Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Anti-Cable (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

OK, men nu vil jeg skiftet til Anti-cables for at komme af med sølvkabler 
Glæder mig.

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hvor får man fat i sådan et sæt?
Kan ikke se dem på Odyseys side...

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

http://www.anticables.com/home.html

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet lidt i tvivl omkring det dersens vikleri af kablet?!

Det kommer lidt an på de elektriske parametre Anti-Cable kontra mit ydmyge Nordost entry-level.

Det der med en afstand på 6 til 12 tommer; det holder vist ikke. Så langt er der alligevel ikke imellem højttalerterminalerne!

En præcisering: Det er "selvfølgelig" signalkabler af sølv, vi har i vente fra Anti-cable!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Jeg er blevet lidt i tvivl omkring det dersens vikleri af kablet?!

Det kommer lidt an på de elektriske parametre Anti-Cable kontra mit ydmyge Nordost entry-level.

Det der med en afstand på 6 til 12 tommer; det holder vist ikke. Så langt er der alligevel ikke imellem højttalerterminalerne!

En præcisering: Det er "selvfølgelig" signalkabler af sølv, vi har i vente fra Anti-cable!

OK.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Så er det SQ i eftermiddag "slaget" skal stå!

Alle CD-erne ud af stereo-skuffedariet, de gamle kabler skal ud gennem en lille slidse i skuffedariets venstre side (og der er kun lige plads, når netkablerne også skal være der, mareridt). Men det går vel; det gjorde det sidste gang.

Så det skal lyde godt, når jeg endelig er færdig. Ellers bliver jeg SQ ked af det! (mindst )

http://anticables.com/technical.html og http://www.nordost.com/Cables/speaker-flatline.htm nederst på siderne. Kig lige, og forklar hvorfor måleværdierne ikke er sammenlignelige. Nu er jeg SQ da først i tvivl, om hvor vidt kablerne skal snoes eller ej!

Nå; jeg lader min intuition råde, når jeg kommer til snoningen!

Og lydindtrykket, det må I så vente med til tirsdag morgen, beklager at I kommer til at vente!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Den korte morgenmelding må blive: Anti-cable lyder ikke af noget, overhovedet ingenting!

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Den korte morgenmelding må blive: Anti-cable lyder ikke af noget, overhovedet ingenting!

Er det godt eller skidt?

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Jeg antager at det er positivt ment

Mit indtryk er nogenlunde det samme. Lyden synes homogen, sådan som jeg kender det fra tidligere oplevelser med solid core kabler, og sibilanser fremhæves på ingen måde. I mit anlæg lyder det ganske udmærket.

Det er dog a pain in the proverbial bottom at håndtere, stift som bare pokker. Gad også vide om "malingen" holder, der er jo kun 5 års garanti mod fejl.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Det er positivt ment, kablet har absolut ingen egenlyd!

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Det er positivt ment, kablet har absolut ingen egenlyd!

Og hvorledes afgør man så det. Jeg mener din signalkilde har egenlyd, din forstærker, dine hter kraftig egenlyd.Helt nøgternt skal resten af dit anlæg være uden egenlyd, for afgøre det. Eller hvad ?.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Klart hr Andre, at mit anlæg har en vis egenlyd.

Men højttalerkablerne har altså været en (stor) flaskehals med en vis farvning af lyden, især i mellembas og mellemtone, ikke noget man normalt forbinder med Nordost´s kabler, eller hva?!

Ikke desto mindre er der langt mere luft og insight over gengivelsen. Kablet har perfekt klangbalance. Intet toneområde er fremherskende, homogenitet er ordet!

Godte-nok er der ikke den samme feeling over produktet som Nordost´s produkter, og gaflerne holder vist ikke til mere end 10-25 tilslutninger, men til den latterlige lave pris, så må det holde så længe det nu kan.

Kablets stivhed og de bandeord som kommer deraf, har hr Kim Petersen været inde på, man må lide lidt for skønheden, og skøn det er lyden SQ!

Hjem at høre plader, mange plader!

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Skal det være rødt ?
Lav din egen udgave. Køb en rulle lakeret kobbertråd.

MRC_Hans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Et par teknikaliteter:

Som de ganske rigtigt opgiver på anticable's hjemmeside betyder snoning, at selvinduktionen falder, og kapacitansen stiger. Det først er godt, der andet er skidt, men da højttalerkredsløb er lavimpedansede, er der ingen tvivl om, hvilket "trade-off" man bør vælge: Selvinduktionen bør være lavest muligt, medens kapacitansen er af underordnet betydning i LF området.

Påstanden om dielektrikummets betydning savner teknisk baggrund. De nævnte mekanismer findes ganske vidst, men er uden betydning (dvs ude i de helt små decimaler) for LF ved lave impedanser. Derimod er der sund fornuft i at lave isolationen så tynd som muligt, og i stedet bruge pladsen på kobber.

Og en u-teknisk kommentar: At man kan opfatte en pris på 1000 kr for nogle meter kobbertråd og nogle bananstik som "latterligt lav" er efter min opfattelse mere tegn på, at prisen for andre high-end kabler er latterligt høj. Men hver sin smag.

Mvh Hans

Til top Vis MRC_Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRC_Hans

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Men højttalerkablerne har altså været en (stor) flaskehals med en vis farvning af lyden, især i mellembas og mellemtone, ikke noget man normalt forbinder med Nordost´s kabler, eller hva?!

Jeg har heldigvis ikke været så hårdt ramt  Indtil nu har jeg kørt med PM Audio Black Magic Revelation, og forskellene er ikke store:

• Anti-Cable lyder meget homogent, men egentlig ikke mere end BM.
  • Sibilanser er behageligere i mit anlæg, men BM er ikke sibilant i sig selv og passer sikkert bedre i et mørkere anlæg end mit.

Kvalitetsindtrykket af BM er jo en hel del højere, og jeg er enig i at jeg er lidt spændt på hvor længe Anti-Cables egentlig holder rent fysisk

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

F.Christians skrev:

Jeg har heldigvis ikke været så hårdt ramt  Indtil nu har jeg kørt med PM Audio Black Magic Revelation, og forskellene er ikke store:

• Anti-Cable lyder meget homogent, men egentlig ikke mere end BM.
  • Sibilanser er behageligere i mit anlæg, men BM er ikke sibilant i sig selv og passer sikkert bedre i et mørkere anlæg end mit.

Kvalitetsindtrykket af BM er jo en hel del højere, og jeg er enig i at jeg er lidt spændt på hvor længe Anti-Cables egentlig holder rent fysisk

Du skal vel bare lade være med at hive og flå i dem

Bortset fra dét, så lyder det som et interessant kabel. Er selv lidt træt af mine brede "motorveje" i hele stuen, så det kunne da være man skulle prøve dem

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:
Og en u-teknisk kommentar: At man kan opfatte en pris på 1000 kr for nogle meter kobbertråd og nogle bananstik som "latterligt lav" er efter min opfattelse mere tegn på, at prisen for andre high-end kabler er latterligt høj. Men hver sin smag.

675 kr. inkl. forsendelse, vel at mærke. Prisen stiger dog vist inden længe.

Betegnelsen "latterligt lav" går jo på at pris/ydelse er fordelagtig set ift. andre dyrere alternativer (i dette tilfælde NordOst), men vi kan da hurtigt blive enige om at nogle kabler sikkert er overprisede. Man skal dog ikke glemme at vi ikke kun betaler for materialerne, men det har vi jo været inde på tidligere.

Men for lige at tage den med "det-er-jo-bare-kobbertråd-køb-nogle-ruller" op igen, så er det ikke alle beskåret at gå i gang med at fremstille et sådant kabel, og så må 675 kr. da siges at være et godt køb i dagens Danmark hvor nogle af os gladeligt giver 200 kr. for en fornuftig rødvin eller gerne spenderer tusinde af kroner på en tur i byen.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Du skal vel bare lade være med at hive og flå i dem

Du har misforstået - de hiver og flår i mig!

rattanhuset skrev:
Bortset fra dét, så lyder det som et interessant kabel. Er selv lidt træt af mine brede "motorveje" i hele stuen, så det kunne da være man skulle prøve dem

De har dog den fordel at hvis du først får dem bøjet på plads, så ligger de der til evig tid, og de fylder næsten gratis

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

MRC_Hans skrev:

675 kr. inkl. forsendelse, vel at mærke. Prisen stiger dog vist inden længe.

Betegnelsen "latterligt lav" går jo på at pris/ydelse er fordelagtig set ift. andre dyrere alternativer (i dette tilfælde NordOst), men vi kan da hurtigt blive enige om at nogle kabler sikkert er overprisede. Man skal dog ikke glemme at vi ikke kun betaler for materialerne, men det har vi jo været inde på tidligere.

Men for lige at tage den med "det-er-jo-bare-kobbertråd-køb-nogle-ruller" op igen, så er det ikke alle beskåret at gå i gang med at fremstille et sådant kabel, og så må 675 kr. da siges at være et godt køb i dagens Danmark hvor nogle af os gladeligt giver 200 kr. for en fornuftig rødvin eller gerne spenderer tusinde af kroner på en tur i byen.

Meget spændende! Mon ikke det snart skal hjem
Hvornår stiger det? Og hvordan ved du det?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:

Et par teknikaliteter:

Som de ganske rigtigt opgiver på anticable's hjemmeside betyder snoning, at selvinduktionen falder, og kapacitansen stiger. Det først er godt, der andet er skidt, men da højttalerkredsløb er lavimpedansede, er der ingen tvivl om, hvilket "trade-off" man bør vælge: Selvinduktionen bør være lavest muligt, medens kapacitansen er af underordnet betydning i LF området.

Påstanden om dielektrikummets betydning savner teknisk baggrund. De nævnte mekanismer findes ganske vidst, men er uden betydning (dvs ude i de helt små decimaler) for LF ved lave impedanser. Derimod er der sund fornuft i at lave isolationen så tynd som muligt, og i stedet bruge pladsen på kobber.

Mvh Hans

Hej Hans.

Hvordan er det nu med rørforstærkere, de "ser" gerne en højere kapacitans?

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum