Forfatter |
|
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 04 December 2003 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så en VidenOm i skolen idag omkring hjertekirugi, og hvor de anvendte forskellige former for Virtual Reality med flimmerbriller til hjælp med forberedelser til operationer. Og bagefter havde de en 3D Visualisering hvor forskerene kunne bevæge sig rundt omkring med 3 CRT projektore og noget styring til flimmerbrillerne.
Er der nogen, der har leget lidt med spil og 3D/Flimmer briller til deres projektorer, og løser det ikke problemet med indebrænding?
Medfører det stadig hovedpine ved længere tids brug? Kunne godt forestille mig at det begyndte at gøre lidt mere spændende at lege Flimmer 3D, hvis man havde CRT projektor med så høj opdateringsrate som den 9" Sony (135 kHz)
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 04 December 2003 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke opdaterings rate, men "båndbredde" for scanning. Det giver den mulighed for at vise 2500x2000 opløsning....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2003 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simulatorer til f.eks. den slags du nævner og til pilot trænings er af visse grunde CRT.... :-)
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
omegasteffy Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2003 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der forresten nogen der har har set T2 Extreme edition, altså den højopløsnigs udgave encoded med WM9 på en projektor som har understøttet så høj opløsning?
Mht. ACON/ IRIS er det så ikke noget som giver et udemærket udgangspunkt at "fin" indstille fra?
Er der nogen af jer med CRT projektor som bor i nærheden af Fuur eller Skive, som har mulighed for at give en lille demonstration?
Var nede ved Dc-Tronic i silkeborg og havde håbet at de i det mindste havde en eller anden CRT stillet frem som var kaliberet. Lidt skuffet, da det ikke ligefrem var en helt så kort tur.
|
Til top |
|
|
Brian C. Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 05 December 2003 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Omegasteffy
Jeg har naturligvis set t2 extreme i den 1080p wm9 version på min Barco 1209/2 - og ja, billedet var flot. Det starter en gratis httv sattelitkanal til januar der udsender i 1080 - de foreløbige testudsendelser skulle være helt vildt flotte i 1080p.
Mht justering, er det ikke noget man skal være nervøs for - når man først lærer at justere sin projektor, er det meget let - Min barco 1209 har iris, men jeg har aldrig brugt det.
Jeg bor i Esbjerg - ca 120 km fra skive - du skal være velkommen til at få et kig - evt. kunne vi arrangere en aften her i forumet, såfremt der er andre der vil kigge med. Endnu sjovere kunne det være, hvis vi kunne fremskaffe en af de nye LCD/DLP maskiner og lave en sammenligning.
Brian
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 05 December 2003 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian C. skrev:
Hej Omegasteffy
Jeg har naturligvis set t2 extreme i den 1080p wm9 version på min Barco 1209/2 - og ja, billedet var flot. Det starten en gratis httv sattelitkanal til januar der udsender i 1080 - de foreløbige testudsendelser skulle være helt vildt flotte i 1080p.
Mht justering, er det ikke noget man skal være nervøs for - når man først lærer at justere sin projektor, er det meget let - Min barco 1209 har iris, men jeg har aldrig brugt det.
Jeg bor i Esbjerg - ca 120 km fra skive - du skal være velkommen til at få et kig - evt. kunne vi arrangere en aften her i forumet, såfremt der er andre der vil kigge med. Endnu sjovere kunne det være, hvis vi kunne fremskaffe en af de nye LCD/DLP maskiner og lave en sammenligning.
Brian
|
|
|
Jeg er med. Måske den nye generation DLP fra Barco og måske HTP vil komme og demo jeg spørger dem. Jeg elsker sammenligningstest men DLP får tæv på kontrast men de siger at graderne på farverne vinder på DLP.
|
Til top |
|
|
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 05 December 2003 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian C. skrev:
Hej Omegasteffy
Jeg har naturligvis set t2 extreme i den 1080p wm9
version på min Barco 1209/2 - og ja, billedet var
flot.Det starter en gratis httv sattelitkanal til januar der
udsender i 1080 - de foreløbige testudsendelser skulle
være helt vildt flotte i 1080p.
Mht justering, er det ikke noget man skal være nervøs for
- når man først lærer at justere sin projektor, er det meget
let - Min barco 1209 har iris, men jeg har aldrig brugt
det.
Jeg bor i Esbjerg - ca 120 km fra skive - du skal være
velkommen til at få et kig - evt. kunne vi arrangere en aften
her i forumet, såfremt der er andre der vil kigge med.Endnu
sjovere kunne det være, hvis vi kunne fremskaffe en af de
nye LCD/DLP maskiner og lave en sammenligning.
Brian |
|
|
Hvis det bliver til noget, er jeg helt klart interesseret. Men
der er dog halvt langt
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 05 December 2003 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian C!
Tusind tak for din info omkring CRT. Jeg er sikker på at mange er blevet meget klogere nu. Jeg er i hvert tilfælde :-)
Håber den der demoaften bliver til noget!
Mvh
Per Ejvind
|
Til top |
|
|
Brian C. Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2003 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Sony1292'eren er væk, men jeg har i mellemtiden fået 2 stk. Barco data 808, hvor den ene kun har kørt 1116 timer og tilsyneladende i perfekt stand - har ikke testet den komplet endnu, men rørerne er uden slidtage/indbrænding - et fund.
Den anden har desværre indbrænding på det blå rør, så jeg regner med at sætte et nyt rør i den, enten genopbygget eller nyt.
Lad mig få nogle datoforslag til en demoaften.
Brian
|
Til top |
|
|
omegasteffy Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2003 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville foretrækker hvis det først lagde et lile stykke inde i det nye år da jeg eller skal til at finde nogle andre folk som vil med og kan køre, da jeg er kommet lidt sent igang med kørekortet, bestod teori prøven her inden jul, så der mangler lidt endnu. Min tur ned til DC-Tronic foregik på cykel fra Selde, som ligger ca. 25 km længere mod nord end Skive (i nærheden af Fuur) og var derfor extra træt at de ikke havde nogen CRT til demo , Esbjerg virker lige i overkanten.
Hvad er forskellen på Barcos Data og Graphics ?
Er forskellen på electromagnetic focus og liquid coupled electromagnetic focus ret tydelig?
|
Til top |
|
|
Brian C. Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2003 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
omegasteffy skrev:
Esbjerg virker lige i overkanten.
|
|
|
Jeg tror at der er ca 120 km til Skive.
omegasteffy skrev:
Hvad er forskellen på Barcos Data og Graphics ?
|
|
|
2 ting: På data808 er båndbredden 69 khz, hvor den på graphics er 105 khz - 69 khz rækker dog til 1536*864 som er en ofte anvendt opløsning på 808 - med andre ord er de 69 khz nok men ikke rigeligt. Og så har data808 ikke scheimpflug adjustment, men i stedet kan man putte nogle skiver ind bag linserne i forhold til afstanden til lærredet via en tabel i manualen. Det er de "normale" forskelle mellem data og graphics projektorerne - der kan være andre forskelle på de konkrete modeller, f.eks. anvender data808s også panasonic rør som begge 808, hvor graphics808s anvender sony rør, altså p.t. ikke genopbyggelige rør, hvilket gør graphics808s lidt mindre attraktiv, specielt hvis den er toasted.
omegasteffy skrev:
Er forskellen på electromagnetic focus og liquid coupled electromagnetic focus ret tydelig?
|
|
|
Liquid coupling har ikke noget med elektromagnetisk focus at gøre - der findes flere liquid couplede elektrostatisk focus maskiner - f.eks. barco 1100.
Men liquid coupling giver lige prikken over i'et med en lidt bedre kontrast og mindre halo effekt. Liquid coupling er mest anvendt på 9" maskiner - Barco har ingen 8" lc maskiner - lige bortset fra de her retro - bagprojektionsløsninger.
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2003 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
mener Cine 9 har det...  - men der er jo også en anden pris... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
Brian C. Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2003 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
mener Cine 9 har det... - men der er jo også en anden pris... |
|
|
Det har den også, men det er også en 9" - ca 350k fra ny - suk.
Kommer lige i tanke om at barco har lavet 40 stk. jubilæumsmodel af en speciel Cine 8 - Onyx. Den ypperste 8" således også med lc. Men også her en anden pris - ca 250k fra ny.
Cine 8 har normalt ikke lc - ca 200k fra ny.
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Der er endnu ingen der har været på banen med en dato, så her er mit forslag:
Lørdag den 31. januer kl. 17.00
Hvis datoen ikke er passende, så vil jeg anbefale en anden lørdag eller søndag for at give så mange som muligt mulighed for at deltage. Vi kommer i hvert tilfælde 2 personer fra Aalborg. Så kan vi jo også lige køre en tur omkring Tyskland først
Håber det bliver til noget!
Mvh
Per Ejvind
|
Til top |
|
|
Brian C. Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer!
Jeg tror at vi skal ind i staren eller midt i Februar.
Jeg vil lige indskyde, at jeg som tidligere fortalt i tråden er privat person, og leger med CRT som hobby og interesse - jeg er derfor ikke interesseret i at vi bliver alt for mange, og al korrespondance vedr adresse m.v. bliver via mail.
CRT projektorer er forbundet med en masse rygter om bøvlet justering m.v., og mit mål med fremvisningen er komme nogle af disse rygter til livs og fremvise hvor flot et billede man kan opnå med relativt få midler.
Brian
__________________ CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
|
Til top |
|
|
micjen Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Hvilken (hvilke?) projektore havde du tænkt dig at vise?
Venlig hilsen Michael
|
Til top |
|
|
Brian C. Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Michael!
Nu er sony 1292'eren solgt, og formodentlig er ECP3100 også næsten væk.
Men jeg vil naturligvis fremvise min (egen) barco1209 og den nye barco 808 jeg lige har fået med kun 1116 timer.
af 7" tror jeg, at jeg får den ECP 4100 klar og muligvis får jeg en Sony 1030 snarest.
Disse maskiner dækker ca fra 5000 til 40000 kr på det brugte marked. __________________ CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
|
Til top |
|
|
micjen Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Lyder meget spændende! De mindste vil være mest interessante for mig, men de store skal nok få savlet til at flyde ! Ecp'en vil jeg ihvertfald gerne se, da det nok er det prisområde det bliver til når jeg skal købe.
Ps. er der nogen fra det nordjyske der har plads til en ekstra passager? Skal nok give nogle penge til benzinen...
|
Til top |
|
|
omegasteffy Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for en sikkerheds skyld vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg også er meget interesset i at se en CRT og evt. vs. andre projektor teknologier, men gider bare ikke cykle til esbjerg, som jeg gjorde da jeg skulle ned til DC-tronic. Så godt som sikker på at jeg er færdig kørekortet til febuar, så jeg kan nok også komme derned.
Lyder fedt at du gidder stille flere CRT pj's op
|
Til top |
|
|
Brian C. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
omegasteffy skrev:
Lige for en sikkerheds skyld vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg også er meget interesset i at se en CRT og evt. vs. andre projektor teknologier, men gider bare ikke cykle til esbjerg, som jeg gjorde da jeg skulle ned til DC-tronic. Så godt som sikker på at jeg er færdig kørekortet til febuar, så jeg kan nok også komme derned.
Lyder fedt at du gidder stille flere CRT pj's op
|
|
|
Jeg har ikke andet end CRT projektorer til rådighed - det kunne ellers være sjovt med en sammenligning.
Som jeg skrev, er jeg privat person, og testen/demoen kommer til at foregå i min egen hjemmebio (der bortset fra min 1209 ikke er noget særligt), og der er ikke lige plads til 4 CRT projektorer, så en del af aftenen kommer også til at gå med at sætte maskinerne op og justere dem ind, som vel også er næsten ligeså interessant som selve billedet. __________________ CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
|
Til top |
|
|