Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 02:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Er dette en kickass htpc? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 September 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

erla skrev:

Beklager off-topic ? - men hvad har du brugt til at rippe dine DVD'er så de kan spilles via MCE ?

Jeg bruger DVDecrypter men det er vidst lidt gammelt, find det bedste her: doom9.org

Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Mikey skrev:

Skal til at købe ny htpc. Har måske mulighed for at få den produceret hos pc-lager i Aarhus, men det finder jeg ud af i løbet af ugen. Har overvejet følgende:

Kabinet:                       OrigenAE Dign X15E incl. 7'' TFT Touchscreen Sølv

Bundkort:                     Asus P5B/Deluxe LGA775 FSB1066 Conroe Support

Cpu:                               Intel Core 2 Duo E6700 2.66Ghz FSB1066 4MB

Ram:                               G.Skill RAM 4 GB DDR2 PC533 CL4 kit (4x1024)

Grafikkort:                     MSI GeForce PCI-E 7950GX2 1024MB RAM TV-Out

Harddisk:                       Samsung SP 250 GB SP2504C 7200rpm SATA II

PSU:                               NorthQ NQ4100 520W Module PSU

Cpu køler:                     Zalman CNPS9500 LED til S478/754/775/939

TV tuner:                        Hauppauge WinTV-PVR-500MCE Kit

OS:                                   Windows XP Media Center Edition 2005 DK OEM

Den kommer til at stå i et tilstødende værelse, så støj er ikke første prioritet men derimod er muligheden for at kunne afvikle de nyeste spil på en 37 tommer fladskærm. Modtager meget gerne forslag til ændringer. Et problem der helst heller ikke må opstå er at htpc'eren ikke bliver kølet nok. Så kølingen skal være iorden og der skal kunne spilles de nyeste spil på den. Et sted jeg gerne modtager forslag til er især hvilke slags ram der er bedst til en conroe cpu, der kører med FSB på 1066 MHz. Så et indlæg om at ram med hastigheder, der delt op i FSB'en gav et helt tal var at foretrække, som feks. 533 MHz hvorimod 667 MHz ville ikke give et helt tal og derfor ikke var så godt. Så er der nogen der ved hvilke ram der bedst virker med 1066 MHz på FSB'en, ikke bliver megavarme og har gode responstider, så skriv det endelig. Ved godt at harddisken ikke er særlig stor men har planer om et netværksdrev, så min stationære pc også kan være med.

Jeg har næsten valgt samme konfiguration, kabinet ”fordi jeg ikke vil være låst til at tænde for mit tv hele tiden” samme bundkort, Dog blev jeg på et udenlandsk forum anbefalet en Core2Duo E-6300 ”men jeg skal ikke afvikle spil, men fik anbefalet 6300 til mit brug, som kun er MCE” jeg har valgt et PSU fra STILLER på kun 400 Watt ”da jeg fandt ud af det er nok, og ikke vil brænd for meget effekt af” hvis man både tænder for sin fladskærm HTPC og anlæg, kommer man nemt over de 1000 watt.

Jeg har valgt NVIDIA 7600 GTX grafik kort, med de andre HTPCèr jeg har haft, syntes jeg der har været for mange problemer med at få MCE til at finde ATI kort, og hvis du benytter RADION kort med indbygget tuner, kan det godt være lidt af en opgave at få MCE til at genkende tuneren.

Skal faktisk ned efter min Diamond 300GB HD, så forhåbentligt i overmorgen ved jeg om, det var de mange penge værd ”særligt kabinettet”

Peter

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Sendt: 11 September 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

synes det ser nogenlunde ud. Ram ville jeg også nøjes med 2 GB og cpu er jo efter pengepung. Om en 6700 clocker dårligere end en 6600 kan man ikke sige da du så har en højere Multiplier til rådighed end på 6600, dog er det mange gange samme chip der er på og her vil dit MB måske sætte grænsen før med hensyn til overclock af FSB. Ville dog ikke gå under 6600 pga mindre cache. Måske bare den føelse man har, at den lige har det mere ekstra. Højere overclock er for det meste lig med mere varme så om du vil betale lidt ekstra og slippe for at overclocke er op til dig jo.

Grafikkort, tor måske også det er overkill hvis du tænker på film, Alle de dual core jeg har haft har ikke haft problemer de ligger alle på under 20% ved høj film, om grafikkort tager over ved jeg ikke, men jeg har 7900GT lige nu i den ene og det virker fint. Du kan hurtigt bruge penge og om 3 måneder er der noget nyt, ikke sgat man skal vente det kan du blive ved med så, men køb lidt efter pris/ydelse med mindre du selvfølgelig får tingene til en god pris

Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

Mikey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 September 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Takker igen for alle de input

Grafikkort, da jeg har et philips 37PF9830 lcd tv.

Ikke større HD, da jeg på mit lokale netværk får en harddisk server med alle dvd'er, musik og billeder på

Mht. strøm er det ikke noget problem, da jeg får lavet en 13 amp. sikringsgruppe kun til tv, htpc og forstærker og alt det løse

Cpu, da jeg skal spille på den og som Primeradk skriver, så er det rart at vide at den har det der skal til.

Til top Vis Mikey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikey

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Det har den. har selv en 6600 og X6800 pt samt en "ældre" 965EE og er sku lige meget hvad jeg vælger så er der masser af overskud...  Hvis jeg skulle se ud fra pris/ydelse ville jeg gå efter en 6600 hvis jeg selv skulle ud og købe.

\René

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Sendt: 12 September 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Jeg kører selv med Asus P5B Deluxe Wifi og E6600 i min HTPC (bruger den også som slave render i 3D Max) og det spiller. Ram, jamen du kan sagtens få ram der kører 1066 ja sågar 1100mhz med CL4 timings. Men de er rimelig kryderet. Husk på Intels Kentsfield (Quad Core) kommer til okt., og at den sparker røv i alt hvad der hedder tunge programmer og multitasking (dog ikke den store forskel i nuværende spil).

Til sidst skal du også lige huske at selvom dit tv er 1080p, så kræves det højst sandsynlig at spillene kan spilles i skærmens native opløsning for at få fuldt udbytte af hele skærmen. (Ret mig hvis jeg tager fejl).

Men super naiz computer som kan det hele og lidt mere.

Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 05:24 | IP-adresse registreret  

Tror der går længere før Kentsfild kommer efter mine kilder, men lad os nu se. Mit bud vil være December  måske senere, alt efter hvornår Amd lancere deres. Dog vil de slet ikke være anvendlige til en HTPC, eller jeg ved ikke hvad man skulle bruge det til ihvertfald, og slet ikke med de priser og varme den udvikler i forhold.

\René

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Sendt: 13 September 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jeg tror på at Kentsfield dukker op sidst i okt. til pris omkring 6k. Amd har intet op i ærmet der kan rokke ved perfomance på kentsfield. Hvis du vil have kickass,, så er det 4 cores.
Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 September 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Tror Tarup 13 har stået ud af sengen med det forkerte ben! 

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

>Pekr, ja måske tror bare ikke på det da de I interne kredse stadig ikke er særlig udbredt. Stadig A1 stepping. Pyt ingen grundt til at diskutere det da ingen af os kan have ret

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes