Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilket Fladskærms tv skal jeg vælge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 September 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Jesper Andersen skrev:
men kunne du ikke lige moderere dit sprogbrug....og samtidig anerkende/respektere at der altså ER andre som mener noget andet end dig.

Der er ikke noget at moderere mht. indbrændingskommentaren og der er heller ikke noget at mene. Det er fakta at problemet ikke er så stort, som kaso prøver at gøre det til. Det er totalt dårlig stil, at komme ind og prøve at sprede løgne, så folk der er bange for indbrænding skal gå med en teknologi der generelt anses for at være dårligere end plasma, simpelthen fordi at sidstnævnte oftest giver pænere billeder.

Kære Naiera, nu var det også mere dit sprog jeg appelerede til at du moderede........samt forståelsen for at DU altså ikke har den endegyldige sandhed. Du risikere at dine - sikkert mange - rigtige anskuelser forsvinder i antipati mod din måde at frembringe dine argumenter/holdninger på..........Det er altså ikke videre høfligt - ej heller korrekt - når du beskylder folk for ligefrem at "sprede løgne". Derfor lad være med at blæse dig op, men blot tag disse ord som en høflig formaning.

mvh

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 September 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Kære Jesper Andersen, jeg er træt af at du taler ned til mig. Det finder jeg ingen grund til. Hvis DU føler dig trådt på, fordi jeg har været kontant i sproget med kaso, så beklager jeg, det var ikke meningen. Jeg synes dog godt, at du fra nu af kunne overlade høflighedspatruljen til staben her på siden, i stedet for at rende rundt og formane på andres vegne.

Mine anskuelser bliver ikke mindre korrekte af, at enkelte ikke kan holde til at blive sagt imod engang imellem.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 September 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Naiera] Kære Jesper Andersen, jeg er træt af at du taler ned til mig. *Er/var nu ikke meningen....men føler samtidig at man skal veje sine ord, da du jo absolut kalder en spade for en spade...og på sin vis fair nok. Det finder jeg ingen grund til. Enig"Hvis DU føler dig trådt på, fordi jeg har været kontant i sproget med kaso, så beklager jeg, det var ikke meningen. Glæder mig at høre. Jeg synes dog godt, at du fra nu af kunne overlade høflighedspatruljen til staben her på siden, i stedet for at rende rundt og formane på andres vegne. 'Var nu også mest på egne vegne...

Mine anskuelser bliver ikke mindre korrekte af, at enkelte ikke kan holde til at blive sagt imod engang imellem. Se, det er der min film knækker lidt; dine anskuelser er IKKE 100% korrekte. Og dine egen indlæg vidner da netop om at DU ikke kan tåle at nogen modsiger dig & dine holdninger. 

- Men ikke mere "person-fnidder" herfra; skal vi to ikke blot konstatere at vi har hver vores holdninger - og hver vores måde at frembringe dem på - og hver vores måde at tage andre meninger ( rigtig eller ej ) til efterretning.

- "shake hands", Naiera ?

mvh

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 13 September 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Kære Jesper Andersen, jeg er træt af at du taler ned til mig. Det finder jeg ingen grund til. Hvis DU føler dig trådt på, fordi jeg har været kontant i sproget med kaso, så beklager jeg, det var ikke meningen. Jeg synes dog godt, at du fra nu af kunne overlade høflighedspatruljen til staben her på siden, i stedet for at rende rundt og formane på andres vegne.

Mine anskuelser bliver ikke mindre korrekte af, at enkelte ikke kan holde til at blive sagt imod engang imellem.

Havde de så bare været korrekte, kunne det give mening. Desværre er det ikke tilfældet.....

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
kaso skrev:
Undskyld - men kunne du ikke lige vedlægge dokumentation for din doktorgrad i TV-vurdering?

Den er vel ligeså god som din? Din mening tæller ikke mere end min, især ikke når du krydrer dine indlæg med løgne om f.eks. indbrænding.

Nu forsøger jeg ikke at fremstille min subjektive holdning som fakta - men gør opmærksom på, at der er flere meninger. Du tror af en eller anden grund, at din holdning = fakta - det er ikke tilfældet!

Før du beskylder andre for at lyve, kunne du jo gøre dig selv den tjeneste at se på de mange indlæg om indbrænding. Lyver alle ejerne - blot for at sætte deres eget, dyre køb i et dårligt lys?

Naiera skrev:

kaso skrev:
Sjovt nok skriver plasmafanatikkere hver gang en ny generation dukker op, at NU er problemet væk - og hver gang dukker utilfredse købere op. Hvordan kan du være sikker på, at problemet er løst denne gang - når det nu ikke er lykkedes tidligere?

Der vil jo altid være TV der er defekte og måske mere modtagelige overfor indbrænding, selv hos Pioneer og Panasonic. Men det er jo også vigtigt at huske, at nogen bare er for dumme. Det er ikke Pioneers skyld, når Karl-Børge falder i søvn med en HTPC menu på skærmen.

Til gengæld kan LCD-fanatikere nyde deres pixelfejl og dårlige sortniveauer. Wee.

(ja, for lige at synke ned på dit niveau)

Tjah - så vidt jeg kan se, er det dig, der holder niveauet godt nede....

Hvis du blot gad anstrenge dig en lille smule og læse de indlæg, jeg linker til i en anden tråd, hvor du også fører dig frem, vil du kunne se, at problemerne opstår ved helt almindelig TV-brug - og det skal de kunne holde til. Selv hvis Karl-Børge skulle falde i søvn, bør TV-et ikke blive ødelagt!

Pixelfejl forekommer såvel på plasma som på LCD. På plasma opstår de nemmere, hvis man ikke håndterer skærmen meget forsigtigt. Under alle omstændigheder kan man blot købe en skærm med garanti mod pixelfejl, hvorimod en plasma med garanti mod indbrænding vist endnu ikke er introduceret.

Sortniveau er ringere på LCD - til gengæld står billedet roligere. Hvis du gad læse indenad, kunne du læse, at jeg gang på gang har skrevet, at der er fordele og ulemper ved begge teknologier, og man må vælge, hvad man foretrækker. Desværre er du totalt blind for dette, og tror at plasma er det eneste rigtige. Hvad værre er, forsøger du at fremstille det som en objektiv sandhed, hvilket er noget gedigent vås!!!!

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

Se, det er der min film knækker lidt; dine anskuelser er IKKE 100% korrekte. Og dine egen indlæg vidner da netop om at DU ikke kan tåle at nogen modsiger dig & dine holdninger.

Arh, jeg synes nu ikke de indlæg var så slemme igen. Jeg synes ikke rigtig, at jeg er blevet sagt forfærdelig meget imod.

Jeg er i øvrigt også tilfreds med omkring 95% korrekte anskuelser

Og jeg er selvfølgelig også med på at begrave stridsøksen...
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Før du beskylder andre for at lyve, kunne du jo gøre dig selv den tjeneste at se på de mange indlæg om indbrænding. Lyver alle ejerne - blot for at sætte deres eget, dyre køb i et dårligt lys?

Så vidt jeg husker er der tale om en håndfuld (fem?) tråde omhandlende indbrænding. Der er nok temmelig mange flere brugere tilknyttet dette forum, der ejer plasma TV, som aldrig har haft problemer med indbrænding. Det virker som om at du vil gøre et større problem ud af nogle få tråde. At så relativt få har haft problemer, støtter jo bare min pointe om at det for langt de fleste ikke er et problem.

Hvor mange ejer af LCD TV har ikke skullet skifte deres TV ud på grund af pixelfejl? Det skulle jeg en enkelt gang. Anden gang fik jeg pengene tilbage Men det var ikke grundet pixelfejl. At Pioneer Danmark kan være nogle grødhoveder at snakke indbrænding med er uheldigt, men har reelt intet at sige om plasma-teknologien. Til sammenligning har Samsung Concept Store været nogle hundehoveder i en sag, hvor en bruger på et andet dansk diskussionsforum har haft fem forskellige M61/71 LCD TV, alle med forskellige fejl, og de nægter at give ham pengene tilbage. Der er så sandelig også problemer med LCD, både teknologien og dem der sælger den.

kaso skrev:

(...) der er fordele og ulemper ved begge teknologier, og man må vælge, hvad man foretrækker. Desværre er du totalt blind for dette, og tror at plasma er det eneste rigtige.

Selvfølgelig er jeg ikke blind overfor det. Jeg er udmærket godt klar over, at plasma ikke er perfekt, og at der også er LCD TV med gode sider. Det jeg havde i sin tid, havde skam også sine gode sider. At jeg har været kontant i min "LCD-modstand" i et par tråde her, er for lidt til at bygge en endegyldig profil over mit syn på teknologierne. Jeg er dog ikke et sekund i tvivl om, hvad jeg foretrækker.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
kaso skrev:

Så vidt jeg husker er der tale om en håndfuld (fem?) tråde omhandlende indbrænding. Der er nok temmelig mange flere brugere tilknyttet dette forum, der ejer plasma TV, som aldrig har haft problemer med indbrænding. Det virker som om at du vil gøre et større problem ud af nogle få tråde. At så relativt få har haft problemer, støtter jo bare min pointe om at det for langt de fleste ikke er et problem.

Nu var det som skrevet også blot et tilfældigt udsnit - og flere af trådene rummede flere utilfredse købere. Det er muligt, at det kun er nogle af apparaterne, der har fejlen - men det hjælper jo ikke køberen af det defekte apparat - specielt ikke, når importør/forhandler nægter at rette fejlen. Så hænger man på et defekt TV til mange tusinde kr.

Bemærk iøvrigt, at mange plasma-ejere skriver, at de indstiller lysstyrke og kontrast lavt og laver alskens andre tiltag for at undgå indbrænding. Dermed mister de den gode billedkvalitet og kan ikke bruge deres dyrt indkøbte skærm "normalt".  Uden disse tiltag, kunne antallet nemt være højere - så valget er måske mellem at købe et TV med et godt billede, degradere det, kun kunne bruge det begrænset - eller at risikere at få det ødelagt. Det lyder for mig ikke som et attraktivt produkt...

Naiera skrev:

Hvor mange ejer af LCD TV har ikke skullet skifte deres TV ud på grund af pixelfejl?

Aner det ikke - men som skrevet kan man vælge et TV med garanti mod pixelfejl. Så hænger man ikke selv på regningen i modsætning til ovenstående.

Naiera skrev:
Det skulle jeg en enkelt gang. Anden gang fik jeg pengene tilbage Men det var ikke grundet pixelfejl. At Pioneer Danmark kan være nogle grødhoveder at snakke indbrænding med er uheldigt, men har reelt intet at sige om plasma-teknologien. Til sammenligning har Samsung Concept Store været nogle hundehoveder i en sag, hvor en bruger på et andet dansk diskussionsforum har haft fem forskellige M61/71 LCD TV, alle med forskellige fejl, og de nægter at give ham pengene tilbage. Der er så sandelig også problemer med LCD, både teknologien og dem der sælger den.

Selvfølgelig optræder der fejl på begge typer. Forskellen er blot, at den ene type fejl blot skal "accepteres" mens den anden kan udbedres uden omkostning for kunden. Personligt er jeg dog ikke i tvivl om at LCD er en mere gennemprøvet teknologi og som sådan må forventes at give færre problemer i løbet af årene - men det kan kun tiden vise. Samtidig kan man altid være uheldig - eller heldig - uanset teknologi.

Naiera skrev:

kaso skrev:

(...) der er fordele og ulemper ved begge teknologier, og man må vælge, hvad man foretrækker. Desværre er du totalt blind for dette, og tror at plasma er det eneste rigtige.

Selvfølgelig er jeg ikke blind overfor det. Jeg er udmærket godt klar over, at plasma ikke er perfekt, og at der også er LCD TV med gode sider. Det jeg havde i sin tid, havde skam også sine gode sider. At jeg har været kontant i min "LCD-modstand" i et par tråde her, er for lidt til at bygge en endegyldig profil over mit syn på teknologierne. Jeg er dog ikke et sekund i tvivl om, hvad jeg foretrækker.

I så fald bør du moderere dine udtalelser og acceptere, at andre kan have lige så meget ret, når de er uenig i dine subjektive holdninger. Pointen her er netop, at der ikke findes en objektiv sandhed - kun subjektive holdninger til billedkvaliteten!

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 September 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Og kaso er igang igen.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Ruskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 September 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Lige et andet spørgsmål til jer hifi freaks

Jeg skal have koblet min computer til tvet, så jeg kan bruge den som skærm, også skal jeg have sat et Samsung home theater system til med indbygget dvd. Hvilke kabler skal der bruges? Hvilke tilslutninger er et must i tvet? Også gerne så den er bare lidt fremtids sikret

Hvis det er til nogen form for hjælp så er der tale om dette Home Theater System:

Samsung - Home Cinema 5.1 HT-XQ100 http://www.shg.dk/images/produkt2/710734/EUITIHP1WS_610_419. jpg

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Du skal selvfølgelig gå efter at bruge HDMI med så mange apperater som muligt. Til DVD er det et must, ligesom det også bliver med Blu-Ray eller HD-DVD.

Konsoller og parabol kan nok godt nøjes med RGB-Scart eller component, eftersom de nok alligevel ikke kan andet. En Xbox 360 vil være kanon med VGA.

Ruskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 September 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Okay... Hmm, det Samsung tv jeg har kig på har kun 1 HDMI, så kan godt tænke mig til det ikke er helt nok.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=610805

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Nej, det bliver nok meget hurtigt for lidt med 1x HDMI. PV60 har f.eks. 2x HDMI og 2x RGB-Scart.

Dongo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Sendt: 13 September 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Det samme kan siges om anmeldernes yndling: Toshiba 32 WLG 66 P:

2 x 21 pin SCART (hhv. S-Video og RGB)
2 x HDMI (19 PIN HDMI Typ A )
1 x Component-Video-indgang ( RCA phono x 3 )
1 x Composite-Video-/Audio-indgang ( RCA Phono x 3 )
1 x VGA-indgang ( 15 PIN HD D-Sub (HD-15))
1 x hovedtelefon (Mini-Phone Stereo 3,5 mm )
1 x Composite-Video-udgang (RCA-Phono)
1 x Audio Line-Out ( RCA-Phono x 2 )
2 x Audio Line-In ( RCA-Phono

Det kan kun gentages for lidt: 32 WLG 66 P er et formidabelt køb!

Mvh
Til top Vis Dongo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dongo

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Dongo skrev:

32 WLG 66 P er et formidabelt køb!

Men PV60 vil til enhver tid give bedre billedkvalitet; måske med mindre vi snakker om Xbox 360 via VGA...

Desuden er der ikke to RGB-Scart indgange.

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 13 September 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det betyder noget for jer, men jeg vil lige minde om at det analoge sendenet nedlægges 2009 og at de tv'er som idag  kan fåes med digital tuner ikke kan håndtere danske undertekster.

Og iaftenens TV avis så jeg endvidere at et "gammeldags tv" stadig er langt det bedste. Det var især liniariteten af gråskalaen som var helt elendig. det medførte  at ved bestemte gråtoner kunne man intet se på fladskærmen ,men fint på den traditionelle.

Noget tyder altså på at der er god grund til at vente med at kaste sig ud ny fristende teknologi.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 September 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Jeg ved ikke om det betyder noget for jer, men jeg vil lige minde om at det analoge sendenet nedlægges 2009 og at de tv'er som idag  kan fåes med digital tuner ikke kan håndtere danske undertekster.

Og iaftenens TV avis så jeg endvidere at et "gammeldags tv" stadig er langt det bedste. Det var især liniariteten af gråskalaen som var helt elendig. det medførte  at ved bestemte gråtoner kunne man intet se på fladskærmen ,men fint på den traditionelle.

Noget tyder altså på at der er god grund til at vente med at kaste sig ud ny fristende teknologi.

mvh

Hvad var det for et program du så det i? Jeg kan nemlig huske at der for et par uger siden var en udsendelse i rabatten om netop dette. De havde dog valgt at benytte et ældre Philips 32" LCD-TV til 7-8k til formålet (stod og testede i El-Gigantens butik ). Forstår ikke hvorfor de står og sammenligner et CRT-TV til ca. 5k med et forældet LCD-TV. Hvorfor ikke tage det bedste af det bedste (indenfor en vis prisramme) og så sige at skal man op på nogenlunde samme niveau, så skal man ofre en del flere penge på en fladskærm ifht CRT. Plasma er endvidere kendt for at levere et bedre sortniveau, så hvorfor bruger de igen et forældet LCD-TV fra El-Giganten?

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 13 September 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Det var TV 2 avisen KL22.00

Jeg ved ikke hvad det var for et tv de brugte her, men det er åbenbart et generelt problem

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 September 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Når de i rabatten brugte et "gammelt" LCD TV, så har det valg udgangspunkt i udsendelsens navn "rabatten" hvor det jo, som bekendt, går ud på, at få mest muligt for få penge. Altså var præmissen, at Fladskærmen skulle koste ca. 10.000,- Det bør dog bemærkes at det "spillede" op mod et endnu ældre TV med en 50 år gammel teknologi og til den halve pris. Man ville formentlig få lige så mange protester, hvis der valget af fladskærm havde været i 50.000,- og "konkurrenten" havde været et CRT fjernsyn til 5000,-

Men de 2 nævnte udseendelse, Rabatten og Finans, viste jo begge, at hverken Plasma eller LCD leverer det bedste billede. Fladskærme er flade og "derfor" pæne, så det er lidt ligesom at købe et pænt udseende anlæg istedet for et der spiller godt. Det er der intet galt i, blot man ved, at det er ringere billedkvalitet end de "gamle" alternativer.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Dongo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Sendt: 14 September 2006 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:

Men PV60 vil til enhver tid give bedre billedkvalitet; måske med mindre vi snakker om Xbox 360 via VGA...

Det er stadig ganske uklart, på hvilket grundlag du fremfører et så skråsikkert synspunkt, men den diskussion har du jo allerede ført med et par stykker herinde, så lad nu det ligge…

PV 60 opløser f.eks. 1024 x 768, hvilket jo reelt er 4:3 opløsning bredt ud på en 16:9 skærm, medens 32 WLG 66 P opløser 1366X768 og den  har endvidere DVB-T tuner.

Som tidligere nævnt er 32WLT66 betegnelsen for UK-udgaven af 32 WLG 66 P, og den har vundet alt i tests derovre!

http://www.home-entertainment.toshiba.co.uk/consumer/product s.nsf/pages/lcdplasma-lcdfreeview-32wlt66?opendocument

Man må så gøre op med sig selv, om man vil tillægge skråsikre fordømmelser i en debattråd mere værdi end bunkerne af lovord fra den samlede britiske elektronikpresse?!?

(Forskellen på 32 WLG 66 P og 32WLT66 er i øvrigt blot digitaltuneren: 32 WLG 66 P har en  DVB-T tuner, som kan bruges til at modtage danske kanaler med, medens 32WLT66 har en Freeview tuner, som kun giver mening, hvis man skal modtage signaler i UK.)

Mvh

Til top Vis Dongo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dongo

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum