| Forfatter |
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
enhederne bliver nok målt igennem på den fabrik der levere dem. Det ved jeg Tymphany gør også. Men jeg tror næppe de måler hver højttaler igennem. Ellers havde en fase fejl på diskanten jo nok været opdaget. Et 20dB dip burde ikke kunne gå igennem en kvalitets kontrol.
Men jeg står stadig klar med måleudstyr hvis i vil have målt dem igennem.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Hey,
Har ikke set frekvenskurver for den nye, men vi kan da lave nogen hvis du er frisk. Jeg har Clio 7.3 måleudstyr, samme som fabrikkerne bruger og du har højttaleren.
Men stadig, de andre de laver måler jo ikke bedere. Den helt lille de laver (Haydn grand) måler jo faktisk dårligere end noget andet man har set længe. Den er testet i HiFidelity nr 8, 2005 side 44. (18dB forskel fra 3000Hz til 12000Hz).
Hvis du vil have dine højttalere målt, er jeg frisk på en sjov dag.
|
|
|
Nu kan jeg ikke rigtig snakke mig ud af det her, uden at blive bebrejdet for ikke at turde stille op :P Men en af grundende, er at den pianolak er så p***e sart (tænker på transport og sådan)... Noget værre bøvl... Og et dårligt resultat ville heller ikke få mig til at skifte ud... For jeg er virkelig vild med lyden... Men det kunne selvfølgelig være rigtig spændende at se målingerne, og tak for buddet!
Mht. Haydn... Den har jeg sq også haft... Højttalere med dårlige frekvenskurver tiltrækker mig åbenbart... :P Den var jeg også rigtig glad for... Men sådan er vi jo så forskellige :)
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det syncroniq siger angående frekvensgangen passer så lyder det godt nok som om VA's konstruktører er lidt af nogen amatører. 
En Haydn Grand med 18 db forskel fra 3000 Hz til 12000 Hz er da ikke ligefrem hvad man kan kalde hifi. Det er henad hvordan BOSE højttalere måler. 
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Det er helt ok, andre er stadig velkommen forbi til en måling.
ChristianK > prøv og tag ud og lyt til nogle der har styr på frekvensgangen og fasen. F.eks. JMlab Electra 1027BE, Gamut-Audio L5, Piega C8, B&W 800 serie, DCA, JJAZ Top monitor osv. En god chance ville være på messen i KBH her om ikke så længe. Det kunne jo være det lød bedere og du kunne høre en forskel 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for indlæggene allesammen....
En masse mudder (fra enkelte) og diskussioner om målinger var egentlig ikke lige det jeg var efter. Jeg har som mange andre en tendens til at bruge ørerne når jeg bedømmer en højttaler. Målinger har jeg ikke meget at bruge til.
Men bortset fra det ville jeg såmænd bare høre folk der kendte højttalerne om deres meninger og erfaringer. Og bortset fra en enkelt kommentar eller to, er det vist det eneste der ikke er blevet skrevet om.
Hvis der er nogen (udover ChristianK - Tak for indsparkene ) der kender Mozart Grand (Nej jeg er ikke det mindste interesseret i den gamle Mozart eller diskantproblemer med samme) eller Beethoven Baby Grand og føler de har noget konstruktivt at fortælle hører jeg meget gerne fra Jer. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Hey,
Det er helt ok, andre er stadig velkommen forbi til en måling.
ChristianK > prøv og tag ud og lyt til nogle der har styr på frekvensgangen og fasen. F.eks. JMlab Electra 1027BE, Gamut-Audio L5, Piega C8, B&W 800 serie, DCA, JJAZ Top monitor osv. En god chance ville være på messen i KBH her om ikke så længe. Det kunne jo være det lød bedere og du kunne høre en forskel 
|
|
|
Har lyttet til Gamut L5 og et par fra B&W 800serien... Rigtig godt (bortset fra at diskanten i L5 var for skarp)... Men det var Vienna der fik mig til at swinge mest... Men nu er jeg nok også mere musikelsker, end "detaljelytter".... Men jeg er altid spændt på at høre nyt, og åben over for nye ting... :)
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det er vel noget med at tidens højttalere skal passe med tidens forstærkere for at summen af disse skal blive til noget acceptabelt?
Men nu har jeg da fået et indtryk af hvad den berømte Vienna lyd er.....
PS: Og jo, jeg lytter til musik, ikke kun detaijler....det dyk i frekvensgangen kan jo indeholde et komplet symfoniorkester incl. bus og bagage... ...sikke detailjer... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Men burde man ikke have mere styr på frekvensgangen som stor højttaler producent?
|
|
|
næh, ikke nødvendigvis. Det kommer jo helt an på, hvad der er det primære mål.
Jeg tror faktisk, at Vienna, i lighed med de aller fleste andre højttalerproducenter, har rigtig godt styr på både faseforhold, frekvensgang mm., og at den måde HT'erne måler på er udtryk for et bevidst valg.
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg stopper her da vi er ude for trådens emne. Jeg har også fortalt min holdning.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
PS: Og jo, jeg lytter til musik, ikke kun detaijler....det dyk i frekvensgangen kan jo indeholde et komplet symfoniorkester incl. bus og bagage... ...sikke detailjer... |
|
|
Jeg kan godt se at målinger kan have stor betydning, men jeg vil nu alligevel hellere hæfte mig ved sætninger som
- This speaker is meticulously built, from the cabinet, to the 10 coats of lacquer applied to the natural veneers, to the custom drivers and crossover and speaker terminals, and it offers a pleasingly detailed, harmonically rich sound complete with the unlimited spatial vistas usually offered by narrow-baffled speakers.
- The Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand is an excellent value, both for its high build quality and for its carefully and pleasingly balanced set of sonic attributes, and its limitations in dynamics and output won't be issues for most listeners. Designer Peter Gansterer has nipped and tucked with surgical precision to produce an outstandingly musical loudspeaker for a very reasonable price.
- While no speaker will please everyone, and some listeners will be drawn to a brighter, more forward sound, many of you will still be happy to come home to the Vienna Acoustics Beethoven Concert Grands long after you've written your check for $4500. And that will be true whether you're an audiophile, a music lover, or both.
Alt klippet fra konklusionen af Stereophile's test af VA BCG (nu tog jeg dem fordi jeg selv har dem).
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Hey,
Jeg stopper her da vi er ude for trådens emne. Jeg har også fortalt min holdning.
|
|
|
Skal vi følges ad, vi hører ikke til i den her tråd , det her er for "wax and weneer venner" 
Hvad er der i øvrigt sket med Q-sound og butikken? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Troede ellers du var glad for dine BBG ?????? __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
|
Hej Brian
Troede ellers du var glad for dine BBG ??????
|
|
|
Det var jeg også. MEGET endda.
Men jeg kom i en situation hvor jeg var nødt til at skille mig af med hele systemet.
Så derfor er jeg ved at overveje at genopbygge/anskaffe noget grej. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa brian7500,
du kan da også bare købe et af de sæt der pt er til salg her på ksb......
Venligst __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
|
hejsa brian7500,
Venligst
|
|
|
Ja. Men det kører ikke rigtig i øjeblikket. Ikke så såre får man sparet lidt penge sammen førend et eller andet går i stykker og skal laves så pengene ryger til alt andet end nye højttalere. Det er TRÆLS.
Men hvad med dig mn1974? Jeg synes dine VA er til salg også. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
mn1974 skrev:
|
hejsa brian7500,
Venligst
|
|
|
Ja. Men det kører ikke rigtig i øjeblikket. Ikke så såre får man sparet lidt penge sammen førend et eller andet går i stykker og skal laves så pengene ryger til alt andet end nye højttalere. Det er TRÆLS.
Men hvad med dig mn1974? Jeg synes dine VA er til salg også.
|
|
|
hehe, ja det er de - ikke sådan at forstå at det var et decideret salgsoplæg fra min side jeg overvejer at skifte til et par standerhøjttalere af et andet mærke, men skal som så mange andre lige have frigjort noget kapital
Ikke at jeg ikke er tilfreds, kunne bare godt tænke mig at prøve netop det sæt jeg har kig på
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Brian7500 skrev:
mn1974 skrev:
|
hejsa brian7500,
Venligst
|
|
|
Men hvad med dig mn1974? Jeg synes dine VA er til salg også.
|
|
|
hehe, ja det er de - ikke sådan at forstå at det var et decideret salgsoplæg fra min side jeg overvejer at skifte til et par standerhøjttalere af et andet mærke, men skal som så mange andre lige have frigjort noget kapital
Ikke at jeg ikke er tilfreds, kunne bare godt tænke mig at prøve netop det sæt jeg har kig på
Venligst
|
|
|
Vil du afsløre hvilke højttalere du har kig på? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nope, hehe så smutter de for næsen af mig
Nu skal jeg lige have solgt mine egne først, det ser ud til at have lange udsigter. Iøvrigt burde disse sentenser sikkert lilgge under mit eget indlæg istedet for her - sorry
|
| Til top |
|
| |