| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
svanen skrev:
Flot anlæg Er der stor forskel på Accuphase DP 65 og 67? |
|
|
Mange tak for roserne...
Stor forskel, nej - men der er en væsentlig forskel. DP-67 er lidt mere åben og spiller med lidt mere krop på instrumenter osv. Samtidig er dens evne til at gengive rummet en del bedre end DP-65 - lydbilledet er større på alle leder og kanter, og så er mikro-dynamikken en klasse over DP-65.
Forskellen er ikke kæmpe-stor, men den er stor nok til at den ikke kan overhøres. Jeg har haft DP-55, DP-65 og DP-67 og DP-67 uddistancerer dem, men det er vel egentlig også at forvente med de år der er til forskel.
Men DP-65 er skam stadig en rigtig fed maskine, og den ville jeg heller ikke være ked af at eje i dag. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold XXXX hvor er det bare nice! Noget af et drømmeanlæg du har samlet dig Ronni!
Bare én julemand mere på skrabekalenderen og så ender den ML hjemme hos mig    __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker, Rune 
Ja, det er ikke så ringe, men alligevel så er problemet når det begynder at komme herop, at mere avler mere. Jeg opvejer i øjeblikket fordele og ulemper, og kæmper faktisk en kamp for langt om længe at slappe lidt af og nyde sagerne - det er bare svært når der er så mange fede ting derude på brugtmarkedet....
Stadig tilfreds med Kimber-kablerne?? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er jo også fristet af brugtmarkedet. Tydeligvis 
Jeg er faktisk så tilfreds med Kimber kablerne, at jeg jar opgraderet signalkablerne til Kimber Hero og købt et sæt dobbelte 8TC (med ét sæt bananer i forstærkerenden) til bi-wire i stedet. Mere avler mere  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækre sager mester......men så dem jo sidste gang jeg var forbi.... 
Dog uden lyd jo, da du selvfølgelig havde valgt, lige at skulle på arbejde den aften.... 
PS. Jeg ærger mig stadig over jeg ikke tog din DP-67 med under armen, eftersom du jo ikke havde fået den skruet fast i gulvet..... 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op det er lækre sager Ronni - flot, flot 
Ronin skrev:
| Jeg opvejer i øjeblikket fordele og ulemper, og kæmper faktisk en kamp for langt om længe at slappe lidt af og nyde sagerne |
|
|
Det kender jeg ALT for godt og det tager hurtigt overhånd. Din 332.5 har næsten holdt mig vågen om natten, men jeg har besluttet mig for at beholde min fine 331, men tanken spøger konstant. Efter en evt. 331 (husk at tjekke lytter ) skal det så være Accuphase hele vejen rundt, om man må være så fræk at spørge?
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronin dit setup ser virkelig lækkert og seriøst ud ...   
Mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Hold da op det er lækre sager Ronni - flot, flot 
Ronin skrev:
| Jeg opvejer i øjeblikket fordele og ulemper, og kæmper faktisk en kamp for langt om længe at slappe lidt af og nyde sagerne |
|
|
Det kender jeg ALT for godt og det tager hurtigt overhånd. Din 332.5 har næsten holdt mig vågen om natten, men jeg har besluttet mig for at beholde min fine 331, men tanken spøger konstant. Efter en evt. 331 (husk at tjekke lytter ) skal det så være Accuphase hele vejen rundt, om man må være så fræk at spørge?
|
|
|
Tak for roserne 
Ja, den er svær, for man vil altid gerne lige have modellen en tand større - hele tiden.
Jeg lægger ikke skjul på at mine favoritmærker er Accuphase og ML, men Accuphase hele vejen rundt kan lige så hurtigt blive en bekostelig affære - det ville dog ikke gøre noget. Men jeg regner dog med at se om jeg i løbet af en overskuelig fremtid kan finde en ML-pre igen. Der er bare lige en jul vi skal over først
Novisad - synes selv jeg er ok kørende efterhånden. Har bare den manglende evne til at sætte mig ned og nyde det. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Lækre sager mester......men så dem jo sidste gang jeg var forbi.... 
Dog uden lyd jo, da du selvfølgelig havde valgt, lige at skulle på arbejde den aften.... 
PS. Jeg ærger mig stadig over jeg ikke tog din DP-67 med under armen, eftersom du jo ikke havde fået den skruet fast i gulvet..... 
|
|
|
Hehe jeg satsede på ikke at skrue DP-67´eren fast i gulvet fordi jeg vidste at du ikke kunne løfte den! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
|
Ja, jeg er jo også fristet af brugtmarkedet. Tydeligvis 
Jeg er faktisk så tilfreds med Kimber kablerne, at jeg jar opgraderet signalkablerne til Kimber Hero og købt et sæt dobbelte 8TC (med ét sæt bananer i forstærkerenden) til bi-wire i stedet. Mere avler mere 
|
|
|
Brugtmarkedet er en herlig, men farlig ting. 
Byttede du ikke med Jimmis Hero-kabler for nogle TMC??
Hero er et fedt kabel og det samme er 8TC, og nu har du dobbelt-op på det, så det kan vist ikke gå helt galt! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
det ser lækkert ud.... amp'en kender jeg jo, har lige fået nye lytter ind ad døren, så jeg har dem (just in case)....syns nu den er noget bedre end en 331, men sf. hvis økonomien trænger sig på er det stadig en fin amp....
lækre lækre højtalere ... ville jeg gerne eje en dag...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
|
Hej,
det ser lækkert ud.... amp'en kender jeg jo, har lige fået nye lytter ind ad døren, så jeg har dem (just in case)....syns nu den er noget bedre end en 331, men sf. hvis økonomien trænger sig på er det stadig en fin amp....
lækre lækre højtalere ... ville jeg gerne eje en dag...
|
|
|
Ja, du kender den jo - har du selv hørt den i sammenligning med 331?
Hvad gav du for lytterne? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lovet Steensen ikke at oplyse det, da der lå en længere diskution til grund for det.... men alt i alt var det god service fra deres side.... helt sikkert.
- har ikke hørt de 2 ved siden af hinanden, men har dog hørt begge under rimeligt kendte forhold...(så min vurdering skal sf. tages med et gran salt - og er også kun min) Jeg syns' begge er gode forstærkere, men må sige at 332.5 på nogle højtalere har mere overskud, flere detaljer...ja lidt mer af det hele, og så er .5 opdateringens indflydelse på mellemtonen og dybbassen til at få øje på....
- ville ikke selv være ked af 331 what so ever. er dog lidt i tvivl om den magter Mahler __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fine sager Ronin
Når man nu sammenligner en 331 med en 332.5, så skal man jo lige huske at en 332.5 jo er en opgradering til noget der ligner en 335, altså en nyere årgang og derved vil den temlig sikkert også være det bedre og taler vi meget tungtdrevne højtalere vil en 332.5 jo klart vinde.
Sammenligner man en 331 & 332 er forskellene dog mindre vil jeg sige, men igen er det watt man har brug for vinder 332. Kan man lide en lille strejf af varme vinder 331.
Jeg har dog hverken haft en 332 eller en 332.5 inden for mine egene døre, så her skal det også tages med lidt forbehold. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronin hvordan lyder din 530er er det ikke en drømme amp sidder nemlig og læser om den..
Novisad
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
|
Jeg har lovet Steensen ikke at oplyse det, da der lå en længere diskution til grund for det.... men alt i alt var det god service fra deres side.... helt sikkert.
- har ikke hørt de 2 ved siden af hinanden, men har dog hørt begge under rimeligt kendte forhold...(så min vurdering skal sf. tages med et gran salt - og er også kun min) Jeg syns' begge er gode forstærkere, men må sige at 332.5 på nogle højtalere har mere overskud, flere detaljer...ja lidt mer af det hele, og så er .5 opdateringens indflydelse på mellemtonen og dybbassen til at få øje på....
- ville ikke selv være ked af 331 what so ever. er dog lidt i tvivl om den magter Mahler
|
|
|
332´eren har uden tvivl mere overskud og en bedre mikrodynamik, men det er næsten også at forvente med de ekstra kræfter den har.
Jeg tror dog ikke at 331´eren kommer til at mangle noget på Mahler - jeg har haft mange forskellige forstærkere koblet på, billige såvel som dyre, og jeg har faktisk ikke haft nogle specifikke problemer med at drive/styre dem. Min mening er indtil videre at Mahler ikke er så besværlige som nogle gør dem til - High Fidelity fandt dem også som værende relativt lette at stille tilpas.
Men naturligvis har de godt af kræfter - gerne mange af dem!
Din beskrivelse af 331 kontra 332 passer meget godt med det jeg har hørt fra andre og det samme fra diverse anmeldelser. Heldigvis er 331 stadig en god forstærker - det koster bare lidt at være "lillebroderen"  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
|
Hej Ronin hvordan lyder din 530er er det ikke en drømme amp sidder nemlig og læser om den..
Novisad
|
|
|
Hej Novisad,
530´eren var rigtig god, men den manglede desværre lige den sidste protion kræfter - 2x30 watt var lige i underkanten til Mahler. Men den spiller forrygende godt og har en suveræn stemmegengivelse - nok takket være klasse-A driften.
Den røg med i en handel på min ML, så den er ude af døren igen. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget enig med både Slips og Ronin, 332.5 er bare lidt nyere (og dyere) og så får man lidt mere.....det er vel som det skal være. 331 er stadig IMO en fed amp.
Ronin kender Mahler meget bedre end jeg, så hvis han ikke har haft problemer, så tror jeg ikke der er nogen.... Stereophile havde dog store problemer med at få dem til at spille optimalt, men det kan være deres rum. __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Sonic
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin ok ja sådan kan det gå ja Ml er jo også en kraftige kale og de kan klare utrolig mange forskelllige type Hter
Novisad
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice - Accuphase laver nu noget dejlight grej - har selv overvejet en CDafspiller
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |