Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Johnny Cash?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 02 September 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Lige lidt OT på falderebet af denne tråd da jeg sidder og kommer i "cash" stemning her i aften med hans "At Folsom prison". Nåede manden nogen sinde at give koncert i danmark/skandinavien?

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 September 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Johnny Cash optrådte flere gange i Danmark. bla. sammen med the Highwaymen og solo på Midtfyns Festival.
Der er også lige kommet en DVD med en dansk tv-optræden fra starten af 70erne, hvor han optræder sammen med sin kone June Carter cash, sin svigermor Maybelle Carter, og the Statler Brothers.

-og ang. Johnny Cashs egne erfaringer med at sidde i fængsel, så har han ganske rigtigt siddet i arresten flere gange, men aldrig mere end over natten.

mvh Klaus

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Klaus Kokholm skrev:
Johnny Cash optrådte flere gange i Danmark. bla. sammen med the Highwaymen og solo på Midtfyns Festival.
Der er også lige kommet en DVD med en dansk tv-optræden fra starten af 70erne, hvor han optræder sammen med sin kone June Carter cash, sin svigermor Maybelle Carter, og the Statler Brothers.

-og ang. Johnny Cashs egne erfaringer med at sidde i fængsel, så har han ganske rigtigt siddet i arresten flere gange, men aldrig mere end over natten.

mvh Klaus

Hej Klaus

Mange tak for dit svar, det lyder som om du har meget mere "styr" på ham end jeg, men jeg opdagede ham desværre også først kort tid før hans død. Og ang det med arresten, så må jeg beklage at det er en halv vind jeg er rendt med idét jeg havde ladet mig fortælle at han i sine tidligere år havde siddet inde.

Michael

Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 September 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Man kan læse meget på wikien

Although he carefully cultivated a romantic outlaw image, he never served a prison sentence, although he landed in jail seven times for misdemeanors, each stay lasting a single night. His most serious and well-known run-in with the law occurred while on tour in 1965, when he was arrested by the narcotics squad in El Paso, Texas. Although the officers suspected that he was smuggling heroin from Mexico, he was actually smuggling amphetamines inside his guitar case. (One report said that he was carrying a total of 1,163 pills). Because they were prescription drugs rather than illegal narcotics, he received a suspended sentence.

He was arrested the following year in Starkville, Mississippi, for trespassing late at night onto private property to pick flowers. (This incident gave the spark for the song "Starkville City Jail", which he spoke about on his live At San Quentin prison album.)

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 September 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Lige lidt OT på falderebet af denne tråd da jeg sidder og kommer i "cash" stemning her i aften med hans "At Folsom prison". Nåede manden nogen sinde at give koncert i danmark/skandinavien?

Michael

På opsamlings cd'en "Prison songs" findes en indspilning af "Me and Bobby McGee" optaget i Österåker fængsel i Sverige. Cash kæmper sig også igennem en intro på svensk(!)

Haugaard 

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 September 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Tusinde tak venner, den er hermed bestilt

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
rattanhuset skrev:

Michael

På opsamlings cd'en "Prison songs" findes en indspilning af "Me and Bobby McGee" optaget i Österåker fængsel i Sverige. Cash kæmper sig også igennem en intro på svensk(!)

Haugaard 

Hvilket år er "Prison songs" fra?

Synes ikke jeg kan finde den i mit system, har den sikkert ikke så, men har jeg et årstal ville det være nemmere

Bjarne Hjelm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 September 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Evening all,

Nummeret Hurt er også på opsamlings-cd´en "Ring of fire - the legend of Johnny Cash", som absolut kan anbefales, hvis man ikke har så mange andre skiver med Cash. (Selvfølgelig også hvis prisen på det org. album er sat op som følge af reklamen). Hurt er måske meget sigende den sidste skæring på albummet. Edit: Jeg mener iøvrigt, at dette album blev udgivet i forbindelse med filmen Walk the line som absolut også kan anbefales.

Mvh

Bjarne Hjelm

Til top Vis Bjarne Hjelm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarne Hjelm

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 September 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Haugaard skrev:
rattanhuset skrev:

Michael

Haugaard 

Synes ikke jeg kan finde den i mit system, har den sikkert ikke så, men har jeg et årstal ville det være nemmere

Prison songs er udgivet af Sony i 2004.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
rattanhuset skrev:
Haugaard skrev:
rattanhuset skrev:

Michael

Haugaard 

Prison songs er udgivet af Sony i 2004.

Haugaard

Mange tak ;-)

Det er så en af dem som jeg mangler kan jeg se. Har 2003- 2005, men mangler hvad der end er kommet i 2004

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Har endelig fået taget mig sammen til at købe NIN's originale version.

Fed, men må erkende at Cash's er langt mere personlig. Jeg må erkende at indtil denne tråd kørte, troede jeg at det var hans personlige.

Fortolkningen er helt forrygende.

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Der var een, der spurgte til Cash's koncerter i DK

Han har været her flere gange, bl.a så jeg ham på Midtfyns Festival i 1994 og det var en fantastisk oplevelse. Jeg havde overhovedet ingen
forventninger til det, men han var så sej, en rigtig performer.

Har lige set, at der faktisk er udkommet en live-dvd, der hedder 'Live in Denmark'. jeg har ikke set den, men angiveligt skulle det være en koncert,
DR optog med ham i 1971. Kunne være man skulle have den

http://dvdoo.dk/ShowItem.aspx?ID=37874
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Vanderlay]Der var een, der spurgte til Cash's koncerter i DK

Han har været her flere gange, bl.a så jeg ham på Midtfyns Festival i 1994 og det var en fantastisk oplevelse. Jeg havde overhovedet ingen
forventninger til det, men han var så sej, en rigtig performer.

Har lige set, at der faktisk er udkommet en live-dvd, der hedder 'Live in Denmark'. jeg har ikke set den, men angiveligt skulle det være en koncert,
DR optog med ham i 1971. Kunne være man skulle have den

http://dvdoo.dk/ShowItem.aspx?ID=37874[/QUOTE]

Oki den har jeg ikke, så det kunne da godt være man skulle gøre noget for at få den.

Dr Gonzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Dejen skrev:
wrong skrev:

nummeret hedder "hurt" og er fra pladen When the man comes around

MVH WRONG

Jamen, dér er coveret jo, sammen med andre spændende fortolkninger, ser det ud til - takker!  

Den er nu også på vej til Casa Dejen

MVH

Jeg købte den i forgårs efter at have hørt nummeret på P3. Har ikke hørt så meget endnu men er umiddelbart ikke imponeret over indspilningen, som dog på ingen måde er dårlig heller.

MVH WRONG

Jeg synes du tager fejl her WRONG ;) Jeg mener personligt at det er en gude-produktion. Rick Rubin som har stået for indspilningen, er efter min mening en af verdens bedste musik-producere og hans Cash-plader skuffer bestemt ikke. Men Rubin har en meget speciel lyd, som kan tager mange gennemlytninger at komme til bunds i.

Rubin's absolutte mesterværk, må være The Mars Volta's "De-loused in the Comatorium". Mange jeg har spillet den plade for synes, til at begynde med, at den lyder helt forkert, fordi han har valgt at producerer den meget lyst, men når først man har lært musikken at kende, åbner lyden sig på en måde, som jeg meget sjældent har oplevet, og giver dermed et helt nyt lag til musikken, som The Mars Volta desværre ikke har kunne genfinde på deres efterfølgende to plader - de skulle sq aldrig ha' fyret kong Rubin :D

Til top Vis Dr Gonzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr Gonzo

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Dr Gonzo skrev:
wrong skrev:
Dejen skrev:
wrong skrev:

nummeret hedder "hurt" og er fra pladen When the man comes around

MVH WRONG

Jamen, dér er coveret jo, sammen med andre spændende fortolkninger, ser det ud til - takker!  

Den er nu også på vej til Casa Dejen

MVH

Jeg købte den i forgårs efter at have hørt nummeret på P3. Har ikke hørt så meget endnu men er umiddelbart ikke imponeret over indspilningen, som dog på ingen måde er dårlig heller.

MVH WRONG

Jeg synes du tager fejl her WRONG ;) Jeg mener personligt at det er en gude-produktion. Rick Rubin som har stået for indspilningen, er efter min mening en af verdens bedste musik-producere og hans Cash-plader skuffer bestemt ikke. Men Rubin har en meget speciel lyd, som kan tager mange gennemlytninger at komme til bunds i.

Rubin's absolutte mesterværk, må være The Mars Volta's "De-loused in the Comatorium". Mange jeg har spillet den plade for synes, til at begynde med, at den lyder helt forkert, fordi han har valgt at producerer den meget lyst, men når først man har lært musikken at kende, åbner lyden sig på en måde, som jeg meget sjældent har oplevet, og giver dermed et helt nyt lag til musikken, som The Mars Volta desværre ikke har kunne genfinde på deres efterfølgende to plader - de skulle sq aldrig ha' fyret kong Rubin :D

Hey Gonzo.

Det er nu engang svært at diskutere smag. Som jeg skrev har jeg kun hørt cden ganske lidt og det er meget muligt jeg syntes bedre om den efter flere gennemlyninger. Iøvrigt er jeg total ligeglad med med hvem der har produceret pladen, bare den er fed. Det kan jo også bare være at mit anlæg ikke er godt nok til at få RR´s lyd til at lyde godt

MVH WRONG

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes