte priser, lokalt og WW. Der kan KUN være tale om vejledende priser, eller er der jo ingen konkurrence mellem forhandlerne og landene, vel?

Så VA og B&W og andre kan sende prislister ud alt det de vil, det er forhandleren der selv bestemmer hvad han vil give i rabat. Og er forhandleren både importør og forhandler, som jensen er, så er der jo flere procent at give væk af!

Producenterne har et prisoplæg, og det er den pris de vil se dem annonceret til, ellers er det slut med forhandlingen.

Men hvad der så sker i butikken mellem forhandler og kunde, kan de jo ikke diktere, og der kan gives rabat, som man ønsker. Og der er B&W rimeligt suveræn WW, for priserne er de samme verden over +- et par kroner. Om det er lovligt eller ej, så er det det der sker. Så jeg tror at vi er enige, men nu er det næsten skåret ud i pap.

Mvh.

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 September 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

nej der et mange landmænd som blir nød til at lukke fordi deres besætninger ikke er store nok til at holde gården kørende, det er faktisk kun de store industri gårde som kan,  jeg tror også rene næsten omsetter for mere end en hifiklub gør da jeg har handlet hos ham og får en god vare til en god pris samt at han gider at komme en søndag formiddag for at servicere mig har jeg vel lov til at rose ham for uden at det behøver at blive misforstået jeg kan godt unde ham en motorcykel for han gør et godt stykke arbejde så små sko har jeg helder ikke. 

Det kan godt være at folk ikke skriver særlig meget men siden har snart været vist 3000 gange så de skal da lige se hvad idioten nu har skrevet, det kan godt være at det jeg skriver ikke kan få folk op af stolen hva så jeg er da ligegled, bare vent og se jeg glæder mig til at se hvad hifiklubben er om 10, 20 år.

folk er ikke meget for at blande sig i tråde som går en smule højt

Der hvor jeg kom fra var man nødtil at ha troen på noget ellers overlevede man ikke, det kun være man skulle til at sælge B&W, nej det blir nok til et andet mærke da jeg finder den kedelig.

lige en ting til hclyd kan du ikke godt holde dit person fnidr fnadr lidt for dig selv jeg kænder dig ikke så jeg ved at det kan blive uhyggeligt, jeg prøver selv her på forumet at holde det fri for snavs, da jeg har en psykisk brist er det vigtigt at samtalen er ordentlig

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 September 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

man vælger selv hvad man ligger i kurven at vi har et sikkerhedsnet til at beskytte os korbrugere er noget helt andet.

hifiklubben kunne godt sidde prisen ned uden lavere fortjeneste for det kunne være at b&W 800 lige pludselig blev revet væk, at thules største model er blevet ca 100 billigere kan jeg ikke bruge til noget da de med garanti køber langt større parti hjem i forhold til dengang tapeconnection havde salget.

jeg tror helder ikke der kan kåges mere suppe på den tråd

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum