| Forfatter |
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania skrev:
|
9000,- lyder som en meget rimelig pris.
Jeg har selv en Micro Seiki RX-2000 med Mørch DP6, og den skal også nok holde sin værdi.
|
|
|
Ja Micro Seiki de gode dyre modeller skal nok holde prisen !, og Mørch DP6 ligeså
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 September 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
tarup 13 skrev:
|
Er du blevet tilbudt 9K for en RX1500 ??
vh. Henrik
|
|
|
Jeg har ikke fået tilbudt noget for jeg har ikke haft den til salg . Men jeg kan sagtens få 9000 for en mørch up-4. en ortofon t-2000 og en Micro seiki RX-1500. Det er helt sikkert!
Mvh/ Frank
|
|
|
Hej "sigma6"...
Du har ret. Den pris du nævner skal du nok få hjem, hvis du skulle vælge at sælge. Og mere til, tror jeg!
Selve pladespilleren er snildt det værd. Og skal vi tale om den lydkvalitet der kan opnås...ja, så kunne beløbet såmænd ganges med fem!
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold fast, den er fin sådan en gammel Micro seiki. Jeg skulle have købt mange i firserne 
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
MikkelTv Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaa, noget grej holder værdien bedre end andet.
Har selv et Accuphase for- og effektforstærkersæt C222 og P266 fra midten af 80'erne.
Den gang var accuphase ikke så vildt dyrt som idag og jeg mener prisen dengang var omkring 20.000 samlet (er ikke sikker)
Tjekkede et lign. sæt ud på e-bay til 9000 kr for et halvt års tid siden. "Kun" en halvering af prisen på 20 år er vist meget godt! __________________ Mikkel
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
yeigah1 Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, der er kommet nogle gode indlæg på denne tråd.
Derfor har jeg et tillægsspørgsmål:
Er Hifi som "holder prisen" teknisk og/eller performancemæssigt konkurrencedygtigt med nyere teknologi?
Jeg tænker her på kvaliteten, er den blevet meget bedre idag end tidligere?
(Dette er muligvis individuelt og subjektivt efter den enkeltes vurdering.)
|
| Til top |
|
| |
MikkelTv Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja både - og.
Selvfølgelig sker der meget på 20 år og nye forstærkere har da givetvis noget som eks. mine gamle accuphase ikke har (da det ikke var opfundet dengang).
Der er for mig at se tre gældende faktorer der afgør, om et givent produkt holder værdien.
Den første må nødvendigvis være materialekvaliteten. En forstærker der stadig spiller efter 20 års brug, må være lavet af prima kvali materialer og have en god samlekvalitet, siden den ikke er brændt af endnu eller faldet fra hinanden.
Den anden faktor må ligge i enhedens lyd output/filosofi. En hifienhed, der den dag idag holder prisen godt, må have ramt noget essentielt, universelt og bevaringsværdigt i sin lydfilosofi, som på trods af teknologisk udvikling er svær at overgå.
Endeligt er der den forklaring, at lige netop det enkelte emne opfylder den første faktor, men samtidig repræsenterer sin tids hifi-klang, som så taler til folks nostalgiske følelser og derved holder efterspørgslen i vejret. __________________ Mikkel
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
yeigah1 skrev:
Ok, der er kommet nogle gode indlæg på denne tråd.
Derfor har jeg et tillægsspørgsmål:
Er Hifi som "holder prisen" teknisk og/eller performancemæssigt konkurrencedygtigt med nyere teknologi?
Jeg tænker her på kvaliteten, er den blevet meget bedre idag end tidligere? (Dette er muligvis individuelt og subjektivt efter den enkeltes vurdering.) |
|
|
Sælger og køber du aktier ????
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
|
Hold fast, den er fin sådan en gammel Micro seiki. Jeg skulle have købt mange i firserne 
vh. Henrik
|
|
|
Ja prisen skal den nok holde, sådan en Micro pladespiller, men lyden holder imo ikke. Har selv ejet RX2000 både med standard tallerken og 9 kg bronzetallerken, med div. arme og pickups. Syntes selv dengang at det lød godt, men glemmer aldrig et besøg først i 90erne hos en, der havde Linn LP12. Han havde efterhånden hørt så meget om Micro, at nu ville han sammenligne. Jeg troppede op med spillen og blev rystet over hvor tynd og ringe lyden var i forhold til hans LP12. Alting var bare så meget mere rigtigt og naturligt fra LP12éren. Jeg listede lige så stille hjem igen.......(og skiftede Microen ud med en Goldmund Studio, men det er en anden historie)
Mvh __________________ Accuphase E-460 / Accuphase DP-700 / Dynaudio Sapphire / Cardas Clear kabler / Jorma Power netkabler / 40m2 lytterum med god akustik.
|
| Til top |
|
| |
yeigah1 Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
yeigah1 skrev:
Ok, der er kommet nogle gode indlæg på denne tråd. Derfor har jeg et tillægsspørgsmål: Er Hifi som
"holder prisen" teknisk og/eller performancemæssigt konkurrencedygtigt med nyere teknologi? Jeg tænker her på kvaliteten, er den blevet meget
bedre idag end tidligere? (Dette er muligvis individuelt og subjektivt efter den enkeltes vurdering.) |
|
|
Sælger og køber du aktier ????
|
|
|
Nej jeg sælger og køber ikke aktier. Er der en pointe er den muligvis feset hen over hovedet på mig...
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enkelte stumper holder prisen, men jeg kan ikke komme i tanke omn noget der decideret stiger... det skulle da lige være hvis man havde opkøbt udvalgte pladespillere for ca 10-15 år siden
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enkelte modeller af de allerførste Marantz tunere tilbage fra tresserne er det rene liebhaveri og handles til skyhøje priser.
mvh Allan
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dane Udelukket fra forum

Tidligere slowon
Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
velrenomerede rørforstærkere holder prisen.
sliddele er få og enkle at skifte - lyden og ejerglæden inciterer dog ikke til videresalg 
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte for 10 år siden en flot brugt Luxman SQ38FD for 1500kr. Har lige set sådan en gå for 3000dollars på ebay, men jeg vil dog ikke sælge min. Jeg har også en lidt speciel pre-amp fra Michaelson & Austin model TVP-X med 12 rør og forchromet front. Kan ikke finde noget på den, men tror den er del værd for mange som ser den vil købe den af mig. Jeg skal bare ringe når jeg er "moden" .
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
For hifi-purister vil dette nok være lidt off-topic, men visse laserdisc afspillere sælges til skyhøje priser på ebay, i nogen tilfælde langt mere end de kostede fra nye - simpelthen fordi de ikke laves mere, og fordi nogen af de rigtig gode modeller kun blev lavet i ganske få eksemplarer. Nogen af Pioneers ultra highend modeller (og visse mods fra f.eks. Macintosh og Faroudja) går for adskillige tusind dollars - specielt hvis de er ubrugte, de dukker op ind i mellem...
Til gengæld er lav- og mellemmodellerne ikke til at komme af med om man så betaler folk for det..!
|
| Til top |
|
| |