Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: God CRT side!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

koldby skrev:

Hej Klabo

Der er ingen problemer i at benytte en VGA til 5xBNC.

Det kører med det samme. Især hvis du har PowerStrip på din computer.

Det er et program der på de fleste grafikkort kan tilpasse opløsning, højre/venstre, op/ned og sync. indstillinger så det passer perfekt til din projector.

Koldby

Tak for det og er godt inde i powerstrip, så ingen problemer der. Har du selv en CRT eller er det noget du bare ved vil virke?? Og har du evt nogle forslag til settings i powerstrip til en barco data 801s? Jeg anvender en 104" 16:9 screen. Er lidt i tvivl om opløsningen, mon ikke 1280x720 er et godt bud?

Andre er velkommen til at kommentere... kunne også godt bruge et bud fra jer..nicolas og brian!!

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

koldby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Hej Klabo

Jeg har pt. en ECP4100 som har 5xBNC input, men har også kørt en BARCO data 400 på samme måde.

Jeg kan kun sige om opløsning: Prøv dig frem! Bedste resultat i dine øjne er det bedste for dig!

Mvh

Koldby

Til top Vis koldby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af koldby

Brian C.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Barco, især ældre modeller, kan godt drille lidt med tilkobling direkte uden vga interface, idet de foretrækker negativ sync polaritet.
Men alle grafikkort (vil jeg tro) kan udsende negativ sync uden problemer, så hvis du kan få billede på med vga-5bnc kabel er det fint.

Dar har været en del snak om at Barcos port3, som er et 9 benet ega stik med Barcos egen pinout, skulle være en anelse bedre end BNC port 5 - det skulle hænge sammen med at second rgb input modulet er af nyere design og anvender bedre kondensatorer end standard rgb modulet, men hvor meget det reelt har på sig, ved jeg ikke.
Nu er en 801 jo med es focus, så jeg vil ikke tro at man kunne se forskel overhovedet, og port 3 er også et ret irriterende lille stik at lave, hvor man hurtigt kan miste en evt. fordel hvis kablet og stikket ikke er at en god kvalitet.
Jeg anvender selv port 5 på min Barco 1209/2.

Opløsning er som Koldby også skriver noget du skal prøve dig frem med - nogle retningslinier kunne dog være:
Gå ned i oplysning så du kan se scanningslinierne på lærredet - du må gerne gå frem til lærredet.
Forøg langsomt opløsningen til du netop ikke længere kan se scanningslinierne - at gå højere end hertil vil ikke gavne noget, men tværtimod gøre billedet mere uskarpt, idet scanningslinierne vil begynde at overlappe hinanden.

Mange er iøvrigt begejstrede for at køre 48 og 50 hz, og taler om bedre opløsning og dybde i billedet - selv kører jeg 72 og 75hz for jeg kan ikke holde det flimmeri ud.

Brian 

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Mange tak for det glimrende svar....

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 16 Juli 2006 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

Klabo:

Ved ikke om det er relevant ( brugbart til noget ), men jeg kører med en Marquee 8000 ( 8" rør EM ) med ext. scaler ( Iscan HD ) på et 4:3 100" lærred ( ca. 92" 16:9 ) og efter at have prøvet nærmest samtlige opløsninger ( scaleren kan lave alle opløsninger med en "pixel"/lines ændring ad gangen ) med diverse interne og DVE testbilleder, endte jeg med at 1366 x 768 P gav det bedste resultat..........måske mærkeligt nok - men vigtigst var de 768 linier, der var ikke den umiddelbare store forskel på 1024 contra 1366. Det skal også siges at det er med SD signaler - ikke HD ( som scaleren ikke kan håndterer - kun sende igennem )

Jeg kører også med 48 hz / 50 hz  ( og ja, jeg er enig i, at det kan flimrer lidt hvis man kigger godt efter på specielt hvide flader , men til gengæld er billedet skarpere end hvis jeg kører 72/75 hz, hvor billedet "softer" lidt mere, til gengæld er det så helt  roligt - grunden til "softningen" er sikkert en begrænsning i projektoren !? - den kan nok ikke følge med , men da billedet generelt er rigeligt "soft" med CRTéren, prioterede jeg skarpheden frem for "roligheden" ).

Bliver tilsluttet via VGA/HD15 til 5 BNC ( RGBHV ) og fungerer fint !

Håber , at du kan bruge mine erfaringer til et eller andet, ved ikke hvor tæt en 801 ligger på min model

Nick..  / Brian :

Lige et spørgsmål, uden relevans til overstående:

Kan der være en relevans ( læs: markant forbedring  ) i, at få projektoren modificeret ( nogen snakkede noget om en "TAN"  modi ???!   )  Nick / Brian ??

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Alt kan bruges, så kan man sortere bagefter....takker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 9
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes