Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 04:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Aslak Vinds Duer! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Well, lidt tid siden der er sket noget her sidst

Utroligt som arbejde så meget af ens tid, og så hjælper det jo ikke at man stresser samtidig. Anyway, det lykkedes mig at prøve noget lidt nyt, lidt gammelt og lidt lånt.

Som bekendt er mine Duelund noget af et krævende og besværligt bekendtskab. De smider jo alting i hovedet på een igen, har man kendt mage? Og så hjælper det heller ikke at man bor i en betonhule, der har en genklang som et ekkokammer

Mellemtonen er fantastisk, og de er ekstremt hurtige. Så jeg elsker dem stadig, selvom det er et besværligt kærlighedsforhold. Måske er jeg ikke værdig til deres kærlighed, jeg ved det ikke

Så i min desperation har jeg prøvet mig lidt frem, i min ukuelige uvidenhed. Først koblede jeg min Lars Nielsen DAC fra, for at høre hvordan A/D delen i min Denon DCD 3560 lød, har haft den i over 2 år, men har altid kørt den via ekstern DAC. Jeg kunne trods alt godt høre at der var en del detaljer der forsvandt, men samtidig blev lyden lidt mere rund og behagelig. Så måske var jeg på rette vej. Så DAC´en fandt et nyt hjem, og dum som jeg jo er så skulle jeg jo lige høre den på et andet setup, og FØJ hvor lød den godt. Der var baasssss, noget som ikke rigtigt nåede igennem kæden hjemme hos mig. Men den nye ejer var glad, så det var jo det vigtigste.

Men det satte nogle tanker igang, og efter lidt snakken frem og tilbage, så fik jeg lov til at passe hans NAD 3020, mens han var i udlandet. Det lille pus (DAC´en altså, ikke ejeren) skulle ikke være helt alene hjemme...

Den spiller sgu godt, den lille forstærker. Dejlig sprød, meget dynamisk og med en skøn bas. Man kan kun elske den lille norske æske! Selvom den ligesom XO også har bemærket, måske savner lidt overarm og kontrol på de mere krævende højtalere, som eksempelvis mine. Men et ganske interessant bekendtskab, helt tydeligt at høre at ham nordmanden har fat i de vise sten.

Desværre har min musiksmag ændret sig, siden jeg købte min seneste forstærker af mærket Mantra Sound.

Den har ellers været et godt match til mine Duelund, når jeg hører jazz, bluess og en sjælden gang klassisk musik af mærket Bach  

Men jeg hører nu mest elektronisk musik, lounge og downbeat, og jeg fornemmer lidt at Mantraen er afstemt henimod det akustiske ligesom mine højttalere. Så måske skal ikke kun forstærkeren finde et nyt kærligt hjem, måske skal der andre metoder til. Ak ja, hvad fanden skulle jeg ind i denne hobby for

Så alle former for indspark modtages, føler lidt at jeg er kørt faast. Rør er blevet foreslået, i det mit setup spiller ret analytisk med stort hul igennem, så det kan være at det skal prøves. Men andre ideer, store som små, modtages med kyshånd.. Næsten da

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Er jeg helt galt på den når jeg mener at have læst at dine Ht primært er lavet til klassisk og akustisk musik?
Så hvordan lyder det når du pumper elektronisk musik igennem? Kan en ny effekt redde det?
Jeg har et sæt Nuforce ref 9 liggende som kunne være sjovt at høre på de HT

Eller vil du have "afrundet" lyden derhjemme?
Til top Vis Mashuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mashuro

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
Er jeg helt galt på den når jeg mener at have læst at dine Ht primært er lavet til klassisk og akustisk musik?
Så hvordan lyder det når du pumper elektronisk musik igennem? Kan en ny effekt redde det?

Mr. Mashuro himsælv

Nej det er du nok ikke, er nok bare ikke klar til at indse at det måske kan ende med en skilsmisse. De har virkelig en hurtighed og en hul igennem som er decideret skræmmende, og som jeg i min enfold ikke har oplevet andre steder. Men måske er det på tide at gribe tingene anderledes an, er bare meget glad for dem

Men mit nuværende setup er tunet henimod netop klassisk og akustisk musik som det indrømmet gør svinegodt, så det er jo ikke underligt at det ikke helt fungerer

Men må indrømme, at der bliver længere og længere mellem de klassiske og akustiske numre

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:

Lyder spændende, må blankt erkende at jeg slet ikke kender mærket eller lyden af Nuforce 9?

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Når du siger tunet henimod klassisk og akustisk, hvordan kommer det til udtryk? Her tænker jeg på gengivelsen.
Hvis dette er tilfældet, hvordan lyder det elektroniske og rytmiske så i det setup?
Egentligt underligt at man laver HT som begrænser kundens musikvalg Men omvendt kan man jo sige at man har gjort lykken hvis ens musiksmag netop er i denne genre ( og kun den!).

Hey- jeg er frisk på at slæbe de små æsker forbi til en session hvis du ønsker at høre en anderledes effekt på de duer.
send en pb hvis det er noget

Det bliver ihvertfald spændende at se hvilken retning du går.
Til top Vis Mashuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mashuro

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart vil jeg betegne forstærkeren som røragtig, med en dejlig glød og utroligt meget hul igennem. Jeg ville gerne høre den med en rigtig god plov spændt for, for jeg tror at der er en rigtig god grund til at Lars Vester bygger RIAA´er. Desværre har jeg ingen plov, og umiddelbart ikke nogle planer om at anskaffe mig en. Så der er ingen vej udenom

Højttalerne er som nævnt med rigtigt meget hul igennem, og de har en fantastisk mellemtone og diskant. Stemmer, og især kvindestemmer lyder helt fantastisk på dem, noget som jeg har nydt meget. Akustiske instrumenter, strygere og blæsere står ganske fint med lækre overtoner. Jamen i det hele taget, så lever de virkeligt med levende instrumenter og stemmer.

Man får virkeligt alt lige i fjæset, og det er derfor jeg altid har været vild med Duelund. Hvis det ikke lyder godt, så er der et eller andet, der skal tweakes lidt. Den hurtighed de har, er næsten skræmmende, hurtige ting som pistolskud eller lignende kan virkeligt chokere folk.

Svært at forklare, kan godt mærke at mit ordforråd hurtigt slipper op..

Jeg kan se efter lidt Googling, at Nuforce 9 er en Klasse D forstærker, har du hørt AR eAr TWO eller de nyeste monoblokke fra samme sted? Dem har jeg haft, og må sige at især eAr TWO mrk II lød fantastisk på mine højttalere, nok lidt rørlyd eller ihvertfald godt derhenad. Så måske kunne det være interessant, hvordan vil du karakterisere de små æsker?

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Ak ja, det piner mig lidt det her..

Men Duerne har fundet et nyt og kærligt hjem sydpå, hvor de sikkert synger bedre og højere end jeg nogensinde fik dem til. Ikke deres skyld, vidunderlige højttalere! De havnede bare hos en ejer (mig) der ikke vidste bedre..

Nu spiller de sikkert smukt og godt, fantastiske højttalere..

Nå, nok om det. Er der nogen der ved hvor meget et sæt velholdte JBL 4412 koster nu om dage?

Eller andet ud i studiomonitor verdenen, det skal være brugt da lille Aslak er kommet til at bruge lidt for mange skejs

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

hej fandt denne her til dig.....
De fedeste højttalere, med den mest "tørre" og autentiske lydgengivelse - hvorfor netop denne type er den foretrukne i plade- og radiostudier samt biografer verden over.

Basenheder: 12"
Mellemtoneenheder: 5"
Titanium-diskantenheder: 1"
Frekvensområde 35Hz - 27kHz.
Belastning 150 Watt (pink noise)
Vægt 21 kg/stk.
Nypris 7600 kr.

Se flere oplysninger hér: http://www.jblpro.com/pub/obsolete/4412.pdf

Højttalerne er i god stand - dog trænger basenhedernes gummikant til en "omgang", da tidens tand har gjort gummiet porøst...

Annonceoplysninger
Annonce type
Sælges

Kategori

Indrykket
10 april 2007 kl. 00:16:59

Kontaktoplysninger
Område
Præstø (Sjælland & Øerne)

arrm = new Array(); arrm[0] = 'j'; arrm[1] = 'a'; arrm[2] = 'n'; arrm[3] = 'n'; arrm[4] = '-'; arrm[5] = 'p'; arrm[6] = '@'; arrm[7] = 'm'; arrm[8] = 'a'; arrm[9] = 'i'; arrm[10] = 'l'; arrm[11] = '.'; arrm[12] = 'd'; arrm[13] = 'k'; strm = ''; for ( j = 0; j < arrm.length; j++ strm = strm + arrmj; document.write '' + strm + ''); jann-p@mail.dk

PRIS 2000,-
Til top Vis christian m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christian m

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

fed kopi,de står til 2000

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Tusinde tak for det, håber ikke at vi krænker reglerne herinde

Har rykket på dem, nu må vi se !

Tak

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

christian m skrev:
fed kopi,de står til 2000

Kopi?

EDIT:

Er der nogen der har erfaring med, hvor meget nye kantophæng mon står i?

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

på ebay.com koster det ca 20DOLLARS FOR ET SÆT

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

er der andet jeg kan hjælpe med

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Er der nogend er kender et godt værksted i Kbh, der kan udskifte kantophæng på JBL enheder?

Gerne kompetent og prisrimeligt?

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Er der nogend er kender et godt værksted i Kbh, der kan udskifte kantophæng på JBL enheder?

fik du de jbl"er

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

JJ teknik i Farum kan lave alt JBL.. giv dem et ring: 44 99 07 05

http://www.jjteknik.dk/
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

christian m skrev:
blackhawk skrev:

fik du de jbl"er

Ja stort set, de er ikke leveret endnu. Men de bør være på vej, sælger virker som en rigtig flink fyr. Nu har jeg også fået et tilbud fra JJ-Teknik, på nye kantophæng. Tak for heads up!

Skæbnen ville bare, at jeg i weekenden mistede en af dem, der skulle spille på mine højttalere.

Op med hovedet, Natasja!!!

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

bliver spændende at høre hvad du syntes om dine nye højtalere,har du aldrig hørt sådan et sæt før

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

christian m skrev:

bliver spændende at høre hvad du syntes om dine nye højtalere,har du aldrig hørt sådan et sæt før

Jo det har jeg, men kun enten i demosammenhæng, eller også som PA i blandt andet Sørens Værtshus. Kan virkeligt godt lide deres dynamik, og deres bas.

Men det er klart, at det er et stort skridt fra Duelund. og dog, måske ikke alligevel. Begge er kendt for deres ud af æsken lyd, selvom jeg er sikker på at Steen ville korse sig

Glæder mig meget, er spændt på om de blot skal have nyt kantophæng, eller om de skal recones

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

"Nye" JBL 4412A højttalere...?

Nej jeg endte med ingenting, sælger valgte at trække salget i langdrag...

Endda flere telefonbeskeder eftersom mobiltelefonen sjældent blev taget, adskillige emails der ikke blev svaret på. Modsat påstod han, at han ikke havde hørt fra mig. Så grundliggende er der tale om en dybt utroværdig person, som jeg ikke kan anbefale nogen at købe noget af.

Sad endda inde i København og ventede en dag han var inde i byen, og tilbød at tage dem med til mig.. Men han dukkede aldrig op..

Personligt tror jeg at han var i pengenød, og heromkring den første skulle de åbenbart skydes af, uanset hvilke aftaler vi havde indgået. Det princip med mundtlige aftalers binding tror jeg ikke han kendte til, så de smuttede til anden side..

Så meget for tillid, ærlighed og respekt for andre mennesker..

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes