Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: God CRT side!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Brian, du har da selv glimrende erfaring med even out, ikke? Altså bortset fra tiden det tager, men jeg finder det nu meget hyggeligt.

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Brian C. skrev:
Slid er, sålænge man ikke scanner udenfor det slidte område, ikke noget der har den helt store betydning - problemet opstår når man gør billedet større end det slidte område, så opstår der en synlig farvebalance overgang mellem det slidte og det ikke slidte område.
Og her vil selv et lille slid være synlig - selv et slid som billede nr 2 vil være synlig.

Men der vel heller ikke nogen der regner med at de får en splinterny maskine, lige rullet af samlebåndet til den pris? Kodeordet her, er I PRODUKTION og BILLIGE NYE RØR. Det er derfor at købere ikke skal give 270k for den. Fordi der er lidt slid. I alle henseender er maskinen i perfekt stand, jeg vil med glæde åbne den, og vise den frem.

Det er jo der at trade-off'et er. Hvor mange har råd/lyst til at købe en CRT til 270.000kr? Men nu kan i altså få en alligevel, måske skal i bare bruge 3-4000kr på et nyt rør. Men jeg tvivler på at det vil være noget man ville have travlt med. Det er ikke for sjov at jeg siger at jeg pillede min egen 808G'er ned, med bedre grønt rør, og satte Marquee'en op, og synes den er langt bedre alligevel. Hvis ikke, så havde jeg beholdt 808G'eren på sin plads.

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Barco er for mig lidt matte i billedet der er mere skud i en med Sony rør efter min mening. Den sidste Electrohome var den bedste efter min mening jeg elsker det skud der kan komme i billedet så den var jo nok også med Sony rør vil jeg gætte på.

Hvis man mangler punch i billedet, hjælper det gerne at give pj'en 1v. Det har mange projektorer det godt med. Dette har været næsten umuligt at gøre hos Brian, da der ellers skulle en større opsætning til hver gang i satte en ny pj op. Det ville simpelthen tage alt for lang tid. Han har jo indstillet alt efter sin 1209'er, og det er ikke lige sådan at skifte om til en anden, og tredie osv. Så, til sådanne ting skal man se på det overordnede.

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

omegasteffy skrev:

Moviedude havde du ikke også en extra Marquee 8500Ultra og er den "slidt" på samme måde?

Jo, jeg bruger også selv en Marquee 8500 ULTRA der også har en smule slid på det grønne rør.

Jeg kan dog OVERHOVED ikke se det på billedet! Selv i film med næsten helt hvide scener (sne) kan jeg overhoved ikke se nogen misfavning.
Jeg havde ellers inden jeg købte lagt 3000,- til side til et nyt grønt rør hvis jeg ikke kunne leve med det, men dem har jeg brugt på at bestille en del HD film fra USA istedet 

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Selv om de CRT kan fåes nye, synes jeg ikke rigtig at det hører sig til at fremhæve nyprisen så voldsomt, jeg tror trods alt man også kan få andre bedre brugte CRTs til under Marquee Ultra's ny pris.

Kan 8" Marquee'erne vise 1080p uden overlap, altså et skapere billed i den opløsning end 1209, så vidst jeg kan ud fra VDC's er max native for 8" 1600x1200. Jeg mangler stadig en pris på brugt/genopbygget opgrade fra 8->9"LC.

mht. til indebrændinger må jeg give Brian C ret den ECP var vist ikke slidt ret meget men det var, når man først havde opdaget kanten kunne den altså godt være svær at abstrehere fra. At skrue op for lyset i det slidte område er vel at bevæge sig ind i en ond cirkel.

Men jeg går ud fra at der findes måder at kompensere for det på. Slide det jævnt, men i praksis er det vel nok svært sådan at "plane slidet".

Næste forbedring af CRT projektorne kunne være nøje overvågning af hvordan phoshor fladen bliver slidt og så en mulighed for at slide resten så hele billedet kan bruges. Men der nok meget langt i det her tilfælde fra ide til virkelighed.

Kiggede til efter det der CRT Cave som de havde i Aalborg og det er vist 3x Marquee 8" eller 9" med custom cases.

Mangler stadig svar på om udregning af Horizontal xxxkHZ specs, pixels*hz=horizontal xxxkHZ og den må ikke overstig CRT'ens max, og dette max gælder kun elektronikken, brænder tampen?

Hvad adskiller x000 og x500 og bidrager Ultra så bedre elektronik.

Kan du evt. uddybe det TAN mod lidt mere, er det bare en bedre PSU eller?

Moviedude, ok hvis den er fra USA stammer den nok ikke fra samme videovæg, men har du stadig en extra?

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

"Selv om de CRT kan fåes nye, synes jeg ikke rigtig at det hører sig til at fremhæve nyprisen så voldsomt, jeg tror trods alt man også kan få andre bedre brugte CRTs til under Marquee Ultra's ny pris."

Nåja. Det er nu meget rart at vide hvad den nuværende situation er.

"Kan 8" Marquee'erne vise 1080p uden overlap, altså et skarpere billede i den opløsning end 1209, så vidst jeg kan ud fra VDC's er max native for 8" 1600x1200."

Den jeg køre på lige nu, får 1600x900@72 hz i 1.78:1. Det svarer til 1197p i 1.33:1(altså 1200) uden det store linieoverlap. 900+33%=297+900=1197, så, i effekt, 1600x1200. HDTV standarden hedder 1080i, dette kan den uden problemer gengive, meget nemt endda: 1080i=540 i to felter ulige/lige. De to HD standarder hedder 720p og 1080i.

"Men jeg går ud fra at der findes måder at kompensere for det på. Slide det jævnt, men i praksis er det vel nok svært sådan at "plane slidet"

Nej, det er faktisk meget nemt. Jeg lavede et billede i et tegneprogram i den givne opløsning(1536x864), hvor der var sort hvor sliddet var, og helt hvidt ved jomfru-fosforen. For at sikre mig en glidende overgang, rastershiftede jeg billedet lidt til siden en gang imellem.

"Mangler stadig svar på om udregning af Horizontal xxxkHZ specs, pixels*hz=horizontal xxxkHZ og den må ikke overstig CRT'ens max, og dette max gælder kun elektronikken, brænder tampen?"

Dette gælder kun elektronikken.

"Hvad adskiller x000 og x500 og bidrager Ultra så bedre elektronik."

Ultra serien er FULDSTÆNDIGT revideret, og skal ikke sættes sammen med de andre. Det blev den i '99 af Electrohome, inden VDC overtog i '01. En helt anden projektor.

"Kan du evt. uddybe det TAN mod lidt mere, er det bare en bedre PSU eller?"

TAN er et tysk firma der lavede 'pakke'løsninger til store firmaer, og statsorganer. Deres arbejde indbefatter 3D det meste af tiden, enten polariseret eller page flip. Det sidste kræver høje refresh-rates, da den samlede hz bliver halveret, ét til hvert øje. Eksempelvis 100hz=50hz til hvert øje. Blandt andre, BMW bruger det til fremvisning af deres biler i 3D, polariseret, på et 6-7 m. bredt lærrede. Når man skal have så mange CRT'er stående i en stack, så er det vigtigt at konvergensen ikke driver.

Derfor gik TAN ind og modificerede Quee'erne og lavede indtil flere ændringer på CLM'eren., så styringen af lV og hV er forbedret. Neck boards'ne er også blevet gennemgået, og har fået skiftet modstande osv. Konvergensen er noget af det man har gjort rigtig meget ved, de har lavet tilbygninger til original kortet, for at sikre en bedre stabilitet. Jo, en 8500Ultra er utrolig stabil i forvejen, men til stackbrug følte de at de skulle have noget specielt.

Der bliver ikke lavet flere TAN Marquee'er, da TAN nu er opkøbt af Barco.

Yderligere har alle Marquee'er konvergens på grøn, hvilket kan blive nødvendigt for nogle, måske ikke, men det er en rar ting at have.

Nicholas

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

omegasteffy skrev:
Hvis Brian C's egne erfaringer bygger på ikke ultra modeller er det da klart nok ikke nødvendigvis mener at de er bedre. Har han ikke selv har set Ultra'en (under de rigtige omstændigheder) kan det da nok være svært at dele samme begejstring.

Men så kan man vel heller ikke sige at en Ultra kun er marginalt bedre, eller?

Nicholas

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Brian C. skrev:
Jeg indrømmer blankt at mine kommentarer var for lavt - sorry.

Jeg har øjeblikkelig slettet dem - et personligt opgør mellem mig og nicholas hører absolut ikke hjemme i noget offentligt forum - beklager.

Idet jeg kender de marqueer, følte jeg, at jeg overfor den kreds der var med til demodagen, burde gøre opmærksom på, at der kunne være et potentionelt problem.

Med al respekt for din tilbagefinden til dydens smalle vej, så har du jo, måske, fået ud af det hvad du ville. Du har fået flere folk til at være helt vilde med dine 808'ere(data'er, med lav scanrate på 69khz), i hvad der kunne tænkes som værende et forsøg på at fjerne interessen for Quee'erne. Det kunne måske, af nogle, opfattes som et forsøg på at komme af med dem, inden at andre finder ud af at Quee'erne er en bedre handel i det nuværende og lange løb.

Jeg har læst forum-reglerne, er er ret sikker på at dit, nu slettede, udsagn, må gå under personhetz. Men som jeg siger, alle interesserede kan få objektiverne skruet af, få en lomme lygte i hånden, og så sige ja eller nej. Jeg har mange utrolig tilfredse købere af mine CRT'er, og det jeg glad for. Jeg synes at det er fedt når der en der skriver på messenger klokken 24 om aftenen, jeg skal nok ringe ham op, og gøre hvad jeg kan.  Min interesse er at, når folk nævner mit navn(og OutofSync) så skal de gøre det med glæde.

Brian, jeg har forsøgt, gentagne gange, at fortælle dig at jeg ikke er køberen af Quee'erne. Jeg er bare blevet 'hyret' om du vil, af manden der lagde pengene, og vil forblive ukendt. Jeg har aldrig talt andet end pænt om dig, og det vil jeg blive ved med, også selvom du har fortalt mig at du kun vil tale dårligt om mig, for jeg ved at du kender dine pj's, og jeg ved at du laver gode handler. At det så er gået skævt mellem os, skal ikke animere folk til at købe hos dig eller mig. Det er ikke fjerde klasse, hvor man holder med den man bedst kan lide.

Men jeg må have lov til at sige at dit indlæg(både her, og til jeres video aften), kan lyde som et øjebliks panik over at være klar over at der er Marquee Ultra'er i farvandet. Jeg kan godt forestille mig at det ikke er særligt sjovt at stå med 808DATA'er, når 'modstanderen'(i dine øjne) har Quee'er. I mine øjne svarer det lidt til en prop-pistol mod artilleri. IMO.

Jeg kan godt fornemme at du har samlet en skare af tilhængere, men det undrer mig stadig at der kun er ÈN der går ind og skriver at det er for lavt hvad du har sagt om mig. Lidt underligt. Det er også fint nok, du har solgt dine 808'ere, spørgsmålet er om en eller to af køberne måske havde haft bedre nytte af en Quee. Men jeg tror at det var ligemeget hvad jeg havde haft, så havde de fået en overhaling.

Så, det kan godt være at nogle folk synes at det er voksent, at du er kommet til den konklusion at det var forkert sagt/skrevet, men det er billigt sluppet. Ethvert selvstændigt menneske må kunne se at det var forkert, forhastet og panik-skrevet. Men de har måske hørt en dramatisk énsidig historie, og går efter den. Men den passer bare ikke. Så enten kan de folk gå efter at vælge side, og lave en stålpagt eller hvad ved jeg, men det er helt ved siden af. Det er ikke hvad jeg ønsker. Jeg vil hjælpe folk(specielt newbies) så godt jeg kan. Så de folk der ikke er interesserede i en fejde, find ud af hvilken CRT der passer jer, og henvend jer.

Jeg tror at det nager dig helt vildt at du ikke fik dem, og derfor fik travlt med at kaste 808D'erne ud af døren. Det har du fået gjort, med bravour. Folk har endda den opfattelse af at en Quee U. ikke er specielt meget bedre end en 808. Flot klaret.

Som jeg har sagt hele vejen, du er en god CRT-mand, du ved hvad du taler om, og du er en cool fyr. Når du en dag finder ud af hvem der købte de Quee'er, så vil du få en underlig smag i munden, over alt hvad du har sat i værk. 

Så dit indlæg og undskyldning i toppen? Ikke godt nok. Det var jo ikke engang en undskyldning til MIG. Nu glæder jeg mig til ham der har købt min 808Graphics, fortæller mig hvor glad han er for den. For han har fået den til samme pris som du har solgt dine 808Data'er til, endda lidt billigere. Hvorfor? Han var hurtig, han satsede, han bød, og han fik den.

Ifølge dit citat foroven, hvor du siger undskyld til ingen, slutter du alligevel af med at sige det samme. Det er fint nok. Nu har du solgt dine 808'ere, nu skal du bare finde på en god grund til at de skal købe din Vision 600, det er vist det bedste du har til salg nu. Glæder mig til at se hvordan du kringler den.

Jeg håber at moderatoren vil lade mig beholde denne post, jeg ved ikke om han har chance for at læse det som Brian har slettet, men jeg må vel have lov til at svare, inden det her minder for meget om Alle præsidentens Mænd, og vi skal mødes i en mørk kælder.

Hav det godt,

Nicholas   

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2004 kl. 06:20 | IP-adresse registreret  

omegasteffy skrev:

Selv om de CRT kan fåes nye, synes jeg ikke rigtig at det hører sig til at fremhæve nyprisen så voldsomt, jeg tror trods alt man også kan få andre bedre brugte CRTs til under Marquee Ultra's ny pris.

Jeg synes det er OK eftersom de stadig bliver fremstillet som nye. Hvis det var en udgået model var det en anden snak efter min mening.

omegasteffy skrev:

Kan du evt. uddybe det TAN mod lidt mere, er det bare en bedre PSU eller?

Moviedude, ok hvis den er fra USA stammer den nok ikke fra samme videovæg, men har du stadig en extra?

PSU'en på Marquee serien blev revideret kraftigt til Ultra serien, da de oprindelige Marquees havde lidt problemer med PSU'en.

De to maskiner jeg har stammer højst sansynligt fra samme setup.
Jeg kan kun sige som jeg hele tiden har sagt, jeg har et FANTASTISK billede uden nogen form for misfavning af billedet eller noget (selv i helt hvide sne-scener).

At Brian begynder på noget mudderkastning imod de Marquees, selvom han overhoved ikke har set maskinerne i funktion med billede på, kan jeg kun stille mig uforstående overfor.
Brian_C tydeligvis har et problem med Nich (outofsync), og det burde de så klare et andet sted end her, efter min mening.

Brian C.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Hej Nicholas!

Du har fuldstændig ret i at den gl. vision 600 er det bedste jeg har nu, for det er den eneste maskine jeg har tilbage.
Idet vi skal flytte, har jeg solgt en del til en fyr fra sverige, incl. den ene 808, et par maskiner jeg ikke havde til salg samt nogle reservedele, rør m.v.
(Svenskeren havde iøvrigt givet bud på alle mine maskiner inden demodagen.)

Nu skal du naturligvis huske på, at jeg solgte mine 808 lang tid før dine marqueer blev nævnt i dette forum, og den CRT demodag blev planlagt længe før vi var ude og se de marqueer.
Og en data808 med næsten perfekte rør til 21k er absolut en god handel, det er den data808 jeg har til 15k, med lidt indbrænding på det blå rør faktisk også - om de er en bedre eller dårligere handel i forhold til en marq8500u med moderat slid til din salgspris (som jeg ikke kender) ved jeg ikke.

Det nager mig ikke ret meget at jeg ikke fik maskinerne, det nager mig bare pokkers meget, at jeg var så let at narre.

Jeg finder din historie om at en ukendt person, der ikke kender noget til CRT pludselig køber 6 stk. marq8500u, og tilfældigvis kontakter dig (der tilfældigvis havde været med mig ude for at se dem 3-4 dage før) for at bede om hjælp til at sælge dem, ganske usandsynlig.

Det behøver ikke at betyde at usandsynlig er umulig, og igen beklager jeg at jeg nævnte historien her i forumet.

Om det er godt nok eller ej, kan jeg ikke rigtigt gøre noget ved - jeg er faktisk lidt ked af at marquee sagen endte sådan, for vi havde det jo virkeligt sjovt sammen, og jeg kan virkelig godt lide dig som person og CRT buddy.

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Mange tak, Brian.

Nu synes jeg at der er gjort rent bord, det er rart. Så kan vi fortsætte med CRT'erne herfra.

Moviedude, helt korrekt, der blev lavet omfattende ændringer i PSU'erne.

Nicholas

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

outofsync skrev:

"Kan 8" Marquee'erne vise 1080p uden overlap, altså et skarpere billede i den opløsning end 1209, så vidst jeg kan ud fra VDC's er max native for 8" 1600x1200."

Den jeg køre på lige nu, får 1600x900@72 hz i 1.78:1. Det svarer til 1197p i 1.33:1(altså 1200) uden det store linieoverlap. 900+33%=297+900=1197, så, i effekt, 1600x1200. HDTV standarden hedder 1080i, dette kan den uden problemer gengive, meget nemt endda: 1080i=540 i to felter ulige/lige. De to HD standarder hedder 720p og 1080i.

Nicholas

Så vidt jeg kan se er svaret egenligt nej, det største problem er vel at gengive 1920 pixel vandret.

Et interlaced billed er jo ikke sjovt i den størrelse, desuden kommer HD-DVD vel til at bruge 1080p.

Jeg betviler ikke at det er en udemærket crt projektor (nok en underdrivelse), men jeg synes stadig det ER en hel del penge, og pt. en smule over mit budget. Jeg vil mene at man burde kunne få en rimelig 9"LC til samme pris, den største ulempe vil så være, at når man skal have nye rør kommer det til at koste kassen(og det kan vel sikkert ikke betale sig), sammenlignet med 8" rør til 4k .

Jeg fandt faktisk et par Sony 1292Q'ere på ebay til 2710$ og 3200$ begge med forholdsvis få timer og en rimelig troværdig forhandler (den ene skulle være crtcinema.com). Men jeg er dog stadig ikke så tryk ved at skulle oplyse creditkort# allerede ved oprettelsen af en ebay bruger. Men det lød jo stadig som om Jonas Bojer havde lavet et par gode handler derinde.

Plejer der at komme noget told/gebyr på sådan en svend fra USA?

Kan 1292Q vise 1920x1080p uden overlap eller ihvertfald på højde med Barco1209?

Og er der andre fordele/ulemper end gode farver og meget støj  jeg bør være opmærksom på med denne Sony? Jeg laver vel en kasse og skifter lidt blæsere for at løse støj problemet.

Ultra8500 vs. 1292Q

De steder jeg har kigget efter CRT har været: Den Blå Avis, Out of Sync, CrtCinema.com, b4projection.co.uk, Ebay, Brian C's Crt4ever + enelleranden anden engelsk site som jeg ikke lige kan huske. Har jeg overset nogen?

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

"Så vidt jeg kan se er svaret egenligt nej, det største problem er vel at gengive 1920 pixel vandret. "

Den vandrette opløsning er intet problem, CRT'er fungerer anderledes end fixed pixel-displays. 

Der er masser af folk der kører 1080p på deres 8"EM maskiner. Det kan du finde meget mere om på nettet. HUSK nu at være opmærksom på at der er mange buzz-words omkring alt det her, specielt hvis man ikke er så meget inde i det. Du vil ikke hellere have en 9"ES maskine end en 8"EM, vel? Som sagt før, så bruger Marquee'erne 6-pol magneter.

Husk at 1292'eren ikke er en særlig skarp CRT. Yderligere er det lidt CRT'ernes sorte får. Den er IKKE i nærheden af en 1209. Det virker bare som at mange gerne vil have 9" rør for enhver pris, uanset hvad. Hellere en mindre skarp 9" end en superskarp 8"....Det kan jeg ikke rigtig forstå.

Din idé med med at skifte blæsere er da meget god, men det er ikke ligeså let og ikke-kritisk som på din computer. Hvis dit bundprint bliver for varmt, og kun holder 8mdr, så betyder det jo ikke noget. Der har de fleste nok købt nyt alligevel. Men hvis du ikke får det samme afkøling i din CRT(eller andre dyre ting) så kan det hurtigt blive surt.

"Et interlaced billed er jo ikke sjovt i den størrelse, desuden kommer HD-DVD vel til at bruge 1080p"

Helt enig! Men mange bruger faktisk, med vilje, 1080i til alt, også DVD'er. Her taler vi en stor gruppe mennesker på de 'lidt mere tunge' CRT forummer. Personligt kan jeg ikke se idéen, men jeg har ikke prøvet.

"Jeg vil mene at man burde kunne få en rimelig 9"LC til samme pris"

Måske. Men det er samme idé. Vil man hellere have en RIMELIG 9" end en state-of-the-art 8"? Igen, 9" er IKKE lig med 'at det så bare er godt' Ellers kan du sikkert finde en Barco 1100 billigt

Nicholas

PS. Min side er lidt til hundene, da jeg er ved at få lavet en pænere

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Husk nu også på at din 8500ultra er en del dyere. Selv hvis de bliver budt op til 3500$ er din 8500Ultra'en stadig 80% dyere.

1292 er jo stadig EM.

Jeg vil ihvertfald se et 1920x1080p billed fra en 8" før jeg helt tror på at det er ordentligt skarpt. Det er ikke så tit kommer forbi København (og det er heller ikke ligefrem billigt), men hvis du engang skulle bevæge dig nordvest på så sig endelig til.

At kører 1920x1080p på projektorer ret meget mindre end 1209 har jeg svært ved at forestille kan blive godt, efter min mening var det ikke supergodt på 1209'eren. Jeg oplever lidt det samme når jeg kører høj/samme opløsning på min CRT computer monitor. (da det er 17" er det vel heller ikke så mærkeligt).

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

omegasteffy skrev:

Jeg fandt faktisk et par Sony 1292Q'ere på ebay til 2710$ og 3200$ begge med forholdsvis få timer og en rimelig troværdig forhandler (den ene skulle være crtcinema.com).

Jeg ville ALDRIG købe en CRT'er uden at have set den "in action" først.

Den ene sælger som du betegner som "rimelig troværdig" har svindlet før.
Her er et af link af mange http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadi d=381104&highlight=ebay+hours

Du ender meget sandsynligt med en lang næse hvis du køber igennem ebay.

Noget helt andet er så at Sony 1292Q'ere er berygtet for dens EKSTREMT høje støjniveu (selv modded med 8 Papst-blæsere)!

koldby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

IMHO skal man enten være meget modig eller meget heldig før man vover at købe CRT via e-bay..

Et RIGTIG godt alternativ er Curt Palme fra Canada. Han ynder stor respekt i AVSforum og hans priser  er fornuftige.

Hvis man kan slå sig sammen et par stykker om at købe CRT fra ham , kan fragten oven i købet blive rimelig. Desuden er der en lille fidus , hvis man lader et moms registreret  firma købe dem og sælge dem videre... Jeg kan gøre det , hvis der viser sig interesse..
Send evt. mail

Til top Vis koldby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af koldby

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Der er som regel altid noget godt til en god pris på www.crt4ever.dk - så man behøver ikke helt over til Curt.....

Og ja - Flea-Bay bør man holde sig fra.....

koldby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Jo da Webmonkey, men Curts priser er nu en del bedre...

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Spændende indlæg....

Brian C. + andre...hvordan forbinder du/ i jeres projektor med pc?? Jeg har lige købt et vga-5xbnc kvalitets kabel og synes det måtte være det helt rigtige til min Barco 801s. Men så ser jeg på crtcinema at man bør koble op med et modificeret VGA til et 9 pol SUB-D ved pc brug(port 3 på prj)Og igen på en tysk side så jeg at man SKAL anvende en RGBHV til RGBs converter til en 801s?? Og igen siger Luc_DK her i forummet at han anvender et VGA til 5xBNC uden problemer???

Nogen ide'er??

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

koldby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Hej Klabo

Der er ingen problemer i at benytte en VGA til 5xBNC.

Det kører med det samme. Især hvis du har PowerStrip på din computer.

Det er et program der på de fleste grafikkort kan tilpasse opløsning, højre/venstre, op/ned og sync. indstillinger så det passer perfekt til din projector.

Koldby

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum