Emne: CDér med den dårligste lyd ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Martin N skrev:
gl.jas skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Kurt Kubik skrev:
Hejsa igen! Jeg kommer altså også til at nævne allestedsnærværende Norah Jones "Come away with me" Og så endda fra Blue Note - de skulle skamme sig - ja de skulle. |
|
|
ahh, du er da vidst også meget svær at gøre tilfreds tror jeg.
Noah Jones har en flot lyd, hendes stemme står fantastisk.
Musikken kunne måske da godt været trukket lidt frem i lydbilledet med større dynamik til følge, men sammenlignet med 98% af alt det andet bras der laves på popscenen, så syntes jeg ikke man kan trække den plade ind i denne tråd som værende dårlig i lyden.
Man kan også blive FOR kritisk.
|
|
|
Voldsom kritik er altid unødvendig, men prøv lige at sætte Norah på spilleren igen, giv systemet godt med mad, og vurder om du stadig finder god lyd....
Hendes stemme står flot, men meget dominerende, klaver og akustisk guitar lyder som de er lukket inde bag et forhæng, og generelt er dynamik og åbenhed noget begrænset...........Men det musikalske indtryk kan jo være fint nok......
|
|
|
Kan lige tilføje at det virker som om der er meget uro på den skive musikken lyder faktisk næsten bedre på mit tv hmmm mmmh
men selve musikken er ellers fed nok
|
|
|
Ja, der er uro, men ved du hvad, det er der sku også når jeg sidder bag mit trommesæt, så her er pladen bare mere troværdi end så mange andre.
|
|
|
Selvom lyden ikke er speciel god , må vi sgu ikke glemme humoren
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg skal bidrage med en cd med dårlig lyd, så lyt til:
Jørgen Olsen: Det stille Ocean.
Værre diskant har jeg endnu ikke hørt på noget andet.
Borset fra det, pragtfulde sange, sunget godt, men ødelagt at dårlig lyd og rytmeboks af en tvivlsom kvalitet. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 02 December 2003 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående CD udgaver af de gode gamle jazz plader; Gyldendals musikklub har en hel del af dem, bl.a. Miles meets ... og Sony´s bitmapping!!!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 03 December 2003 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Jennifer Warens plader kender jeg så udemærket, de er gode i lyden, men knap så troværdige som Norahs album i mine øre.Jennifer Warens stemme står mere velopløst end Norahs, til gengæld er der betoniger i diskanten hos Jennifer som trækker ned i min karakter bog, betoniger i det område tyder på brug af en masse isenkram, især rumklang-ekko effekter giver en voldsom favning i diskant området eller et løbeværk med en lettere resonant karakter.
Og så borset fra det syntes jeg ikke man kan sammenligne en masse forskelige stilarter eftersom der er meget forskel på hvodan de er indspillet mange gange.
Bortset fra det skal du da have lov at have din mening om norah Jones album, men jeg har altså også een mening, så derfor kunne jeg som godt fortsætte medat diskutere ennet Norah Jones, men der er heldigvis andet her i livet end det her efterhånden underlige forum, så jeg vil ikke bruge mere tid på den høstfis. Hvad man vil sammenligne, må man selvfølgelig selv om, men lige præcist NJ albummet er gang på gang havnet helt fremme som noget særligt vellykket. Det må være når hun er hørt over en bilradio. Prøv engang igen at lægge mærke til de meter brede sybiller der er på nogle af numrene. Det er tyk flødesovs med remoulade i så selv pølsemanden synes det er for meget. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 03 December 2003 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Jennifer Warens plader kender jeg så udemærket, de er gode i lyden, men knap så troværdige som Norahs album i mine øre.Jennifer Warens stemme står mere velopløst end Norahs, til gengæld er der betoniger i diskanten hos Jennifer som trækker ned i min karakter bog, betoniger i det område tyder på brug af en masse isenkram, især rumklang-ekko effekter giver en voldsom favning i diskant området eller et løbeværk med en lettere resonant karakter.
ja så og hvad der så i vejen med Proceeds drev nu, for det basker da nemt det der er i en s1ér og det er også så det giver genlyd helt til sønder bøvelse.
Og så borset fra det syntes jeg ikke man kan sammenligne en masse forskelige stilarter eftersom der er meget forskel på hvodan de er indspillet mange gange.
Bortset fra det skal du da have lov at have din mening om norah Jones album, men jeg har altså også een mening, så derfor kunne jeg som godt fortsætte medat diskutere ennet Norah Jones, men der er heldigvis andet her i livet end det her efterhånden underlige forum, så jeg vil ikke bruge mere tid på den høstfis. Hvad man vil sammenligne, må man selvfølgelig selv om, men lige præcist NJ albummet er gang på gang havnet helt fremme som noget særligt vellykket. Det må være når hun er hørt over en bilradio. Prøv engang igen at lægge mærke til de meter brede sybiller der er på nogle af numrene. Det er tyk flødesovs med remoulade i så selv pølsemanden synes det er for meget.
|
|
|
|
|
|
Ja, man kan jo også prøve at sammenligne rød sodavand med en grøn tuborg, jeg tvivler på virkningen er den samme.
Jeg har ingen steder påstået NJ skulle være perkfekt, jeg syntes bare ikke man kan drage den ind her som værene dårlig i lyden sammenlignet med meget andet bras der laves.
Desuden kan jeg slet ikke se hvad lydkvalitet og en flødsovs sound har med hinaden at gøre, for en ting er selve lydbilledet (højde-bredde- dybde osv) en anden ting er den sound man har valgt.Jeg har da plader hvor jeg ikke kan lide trommelyden, men derfor kan pladen da som helhed godt have en god lyd.I min musikverden vælger jeg først hvordan et instrument klang skal være.Bagefter beslutter hvordan det skal ligge i det samlede lydbillede. Det er 2 forskelige ting, men der er gode chancer for at jeg misforstår dig. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 05 December 2003 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Slips! Det var nu mest fordi Blue Note er kendt for noget meget meget bedre end det pjevsede NJ halløj. Forventningerne er automatisk i top, når en Blue Note skive skal rotere første gang - forstår du? Tænk bare på Patricia og, godt nok i noget mindre grad, fru Norby m.fl. Så smækker man lige NJ på og traller ligegyldigt afsted udi en lalleglad og ligegyldig melodi, der er komprimeret sammen til noget der går an i noget vestamerikansk natradio - gylp. Sybiller der er mast sammen til noget der lyder som en lastbil med tippelad, der hælder et læs grus af. Der er meget langt fra det fis til en vaskeægte barber skive, eller for den sags skyld en Bremnes af de bedre.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|