| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Ronin skrev:
|
ENDELIG KAN JEG OGSÅ FREMVISE ET PAR YDMYGE BILLEDER - DE BLEV LIDT MØRKE, MEN DET GÅR NOK! 
|
|
|
Hmm, Ser flot ud...meeen.......Gulvtæppe på, for guds skyld gulvtæppe på .Du har ikke hørt de Jblér uden et gulvtæppe. Spikes under dem og så gulvtæppe, du vil blive overasket.Desuden syntes jeg de er bedst med frontstof på, men det er selvfølgelig en smagssag, men frontstoffet forbedre stereopersepktivet beydeligt og gør bunden fastere.
|
|
|
Hehe, vi har tykke (3 cm.) tæpper under både spise- og stuebord, men det er selvfølgelig ikke til at se på billederne, og selvfølgelig har jeg da hørt dem med gulvtæppe for det havde vi i vores lejlighed. De tæpper vi har nu er bare betydeligt bedre pga. tykkelsen, også gør det selvfølgelig ikke tingene ringere at de samtidig er placeringsmæssigt optimeret til rummet - der er ikke rigtigt nogle af JBL-"unoderne" tilbage!
Spikes har jeg prøvet men synes at resultatet bliver bedre med SD-fødder - det er et levn fra da vi boede i lejlighed. Naboerne var vist tilfredse med de SD-fødder! Kunne selvfølgelig prøve igen med de kære spikes men jeg tror ikke at det bliver anderledes end før resultatmæssigt, selvom de selvfølgelig har vægten til ikke at gå i selvsving!
Frontstof har jeg altid på normalt - synes de er pænere med, selvom diskanten er en anelse mere "fri" når det er afmonteret! Men igen, som du siger så er det en smagssag.
|
|
|
Jeg tror så bestemt at SD er det bedste som du har dem stående nu direkte på paketgulvet. Hvis de til gengæld stod direkte på et gulvtæppe er jeg næsten sikker på at spikes ville være det bedste, det er dog en påstand jeg ikke har prøvet i praksis, men jeg har selv haft dem ståedne på spikes på gulvtæppe og her var lyden klart bedst med spikes fremfor de medfølgende gummiben den er født med. Jeg har en ide om at højtaler nu arbejder bedst når de står ordentlig fast, uanset vægt og SD fødder på et blødt gulvtæppe......for gummiagtig.
Til gengæld har jeg dog selv SD fødder under samtlige mine apprater med stor succes. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så var der lige en smule ændringer - flere er på vej!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er simpelthen et rigtig lækkert anlæg du har fået dig der Ronin ! 
Har du fået solgt dine Ti-3000 ?
Ikke fordi jeg skal købe dem, har jeg ikke råd til ligenu (For så blev jeg jo også nødt til at udskifte mine fronter med noget bedre) - bare af nysgerrighed .. 
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Ronin... Det ser sgu da meget godt ud! Specielt synes jeg forstærker + CD-Afspiller ser meget interessante ud - hvor var det du boede??  Du skriver lidt om lyden fra System Audio'erne, parret med Accuphasen - det er simpelthen bare kanon, eller...?!!?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Azo^ skrev:
|
Det er simpelthen et rigtig lækkert anlæg du har fået dig der Ronin ! 
Har du fået solgt dine Ti-3000 ?
Ikke fordi jeg skal købe dem, har jeg ikke råd til ligenu (For så blev jeg jo også nødt til at udskifte mine fronter med noget bedre) - bare af nysgerrighed .. 
|
|
|
Jep, jeg byttede mine Ti-3000 væk for System Audio 2070 og det har jeg ikke fortrudt.
Men jeg har stadig mine Ti-1000 og de kan også godt levere varen - størrelsen snyder.  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
OceanMan skrev:
Heyza Ronin...
Det ser sgu da meget godt ud! Specielt synes jeg forstærker + CD-Afspiller ser meget interessante ud - hvor var det du boede?? 
Du skriver lidt om lyden fra System Audio'erne, parret med Accuphasen - det er simpelthen bare kanon, eller...?!!? |
|
|
Hejsa
Ja, lyden fra Accuphase passer genialt med System Audio - mit lydbillede er vokset ihvertfald en klasse med 2070´eren, og de beviser bare at System Audio vokser med opgaven og bare bliver bedre og bedre jo dyrere grej man smider på dem. Det kan godt være at jeg smider 3070 på Accu´en med tiden, men det haster bestemt ikke!
Efter at jeg fik rodet rundt med opstillingen synes jeg ikke at mangle noget fra JBL´erne - det hele er bare blevet en tand bedre IMO. De er meget afhængige af bagvæggen for at få seriøs bass, så de skulle flyttes noget og derfor kunne jeg ikke bruge min rum-måling til noget da jeg ellers ingen bass ville have grundet de små enheder! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronin,
Tillykke med din ny-erhvervelse....de ser lækre ud Har desværre aldrig fået givet SA et ordentligt lyt......men kunne da være man skulle prøve en dag. Det lader jo til at mange herinde er glade for dem.....
Glæder mig til at se nogle billeder af det samlede setup.
Er du stadig godt tilfreds med dit Accuphase???
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Brian
Jeps, jeg er meget glad for mit Accuphase - lad os bare sige at jeg har svært ved at finde noget jeg IKKE synes om ved det. Selvfølgelig vil man altid gerne have et nummer eller to større af det hele men sådan er det jo. 
SA er en sjov fisk at definere - det er sært hvordan noget så relativt småt kan levere så god lyd. Størrelsen snyder ihvertfald og jeg kan kun anbefale at give dem et lyt. Iøvrigt tillykke med dine 5X´ere - de er også ganske nice!
Måske jeg skulle komme forbi til et lyt når jeg kommer til Århus igen? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det på nøjagtigt samme måde, hvad angår Accuphase. Går lidt og drømmer om en 406/406V også kører bi-amping på mine 5X'ere....Men det bliver nok lidt ved drømmene endnu.....
Og tak, ja de spiller dejligt.....selvfølgelig med knap så meget bas som de gamle 250 TI. Men syntes bare at kræver så meget plads.....ville også gerne have en lidt mere blød diskant og mellemtone, og det synes jeg da jeg har fået 
Du skal selvfølgelig være velkommen hvis du en dag kommer til Århus, du kan jo altid ligge en privat besked hvis det blir aktuelt...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart at høre at du er tilfreds med dem. 
Det er lidt af en omvæltning fra JBL over til Audiovector, men sådan er der jo så meget!
Jeg giver helt sikkert besked når jeg en dag skal nedover igen  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de nye højttalere, det lader til at du har gjort en rigtig god byttehandel.
Dimensionerne på 2070 passer vel nogenlunde med 3070 (bredde-dybde). jeg er stadig imponeret over at en højttaler der er så smal kan være så dynamisk.
Har du nogen anelse om hvor man opdriver en center der passer til denne serie? ikke fordi det er aktuelt, men det er rart at vide...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
Tillykke med de nye højttalere, det lader til at du har gjort en rigtig god byttehandel.
Dimensionerne på 2070 passer vel nogenlunde med 3070 (bredde-dybde). jeg er stadig imponeret over at en højttaler der er så smal kan være så dynamisk.
Har du nogen anelse om hvor man opdriver en center der passer til denne serie? ikke fordi det er aktuelt, men det er rart at vide...
|
|
|
Hejsa
2070 er 10 cm. lavere end 3070 men ellers er resten af målene de samme. Centeren er du nok nød til at skal på brugtmarkedet for at finde, da den er udgået.
Jeg er selv ret overrasket over hvor stor lyd 2070 giver mig og specielt hvor meget anderledes det hele er efter at jeg skiftede til dem. Jeg mener bestemt at det var en god byttehandel, og så er det jo som det skal være!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der føjet en anden dvd-afspiller til samlingen - prisen var fair så jeg kunne ikke sige nej!
Der kommer forhåbentlig nye billeder i løbet af weekenden! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa ronin
du bliver da også ved med at nedgradere
nej tilykke med dine nye højtalere.
hvad er det for en dvd afspillere du har fået??
power
| |
WhoCutTheCheese Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
witzel skrev:
|
|
|
|
Hejsa
2070 er 10 cm. lavere end 3070 men ellers er resten af målene de samme. Centeren er du nok nød til at skal på brugtmarkedet for at finde, da den er udgået.
Jeg er selv ret overrasket over hvor stor lyd 2070 giver mig og specielt hvor meget anderledes det hele er efter at jeg skiftede til dem. Jeg mener bestemt at det var en god byttehandel, og så er det jo som det skal være! 
|
|
|
2070 + 3070 er fra ca. samme årgang som 70 AV. Og ja, du skal kigge efter en brugt, da den som sagt er udgået. En center i samme prisleje, vil være SA720AV..... __________________ Don´t just stand there and shout it. Do something about it.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
power skrev:
hejsa ronin
du bliver da også ved med at nedgradere nej tilykke med dine nye højtalere. hvad er det for en dvd afspillere du har fået??
power
|
|
|
Hehe, ved skam ikke om man kan tale om nedgradering af højttalerne - efter min mening er det kun en prismæssig nedgradering. Musikalsk set er jeg forbløffet over hvad de små højttalere kan præstere som JBL´erne egentlig manglede noget af!
DVD´en er en Denon DVD-2800 - den afløser min gode gamle Pioneer DV-717! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
WhoCutTheCheese skrev:
Ronin skrev:
witzel skrev:
|
|
|
|
Hejsa
Jeg er selv ret overrasket over hvor stor lyd 2070 giver mig og specielt hvor meget anderledes det hele er efter at jeg skiftede til dem. Jeg mener bestemt at det var en god byttehandel, og så er det jo som det skal være! 
|
|
|
2070 + 3070 er fra ca. samme årgang som 70 AV. Og ja, du skal kigge efter en brugt, da den som sagt er udgået. En center i samme prisleje, vil være SA720AV.....
|
|
|
70AV er en årgang nyere end 2070/3070. Den blev lanceret sammen med SA1270. Inden 70´eren kom til hed det 1100AV og den var ikke tæt på at være ligeså god som 70´eren, men den kostede også kun 1700 kr/vejl. mod 70´erens 3995,00 kr.!
Jeg skal iøvrigt snart lytte til 720AV´eren, og jeg tror det bliver meget interessant! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, her er så som det ser ud idag over 1½ år efter jeg sidst har skrevet i tråden.
Min cd-afspiller - Accuphase DP-67
Jeg har savlet over den siden jeg så den for første gang for 1½ år siden, så nu skulle det endelig være, og er ganske tilfreds uden at overdrive. 

Min ene forforstærker - Accuphase C-250.
No-nonsense og meget sjælden. Det er en lækker forforstærker jeg ved et tilfælde støvede op i USA og besluttede mig for at købe efter en trist sag med en der prøvede at tage røven på mig. Jeg fandt ham efter intensiv eftersøgning og vi indgik et kompromis som han overholdt - oprindeligt skulle jeg have købt en DP-55 af ham, men da jeg havde købt, manglede jeg en forforstærker istedet, og her er den så:

Interiør har de sgu styr på 

Min anden forforstærker, som netop er kommet på toppen igen efter en opdatering - TacT RCS 2.2X. Nedenunder ses min dvd - Cambridge DV-79 med DVI-udgang til min plasma.

Min forstærker - Mark Levinson No. 332.5. En herlig lille ting, som nok desværre snart ryger da jeg køler lidt ned for hifi´en for at hellige mig en anden hobby, nemlig biler. Jeg har købt en BMW 325 til en skilling og nu skal den ud at køre, så jeg ender sandsynligvis med en Mark Levinson No. 331 istedet. Jeg har dog andre planer på forstærkerfronten, men det bliver først i foråret, så indtil da bliver det nok 331´eren jeg satser på, men det er jeg sikker på nok skal gå alligevel.

Mine højttalere - Vienna Acoustics Mahler. En herlig lille sag som jeg er yderst tilfreds med.
De ses sammen med systemet som det står lige nu - kabelrod er der en del af, men der er tiltag på vej på den konto.
Placeringen er lavet ud fra en lytterums-måling og de står således placeret 1.13 meter fra bagvæggen, målt til det akustiske centrum som i dette tilfælde er diskanten. Til højre er der 1.36 meter og til venstre 2.13 meter til sidevæggen. Der er 3.36 meter til lyttepositionen og basserne vender ud af - efter flere forsøg gav det det bedste resultat samtidig med at jeg smed spikes under i stedet for SD-fødder.
TacT´en har IKKE været indblandet i noget som helst.

Tuneren er en Sony STS-SA5ES, som gør et fortrinligt job på FM-fronten.
Kablerne er fra JPS Labs, Harmonic Technology og Audiotruth.
Min plasma er en Thomsom Scenium 37LB220 37" med 1024x1024 Alis panel, 1000 cd/m lysstyrke og 1200:1 kontrast, indbygget DVB-T tuner og HD-ready. Den er koblet op med DVI til min DVD og gør et fortrinligt arbejde til den smule jeg bruger det. Det er mere kæresten der bruger det, og favorit-kanalen er Animal Planet 
Well, det var tingene som de ser ud idag - jeg er godt tilfreds, men der er altid nye planer. Sådan er det jo med denne hobby  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utrolig lækkert...
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
svanen Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot anlæg  Er der stor forskel på Accuphase DP 65 og 67? __________________ Mvh Svanen
JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
|
| Til top |
|
| |