| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo:
Ved ikke om det er relevant ( brugbart til noget ), men jeg kører med en Marquee 8000 ( 8" rør EM ) med ext. scaler ( Iscan HD ) på et 4:3 100" lærred ( ca. 92" 16:9 ) og efter at have prøvet nærmest samtlige opløsninger ( scaleren kan lave alle opløsninger med en "pixel"/lines ændring ad gangen ) med diverse interne og DVE testbilleder, endte jeg med at 1366 x 768 P gav det bedste resultat..........måske mærkeligt nok - men vigtigst var de 768 linier, der var ikke den umiddelbare store forskel på 1024 contra 1366. Det skal også siges at det er med SD signaler - ikke HD ( som scaleren ikke kan håndterer - kun sende igennem )
Jeg kører også med 48 hz / 50 hz ( og ja, jeg er enig i, at det kan flimrer lidt hvis man kigger godt efter på specielt hvide flader , men til gengæld er billedet skarpere end hvis jeg kører 72/75 hz, hvor billedet "softer" lidt mere, til gengæld er det så helt roligt - grunden til "softningen" er sikkert en begrænsning i projektoren !? - den kan nok ikke følge med , men da billedet generelt er rigeligt "soft" med CRTéren, prioterede jeg skarpheden frem for "roligheden" ).
Bliver tilsluttet via VGA/HD15 til 5 BNC ( RGBHV ) og fungerer fint !
Håber , at du kan bruge mine erfaringer til et eller andet, ved ikke hvor tæt en 801 ligger på min model
Nick.. / Brian :
Lige et spørgsmål, uden relevans til overstående :
Kan der være en relevans ( læs: markant forbedring ) i, at få projektoren modificeret ( nogen snakkede noget om en "TAN" modi ???! ) Nick / Brian ??
__________________ dj
|