Forfatter |
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, kan vi så ikke få en ny dato på banen?
/Per Ejvind
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad scalere benytter i ? jeg har hørt rygter om at DVDO kommer med en ny super scaler til billige penge som skan meget ?
|
Til top |
|
|
Brian C. Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Hvad scalere benytter i ? jeg har hørt rygter om at DVDO kommer med en ny super scaler til billige penge som skan meget ? |
|
|
De fleste benytter blot en pc - det gør jeg også.
Med mindre man har en masse laserdiscs eller andet, er en pc klart den billigste måde at få et flot dvd billede på.
Jeg har for sjov lånt en gl. faroudja linedoubler (ld-100u) til 128k i 1995 (mener jeg) - men selvom billedet er pænt, er det klart flottere fra en pc.
Tiden er løbet fra alle disse externe scalere/linedoublere - med mindre man har en kostbar laserdisc samling man gerne vil bevare. Og her er jeg sikker på at der stadigt findes billigere og bedre alternativer - f.eks. dscaler eller noget holo3d kort (som jeg dog ikke kender)
__________________ CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian C. skrev:
Jonas bojer skrev:
Hvad scalere benytter i ? jeg har hørt rygter om at DVDO kommer med en ny super scaler til billige penge som skan meget ? |
|
|
Med mindre man har en masse laserdiscs eller andet, er en pc klart den billigste måde at få et flot dvd billede på.
Jeg har for sjov lånt en gl. faroudja linedoubler (ld-100u) til 128k i 1995 (mener jeg) - men selvom billedet er pænt, er det klart flottere fra en pc.
Tiden er løbet fra alle disse externe scalere/linedoublere - med mindre man har en kostbar laserdisc samling man gerne vil bevare. Og her er jeg sikker på at der stadigt findes billigere og bedre alternativer - f.eks. dscaler eller noget holo3d kort (som jeg dog ikke kender)
|
|
|
Jeg har leget meget med PC og ja det giver et flot billede. sætter i så jeres dvd afspiller til billede med rgb ud ? for lyden fra en PC er ikke til at leve med for mig selv ikke med de 5 lydkort jeg har haft forbi med digitale udgange og optiske udgange for meget støj og alt for upræcise. Jeg syntes den scaler jeg har fungere godt og giver et fantastisk billede også i forhold til en PC en pc hakker faktisk noget i billedet selv om man har 2 gB ram og en p4. Hvad grafik kort benytter i ? og hvordan scalere de billedet og hvad med hver 2/3 dele af linjerne er jo i sort/hvid på dvd regner computeren og scallere den også dette ?
|
Til top |
|
|
Brian C. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg foreslår lørdag d. 14/2.
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Brian C. skrev:
Jonas bojer skrev:
|
|
Tiden er løbet fra alle disse externe scalere/linedoublere - med mindre man har en kostbar laserdisc samling man gerne vil bevare.Og her er jeg sikker på at der stadigt findes billigere og bedre alternativer - f.eks. dscaler eller noget holo3d kort (som jeg dog ikke kender)
|
|
|
Jeg har leget meget med PC og ja det giver et flot billede. sætter i så jeres dvd afspiller til billede med rgb ud ? for lyden fra en PC er ikke til at leve med for mig selv ikke med de 5 lydkort jeg har haft forbi med digitale udgange og optiske udgange for meget støj og alt for upræcise. Jeg syntes den scaler jeg har fungere godt og giver et fantastisk billede også i forhold til en PC en pc hakker faktisk noget i billedet selv om man har 2 gB ram og en p4. Hvad grafik kort benytter i ? og hvordan scalere de billedet og hvad med hver 2/3 dele af linjerne er jo i sort/hvid på dvd regner computeren og scallere den også dette ? |
|
|
Jeg har ikke nogle oplevelse med støj, heller ikke på soundbl
aster kort. Men der er forskel på dem og så de dyre pro fra M-Audio.
(Man bruger jo kun den digital udgang)
Der kan være mange grunde til at det hakker, kørende processor i baggrunden, for lav prioritet for DVD afspilleren.
Med HTPC slipper man også for det hak der typisk er ved lagskifte....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
Brian C. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
processorkraft m.v. er ikke så vigtig - jeg kører selv med en meget gl. htpc jeg byggede for 4-5 år siden med en 850 mhz cpu, 128 mb ram, lille radeonkort m.v. - har da overvejet at opgradere, men sålænge det kører fint er der vigtigere ting af opgradere syntes jeg - havde på et tidspunkt lånt et nyt radeon 9x00 kort, men der var ingen forskel på billedet.
Der er vigtigt, at man kører med en refreshrate der passer med 24/25 billeder i sek. f.eks. 72 hz for ntsc og 75 ved pal.
Jeg oplever også at dvdplayeren Theatertek kører lidt mere flydende end f.eks. windvd.
mht. lyden må jeg nok erkende at jeg er mest billedemand, for jeg kan slet ikke nikke genkendende til problemer med lyden, og jeg bruger endda et gl. soundblaster live kort og dig. coax ud. Nu har jeg opgraderet til Thule pr+pa350 surroundforstærkersæt, så hvis jeg kan opnå en forbedring i lyden med et bedre lydkort, vil det uden tvivl blive min næste opgradering.
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den 14/2 passer fint med mig.
Hvis det er OK vil vi gerne komme 2 fra Aalborg. Vi medbringer Colaer fra den lokale Aldi-butik
/Per Ejvind
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Den 14/2 passer fint med mig.
Hvis det er OK vil vi gerne komme 2 fra Aalborg. Vi medbringer Colaer fra den lokale Aldi-butik
/Per Ejvind
|
|
|
Aldi "cola"??? __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja da. Jeg køber altid discount. Så er der flere penge til biler, rejser, kvinder og elektronik!
/Per Ejvind
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
godt man bor tæt på grændsen, så man kan købe kvalitets Cola til humane priser.... og så på dåse __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
SKC 3361 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg vil smaddergerne med til Esbjerg hvis det kan lade sig gøre? Jeg kender Jonas Bojer og kan nok lokke lidt med ham mht. et lift 
Jeg er selv CRT mand og har både haft LCD såvel som 16:9 DLP projektorer med DCDi chip osv. men intet af dette kan konkurrere med et ordentlig CRT billede med dertilhørende scaler. En CRT uden scaler er frygtelig i billedet men med en fornuftig scaler kan man opnå fantastiske resultater!
Jeg køre selv med en Sony VPH-1251QM med fine rør og en Faraoudja DVP 2200 scaler der kører 600P på alt - projektoren er sat op til 16:9 dvs. 1;78.1 og billedet er utroligt! Kræver dog at man også investerer i en fornuftig DVD afspiller - kører pt. med en Pioneer DV757Ai og fodre således scaleren med et component interlaced signal...
Skal lige tilføjes at mit rum er meget mindre end Jonas's - tror det er ca. 9-10M2 men alligevel har jeg projektoren hængende "diskret" i loftet og den laver et 16:9 billede på 165cm bred på blot ca. 2.2m afstand fra lærredet til linserne på det tre-øjede monster!
Kunne bare smaddergodt tænke mig at se en HTPC fungere ordentligt - jeg ofrede ca. 15000kr på en ny computer der skulle benyttes til HTPC men fik det aldrig til at fungere optimalt på trods af at jeg benyttede programmer såsom Dscaler, Powerstrip, Asus Power DVD og et grafikkort til ca. 3500kr... skidtet så ikke nær så godt ud som med min Faroudja...
Til Brian Christensen: jeg kunne evt. tage min scaler med under armen så vi kunne teste den mod din HTPC på din 9" Barco? Jeg kunne virkelig også godt tænke mig at se en Barco 808 i brug - har set og rodet ved flest Sony'er (1251, 1252, 1272, 1292, G70) men skam også nogle Barco'er - typisk de ældre maskiner såsom 800Graphics 801S osv. Skal opgradere på et tidspunkt - det bliver enten en Sony G70/90 eller måske en Barco 808... Har også kigget lidt på ECP men aldrig set en i drift! Men elektromagnestisk fokus er vejen frem 
Håber at jeg får mulighed for at deltage - har kendt til Brians hjemmeside i en hel del år nu og har da også skrevet med ham fra tid til tid men aldrig rigtig fået besøgt hans lille "hobbyrum".
Venlig hilsen
SKC3361
Søren K. Christensen
Århus N.
Tlf. 26857584
|
Til top |
|
|
Brian C. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren!
Du skal da være velkommen.
Du må meget gerne medbringe din scaler og gerne dvd afspilleren, idet jeg ikke har en dvd med component ud.
Jeg ved ikke om min htpc fungerer ordentligt - jeg har bare ikke set noget der var bedre, men det behøver ikke at betyde at der ikke findes noget bedre - vil faktisk meget gerne se den scaler med din dvd. Jeg har også den her Faroudja ld100u linedoubler stående - det kunne også være sjovt at se den i forb. med din dvd med component ud.
Brian
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej....
dc-tronic har de en hjemmeside eller evt bare et tlf.nr til dem
og andre steder at kigge på brugte CRT
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Søren og Brian bare find en dato for i Ssbjerg kan jeg slå 2 fluer med et smæk så vil jeg nemlig besøge Densen Thomas på sammen tid.
Denne her weekend ser ikke god ud men næste måske ?
Projektor tref 2004 Esbjerg det bliver hyggeligt og jeg skal nok tage ægte Cola med ;O)
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Hej....
dc-tronic har de en hjemmeside eller evt bare et tlf.nr til dem
og andre steder at kigge på brugte CRT
|
|
|
Køb dem selv på nettet eller Ebay det er det han gør og så ligger 100% til prisen.
Ebay søg på Sony VPH og gå efter modellerne 125x 127x eller 129x modellerne 2 er lige til at koble til her hjemme ved blot sikrings skift i projektoren.
|
Til top |
|
|
SKC 3361 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian C. skrev:
Hej Søren!
Du skal da være velkommen.
Du må meget gerne medbringe din scaler og gerne dvd afspilleren, idet jeg ikke har en dvd med component ud.
Jeg ved ikke om min htpc fungerer ordentligt - jeg har bare ikke set noget der var bedre, men det behøver ikke at betyde at der ikke findes noget bedre - vil faktisk meget gerne se den scaler med din dvd. Jeg har også den her Faroudja ld100u linedoubler stående - det kunne også være sjovt at se den i forb. med din dvd med component ud.
Brian
|
|
|
Meget fint! Jeg vil meget gerne medbringe både min scaler såvel som min DVD afspiller...
Vær venlig lige at sende mig en email så snart at datoen er helt fastsat - så aftaler jeg nærmere med Jonas Bojer.
Venlig hilsen
Søren
sorenkc@privat.dk
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mjallo..... Brian
er også meget interesset i at komme med den 14/2
send en privat besked til mig hvis der er mulig for det
|
Til top |
|
|
Brian C. Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden folk nu farer i flæsket på alle mulige onlineauktioner på ebay, har der været omtalt en del hoaks auktioner på ebay.com
Lidt surt at købe en Barco 1209 og få en udbrændt barco600, hvis der i det hele taget kommer noget frem.
Så brug jeres sunde fornuft, hvis det lyder for godt til at være sandt, er det sikkert heller ikke sandt og forlang for alt i verdenen billeder af CRT fladerne. __________________ CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis man følger med på avsforum.com - så er der TIT rapporter om scams på ebay.
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|