Emne: God CRT side!! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Brian C. Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil først sige at jeg var imponeret over hvor god den faroudja scaler var, og hvor nænsomt den behandler signalet - virkelig proff, og klart den bedste scaler jeg har set. Mine kommentarer gælder kun for det jeg har set - altså scaleren monteret på min 1209 - jeg kan naturligvis ikke vide om scaleren præsterer anderledes på andre maskiner, eller om andre scalere vil præstere bedre på 1209, men jeg tror dog at en top moderne scaler ville kunne præstere bedre end en htpc - især en proff udviklet dvd afspiller med indbygget scaler, for at "fange" billedet så tidligt som muligt.
Nu sagde jeg ikke at kan ikke kan sige at en scaler ikke er bygget til 9" - det vil være noget vrøvl at sige, idet en 9" vil give synlige scanningslinier ved 600p, hvilket ikke er så godt. (jeg beklager at jeg ikke fik det med i det tidligere indlæg) Jeg mente, at hvis man så bort fra scanningslinierne, kunne jeg bedre lide billedet fra HTPC - det var en anelse renere. Så derfor - hvis man ser bort fra scanningelinierne og billedet stadigt ikke er så pænt med scaleren, må det jo være fordi 1209'eren afslører nogle detaljer/artifacts pga. den bedre skarphed.
Så derfor tror jeg også på, at en 7-8" es maskine vil præstere bedre med scaleren end min 1209 gjorde - det kan sammenlignes med at den vision600 også præsterede meget bedre med anamorphic interlaced dvd end en f.eks. 808 vil gøre.
Set fra min båd (med 1209) præsterede HTPC'en bedre end scaleren, derfor er vejen FOR MIG frem stadigt htpc, men jeg vil dog holde øjne og ører åbne.
Vi gjorde ikke noget som helst for at sammenligne lyden, og derfor vil det være urimeligt at kommentere det ene eller det andet - jeg kunne ikke umiddelbart høre forskel, bortset fra bassen, men jeg har heller ikke gjort meget i lyd - jeg kunne dog sagtens høre en klar forbedring da jeg skiftede min yamaha a2 ud med thule pr+pa350. Jeg vil meget gerne have nogle flere kommentarer fra andre her - kunne I høre så stor forskel? hvis der virkelig er så stor forskel, er det et område jeg vil arbejde med - jeg gider ikke nøjes.
Og som søren siger, er den eneste rigtige måde at se film på via en CRT projektor.
CRT4EVER (check iøvrigt www.crt4ever.dk - he he)
Brian __________________ CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu brugte vi ikke så meget tid på, at sammenligne lydkvalitet. Der blev som nævnt også spillet ved forskellige niveauer.
Jeg kan heller ikke huske, om det var DTS eller ej for Denon eller HTPC.
Men der er forskel - også på lydkort. Alle på Avs anbefale de pro lydkort fra m-audio.com
de koster 10-20x så meget som soundblaster kort - med god grund.
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa 
lyden var da også ligegyldig jeg kom også kun for at se de 3-rør i aktion og det var jo super. Men jeg vil lige sige at den DENON på Dolbydigital 5.1 lydspor til en hver tid kan slå en HTPC med DTS 5.1 lydspor og lige gyldig hvilkent lydkort den har.
Nogle går op i billedet nogle går op i lyden. Jeg er disideret lydmand og Søren står for mit billede her hjemme han stiller på ting som jeg skal vises 10 gange før jeg fatter hvad der sker og snart lære jeg selv at fin indstille min konvagens jer er nemlig CRT newbiee
Jeg lærte meget om projektore og hvilken retning jeg vil gå. Jeg vil have en Sony 9 tommer eller en 9 tommer Marquee nu koste hvad det vil inde det bliver forsent og de gode 9 tommer maskinger uddør.
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som har set en Marquee 8000/8500(+/- LC)/9000LC/9500 i auktion med et 1080 billed, eller som i det hele taget har set dem og kan forklarer lidt om deres billed iforhold til en Barco Data808.
Det er så vidt de eneste CRT projektorer som kan fåes inden for en rimelig penge som slår den 808. Planen er nemlig pt. at købe en af Brain C's 808, men jeg vil lige undersøge om der er andre interessante CRT projektorer på markedet som ikke er voldsomt meget dyrer, som har bedre billed, de eneste jeg indtil videre har kunne finde er en Marquee 8500 hos out of sync, 9000LC hos crt cinema og en Visual Dynamics Refrence 8 også hos CRtcinema.com
|
| Til top |
|
| |
Brian C. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
omegasteffy skrev:
Er der nogen som har set en Marquee 8000/8500(+/- LC)/9000LC/9500 i auktion med et 1080 billed, eller som i det hele taget har set dem og kan forklarer lidt om deres billed iforhold til en Barco Data808.
Det er så vidt de eneste CRT projektorer som kan fåes inden for en rimelig penge som slår den 808. Planen er nemlig pt. at købe en af Brain C's 808, men jeg vil lige undersøge om der er andre interessante CRT projektorer på markedet som ikke er voldsomt meget dyrer, som har bedre billed, de eneste jeg indtil videre har kunne finde er en Marquee 8500 hos out of sync, 9000LC hos crt cinema og en Visual Dynamics Refrence 8 også hos CRtcinema.com
|
|
|
Først skal jeg sige, at rørerne i en Electrohome marquee er de samme som i barco 808/1209 - altså panasonic rør - dog er de fleste Barco G808S med sony rør. Så forskellen er ikke ret stor - dog er rørerne colorcorrected i marquee - det er de ikke i hverken barco 808 eller 1209, hvilket resulterer i lidt dybere og intens farvegengivelse. Jeg har haft en marquee9000, og den ligger tæt på af en 1209.
Jeg har desværre solgt begge mine 808.
--- Slettet ---
Hvis man reelt skal have en god forbedring i forhold til en 808, så skal det være en med LC - f.eks. 9500lc, 1209 eller sådan. __________________ CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
En Marquee 8500 ultra har et meget skarpere billede end en 808. Det er der ingen tvivl om. Det eneste problem med de nævnte Marquee'er er, som Brian siger, slid på det grønne rør. Selve sliddet er ikke slemt, det er mere at de ikke har brugt hele fosfor-fladen. Problemet i den virkelige verden er ikke værre end at jeg selv bruger en nu, med slid, og den er stadigvæk langt foran en 808G/D.
Selve køberen af maskinerne bruger også selv en, og lægger knap nok mærke til det, ikke engang ved peak white. Hvis man ikke KAN leve med det, koster et nyt rør 3-4000kr. Blå og rød er perfekte. Maskinen er ikke at sammeligne med andre Marquee'er, da Ultra-serien står for sig selv. De fleste taler gerne om Marquee og Ultra som to forskellige mærke. Det gør den tidligere TAN-mand jeg taler med også. Det var forresten TAN der valgte at de skulle være sorte, og som modificerede dem yderligere. De har en hor. scan. på 152khz, så i ren styrke vinder de. De bruger 6 magneter fremfor Barco's 4(skarphed og opløsning handler ikke kun om rør-størrelse), og de er stadigvæk i produktion nu. Boeing har lige købt 100, og BMW i Tyskland har også købt et større parti.
Men stadigvæk er 808'erne er da fantastiske maskiner. Utrolig godt bygget, og meget stabile. Så dem der køber Brians bliver ihvertfald meget glade for dem, hans maskiner er meget fine.
Så alle de rygter alle taler om med at CRT er dødt, er lidt fanget i luften. Det kan godt være at man ikke ser reklamer for dem i Merlin-kataloget, men det har man aldrig gjort.:) Jeg blev selv offer for et af de rygter, da en på AVSforum skrev at Barco ikke havde én eneste CRT på CES. Automatisk tænkte jeg: "Damn", men senere da jeg alligevel skulle tale med Barco, nævnte jeg det. Han sagde: "Barco har aldrig været på CES". Så følte jeg mig lidt dum. Så på grund af ÉN post, havde jeg fået et forkert indtryk. Det er derfor vigtigt at man aldrig får sine facts på den måde, lærte jeg ihvertfald. Det er bare vigtigt at forstå at der er forskel på udstyr. De pj'er Brian sælger er professionelt udstyr, det man køber i elgiganten er forbrugerudstyr. Så hellere købe en 808 af Brian uden garanti, end købe en et-eller-andet med to års garanti. Den overlever alligevel ikke en 808.
Så nu har jeg sagt at en Marquee 8500Ultra TAN-modded, er bedre end en 808. Skal man blindt tro på det? Nej. Det er min holdning, og alle dem der har haft sin gang hos mig. Tallene taler for sig selv, og sikrer Quee'en som vinder, men det betyder ikke at den er pænere i den virkelige verden. Det må alle lyd-nørderne kunne tale med om Men jeg tror at det er meget få der vil finde 808'eren skarpere, for det er den ikke. Som Brian siger, er det faktisk de samme rør de bruger, men flere magneter betyder bedre kontrol over elektron-strålen, og så bliver den mere præcis. Forestil jer at man lavede et 7" rør med en eletron-stråle der var halvt så stor som et 9" rør. Så ville man være istand til at putte flere linier på 7" end 9". Så drastisk kan man ikke lave det, men analogien er god.
Med hensyn til at "nogle skulle rode sig ud i en uheldig handel": Kom og se på dem, hvis i er interesserede. Dem der tror at det er en uheldig handel pga. ovenstående post, need not apply. Quee Ultra er den bedst fremtidssikrede maskine. Ingen grund til at føle loyalitet overfor andet end sin projektor.
Hygge,
Nicholas
__________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
butcher Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marquee 8500 ULTRA er en langt bedre maskine end en Barco 808! At sige anet er noget fis.
Brian C: dit grønne rør på den 808er du har til salg/solgt ser heller ikke for godt ud.
outofsync: Jeg vil meget gerne se din Marquee på et eller andet tidspunkt.
|
| Til top |
|
| |
Brian C. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
butcher skrev:
Marquee 8500 ULTRA er den langt bedre maskine end en Barco 808! At sige anet er noget fis.
|
|
|
hmmm - Jeg har ikke nogle steder i denne tråd læst, at nogle har påstået, et en 808 er bedre end en 8500 ultra?? En 8500 ultra er marginalt bedre end en 808 - en 9500LC ultra eller en 1209S er langt bedre end en 808 (og en 8500ultra)
butcher skrev:
Brian C: dit grønne rør på den 808er du har til salg/solgt ser heller ikke for godt ud.
|
|
|
Faktisk er det grønne rør meget fint - der er et lille slid ,klart - den er jo heller ikke ny - som du måske ikke ved, så slides rørerne fra dag 1. Forskellen er her, at det lille slid der nu engang er, fylder hele næsten hele fosforfladen, og derfor ikke påvirker billedet specielt, idet man altid vil holde sit billede indenfor dette område.
--- slettet --- __________________ CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
|
| Til top |
|
| |
butcher Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian C. skrev:
|
En 8500 ultra er marginalt bedre end en 808 - en 9500LC ultra eller en 1209S er langt bedre end en 808 (og en 8500ultra)
|
|
|
Marginalt? Slet ikke!
Marquee 8500 kan let opgraderes til Marquee 9500. En STOR STOR fordel blandt andre.
Der er en grund til der er samme indmad i topmodellerne Marquee 8500 ULTRA og 9500 ULTRA.
|
| Til top |
|
| |
Brian C. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
butcher skrev:
Marquee 8500 kan let opgraderes til Marquee 9500. En STOR STOR fordel.
|
|
|
Hvis du tænker på opgradering til 9500LC, er det da meget nemt. 3 nye 9" rør til min 15k stykket + 3 stk hd10 linser - ved ikke hvad de koster, men nok ca det samme som rørerne, eller mere.
Ifølge bla crtprojektors.uk, er kvaliteten af genopbyggede rør, specielt 9", ikke altid for god, og man vil ruinere en god maskine, derfor har jeg taget udgangsspunkt i originale rør. De test og sammenligninger man kan finde er sikkert også taget fra projektorer med originale rør.
Iøvrigt er denne "min pj er bedre end din" diskussion for useriøs - for mit vedkommende er denne tråd lukket. __________________ CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
|
| Til top |
|
| |
butcher Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian C. skrev:
|
Iøvrigt er denne "min pj er bedre end din" diskussion for useriøs - for mit vedkommende er denne tråd lukket.
|
|
|
Sjovt nok startede denne tråds useriøsitet samme sekundt du startede med at nedgøre Nich og hans Marquees.

|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Curt Palme og Etechvideo + min bekendte fra det tidl. TAN siger at rebuilds er ligeså gode. Man skal tage højde for at VDC der laver rebuilds'ne er de samme som laver Marquee'erne nu.
Billeder af rør kan man ikke rigtig bruge til noget. Jeg har lige været inde og knipse to billeder af en Marquee, uden blitz. Det ene er taget med en maler-lampe fra siden, det andet med lampen forfra. De ser helt anderledes ud. Så er mit kamera for tilgivende eller er det andet for 'forstærkende'? - Og hvilket kamera har så ret? De er jer der har set mange rør, med mange mennesker er allerede klar over, at folk ser sliddet forskelligt. Personligt har jeg meget svært ved at se det, først når jeg har kigget i et par minutter. Min kæreste kan se det med det samme. Husk at rør skal være meget slidt, for at det er kritisk. Mange har den opfattelse at de skal være helt hvide, men det er de kun de første 100timer or so, og det er hvad de kører inden de forlader fabrikken.
Min erfaring siger mig at det er meget svært at se på/fotografere rør. Der skal et større skøn til. Check billederne, husk de er lige taget lynhurtigt. Én ting er sikker, når man kigger på dem med øjne, så er der intet gult i. Brian's billeder yder dem simpelthen ikke retfærdighed.
http://www.iva.dk/stuff/PICT0004.JPG
http://www.iva.dk/stuff/PICT0001.JPG
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
moviedude Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en hurtigt kommentar til tråden.
omegasteffy spørger om han skal købe noget "større" end Brian C.'s Barco 808 hvorefter Brian C.'s øjeblikkeligt angriber outofsync's person og forklare, UDEN outofsync's har skrevet noget, at hans Marquee's ikke er iorden.
.... For lavt BrianC, Nuff' said.
Jeg kan så lige notere at jeg har selv har valgt en Marquee 8500 Ultra efter at have set en MASSE maskiner, inkl. Barco 808, og må siger at JEG MENER Marquee'en uden tvivl er klasser over Barco 808(s). Håber det svare dit oprindelige spørgsmål omegasteffy ;)
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må da godt nok indrømme at jeg blev noget deprimeret over at de de 808 var solgt  , det har dog hjulpet lidt på at hører at det lyder til at Marquee 8500 Ultra rent faktisk er bedre, men alligevel den er også omkring dobbelt så dyr.
Hvad gør den TAN mod ud på? At kabinettet er mørkere og ikke har nogen electrohome påskrift?
Er den så istand til at vise 1080p ordentligt skarpt, det kunne 1209'eren efter min mening nemlig ikke. Under film var det ikke så tydeligt som når den vist alm. desktop. Hvis den er istand til det vil den selvfølgelig være lidt bedre fremtids forberedt. Også kan jeg (næsten) se lidt fornuft i at tage det extra pris trin. Men i og med den er ca. dobbelt så dyr kunne man måske også vælge at købe 2x 808 placere ved siden af hinanden istedet (og selvfølgelig stadig sørge for at udnytte mest muligt phosphor) 4+4:3 er jo ikke ret langt fra 2:35 billedformatet
Udover Cine9 tror jeg nu også at Barco Reality 909 skulle kunne klarer, det lyder godt nok som en no-compromise maskine 180kHz (3200x2560) 
Horizontal scanfrekvens på 152k = 1920 pixels / 80hz (næsten) er sådan det omregnes, og kan man generelt sige at man skal et stykke under max grænsen for at undgå overlapning f.eks 70-75hz, eller skal løsningen på overlapnings problemet findes et andet sted?
Umiddelbart virker det for mig også lidt vildt dyrt at opgardere fra 8" til 9" LC rør, men hvad koster det så hvis det skal være brugt? Crtcinema.com har nemlig også en 9000LC til 7000$ altså ca. 42.000 (ja der skal vel muligvis også indregnes noget forsendelse)
Hvad siger i forskellen er mellem 9/8000 og 9/8500 ?
Moviedude havde du ikke også en extra Marquee 8500Ultra og er den "slidt" på samme måde?
Hvordan klarer Sony 1292 sig billedmæssigt (hvis vi vælger at se bort fra støjen) i forhold til, Jonas Bojer snakkede jo bl.a. om gode farver? Lidt ligesom Barco1209 (den har også 135khz)? og vil det sige at den heller ikke helt kan vise 1080p. Jeg gør ud fra at den også nærmest er til at finde i ca. samme prisklasse, om end jeg ikke lige har fundet nogen.
Historien om handlen og måden de Marquee var slidt blev nu allerede fortalt til crt træffet. Om ikke andet så er det da stadig rart nok at være klar over at man skal være opmærksom på dette.
Hvis Brian C's egne erfaringer bygger på ikke ultra modeller er det da klart nok ikke nødvendigvis mener at de er bedre. Har han ikke selv har set Ultra'en (under de rigtige omstændigheder) kan det da nok være svært at dele samme begejstring.
Er der nogen der kender lidt til de 3x CRT de bruger oppe på Ålborg Teknisk Universitet, The Cave hed opstillingen vist nok, og blev brugt til 3D simulation og fremvisning af bygnings modeler. Bortset fra det var det ikke ret godt konfigureret, bl.a. var der overlap mellem de 3 billeder. Snakkede lidt med man der styrede det og det lød som om at det var planen at det skulle skiftet ud med 2x LCD projektor
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
omegasteffy skrev:
| Historien om handlen og måden de Marquee var slidt blev nu allerede fortalt til crt træffet. Om ikke andet så er det da stadig rart nok at være klar over at man skal være opmærksom på dette. |
|
|
Ja, eller i stedet for at gisne om tingenes stand, er man velkommen til at få pillet alle tre objektiver af. Sjovt som 808'erne lige pludselig har en gudestatus. det er da gode pj'er, men der er da ingen grund til at tilbede dem. Det er i hverfald sjældent set at man ligefrem har problemer med udsagnet: " En Quee Ultra er bedre, nyere og stærkere end en 808".
Når vi taler holdbarhed, menes også reel levetid.
Omegasteffy, du stiller mange spørgsmål i en post . Dette er der ikke noget galt med, men det kan være svært at overskue. Når vi er oppe i CRT'er i denne klasse, så begynder vi at have forskelle på dem, hvor nogle er bedre på nogle punktet, og andre er bedre på andre. Eksempelvis, LC og farvekorrektion tager op til 20% af den samlede lysstyrke, plus at billedet skal arbejde sig gennem en stor mængde glykol. Så skal man også beslutte hvad man helst vil. En 1292'er har sine egne problemer, men skulle have noget nær de bedste farver af dem alle, men har til gengæld meget lav lysstyrke.
Husk at ikke tage alt hvad du læser herinde, eller får at vide af enkelte personer, også mig, for gode varer. Hvis du vil have facts, så se på specs'ne. Jeg er selv gået fra at være Barco-mand, til Marquee-mand på de fem sekunder det tog at opfatte at billedet langt overgår 808'eren.
Problemet er at Marquee Ultra'erne er så nye, at de ikke rigtigt er set på brugtmarkedet endnu. TAN moddede diverse kort i enhederne for at give dem endnu større stabilitet, så de står lidt 'alene' på markedet. Man kan vel kalde dem 'special editions'
Som de fleste nok ved, er rør en meget vigtig ting at gå op i, men man må IKKE glemme elektronikken. Husk at en Marquee Ultra(ikke-TAN) koster 270.000kr lige nu. Det er ikke kun rørene der sætter denne pris, resten af maskinen er også utrolig vigtig. Så det gælder, for mig, om at have den absolut bedste maskine med gode rør. Begge ting er vigtige.
Nicholas
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa til det CRT møde så vi da en Barco med indbrænding i toppen af billedet hvor der sås en tydelig misfarvning det kunne jeg aldrig leve med hvilken projektor det var ved jeg ikke.
Barco er for mig lidt matte i billedet der er mere skud i en med Sony rør efter min mening. Den sidste Electrohome var den bedste efter min mening jeg elsker det skud der kan komme i billedet så den var jo nok også med Sony rør vil jeg gætte på.
Marquee hvad rør benytter de ?
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas, selvfølgelig er indbrænding ikke sjovt.
Jeg forstår godt hvad du mener med punch i billedet. Jeg har det selv på samme måde. Men det er nu mere kilden/indstilling der giver dette....tror jeg. Marquee'en havde ihvertfald mere 'i hovedet på dig' effekt end min 808.
Nicholas __________________ Læst i forummet:
|
| Til top |
|
| |
Brian C. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg indrømmer blankt at mine kommentarer var for lavt - sorry.
Jeg har øjeblikkelig slettet dem - et personligt opgør mellem mig og nicholas hører absolut ikke hjemme i noget offentligt forum - beklager.
Idet jeg kender de marqueer, følte jeg, at jeg overfor den kreds der var med til demodagen, burde gøre opmærksom på, at der kunne være et potentionelt problem, idet dem der så den ECP på demodagen, så også hvor meget et endnu mindre slid påvirker billedet, når det ligger indenfor billedefladen.
Nicholas har ret i at det er meget svært at tage billeder af rør - ofte oplever man at cameraet nærmest overstyrer og fladen ser helt hvid ud, og ofte vil blitsen fremhæve et slid, som mit camera gør. Cameraet kan dog højest fremhæve noget der allerede er der. __________________ CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men, helt ærligt, hvis rør blev dårlige så hurtigt, så havde man ALDRIG produceret dem.
Brian, ja, kameraet kan ikke finde på ting selv, men kan forstærke dem på sådan en måde, at det ser meget værre ud. Hvilket er det samme som at manipulere(jeg er godt klar over at du ikke har fixet billederne på nogen måde).
På mine billeder ser(med maler-lampe fra 3m.) ser rørene glade og fine ud. Det er bare synd hvis nogle tror at det mindste slid er lig med et dårligt rør. Jeg har et link der er meget interessant, og nok vil få de fleste til at få øjne som tekopper.
Jeg leder lige....
Her er den:
http://home.centurytel.net/rshannon/AVS/crtburn.htm
Læg mærke til hvad han skriver ved nummer 5...'medium usage'. Det havde de fleste nok ikke troet. Husk alligevel, at dette er én persons mening om hvad der er slemt/ikke slemt. Så hvis et kamera får et klasse 2 rør til at ligne et klasse 4 rør, så er det forkert.
Så nej, Brian's 808 rør er ikke slemt, overhovedet, og det er Marquee'ernes heller ikke. Det er rigtigt at de ikke har brugt hele fosfor-fladen, men det kan man selv even out. Eller også kan man købe en Ultra fra ny med perfekte rør(100timers kørsel) til 270.000kr.
Er man ikke frisk på at køre even out, som ellers er meget let, man sidder bare og venter , så kan man købe et nyt rør til 3-4000kr. Så har man en CRT der koster en kvart million, lige nu, og som stadigvæk er i storproduktion. Dét er fornuftigt.
Nicholas __________________ Læst i forummet:
|
| Til top |
|
| |
Brian C. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu lyser fosforen op når den bliver beskudt af elektroner eller oplyst - Hvis en blitz fremhæver noget, man ikke så nemt kan se med det blotte øje, er spørgsmålet vel egentlig om det er cameraet eller øjnene der set det forkerte ;-) Spørgsmålet er hvad sammenligningsgrundlaget er!
Slid er, sålænge man ikke scanner udenfor det slidte område, ikke noget der har den helt store betydning - problemet opstår når man gør billedet større end det slidte område, så opstår der en synlig farvebalance overgang mellem det slidte og det ikke slidte område. Og her vil selv et lille slid være synlig - selv et slid som billede nr 2 vil være synlig.
__________________ CRT projektor info på www.vision.esenet.dk
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|