| Forfatter |
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen.
Jeg har oprettet denne tråd da jeg søgte hjælp og inspiartion til ny tonearm, ikke fordi der skulle sås tvivl om min ærlighed.
Grunden til jeg har slettet er at jeg havde testet min modificeret RB-250 op imod en standard RB-700, og straks var der nogle der skulle sætte
spørgsmål om dette nu også var rigtigt, da jeg mente der ikke var den store forskeld.
Så når dumme folk ikke kan holde sig ude at tråden og åbenbart ikke tror på det jeg skriver, hvorfor helvede skulle jeg så skrive.
Så hvis der er nogen der skal tørre deres øjne og spise deres kiks, ja så kig lige lidt indad på Jer tudemikler der tuder over jeg har slettet mine
indlæg.
Men tak til dem der deltog på fornuftig vis.
Mvh
JmJ
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du så boret 3 huller i plintet på den DPS pladespiller - nå du har prøvet en RB700 arm ?
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Har du så boret 3 huller i plintet på den DPS pladespiller - nå du har prøvet en RB700 arm ? |
|
|
Sæt dig ind i tingene før du skriver, hvis du havde dette viste du jeg ikke behøvede at bore noget som helst i min plint.
Mvh
JmJ
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan skruger du så den RB700 fast ?
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Hvordan skruger du så den RB700 fast ? |
|
|
Du ved ingen ting om DPS plinten, gider virkelig ikke spilde min tid på dig.
Prøv at læse lidt om DPS plinten, så vil du finde ud af at man ikke behøver bore i plinten.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hele tråden i e-mail form, så jeg har lige kunnet løbe den igennem igen.
Jean M Jarre skrev:
| Jeg har oprettet denne tråd da jeg søgte hjælp og inspiartion til ny tonearm, ikke fordi der skulle sås tvivl om min ærlighed. |
|
|
Din ærlighed synes jeg nu heller ikke har været på spil. King er bare af den nysgerrige slags, og kombineret med at han ikke lige fulgte med og fik læst at din arm blev sammenlignet med 700'eren i en kammerats setup, så har du nok misfortolket det som en tvivl om ærlighed.
Jean M Jarre skrev:
Grunden til jeg har slettet er at jeg havde testet min modificeret RB-250 op imod en standard RB-700, og straks var der nogle der skulle sætte spørgsmål om dette nu også var rigtigt, da jeg mente der ikke var den store forskeld. |
|
|
Det er jo blot Medlyd's (Bent's) natur, der følger han Rega's filosofier - Roy er endnu værre 
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Rega RB250 og Rega RB300 arm har gevind og en møtrik til at festspænde den til plintet - en Rega RB700 har 3stk skruger og ingen gevind !!!!!
Og den DPS Pladespiller af jensen havde ingen hulder til en RB700 arm - kun et huld til RB250/300 arm 
Og hvis du ved så meget om Regas arme hvadfor spør du så 
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
|
Jeg har hele tråden i e-mail form, så jeg har lige kunnet løbe den igennem igen.
Jean M Jarre skrev:
| Jeg har oprettet denne tråd da jeg søgte hjælp og inspiartion til ny tonearm, ikke fordi der skulle sås tvivl om min ærlighed. |
|
|
Din ærlighed synes jeg nu heller ikke har været på spil. King er bare af den nysgerrige slags, og kombineret med at han ikke lige fulgte med og fik læst at din arm blev sammenlignet med 700'eren i en kammerats setup, så har du nok misfortolket det som en tvivl om ærlighed.
Jean M Jarre skrev:
Grunden til jeg har slettet er at jeg havde testet min modificeret RB-250 op imod en standard RB-700, og straks var der nogle der skulle sætte spørgsmål om dette nu også var rigtigt, da jeg mente der ikke var den store forskeld. |
|
|
Det er jo blot Medlyd's (Bent's) natur, der følger han Rega's filosofier - Roy er endnu værre 
|
|
|
Nemlig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Ja OK, så 222mm da. Origin Live bruger dog 223mm. Én mm fra eller til er nok ikke den store katastrofe... |
|
|
Jeg mener at have læst på Origin Live's hjemmeside at de 223 mm er plus/minus 3 mm, det kan modvirkes af monteringen af pickup'en i armen.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
En Rega RB250 og Rega RB300 arm har gevind og en møtrik til at festspænde den til plintet - en Rega RB700 har 3stk skruger og ingen gevind !!!!!
Og den DPS Pladespiller af jensen havde ingen hulder til en RB700 arm - kun et huld til RB250/300 arm 
Og hvis du ved så meget om Regas arme hvadfor spør du så 
|
|
|
??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| En Rega RB250 og Rega RB300 arm har gevind og en møtrik til at festspænde den til plintet - en Rega RB700 har 3stk skruger og ingen gevind !!!!!
Og den DPS Pladespiller af jensen havde ingen hulder til en RB700 arm - kun et huld til RB250/300 arm  |
|
|
Her er så eksemplet på at man ikke bør "slette" sine tidligere indlæg!
King: Hvis du kunne læse JMJ's tidligere indlæg, så ville du tydeligt kunne læse at han har afprøvet sin 250 mod en kammerats 700 i kammeratens setup. Så er den diskussion vist afsluttet!
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han skrev ikke noget om - at det var på en kammerats setup
Og havde den kammerat også en DPS pladespiller ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Han skrev ikke noget om - at det var på en kammerats setup
Og havde den kammerat også en DPS pladespiller ? |
|
|
Efter du spurgte hvor JMJ havde lånt en RB700, og Medlyd havde spurgt om hvordan testen var foretaget, skrev JMJ dette:
"Jeg har en kammerat der har en Rega P7 med RB 700 på, jeg havde min arm med over til ham."
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også huske hvad han skrev - og det var da ikke noget om en P7 eller en test ved en kammerat
Men bare glem det - nu var det jo kun for at hjælpe den altviden mand !
Men sjovt at lave en A/B test med en Rega P7 og en DPS - det var vel ikke samme pickup også ... men ok !
Og hvis J_M_J ikke gider spilde sin tid på mig - så ok fra min side
Hilsen King-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Jeg kan også huske hvad han skrev - og det var da ikke noget om en P7 eller en test ved en kammerat
Men sjovt at lave en A/B test med en Rega P7 og en DPS - det var vel ikke samme pickup også ... men ok ! |
|
|
Lidt mere dokumentation...
Medlyd skrev:
| Det lyder interessant, hvordan lavede du den sammenligning. Spillede du først på din pladespiller med arm og pick up, tog armen af, skiftede pick uppen og satte armen på igen og lyttede ? |
|
|
Jean M Jarre skrev:
| Jeg har en kammerat der har en Rega med RB-700 arm på, vi testede hos ham.
Bent, ja vi spillede først med den ene arm, så skiftede vi arm og flyttede pickuppen over på den anden arm.
Vi brugte samme riaa og samme forstærker, ja samme setup. |
|
|
Som sagt har jeg det fra de auto-mails der udsendes hvis man abonnerer på tråden - det er således indlæggenes oprindelige tekst, de indeholder ikke eventuelle ændringer foretaget efterfølgende.
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Men bare glem det - nu var det jo kun for at hjælpe den altviden mand !
Men sjovt at lave en A/B test med en Rega P7 og en DPS - det var vel ikke samme pickup også ... men ok !
Og hvis J_M_J ikke gider spilde sin tid på mig - så ok fra min side
Hilsen King-) |
|
|
King, King, King du har jo slet ikke fuldt med i tråden.
Kim har 100% ret hvis du havde læst hele tråden og måske klikket af at du gerne ville have mail med svar så ville du kunne se Kim har 100%
ret.
Den blev netop testet hos en kammerat med en P7 på hans setup med samme pu og samme setup, jeg havde kun min arm og pu med ingen
pladespiller.
Men den der ved mest her er jo åbenbart dig, du ved mere end mig ja selv hvordan jeg testede det, heheheheheheheh du er sku sjov.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare sjovt at han skulle skrive så mange PM til mig ang. salg o.s.v på en Rega RB700
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Bare sjovt at han skulle skrive så mange PM til mig ang. salg o.s.v på en Rega RB700 |
|
|
King du er og bliver for træls, jeg skrev PM til dig og forspurte på RB-700 da det var den du anbefalede og jeg lyttede til dig, ikke noget med
noget
salg. men du anbefalede RB-700 og jeg spurte hvorfor og du svarede, og jeg skrev at efter dine anbefalinger blev det nok sådan en.
du fordrejer sanheden hvilket du har gjort før.
Jeg var meget opsat på at købe en RB-700 men da jeg havde mulighed for at teste dem begge op imod hinanden og ikke fandt nogen forskeld
fandt jeg ud af at det ikke var en RB-700 jeg ville have og ej heller min RB-250 men noget helt andet.
Hvorfor indrømmer du ikke bare du har sovet i timen og ikke fulgt med
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg har nu forklaret mig mere end rigeligt og vil betrakte tråden som afsluttet, så der vil ikke komme flere indlæg fra mig i denne tråd
Mvh
JmJ
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 September 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Men jeg har nu forklaret mig mere end rigeligt og vil betrakte tråden som afsluttet, så der vil ikke komme flere indlæg fra mig i denne tråd
Mvh JmJ |
|
|
Husk at slette dine indlæg inden sidste mand lukker leddet! 
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |