Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 17:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilket Fladskærms tv skal jeg vælge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 September 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

LE-32m61b er en bedre skærm end le-32r71(72)w(b). Den største forskel er at m61 kan finde ud af at lave sort, nuancer dog stadig ikke verdensklasse, men helt sikkert ok. de 2 andre har det noget mere besværligt med at vise sort. Prøv at få vist billedet i 4:3 så kan du ikke undgå at se det.

At de 2 andre er pænere kan jeg kun give dig ret i.
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 September 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Ruskjaer skrev:

selvom jeg ik ved så meget om hifi verdenen :)

Det netop derfor du ska ud at kigge på dem du ku tænke dig.. Det vil hjælpe dig meget til at nå frem til en beslutning.
Til top Vis Riot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riot

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 September 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Ruskjaer skrev:
Det Samsung jeg har linket til lidt længere oppe tror jeg selv er af meget god billed kvalitet, selvom jeg ik ved så meget om hifi verdenen :)

Du får med garanti ikke GOD billedkvalitet på et LCD TV til omkring 10k. Jeg ville heller ikke købe LCD selv hvis jeg havde 30k at bruge, men for 10k er det en garanti for katastrofe...
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 September 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Der er lige en detalje mere ved Samsung LE32R73BD. Det er så vidt jeg kan se den eneste af de nævnte der har digital tuner. Det ville også være væsentligt hvis jeg skulle vælge.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

ullum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 September 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Ruskjaer skrev:
Det Samsung jeg har linket til lidt længere oppe tror jeg selv er af meget god billed kvalitet, selvom jeg ik ved så meget om hifi verdenen :)

Du får med garanti ikke GOD billedkvalitet på et LCD TV til omkring 10k. Jeg ville heller ikke købe LCD selv hvis jeg havde 30k at bruge, men for 10k er det en garanti for katastrofe...

Det kommer an på hvor kritisk man er, jeg tror der er mange som er udemærket tilfreds med billedkvaliteten på deres LCD skærme. Et udemærket 32" LCD skærm kan godt fåes til 10.000 eks. Toshiba eller Panasonic og M61 fra Samsung vil billedmæssigt også være brugbar for de fleste.

Til top Vis ullum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ullum

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

ullum skrev:

Naiera skrev:
Ruskjaer skrev:

Det kommer an på hvor kritisk man er, jeg tror der er mange som er udemærket tilfreds med billedkvaliteten på deres LCD skærme. Et udemærket 32" LCD skærm kan godt fåes til 10.000 eks. Toshiba eller Panasonic og M61 fra Samsung vil billedmæssigt også være brugbar for de fleste.

Det er sandt. Men det kommer også an på om man vil bruge 10-15.000 på noget som er middelmådigt. Istedet for at købe det der er bedst til prisen. Det dét jeg ikke forstår. Men det har jo nok noget at gøre med at folk simpelthen ikke undersøger markedet nok. De stoler på diverse tv og avis reklamer. I visse tilfælde kan man selvfølgelig få et godt tilbud, ligemeget hvilken butik det er, men for det meste skal der bare tjenes penge. Uden at tænke på mange folk er naive når det kommer til radio/tv. Men sådan er det jo! Make money, money.. Kan da huske experts reklame for PV60, hvor de sagde grunden til de  kan sælge så billige produkter er deres store varerindkøb. Og efter den udtalelse kommer prisen frem på skærmen, 20 k. Og på det tidspunkt kostede samme model 15-17 hvis man kiggede de rigtige steder. Puha..

ullum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 September 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Riot skrev:
ullum skrev:

Naiera skrev:
Ruskjaer skrev:

Det er sandt. Men det kommer også an på om man vil bruge 10-15.000 på noget som er middelmådigt. Istedet for at købe det der er bedst til prisen. Det dét jeg ikke forstår. Men det har jo nok noget at gøre med at folk simpelthen ikke undersøger markedet nok. De stoler på diverse tv og avis reklamer. I visse tilfælde kan man selvfølgelig få et godt tilbud, ligemeget hvilken butik det er, men for det meste skal der bare tjenes penge. Uden at tænke på mange folk er naive når det kommer til radio/tv. Men sådan er det jo! Make money, money.. Kan da huske experts reklame for PV60, hvor de sagde grunden til de  kan sælge så billige produkter er deres store varerindkøb. Og efter den udtalelse kommer prisen frem på skærmen, 20 k. Og på det tidspunkt kostede samme model 15-17 hvis man kiggede de rigtige steder. Puha..

I størrelsen 32" og budget på 10.000 finder du vel ikke noget som er bedre til prisen end de nævnte mærker. Hvis du ikke har plads til en 37" plasma hjælper det dig jo ikke noget at den er bedst til prisen.

Til top Vis ullum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ullum

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det er de færreste der ikke kan finde plads til fem tommer ekstra. Hvis man går op i billedkvalitet må man lissom arbejde lidt for det.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

ullum skrev:
Riot skrev:
ullum skrev:

Naiera skrev:
Ruskjaer skrev:

I størrelsen 32" og budget på 10.000 finder du vel ikke noget som er bedre til prisen end de nævnte mærker. Hvis du ikke har plads til en 37" plasma hjælper det dig jo ikke noget at den er bedst til prisen.

"Hejsa.
Nu er det så blevet min tur til at skulle invistere i et fladskærms tv, men hvad skal jeg vælge LCD eller Plasma?
Jeg vil bruge omkring 10000-13000 på tvet.
Nu er jeg rimelig vild med Samsungs design, så det skal helst være sådan et.
Mit behov er ikke det helt store, ser måske 2 film om ugen og lidt tv, det er ikke det helt store. Så det behøver heller ikke være et tv der er ekstremt :)

Mvh. Morten"

Vil mene dette passer ret perfekt ind hans økonomi? Og indrøm, det er bedre end mange LCD'er derude.

Og, ja, hvem kan ikke finde de par ekstra tommer plads, hvis man vil have billedguf.

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Eller dette

Hvis det skal være LCD og småt. Ellers er Samsung M modeller også ok, ja.

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Her er der lidt billeder af et PX 60 i aktion. px

dr.youknow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2006
Sendt: 12 September 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

hvis størelsen ikke betød noget kan man pt. få 42 px60e for ca.11 kilo hos discountit hvilket må siges at være et super køb til prisen også holdt op
imod pioneer til 19 kilo......

ps. skulle gerne modtage mit torsdag...
Til top Vis dr.youknow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr.youknow

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

dr.youknow skrev:
hvis størelsen ikke betød noget kan man pt. få 42 px60e for ca.11 kilo hos discountit hvilket må siges at være et super køb til prisen også holdt op
imod pioneer til 19 kilo......

ps. skulle gerne modtage mit torsdag...

Der er også DVB-T i, så det passer også fint til dine krav (:

Dongo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Sendt: 12 September 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Toshiba 32 WLG 66 P er et fremragende LCD-TV til pengene. Mildt sagt! UK-udgaven af 32 WLG 66 P hedder 32WLT66, og den har vundet alt i tests derovre!

http://www.home-entertainment.toshiba.co.uk/consumer/product s.nsf/pages/lcdplasma-lcdfreeview-32wlt66?opendocument

Skråsikre udtalelser hører man mange af, som f.eks.:

Naiera skrev:

Du får med garanti ikke GOD billedkvalitet på et LCD TV til omkring 10k. (...) for 10k er det en garanti for katastrofe...

Man må så gøre op med sig selv, om man vil tillægge skråsikre fordømmelser i en debattråd mere værdi end bunkerne af lovord fra den samlede britiske elektronikpresse?!?

Derovre er de i hvert fald enige: 32WLT66 er et fænomenalt køb! Go for it.

Forskellen på 32 WLG 66 P og 32WLT66 er kun digitaltuneren: 32 WLG 66 P har en  DVB-T tuner, som kan bruges til at modtage danske kanaler med, medens 32WLT66 har en Freeview tuner, som kun giver mening, hvis man skal modtage signaler i UK.

Hvis du f.eks. køber her skal du blot af med € 950. Det er jo en ren foræring, og så rigeligt indenfor dit budget. Ja du kan sågar købe 37"versionen, og stadig få foretaget en ISF-kalibrering inden for budgettet

Årsagen til disse "udsalgspriser" skal findes i Toshibas temmelig aggressive prispolitik i Europa, som desværre går Danmarks næse forbi, for eneste lille minus i den forbindelse er, at mærket mærkværdigvis ikke føres i den danske detailhandel, men pyt, vi bor jo i EU...

Mvh
Til top Vis Dongo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dongo

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 13 September 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Ruskjaer skrev:

Du burde tage dig tid til at se på et godt LCD TV - så kunne du måske slippe af med dine firkantede, religiøse holdninger

Og glem ikke: Et LCD TV får ikke indbrændinger af at se samme kanal i mere end 5 minutter - eller af at se en film med undertekster -  eller af at se en film i 4:3 -  eller af at blive brugt til spil - eller ..... 

(Men ja - der er også mange dårlige LCD-TV derude - der er bare også nogle gode imellem, der kan matche de bedste plasma - men de er ikke specielt billige....)

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har set rigeligt, tak. Det var alt sammen for ring'.

Og dine tosse-forestillinger om indbrænding på nutidens plasma TV må du længere ud på landet med.

Selvfølgelig er der ingen LCD TV derude der kan matche de bedste plasma TV. Det er ikke muligt med teknologien som den bruges i dag.

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 September 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Kære Naiera. Jeg er fuld af respekt overfor DINE vurderinger af hvad der er "rigtigt" at købe og hvad som der ikke er "riktigt" at købe....men kunne du ikke lige moderere dit sprogbrug....og samtidig anerkende/respektere at der altså ER andre som mener noget andet end dig.
Og det DU mener "faktuelt" er den endegyldige sandhed, er for andre det modsatte.

Jeg har selv et 42" Panasonic plasma samt et 32" Panasonic LCD, og jeg synes at den sorte farve er klart mere sort på plasma end LCD...men synes måske at billedet er mere roligt på LCD. Men finder at det mere er en smagssag; begge TV lev. et fremragende billed.
Iøvrigt mener jeg at det er forkert at fokusere på om plasma el. LCD er det bedste, mener at det er meget mere relevant at se på selve KVALITETEN" af de respektive medier; jeg har set såvel dårlige plasma og ditto LCD, som jeg har set gode.
Og til sidst; jo, jeg finder også selve desinget vigtigt; det er jo trods alt et stue-møbel, som samtidigt gerne må tage sig godt ud, også når det er slukket.

mvh

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 13 September 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Jeg har set rigeligt, tak. Det var alt sammen for ring'.

Og dine tosse-forestillinger om indbrænding på nutidens plasma TV må du længere ud på landet med.

Selvfølgelig er der ingen LCD TV derude der kan matche de bedste plasma TV. Det er ikke muligt med teknologien som den bruges i dag.

Undskyld - men kunne du ikke lige vedlægge dokumentation for din doktorgrad i TV-vurdering?

Sorry - men du er langt ude! Du har lov til at have din mening - det betyder bare ikke, at den er mere rigtig end andres - og det eneste i denne diskussion, der er entydig, objektiv dokumentation for, er indbrændingerne. Sjovt nok skriver plasmafanatikkere hver gang en ny generation dukker op, at NU er problemet væk - og hver gang dukker utilfredse købere op. Hvordan kan du være sikker på, at problemet er løst denne gang - når det nu ikke er lykkedes tidligere?

Vurdering af billedkvalitet er subjektiv - de 2 teknologier har hver deres styrker og svagheder, og der er ingen af dem, der entydigt er "bedst" generelt.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Undskyld - men kunne du ikke lige vedlægge dokumentation for din doktorgrad i TV-vurdering?

Den er vel ligeså god som din? Din mening tæller ikke mere end min, især ikke når du krydrer dine indlæg med løgne om f.eks. indbrænding.

kaso skrev:
Sjovt nok skriver plasmafanatikkere hver gang en ny generation dukker op, at NU er problemet væk - og hver gang dukker utilfredse købere op. Hvordan kan du være sikker på, at problemet er løst denne gang - når det nu ikke er lykkedes tidligere?

Der vil jo altid være TV der er defekte og måske mere modtagelige overfor indbrænding, selv hos Pioneer og Panasonic. Men det er jo også vigtigt at huske, at nogen bare er for dumme. Det er ikke Pioneers skyld, når Karl-Børge falder i søvn med en HTPC menu på skærmen.

Til gengæld kan LCD-fanatikere nyde deres pixelfejl og dårlige sortniveauer. Wee.

(ja, for lige at synke ned på dit niveau)

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:
men kunne du ikke lige moderere dit sprogbrug....og samtidig anerkende/respektere at der altså ER andre som mener noget andet end dig.

Der er ikke noget at moderere mht. indbrændingskommentaren og der er heller ikke noget at mene. Det er fakta at problemet ikke er så stort, som kaso prøver at gøre det til. Det er totalt dårlig stil, at komme ind og prøve at sprede løgne, så folk der er bange for indbrænding skal gå med en teknologi der generelt anses for at være dårligere end plasma, simpelthen fordi at sidstnævnte oftest giver pænere billeder.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes