Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 19:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: God CRT side!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian C.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Jeg regner stadigt med at d. 20 bliver til noget..

Jeg har fået 2 deltagere mere.

Deltagerlisten er foreløbig således:
Per Ejvind
omegasteffy
Webmonkey
Jonas Bojer og Søren
Mads og Francis

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Tja hvis vi skal have lavet ruteplan skal vi vel også til at have sendt en addresse (nok som privat besked)

+ vi nok skal have fundet ud af tidspunkt, altså klokkeslet

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

SKC 3361
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen,

Jeg vil bare bekræfte at både Jonas og jeg kommer med den 20  dvs. på lørdag! Måske kommer en af vore fælles kammerater med - men det skal jeg nok lige bekræfte enten idag eller imorgen. Han har selv en Sony 9"...

Af udstyr medbringer jeg som lovet en Faroudja scaler samt en dvd afspiller - det bliver ikke min Pioneer DV 757Ai da jeg lige har solgt denne til fordel for en Denon DVD-A11 som meget gerne skulle dukke op med posten i morgen!

Jeg glæder mig til at se nogle forskellige CRT'er - jeg har efterhånden leget og justeret en hel del forskellige Sony'er (inkl. min egen,,,) så det bliver spændende at se en Barco 9" i aktion...

Vær venlig at give besked ang. sted og klokkeslæt - evt. via PM eller direkte email - ingen grund til at smække addresser ud i forumet!

Venlig hilsen

Søren 

Til top Vis SKC 3361's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SKC 3361

SKC 3361
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Vores kammerat ville gerne med nu på lørdag så vi bliver altså 3

VH. Søren

Brian C.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Hvad med at vi starter ved middagstid ved en 12 tiden - I kan bare dukke op - og vi fortsætter indtil vi har set nok.

Jeg sender jer min adresse med pm.

En del af dagen kommer også til at gå med at justere de forskellige maskiner ind, for mit kælderrum kan ikke rumme mere end 1 maskine opsat ad gangen, ud over min 1209, der hænger i loftet.

Og til søren, så er jeg ret spændt på at se den scaler på min 1209.

Deltagerlisten er således:
Per Ejvind
omegasteffy
Webmonkey
Jonas Bojer, Søren og en kammerat
Mads og Francis
og mig

SKC 3361
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Lyder ok herfra! Hvor lang tid tager det mon at køre til Esbjerg fra Århus? 1-2 timer?

Vores kammerat hedder forresten Jan ;-)

Søren

Brian C.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hej Søren!

Århus er ca 160 km på motorvej - regn med 1.5 time - jeg bor ret tæt på motorvejen.

Brian

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Rart at det bliver til noget. Jeg er også stadig interesseret.

Lyder godt at det ligger tæt på motorvejen. Min stedsans er ikke så veludviklet og jeg er berygtet for at kunne fare vild i mit eget badeværelse. Så hvis I i Esbjerg ser en forvirret ranglet nordjyde i en Golf på gule plader, så er det sikkert bare mig som er faret vild

Jeg må huske at printe kort og rutebeskrivelse ud
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

Brian C.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Jeg har sendt en pm med adresse og kørevejledning til jer alle.

Skriv lige en pm hvis nogle mangler eller har spørgsmål.

Brian

Brian C.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Jeg vil hermed takke for god ro og orden til arrangementet i går.

Jeg håber at alle fik noget ud af arrangementet.

Jeg vil opfordre deltagerne i arrangementet om at skrive lidt om deres oplevelser omkring CRT projektorer - især de af jer, der ikke kendte så meget til CRT i forvejen.
Her tænker jeg på billedekvalitet, fordomme omkring justering, opsætning m.v.

Måske fik nogle af jer det indtryk, at de fremviste CRT maskiner alle er reserveret til den svensker vi omtalte - dette er delvist sandt - aftalen med svenskeren er, at han køber det jeg nu har tilbage - så derfor, hvis der måtte være en der er interesseret i en af de fremviste maskiner, så skal det være nu. Jeg vil iøvrigt også hellere sælge dem til jer end en der vil videresælge.

bg801'eren er solgt, det samme gælder for kims ECP3500.

Der var et par stykker der var interesseret i at se den bd808 med indbrænding på det blå rør - derfor satte vi den op efter de fleste var kørt. Der var lidt indbrænding, men det var meget svært at se på film.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Først vil jeg sige tak for sidst. Det var hyggeligt at få hilst på jer alle sammen!

Inden jeg tog ned til Brian havde jeg en fordom: Jeg troede ikke det var muligt at få en CRT projector i god stand til 10-20.000 Kr. Jeg må sige med det samme at denne fordom blev gjort til skamme!

Det blev bevist at man for ganske få penge kan få en brugt CRT projector som er bedre end selv en dyr digital projector! Ja det er rigtigt: En brugt CRT har langt langt bedre billede end selv en DLP projectorer til Kr. 100.000,- (Den dyreste jeg har set). Der er slet ingen sammenligning. CRT projectoren har en kontrast, en dynamik og en dybde i billedet som er helt fantastisk. Jeg er dybt imponeret!

Med hensyn til opsætning så er det ikke noget problem. Det er bare et spørgsmål om at gå systematisk til værks. Brian kunne i løbet af 10 minutter sætte projectorerne op til at vise et rimeligt billede. Hvis det skal gøres ordentligt vil jeg skyde på at man godt kan bruge nogle timer på at tweake for at få det helt perfekte billede. De fleste indstillinger foregår i øvrigt fra fjernbetjening, så det er jo dejligt nemt må man sige.

Den største ulempe ved CRT er uden tvivl størrelsen. De vejer gerne over 60 Kg, hvilket siger noget om hvor meget de fylder. Hvis man er så heldig at have et dedikeret rum til hjemmebiografen, så er det jo ikke noget problem. At få lov af konen til at hænge den op i stuen kan godt gå hen og blive lidt problematisk. . . .

Endnu en gang tak for sidst og en stor tak til dig Brian fordi du ville lægge hus til dette arrangement. Jeg er sikker på at alle fik noget ud af det og havde en god dag.

/Per Ejvind
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Spændende at høre erfaringer fra en deltager. Jeg håber at der er flere som gider at kommentere omkring deres oplevelse hos Brian.

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Hmm, efterlad aldrig en computer du har logget ind på. Der er vist nogen der har moret sig på min bekostning mht. til det tidligere indlæg

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Inden jeg tog ned til Brian havde jeg en fordom: Jeg troede ikke det var muligt at få en CRT projector i god stand til 10-20.000 Kr. Jeg må sige med det samme at denne fordom blev gjort til skamme!

Det blev bevist at man for ganske få penge kan få en brugt CRT projector som er bedre end selv en dyr digital projector! Ja det er rigtigt: En brugt CRT har langt langt bedre billede end selv en DLP projectorer til Kr. 100.000,- (Den dyreste jeg har set). Der er slet ingen sammenligning. CRT projectoren har en kontrast, en dynamik og en dybde i billedet som er helt fantastisk. Jeg er dybt imponeret!

Jeg kan kun sige som jeg hele tiden har gjort.. folk tror generelt herinde at en 10.000 kroners LCD projector er "næsten" lige så god som en professionel CRT!!

Læs min diskussion med ismand (som blev lukket) i en anden tråd og se folks ignorance.
Lider mange af "når jeg selv har det er det godt" syndrom?

Jeg er helt enig med dig når du skriver "En brugt CRT har langt langt bedre billede end selv en DLP projectorer til Kr. 100.000,-" men alligevel kommer de "faste" herinde med de helt store gloser omkring deres low-end LCD'ere.

Er det et Fona, DC-tronic, osv. osv. syndrom? Er det fordi sælgere der IKKE forhandler CRT men kun LCD/DLP'er fyre de ene fis af efter det andet om at LCD'er nu er lige så gode som CRT'er?

Jeg ved det ikke, men jeg håber flere vil kommentere fremover når folk herinde roser LCD'er til skyerne og skriver at en 8k projector fra SuperBrugsen har et "kanon flot billede"!! tak!

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Ja, tak for et godt arrangement, det var sgu rart endelig at få set få set billedet fra nogle CRT.

Har tidligere set lidt forskellige LCD og DLP, bl.a. NEC HT1000, Panaso0nic HT200, Infocus X1 og LS110. Jeg har altid syntes der manglede etellerandet. Det skyldtes nok mest p.g.a. deres lidt for tydelige gitternet og/eller at jeg meget nemt kan "opfange" de DLP rainbow flicks som de laver. HT1000 til århus messen var sgu lidt imponerende, mest fordi det var et kæmpe stort billed, men netop derfor var gitternettet også nemt synligt.

Den mindste CRT der var gang i, (Barco600) havde faktisk allerede givet et godt indtryk af CRT desværre kunne man godt se at den havde scanlinjer med så lille en opløsning med så stort et billed, og helt perfekt blev det vist ikke blevet indstillet.

Scanlinjer lagde man dog overhovedet ikke mærke til ved 801'eren og opefter.

Jeg synes egenligt ikke at forskellen var så voldsomt stor fra mellem 808 og 801, og ejheller mellem 808 og 1209. Umiddelbart larmede 1209'eren en smule, kan ikke helt huske om det var lige så galt med 808'eren. Jeg havde måske forventet lidt mere skraphed, men selvfølgelig kan man ikke med et kamera stille skarpt i flere dybder, og billedet i en biograf er jo heller ikke helt skarpt hele tiden, jeg tror det kun kilden der har begrænset her.

Dybden i billede da der blev set 5th Element via Denon og Scaler var virkelig god, scalerens opløsningen(800x600?) haltede selvfølgelig lidt på en 9" og måske gik der detaljer tabt på den regning, men bortset fra det var det var meget god, og også noget bedre end Brians lånte Linedoubler (selv om man så bort fra sync problemet). Om dybden var ligeså god ved HTPC'en skal jeg ikke kunne sige men forsøgte at være opmærksom på det da Denon'en blev der blev brugt Denon og Scaler.

Det var noget ærgeligt at det ikke rigtig lykkedes at komme til at kører 1920x 1080 med et skarpt billed, var det kun computeren eller var det også projektoren. Havde det ikke lykkedes at kører den opløsningen med et mere skarpt billed før ? Det ødelagde desværre lidt indtrykket af HDTV at billed var så, som en udtrykte der "Uskarpt"

Indbrændingen på ECPen lagde jeg først mærke til efter der var blevet gjordt opmærksom på den mange gange, men når man så først har set den var den også lidt svær at distrahere fra.

Indstillingen af projektorne tog faktisk meget kortere tid end forventet, og resultatet var bestemt ikke slemt, men nogle af dem var selvfølgelig også blevet instillet lidt på forhånd. ECPen havde mange konvergens punkter og tog derfor lidt længere tid end de andre. Muligheden for at tage en CRT til etellerandet arrangement er bestemt ikke umulig trode det absolut skulle tage 2-5 timer at indstille.

Nu er jeg faktisk endnu mere skuffet over den sælger som ikke gad begynde at demonstere en Sony 1272HQ for mig hos DC-Tronic, selvom man havde kørt hele vejen fra limfjorden (på cykel).

Kontrast niveauet blev bedre jo mere lys vi fik slukket og ud lukket ude, det virkede ikke som om det var CRT der gav begrænsningen. Men så når der var lyd nogle steder på billedet lyste det jo også selve lokalet op og minimerede kontrast niveauet på resten af billedet.

Jeg er ihvertfald (næsten) sikkert at der er en CRT projektor jeg skal have fat i, når jeg skal købe projektor til hjemmebio.

Men problemet er nu bare at vælge, de 2x 808'ere på din salgsside virker til at være fint placeret prismæssigt i forhold til deres ydelse, men på den anden side vil man gerne være fremtids sikret og kunne kører HDTV ordenligt, men hvis ikke engang en 1209 er der så nogen nogen andre der kan, Marquee 8500 og 9500 Ultra måske ?

Hvilke andre projektorer end 808 bør jeg evt. se på, nu snakkede Bojer jo om at Sony havde bedre farver end Barco og Marquee skulle have ry for kort signal vej. Jeg har pt. max 35.5k at gøre med (og helst MEGET mindre), men det kan nemt komme til at virke vildt efter min mening at bruge ret mange flere penge end en hvad 1-2 Barco 80x koster.

Og hvornår skulle ham svenskeren hente resten, bare sådan for at have en lille ide om hvornår det bliver forsent

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Lige er par "rettelse" til omegasteffy's indlæg:

Barco Vision 600 er en ren video projektor, derfor var der scanlinier ved det store billede.

De andre projektorer blev kørt med HTPC. Derfor ikke nogle scanlinier.

Både 801 og 808 er særdeles støjsvage. 1209 begyndte at larme noget mere, men der var jo også uhyggeligt varmt i lokalet (8 mand i lokalet?).

Dybden i billedet ved HTPC var meget bedre end ved Denon + Faroudja scaleren. Det var lige som om, at der manglede detaljer.

Ang. 1920x 1080, så var der nogle problemer med, at få PCen til at trækket det flydende. Men jeg synes ikke at det var uskarpt.

Jeg ikke vi skal forventer os 1080p i Europa. 720p og 1080i er jo også HDTV...

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:

Jeg ikke vi skal forventer os 1080p i Europa. 720p og 1080i er jo også HDTV...

Det tror jeg vi skal... - men spørgsmålet er hvornår. Det skal da også siges at markedet bliver mere og mere interessant jo flere titler som udkommer i 1080p. Her tænker jeg primært på WMV-HD. Det er jo ikke for sjov at DVD forum har godkendt Microsofts HD codec som HD brandmærket.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

omegasteffy skrev:

Dybden i billede da der blev set 5th Element via Denon og Scaler var virkelig god, scalerens opløsningen(800x600?) haltede selvfølgelig lidt på en 9" og måske gik der detaljer tabt på den regning, men bortset fra det var det var meget god, og også noget bedre end Brians lånte Linedoubler (selv om man så bort fra sync problemet)

Ja en Home PC er en billig løsning jeg også selv havede engang. Du her ret en Scaler giver meget større dybde og 3D virkning. Bevægelserne og panoringer samt lyden er meget bedre med en DVD løsning med Scaler, samt farverne, hvis du lagde mærke til det så havr HULK på hom PC meget ens grøn oger hele kroppen hvor man med scaler for mange flere farve nyancer med samt man kan se svede perlerne på hans krop. Vi blæste jo en 800x600 billede op til dobbelt areal end med f.eks. Home pc med den 1080p p¨å et mindre areal.

800x600 passer bedst til 7tommer rør og faktisk har Søren som var med det bedste billede jeg nogen sinde har set. Han har også 100% mørkelagt rummet og så er det mere spark og farver i billedet med en Sony CRT en den lidt fladere og matte Barco. Husker tydeligt den sidste projektor med sony rør vi så, der var der sku spark i billedet.

det var en Super hyggelig dag og jeg håber vi finder udaf noget således vi kan prøve det her i Århus også.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Brian C.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Den fremviste faroudja scaler producerede et rimeligt pænt billede, men efter min mening kunne den ikke, rent billedemæssigt, hamle op med en HTPC - signalet virkede mere urent og bearbejdet, som nok hænger sammen med den lange signalvej/behandling af signalet.

På nogle detaljer, f.eks. pelsen på øh monsteret i monsters inc virkede på scaleren - ja faktisk lidt kunstigt, hvor htpc'en så langt bedre ud.

At sige, at scaleren ikke er bygget til en 9" derfor er billedet ikke så pænt, er vel det samme som at sige at de mindre 7-8" elektrostatisk maskiner slører de eventuelle fejl/artifacts som scaleren har via dårligere focus end 9" em focus maskinen.

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg syntes at farverne var lidt dybere på scaleren, men omvendt er der jo også 1000 vis forskellige indstillingsmuligheder på både scaleren og grafikkortet, så måske ligger det her.

Et andet argument der gør, sammenligning meget svært er at scaleren kørte med 50/60 hz, hvor HTPC'en kørte med 72/75 hz.
Der har været meget skriveri på AVSforum om at 50/60 hz tegnes meget skarpere end 72/75 hz af en CRT projektor - det hænger sammen med retrace eller at projektoren får længere tid til tegne de enkelte pixels - jeg skal hurtigt sige, at jeg ikke har undersøgt dette ret meget, for jeg syntes at 50 hz flimrer for meget og derfor godt kan leve med et (måske lidt mere uskarpt billede) og flimmerfrit billede.

Nu er jeg nok mest billede-mand, for jeg kunne ikke høre nogen forbedring i lyden på 5.element via denon dvdafspilleren - faktisk var der mere punch i bassen på htpc'en - hvad er jeres kommentarer til dette?
Jeg husker ikke om DTS lydsporet blev valgt på Denon dvd afspilleren!

Jeg tror at man kan diskuttere dette til uendelighed, men for mig er der kun en vej frem, og det er HTPC - jeg gider ikke investere en hel del penge i et produkt, som man faktisk ikke med sikkerhed giver et bedre resultat, måske omvendt - og måske kommer der en ny dvd-software program i næste uge, der er endnu bedre, eller den nye generation af gf kort, eller hvad ved jeg - fleksibilitet og opgradering er nøgleordet her, og så til en 1/10 del af prisen.
Så er pengene givet bedre ud til en nyere/størrre projektor - ligemeget hvordan man vender og drejer det, vil en f.eks. 808 med HTPC producere et skarpere og flottere billede end en f.eks. ECP med scaler.
Så kan jeg godt leve med de få ulember som htpc nu engang giver - ikke nogen plug'n'play løsning og det bøvl som en windowsinstalltion nu engang giver.

mht HDTV, så vil et 1920*1080p 16:9 desktop billede nok altid virke lidt uskarpt på en CRT projektor, for det er en høj opløsning, og jeg tvivler på at der findes nogle CRT maskiner det kan "resolve" 1080 scanningslinier uden en smule overlap.
Et godt bud er dog Cine 9 (suk).
Men det var et hurtigt setup vi lavede, som jeg slet ikke havde forberedt.
En af de store fejl, jeg kommer i tanke om, at jeg lavede, var at køre signalet gennem min Extron RGB 2002 vga interface - selvom det er et lækkert interface, er 1080p nok i overkanten for det interface, hvorfor det muligvis har været medvirkende til at sløre billedet lidt.

Brian

SKC 3361
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige "forsvare" min scaler og DVD afspiller...

At Brian skriver at man ikke kan sige at scaleren ikke er bygget til 9" rør er simpelthen noget vrøvl. Det er da ren logik - et 9" rør kan normalt vise en opløsning på 2500x2000 pixels (andre mindre såsom 2000x1600) men forestil dig at man strækker 800x600 pixels ud over hele forsfor fladen - selvfølgelig vil det ikke blive optimalt - Faroudja skriver endda også i manualen til scaleren at den specifikt er bygget til lige netop 7" og 8" CRT'er så Brian ved tilsyneladende ikke hvad han taler om - jeg er 100% overbevist om at hvis blot vi kunne have sat scaleren til 808'eren eller ECP3500'eren så ville billedet have været MARKANT bedre. Dermed ikke sagt at billedet var decideret dårlig med 9"eren (+scaler) der var efter min mening mange andre kvaliteter som fuldstændig døde med HTPC'en såsom 35mm filmagtig billede, farver, dybde og panoreringer. Det skal dog lige tilføjes at jeg var meget imponeret over og se en HTPC der rent faktisk fungerede for det gjorde det skam, den lavede et ganske flot billede der fuldt ud er på højde med billige scalere - jeg er bare sikker på at man med en scaler (af ordentlig kvalitet ala den nye I-Scan HD fra Sillicon Graphics) ville kunne fremtrylle et langt bedre billede hvis blot at signalkilden er i orden. Det nytter med andre ord ikke at spænde en bambusraket til 400-1000kr foran - det kræver en forholdsvis god DVD afspiller såsom de større Pioneer eller Denon for at kunne trylle et fantastisk billede frem og uanset hvad vil det komme til at koste nogle penge. Den føromtalte I Scan HD koster herhjemme 14000kr men kan fåes til ca. 10-11000kr i UK - hvor meget HTPC får man i virkeligheden for det? Jeg brugte ca. 15000kr og måtte til sidst opgive da jeg ikke kunne blive tilfreds med resultatet for slet ikke at snakke om lyden - den er efter min mening forfærdelig på en HTPC hvad enten man vil det eller ej - og jo jeg kunne også sagtens høre at der var KÆMPE forskel på lyden da Fifth Element blev smækket på min Denon for Brians anlæg er sku af en ordentlig kvalitet - gode højtalere og forstærkere - der er masser af potentiale hvis blot han ville sammenligne ordentligt - der blev nemlig ikke spillet særlig højt da Denon var sat til - lyden var ganske lav hvorimod da HTPC'en kørte var lyden væsentlig højere... Nu skal det siges at jeg efterhånden har haft 14-15 forskellige DVD maskiner så jeg ved skam hvad jeg taler om  En digital udgang er ikke bare en digital udgang- der er en verden til forskel på 2 maskiner, spørgsmålet er så blot hvilken en der kommer tættest på det optimale... 

Mht. CRT'er generelt så jo - det er i mine øjne det eneste pt. der duer til film fremvisning. Jeg har selv testet og endda solgt bunkevis af digitale projektorer gennem de sidste 5 år og det eneste der kan lave en ordentlig kontrast er uden tvivl en CRT. Andre ting er f.eks. at der ingen pixels er at se i billedet. Farveægtheden er langt mere naturlig da en CRT ikke er begrænset ved kun at kunne fremvise så og så mange forskellige farver som DLP og LCD. De digitale har i mine øjne også alt for meget lys - det ser måske flot ud i nogle situationer men oftest ser det meget uægte ud forstået på den måde at billedet nemt kommer til at fremstå som noget uægte og derved ikke naturligt. Kontrasten er mildest talt håbløs uanset hvilken digital der er tale om - jeg var fornylig i KBH til messe og se en Barco 3 chips DLP og bevares, farverne og scaleringen var gode og det samme for skarpheden i billedet men da det kom til Matrix 2 var billedet akurat ligeså lyst som på alle de andre plader der blev demoet - der var ikke det her lidt grålige/grønlige skær som der burde være hvilket simpelthen er for dårligt - for slet ikke at snakke om kontrasten... den var kun god og acceptabel når der var masser af lys i billedet men fuldstændig håbløs og elendig når det var mørke billeder... jeg bør lige nævne at den omtalte Barco koster 320000kr og  den er lige kommet på markedet 

Jeg vil til en hver tid påstå at det billede jeg har herhjemme er laaaaaaaangt bedre end det billede på den messe... en af mine kammerater der også var med konstaterede det samme som jeg, at mit billede derhjemme var klasser bedre...

Hvis nogen af jer der var med hos Brian skulle komme forbi Århus en dag så er I skam velkomne til at få et lille kig... bare ring i forvejen så vi kan aftale nærmere...     

Men til sidst så vil jeg sige tusind tak til Brian for at han ville give tid og plads til alle os CRT interesserede og jeg håber da at alle fik noget ud af det... især dem der endnu ikke er så heldig at eje sådan et tre-øjet monster  Jeg husker specielt 808'eren - det var virkelig en lækker maskine især til den latterlige pris,,,

Venlig hilsen

Søren

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum